Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:47

Oh wat schattig! Ik ben het met ze eens dat het beter is nu misschien kort geluk te hebben gehad dan helemaal niet meer.

Betekend dat dan ook dat je vader minder mee gaat naar jou of krijg je er eentje extra bij?

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:39

Zo leuk *\o/* dat je Paps de liefde weer heeft gevonden! :knuffel:
Doe heb vele groetjes van deze kant!

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 20:53

Ja echt he. Zo lief *\o/*

Cissy geen idee. Dat merk ik vanzelf wel.

Vandaag afspraak 1500 bij de overbuurvrouw en we gingen om 1900 weg te oeps :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:55

Ik wilde nog reageren op die mega karren vol met spullen, maar dan het bericht van je papa <3 wat een geweldig nieuws. Zo fijn als je dat nog mee mag maken op die leeftijd <3

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:06

Merk jij vandaag nog iets van alle onrust en blokkades overal in Frankrijk?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:06

Wat leuk voor je papa !!

We wisselen elkaar mooi af, jij naar huis, wij naar andere huis :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:08

Super leuk voor je vader. <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 10:48

Ik ben nog in frankrijk hoor :P

Vooralsnog niks. Behalve dat ik me hondsberoerd voel %) en opeens een innige relatie met de toiletpot heb vanuit het niks. -O- spierpijn, koppijn, slap. Dat is minder tof.

Journaal gezocht met een life update, het lijkt er goddank op dat het organiserende zooitje relschoppers hooguit 4000/6000 mensen op de been hebben gekregen. Het merendeel van de fransen wacht liever op de officiele 18 septemberdag. Waaraan ook de vakbonden meewerken.

We hebben wel wat beelden gezien van sjit, het bekende wat je in nl ook ziet. Donkere kleding, rugzakjes capuchons en maskers meest. Dingen kapot maken en in brand steken, agenten belagen. Dat soort ongein dat niks met staken te maken heeft maar puur rellen om het rellen :n voor nu lijkt het erop dat het beperkt blijft. Al melden ze om 10.00 140 blokkades, 300 bijeenkomsten waarvan het meeste rond parijs en pakweg 4000/6000 mensen.

Maar we zagen door 1 strategisch geplaatste brandende blokkade op een weg een kilometers lange rij verkeer dat geen kant op kan :(:) dus hoewel het voor nu meevalt onbekend wat de dag gaat brengen. Morgenvroeg weten we meer

Plavuizen zouden vanmiddag gebracht worden, nog niets gehoord dat het niet doorgaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 18:20

Afbeelding
Verse walnoten, lokale acacia honing en een hoop werk. Voor een eerste poging kwa smaak erg geslaagd.

Ik was gister echt hondsberoerd en hoge koorts. %) zo af en toe overvalt het me als ik het te druk heb gehad. Vandaag nog wat slap en kalm aan gedaan walnoten pellen en koken en roosteren en malen. Koorts goddank weer weg.

Morgen is er weer een dag. :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:47

Zijn de plavuizen nog gebracht?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:35

Oei sterkte en beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 19:47

Ja gister exact om 1500 uur. Alleen heb ik ze nog niet gezien. Ze liggen in de garage. En ik was nog niet genoeg fit om daar te komen. Nu langzaam voel ik me weer een stuk beter. Wel kwa energie drie keer niks maar dat komt wel weer.

Enige wat we gemerkt hebben is een bericht van Orange dat internet eruit lag. Eigenlijk overal in frankrijk. Alleen de vogezen twee masten even en die hier was een uur later weer up to date. Of een bewuste overheids actie om sociale media plat te leggen of een bewuste sabbotage of pure pech. Zelf denken we optie 1 :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:50

Dus veilig en uit de weg, dan komt de rest ook wel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:42

karuna schreef:
[ Afbeelding ]
Verse walnoten, lokale acacia honing en een hoop werk. Voor een eerste poging kwa smaak erg geslaagd.

Ik was gister echt hondsberoerd en hoge koorts. %) zo af en toe overvalt het me als ik het te druk heb gehad. Vandaag nog wat slap en kalm aan gedaan walnoten pellen en koken en roosteren en malen. Koorts goddank weer weg.

Morgen is er weer een dag. :+

Wat is het plan ermee?

Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 22:04

Broodbeleg. Pindakaas maar dan van walnoten. :D

Nou daar ging onze benen omhoog tv kijk avond. _O- Ik moet makelaar worden denk ik. :)) De avond eindigde nou ja begon rond 7 uur vanavond. Een semi kerstman die de weg vroeg naar een dorp verderop. Toen wilden we net pootjes hoog op de bank om half 8. Bonk bonk op de deur.

De semi verwilderde kerstman aan de deur of het huis aan begin van de straat te koop was. :') Eh nee voor zover we weten niet. Affijn het eindigde in de keuken met streetview en ipad huizen bekijken van binnen buiten en de straten. Wat ik er van vond. De man is net weg :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:48

Vandaag de laatste aanpassingen ivm de deur, het hele kozijn komt buiten de boog. Waardoor deze van binnenuit zichtbaar blijft. Verder bezig met schoonmaken, wassen voorbereidende weck van mirabellen, frambozen en de tomatenprut van toogoodtogo. En de bus is deels alweer reis klaar

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:11

Komt het kozijn aan de buitenkant buiten de boog of mooi aan de binnenkant? aan de buitenkant zou ik wel een beetje zonde vinden. het is juist zo'n mooie boog.. :o

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:24

Spuit 11 hier

Wat leuk voor je paps! Ik vind het altijd zo schattig als oudjes verliefd zijn en een setje vormen.

Gaat zijn liefde ook eens mee naar Frankrijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 15:55

Eerst de laatste vraag. Geen idee het is nog redelijk pril.

Kozijn komt aan de binnenkant buiten de boog kwa maat waardoor deze goed zichtbaar is. :j

En de boiler lijkt nu droog. Loodgieter is net weg en heeft alle leidingen nog een keer opnieuw aangedraaid.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:13

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* dat is mooi :D ik werd al even bang...

En wat fijn van de boiler.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 16:43

Het kozijn ontwerp is nog een keer nagekeken en iets aangepast. Daardoor komt het buiten de boogstenen. Maakt het wel iets ingewikkelder kwa plaatsing, de twee scharnier ringen moeten daardoor weg helaas -O- al wil ik die wel herbruiken als handdoek ring of gordijnring en de eerste balk van de verwijderde hoogste extra tussen verdieping moet ook weg daarvoor. Maar dan is de boog door de ramen heen overal te zien behalve bij de paar stukjes dwars kozijn. :D Alles is nog een keer nagemeten vanmorgen,

Maar hij was alweer de kleur demo vergeten :+ die gaat nu per post naar nederland. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 17:28

Oeps na een wolkbreuk een watervalletje

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:31

Oeh dat is jammer, maar die rongen hergebruiken is wel leuk!

Oeps dat watervalletje :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:02

Ik ga merken hoe ze eruit komen,

Inmiddels weer in Nederland (wat een verkeersdrama weer zeg eenmaal de grens over 8)7 ) na een leuk maar kalm dagje pretpark, een ietwat dramatisch verlopen laatste vakantie nacht door een veel te overmatig gebruik van strijkspray met een fijne astma last en erge irritatie en allergische reactie van mij en van gv zelfs die normaal nergens op reageert.

Gister via olijfolie ophalen en mijn papa s avonds thuisgekomen, waar een verrassing wachtte. -O- De koelkast van gv was om een of andere vage reden zelf open gegaan. :oo %) :r Laat ik zo zeggen. Dat geeft wat schimmelvorming. Brrrr.

Hij heeft vanmorgen alles weer schoongekregen en ik heb me bezig gehouden met bus leegruimen was draaien, de al droge opvouwen enz. Vanmiddag onverwacht covid vaccinatie halen. Tot mijn verbazing was deze oproep per post gestuurd. Aan de andere kant scheelt weer afspraak maken maar gv moest daarom wel meteen 2 uur vrijvragen omdat ik er niet alleen heen mag gezien eerdere allergische reacties. Gelukkig slik ik al twee dagen tabletten daarvoor dus dat zit wel goed :') . Wel even geinformeerd omdat ik vorige week ellendig ben geweest. Dat was geen probleem.

Komt wat rot uit maar het kan maar gebeurd zijn en komende dagen kan ik ongeneerd ziek ervan zijn. Heb toch niks staan. En past netjes met de griepprik die ik vlak voor retour krijg. Dan ben ik weer lekgeprikt voor een jaar. :))

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Voor rare acties is 1 auto genoeg. Gisteren onderweg naar huis al kinderen in de berm gezien gelukkig, want in die binnenbocht stond de auto van de familie. Stuk? Nee, gewoon even gaan staan (lekker schaduw onder de bomen, want stukje bos), nog net niet de picknicktafel er naast, maar iets met verkeersinzicht 0.
Maar even aangesproken, want dat was wachten op ongeluk.