Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:55

Poging 2 geslaagd! Heerlijk rustig, prima pistes.
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:27

Heerlijk! Veel plezier vandaag (en een veilige rit terug...)

Mijn man stuurde vanmorgen een bericht door van zijn personeelsvereniging voor een dagje Winterberg. Drie keer raden wie daar wel met mee wil O:)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:03

Heerlijk!
Ik ben van donderdag terug uit Gerlos en vertrek zondag weer richting de Zugspitze!
Heb er gewoon weeral zin in!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:41

Wauw wat ziet het er op sommige plekken momenteel prachtig uit! :D
Mijn vriend gaat nieuwe skischoenen kopen.
Ik twijfel ook om nog skischoenen te gaan halen voor we gaan in februari. Ik ben wel van plan zolang het nog kan te gaan skiën.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:44

Tegen het einde van het skiseizoen kun je die vaak goedkoper kopen

Hier een kleine 75 km verderop ligt een heel mooie piste met een mooie laag sneeuw. En een nette prijs ook voorde skikaart, Mijn skispullen zijn hier ook. En ik kan er niet heen :+

Maar als het zo doorsneeuwt kan ik misschien hier in de tuin een heuveltje af het hek in :P

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 17:13

Mijn wintersport vakantie komt er bijna aan dus ik meld me :D

Wij vertrekken zaterdag in de nacht met een grote groep naar Les 3 Vallees. Gezien de ligging van onze chalet zullen we vooral bij Les Menuires zitten met een uitstapje naar Valtho :j Ik heb er heel veel zin in, als jong kind veel geskied maar daarna ook een hele tijd niet tot 2 jaar geleden in Winterberg. Toen op goed geluk zonder lessen makkelijk van de blauwe pistes af gekomen :+ Nu echt de bergen in dus heb er ook 6 halve dagen lessen bij geboekt. Ik hoop dat ik het weer op kan pakken, er zijn wel veel blauwe/groene pistes in het gebied en er gaan een paar man mee die helemaal nog nooit op de latten hebben gestaan dus qua tempo komt het vast goed :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:53

Goed dat je les hebt genomen, dan heb je er zoveel meer plezier van! Veel plezier!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:58

Wij hebben een paar dagen skiën in Winterberg gepland vanaf de 28e. Laat nou net volgende week die rottige westcirculatie er weer in klappen… Denk dat we beter door kunnen rijden naar de Alpen al wordt het daar ook minder mooi qua weer.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:27

Hier trouwens ook nog een nachtje winterberg met collega's 6 februari :D
Mooi even oefenen voordat we eind februari een volledige week met de schoonfamilie gaan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:56

Zaterdag een dagje Winterberg met de Winterbergbus. Loopt wat anders dan vooraf gepland alleen.

Ik had een voucher gekocht via Socialdeal, met het idee ergens in februari te gaan, ik kom immers nèt afgelopen zondag terug van Wintersport in Frankrijk en half/ eind februari leek me wel prima om dan nog een dagje skiën in het vooruitzicht te hebben.

Alleen..... nu valt er veel sneeuw en Zaterdag belooft een absolute top dag te worden kwa weer en piste condities.

Volgende week klapt het weer wéér om en de voorspellingen zijn toch weer een bak water voor Winterberg.....

Tja, nú zijn de condities perfect, dus besloten niet af te wachten of er ergens mid februari voor de 3e keer een sneeuwdump komt voor Winterberg, en maar m'n voucher ingeruild voor een stoeltje in de bus van komende zaterdag. Alleen m'n gewenste opstapplaats Breda was vol. Utrecht nog beschikbaar, maar is 1,5 uur rijden en dat zou ik op de terugweg moe en midden in de nacht moeten doen.

Zag ik niet zo zitten, dus net omgeboekt naar Amsterdam en maar gelijk een hostel bijgeboekt voor zaterdag nacht. Dan ga ik met het ov, ipv met de auto. Na een volle dag skiën, lekker in een bedje belanden en zondag ochtend relaxed terug naar huis.

Heb er erg veel zin in, alleen nog behoorlijk spierpijn in één kuit, hopelijk is dat er zaterdag uit. (Fysio geweest, is geen blessure, echt alleen spierstijfheid)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:04

Hoe was je tripje naar Les Sybelles, mvdende?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:04

Leuke vooruitzichten weer dames!

Ik heb vorig weekend nieuwe skischoenen incl zooltjes gekocht hier.
Weekend toch weer met zere voeten geskied :7
Gister dus teruggegaan naar de winkel. De bootfitter zei ja logisch ze zijn te smal :? Voeten zijn voor aankoop gemeten enz maar goed. Hij heeft ze verbreed en de zooltjes iets bijgeslepen, morgen opnieuw proberen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:26

Veel sterkte gewenst zaterdag, wij zijn een keer op zo'n dag in Winterberg geweest en dat was pure chaos. Het was zo druk dat we na een uur besloten te stoppen. We vonden 1 piste waar we redelijk rustig een paar keer vanaf konden zonder 20 minuten in de rij voor de lift te staan, maar toen was ik er alweer zat van. Op de weg naar beneden was het echt slalommen om de mensen heen, levensgevaarlijk was het.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:11

Earth schreef:
Veel sterkte gewenst zaterdag, wij zijn een keer op zo'n dag in Winterberg geweest en dat was pure chaos. Het was zo druk dat we na een uur besloten te stoppen. We vonden 1 piste waar we redelijk rustig een paar keer vanaf konden zonder 20 minuten in de rij voor de lift te staan, maar toen was ik er alweer zat van. Op de weg naar beneden was het echt slalommen om de mensen heen, levensgevaarlijk was het.

Het zal wel druk zijn...... maar wanneer zijn de sneeuwcondities goed én is het rustig in Winterberg in het weekend? Volgens mij bijna nooit.

Het is of rustig in het weekend met zeer slechte pistes of kneiterdruk met goede pistes.

Ik ben alleen een beetje bang voor de waaghalzen die niet kunnen skiën, maar het wél nodig vinden zich met een rot vaart recht naar beneden te storten zonder dat ze kunnen sturen en/of remmen.

Andere klunzen geef ik niet zo om, daar skie je redelijk makkelijk omheen. Of tenminste, in Frankrijk kan je er redelijk makkelijk omheen...

Gelijk proberen achter in het gebied te komen ipv voorin blijven zal óók wel helpen hoop ik.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:08

Die waaghalzen zijn er helaas dan in verhouding vrij veel in Winterberg :')
Het probleem wordt inderdaad wat Earth ook zegt, dat de rijen bij de lift zo lang zijn (zeker in verhouding tot de lengte vd pistes).

De zwarte piste 'aan de overkant', het Kappe gebied, vond ik fijn toen we er een paar jaar geleden waren. Er liggen vanaf die top ook een rode en een blauwe naar dezelfde lift, die waren toen slechter door minder sneeuw maar zullen bij veel sneeuwval prima zijn.
Verder kan ik de kaart vh gebied nooit matchen met de pistes daar in mijn hoofd, haha. Maar als je deze kaart bekijkt, in mijn herinnering zijn vooral de liften naast parkeerplaatsen heel druk.
https://www.skiliftkarussell.de/nl/stro ... en-pistes/

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:24

Nee ik probeer ook steeds terug te vinden waar wij toen aan het skiën waren, maar dat kan ik dus ook niet meer vinden. Dus je bent niet de enige _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:02

Het is DRUK!

Drukker dan ik had verwacht, de Efteling op een mooie vakantiedag is er niets bij...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:10

Haha ja told you so :P

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:33

Hopelijk heb je wel een beetje leuk kunnen skiën tussen de drukte door mvdende :j

Wij zitten nu een paar dagen bij Les Menuires en het is hier heerlijk {:} de hele dag afwisselend zon/bewolkt, vanmiddag heeft het wat geregend en de rest van de week zou het weer goed moeten zijn. Nauwelijks drukte, op een paar piekmomenten na kun je overal zo de liften in en heb je plek zat op de piste. Ben erg blij met m’n lessen, in 2 dagen alweer een hoop progressie gemaakt. Wel een kamikaze piloot gehad in les 1, we gingen een stukje over een blauwe piste en die vloog er gewoon recht vanaf. Niet luisteren naar de skileraar die nog schreeuwde om te stoppen/in ploeg te gaan… Volle snelheid op een andere skiër geknald, ze vlogen echt door de lucht := uiteindelijk moest die met een banaan naar beneden. Onze leraar helemaal in shock, die had zoiets in z’n 25 jaar les nog nooit meegemaakt in het beginnersklasje :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:54

Memories schreef:
Hopelijk heb je wel een beetje leuk kunnen skiën tussen de drukte door mvdende :j

Wij zitten nu een paar dagen bij Les Menuires en het is hier heerlijk {:} de hele dag afwisselend zon/bewolkt, vanmiddag heeft het wat geregend en de rest van de week zou het weer goed moeten zijn. Nauwelijks drukte, op een paar piekmomenten na kun je overal zo de liften in en heb je plek zat op de piste. Ben erg blij met m’n lessen, in 2 dagen alweer een hoop progressie gemaakt. Wel een kamikaze piloot gehad in les 1, we gingen een stukje over een blauwe piste en die vloog er gewoon recht vanaf. Niet luisteren naar de skileraar die nog schreeuwde om te stoppen/in ploeg te gaan… Volle snelheid op een andere skiër geknald, ze vlogen echt door de lucht := uiteindelijk moest die met een banaan naar beneden. Onze leraar helemaal in shock, die had zoiets in z’n 25 jaar les nog nooit meegemaakt in het beginnersklasje :+

Heftig! Mijn grootste angst: een kamikaze piloot die mij meeneemt in z'n actie...

Ik heb redelijk kunnen skiën. Ik HAAT drukte en sta dan meestal stil aan de zijkant van de piste, te wachten tot het weer wat rustiger wordt. Dat werd het afgelopen zaterdag dus niet.... dus toch maar door de drukte heen, maar echt lekker skiën zat er dus niet in, want als je probeert ogen in je achterhoofd te hebben (om kamikaze piloten te ontwijken) dan ben je niet bezig met je eigen skitechniek.... 10:30 de meeste pistes al volledig naar de klote met behoorlijk buckels en hopen sneeuw en kaal geschraapte delen.

Volgend jaar wel weer een dagje, maar NIET meer als het zo druk is....
Afbeelding

Foto van één van de rijen voor een lift. Lift start bij het witte stukje rechts achter in beeld.

Pistes zijn in Winterberg vrij kort, dus was paar minuten skiën, om weer in eenzelfde rij te belanden als op de foto....

Helaas blijkt ook de "spierpijn" in mn rechter kuit niet 'alleen maar' spierpijn te zijn, maar waarschijnlijk behoorlijk overbelasting en nu begint links óók -O- hopelijk is het links echt alleen maar spierpijn....

Voorlopig dus ff rustig aan doen met skiën. Ik hoop ergens volgende maand nog wat meters in de "nieuwe" Snowworld in Antwerpen te maken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:01

Eigenlijk zouden ze voor Winterberg een maximaal aantal dag passen uit moeten geven. Lekker reserveren op voorhand en de drukte beperken. Maar goed, dat gaan ze natuurlijk niet doen, want het interesseert hen geen reet zolang zij maar geld binnen halen :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:12

lucifertje schreef:
Eigenlijk zouden ze voor Winterberg een maximaal aantal dag passen uit moeten geven. Lekker reserveren op voorhand en de drukte beperken. Maar goed, dat gaan ze natuurlijk niet doen, want het interesseert hen geen reet zolang zij maar geld binnen halen :D

Dat was dus wél in corona tijd.....

Een max aantal dagpassen. Véél "reserveren verplicht na aanleiding corona" heb ik echt een schijthekel aan, omdat het spontaniteit in de kiem smoort, en je dus niet zomaar ff ergens heen kan, maar in dit geval ben ik echt vóór!

Het was ook ontzettend druk met ambulances enz, die reden af en aan. Was ook gewoon niet normaal druk en niet normaal meer te skiën....

Online reserveren mèt limiet op aantal zou echt een uitkomst zijn (mits vervolgens óók de "mindervalide" passen gewoon online te bestellen zijn, autipas is ook gewoon geldig in Winterberg namelijk en die is nu uitsluitend aan de kassa te koop)

Of gewoon een max aantal kaarten online en een max aantal kaarten aan de kassa te vergeven en op=op.....

Maar het kan ze daar in Winterberg waarschijnlijk geen reed schelen hoe druk (en onveilig) het is op een dag...

amco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:24

Ik vertrek over 10dagen ook terug naar de bergen! Nu al zin in. Ik ga naar les deux alpes. Iemand die weet hoe de sneeuwcondities daar momenteel zijn? Zie dat er veel pistes niet open zijn…

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:37

Sorry om zo binnen te vallen, lees wel mee, maar misschien hebben jullie ideeën.

Wij zijn van 30 dec tot 7 jan naar Meribel gegaan en door wat pech met een dichte licht en besneeuwde wegen waardoor we niet met de auto konden, moest ik met de bus terug naar het dorp.
Eerst enorm balen natuurlijk, maar toen een leuke jongen "ontmoet" op de bus. Ontmoet als in, we hadden 50 min oogcontact en de helft daarvan zaten we te glimlachen etc naar elkaar.

Normaal als ik even de tijd heb om na te denken durf ik echt wel met een leuke jongen te praten, maar niet als ik het niet verwacht.
Na de busrit wel gezien, maar steeds elkaar net gemist.

Ik heb dus alleen de info van hoe hij eruit zag etc, maar geen naam. Dus nu heb ik geen idee hoe ik hem nog ga terug vinden, iemand ideeën? -O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:42

Géén Idee Appeltje
Lijkt mij onmogelijk.

Hier in Zell am See zijn de pistes echt niet lekker momenteel. In het dal is alle sneeuw weggeregend. Zelfs de Glocknerwiese ligt er niet mooi bij, harde onderlaag. Bij die gelukkig niet zo erg omdat hij zo vlak is dus ik ga morgen toch even proberen met de kinderen.
Ook om mijn skischoenen weer te testen. Ben er nu al 3x mee terug geweest maar blijf zere voeten houden. Hij vermoed dat ik podologische zooltjes nodig heeft, heeft mij nu wat op mijn zooltjes geplakt om te kijken of dat helpt, morgen weer testen.