Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:01

wij hadden precies erg mooi weer vlaak voor koningsdag, we hadden geluk. Dit is niet wat je wenst maar iets gezelligs heeft het ook wel weer!
Veel plezier Chubby!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:42

Ik zit ook het mooie weer af te wachten.

Ziet er naar uit dat het eind mei eindelijk eens beter wordt.

Ik hoop op in juni 2 weken stabiel droog weer, met een fatsoenlijke temperatuur.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:33

Daar hoop ik ook heel erg op MvdEnde. De hele maand juni mag ook wel. Voor die tijd gaan we niet meer weg nu, maar dan hebben we een hele maand een campingplek.

Geloof dat we nu ook alles bij elkaar hebben, dus we gaan er gewoon voor. En we zitten in Bergeijk natuurlijk. Best is een half uurtje rijden, dus als we echt iets nodig hebben gaan we wel naar Coppens.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:36

ik hoop met jullie mee, vanaf 31 mei mooi weer graag,....

Gisteren de caravan uit de stalling gehaald en naar de reparateur en terug naar de stalling, was niet grappig met die wind, voor de brug over was heel eng.
We hebben de voortent die te koop is er niet eens uit gehaald, we kunnen de caravan niet bij huis kwijt en om nou met windkracht 6 2 straten met die tent te gaan zeulen in de regen en hagel zagen we niet zitten.
Nu halen we hem een dag voor we weggaan op en hopen op beter weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:37

Vanaf 31 mei pas? Van mij mag het nu per direct :brr: vind er niks aan het lijkt wel herfst.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:39

Ik hoop het ook voor je Morrie. Wel lastig zo hoor. Je gaat nu voor een luifel toch? Ben benieuwd hoe dat bevalt.

Hier staat de caravan op vakantie 10 min afstand. Wij gaan hem ergens het pinksterweekend halen verwacht ik. Of ietsje eerder, dan kan ik dat weekend aan de poets. Gelukt staat hij wel binnen

Het servies hebben we in de caravan laten staan. Wassen jullie dat opnieuw af nadat de caravan een jaar ongebruikt heeft gestaan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Morrie wel eens naar een zakluifel gekeken
Hadden wij op laatste caravan met zijwanden en voorwand
Ideaal niet steeds dat erin schuiven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:47

Zo'n zakluifel is echt wel fijn. Hebben wij in 2019 gebruikt voor vakantie in de Alpen. Daar kan het weer snel omslaan. Bij de onweersbuien die je daar kan hebben is dat ideaal. En met de zijwanden die we er nu bij hebben we een voortent niet gemist.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:50

Je hebt ook een safariroom nog handiger
Vaak niet te duur op marktplaats

Wij hadden eigen merk obelink
Wel extra rafters bovenin omdat de luifel bijna 6 meter was

Nu op camper een cassetteluifel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:58

Echwel schreef:
Morrie wel eens naar een zakluifel gekeken
Hadden wij op laatste caravan met zijwanden en voorwand
Ideaal niet steeds dat erin schuiven

toen we de caravan kochten, zat er een zakluifel aan, wat een drama, 1 x geprobeerd hem op te zetten, toen eraf gesloopt en verkocht.
We wachten nog even met een luifel. We hebben nog een klein voortentje, als het slecht weer is, zetten we die op en anders gewoon niks.
We gaan altijd maar een weekje, ik wil niet langer en helemaal niet in Nederland.
In 2019 zijn we 2 weken naar Wenen geweest en kwam ik ziek thuis: noro virus......
Ik heb gewoon heimwee, was voor we die caravan kochten zo'n 25 jaar niet op vakantie geweest.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:38

Ik ga met een mini tentje: in kleermakerszit zit ik met mn hoofd in het plafond en mocht ik een nóg kleiner tentje vinden op marktplaats, dan is mijn leefruimte dus nóg een stukje kleiner.

Zn tentje is dan ook uitsluitend bedoeld om in te slapen, niet om in te zitten.

Dus droog weer (en graag wat zon) is echt wel nodig.

Ik heb nog niets geboekt, al gaat één overnachtingsplek pas 1 juni open.

Dus tot 1 juni mag het van mij betreft wisselvallig zijn, daarna graag ergens in juni/ juli/ augustus 2 weken stabiel droog.

Met caravan is een buitje zo nu en dan niet erg, je kan lekker binnen zitten.

Maar "binnen zitten" in een éénpersoonstentje betekent "op bed liggen"

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:31

EedihcrO schreef:
Het servies hebben we in de caravan laten staan. Wassen jullie dat opnieuw af nadat de caravan een jaar ongebruikt heeft gestaan?

Vorig jaar nadat hij 2 jaar in de stalling had gestaan heb ik dat wel gedaan, maar ik denk dat ik dat nu niet doe. Ligt er even aan hoe het eruit ziet.
Zelfs na 2 jaar stalling was de caravan bij ons echt keurig schoon. Scheelt dat we het ook helemaal schoon weg zetten inclusief dweilen etc.

Ik zou gewoon even aankijken hoe het er uit ziet, bij twijfel even door een sopje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:38

Servies en bestek gaat in de vaatwasser bij thuiskomst en weer de caravan in voor die in de stalling gaat.
Over de matrassen en de banken leg ik lakens als ie de stalling in gaat. Maar deze caravan komt er aardig schoon weer uit altijd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:41

EedihcrO schreef:
Daar hoop ik ook heel erg op MvdEnde. De hele maand juni mag ook wel. Voor die tijd gaan we niet meer weg nu, maar dan hebben we een hele maand een campingplek.

Geloof dat we nu ook alles bij elkaar hebben, dus we gaan er gewoon voor. En we zitten in Bergeijk natuurlijk. Best is een half uurtje rijden, dus als we echt iets nodig hebben gaan we wel naar Coppens.

In Bergeijk zit Bax, ook een grote kampeerzaak. Op het Loo bij de rotonde naast de Boerenbond. :)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:15

Oh, thanks Neonlight. Handig om te weten :D . Het is al wat jaartjes geleden dat we echt gekampeerd hebben, dus niet alles was meer compleet.

Morrie, ik heb idd ook iets over de matrassen heen gelegd. En hij staat binnen, dus het zal hopelijk allemaal meevallen. Ik ga het wel zien als we hem ophalen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:24

EedihcrO schreef:

Hebben wij ook gedaan vorig jaar (Bax dus). Vonden we ook leuk. We bezoeken vaak even een kampeerwinkel in de omgeving.

Ik was het niet opnieuw af. Na een vakantie gooi ik alles in de vaatwasser en zet het terug in de kastjes. Als ziet er dan nog dus uit eigenlijk. Komt mogelijk ook omdat onze stalling verwarmt is?
Ik heb zelfs handdoeken in de caravan die ik was, strak in plastic verpak en klaar voor de volgende vakantie.
Vaak was ik nog even de dag voor vertrek op de camping. Scheelt thuis veel was!

De moltons heb ik laten zitten. Die was ik wel even voor de zomer.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 05-05-21 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:29

Ik heb gisteren vast een route uitgestippeld voor wanneer het weer kan :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:30

En?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:33

Nou ja ik heb plannen voor twee camping trips maar de ene waar ik gisteren mee bezig was is nl-Zwitserland -liguria in italie, marche in italie, dolomieten Italië, zuid Duitsland of noord Oostenrijk en terug naar nl

De ander wordt wildkamperen in Noorwegen, daar ga ik nog eens voor zitten. Maar daar wil ik ook niet teveel uitstippelen maar vooral gaan en zien waar we terecht komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:47

Ik hoop na 2e enting weer weg te kunnen
Inmiddels plan zzzwaar.. westkust Frankrijk afzakken door Pyreneeën en dan via milou weer naar boven..

Duim duim

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:30

Ik kom een beetje meelezen als dat mag :D We hebben vorig jaar een caravan gekocht, origineel plan was voor de hondenwedstrijden maar dat ligt natuurlijk best op z'n gat.
Vorig jaar 3x binnen NL weggeweest en nu gaan we met Pinksteren en het weekend erna. Dit jaar met onze dochter van 3.5 maand oud dan en dat vind ik best spannend! Waar moet je slapen, zal het warm genoeg zijn enzovoort. Tips zijn zeker welkom :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:38

Kamperen met een baby, leuk! Zo zijn wij ook begonnen :j . Belangrijkste is iig goede verwarming in de caravan. En wat ik zelf heel handig vond waren vochtige baby washandjes van Zwitsal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:42

Wassen servies: Doen wij eigenlijk niet als we weer op vakantie gaan.
We gaan normaliter 2 keer per jaar en zorgen dat alles goed is afgewassen voordat hij de stalling in gaat.

Spannend Annemijn met zo'n kleintje, wij gingen vorig jaar met onze dochter van toen net 1 jaar en onze grootste zorg was eigenlijk waar we dat camping bedje konden laten in de caravan haha.
Wat we toen onhandig vonden was dat 1 campingbedje dus in de caravan stond, maar we eigenlijk een box miste. Campingbedje werd dus steeds van buiten naar binnen gesleept (in en uit elkaar gehaald want anders paste niet) dus toen hebben we in de vakantie een extra campingbedje gekocht om als box te dienen buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:47

Wij hebben serieus de box meegenomen en in de voortent gehad. Maar amper gebruikt omdat het te koud was :') het bedje wat we meehadden paste op een bankje bij de tafel, en klemden we dan tussen de wand en de tafel. We leenden toen de caravan van mijn schoonouders. Het jaar erop hadden we onze eigen caravan met stapelbed achterin, dat was veel handiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:52

SusanH schreef:
Wij hebben serieus de box meegenomen en in de voortent gehad. Maar amper gebruikt omdat het te koud was :') het bedje wat we meehadden paste op een bankje bij de tafel, en klemden we dan tussen de wand en de tafel. We leenden toen de caravan van mijn schoonouders. Het jaar erop hadden we onze eigen caravan met stapelbed achterin, dat was veel handiger.

Ow haha, wij gingen dus in hartje zomer naar Spanje dus waren blij dat ze in de box kon in plaats van plakkend bij ons op schoot. Ze begon in die tijd ook met lopen en kroop continu weg.
Wij hebben vorig jaar het bedje op de tafel neergezet, kon echt geen andere plek bedenken.
Stapelbed hebben wij ook, maar daar lagen die andere 2 al in :')