Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:39

LovingTweety schreef:
Ha! Stuk beter zo! Gaat het tenminste over Canada in zijn algemeen en niet over Canada in 2007.

Ja, eigenlijk wel he? Justy deed er ook helemaal niet moeilijk over en kwam zelf met het idee om er dan maar geen jaartal meer bij te zetten, wel zo handig. Had ik het haar maar gelijk gevraagd dan had het 2008 topic niet eens geopend hoeven worden. Maar ja, tis goed zo. Hier krijgen we weer wat normale temperaturen. Momenteel is het 2 graden dus dat schiet aardig op. Ik hoop dat de grond snel toegankelijk gaat worden zodat ik de wei kan gaan afpalen. Tot nu toe had ik alleen stroomdraad maar dat bleek uiteindelijk toch niet geschikt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:21

Dat is inderdaad best vervelend dan. Hier is het wel 'fris' maar nog altijd veel te warm. Morgen een graad of 9 geloof ik. Merk t allemaal wel.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 01:19

Nou, we gaan op de lente aan hoor. Ik hoor al wat vaker vogels nu buiten en de klok is al verzet. Momenteel -10, we hebben nog sneeuw gehad maar morgen gaat het weer boven het vriespunt worden.
Ik ben nog steeds benieuwd naar je ervarigen, RoseK... wil je hier voorgoed komen wonen als dat mogelijk zou zijn?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 02:27

Hoi ik zag toevallig het topic weer!
Nou eerlijk gezegd ga ik wat eerder naar huis. Ik vind Calgary niet zo'n leuke stad...haha ik vraag me ook wel af hoe mensen het hier zo mooi kunnen vinden? Ik ben wel een weekje in Banff geweest, dat was wel heel leuk en super mooi.
Ook een reden waarom ik eerder terug ga is dat de lessen niet bevallen. Ik heb niet het idee dat ik iets leer en aan het diploma heb ik niks.
Denk zelf dat ik doordat ik op de campus zit, ook een beetje weinig van Calgary zie, heb hier geen auto ofzo. Wat voor plekken zijn hier mooi? Campus is wel grappig, heb helaas niet zo'n leuke floor, maar zit dan vaak op een andere floor. Valt me wel op dat het hier echt een en al zuipen is, ergen dan in nederland. Ze drinken zo veel en zo snel mogelijk en dan vooral sterke drank. Wel grappig af en toen, maar het weegt niet echt tegen de katers op Knipoog

Nu weer sneeuw inderdaad, vond het warme weer van daarvoor toch wel erg lekker. Hoop dat het snel weer zo word.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 04:13

Kijk, ik weet niet zo heel veel van Calgary maar moet zeggen dat ik het hier in Edmonton toch wel anders vind. Jammer dat het je zo tegenvalt. Wij zijn in Calgary geweest vorige week. Had ik maar eerder geschreven dan had je een enkel reisje Edmonton kunnen hebben. Dan had je met de greyhound weer terug gekund en had je hier wat in de Mall kunnen rondzwalken.
Mijn man moet over een maand of zo nog eens die kant op, wil je dan mee terug? Ik wil je wel naar een motelletje hier in de buurt brengen en dan komen ophalen om met m'n dochter -die is ongeveer jouw leeftijd- naar de mall te gaan als je wilt. Of je gewoon even daar afzetten en weer meenemen, dan ga ik wel naar de film of zo. Kan niks beloven, het kan zijn dat de afspraak niet doorgaat maar goed, ik hoor wel of je het wilt overwegen. Ga je ook naar het Mane Event in Red Deer, eind april?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 05:01

Ik vind het echt heel aardig dat je het aanbied Lachen! Maar ik ga 3 april al weer terug naar huis. Ben trouwens al wel in wested mall geweest met een trip. Jeetje dat is groot! Dat was ook wel erg leuk, naar het zwembad geweest enzo.
Het valt me gewoon op dat je echt een heel eind moet rijden wil je wat moois zien. De (4,5 uur durende, foutje van de chauffeur) reis naar edmonton zag je ook niet veel meer dan wat glooiend gebeid met af en toen een ranch. Alhoewel ik dat al een stuk mooier vind.
Haha niet dat ik Canada nu helemaal heb afgeschreven hoor, ik wil ook zeker nog een keer naar Vancouver en andere plaatsen, maar daar heb ik nu even de kans niet meer voor.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 07:52

Ah, dat is al snel. Maar je hebt in elk geval een beetje een indruk. Vancouver is toch anders. Hoewel meer regen -zeeklimaat net als NL- toch ook groener en aantrekkelijk. Ik wens je alvast een goede terugreis. Mij vallen de afstanden ook nog steeds tegen hoor maar ik moet zeggen dat ik me gewoon in deze omgeving wel weet te vermaken, makkelijk zelfs tot op een uurtje rijden of zo.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:43

RoseK schreef:
Ik vind het echt heel aardig dat je het aanbied Lachen! Maar ik ga 3 april al weer terug naar huis.

En, koffers al gepakt om naar huis te gaan -vraagteken werkt ineens niet meer- In elk geval een goede reis gewenst, ik hoop dat je niet te vaak hoeft over te stappen en vooral niet in de USA want dat kan lange wachttijden opleveren. Pling

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:18

Ik begin denk ik volgende week ergens met inpakken, mijn dekbed laat ik hier dus hoop dat dan alles past.
Ik stap gelukkig over in Frankfurt, maar heb een korte overstap tijd dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat Knipoog .
30 maart ga ik nog wel mee op een trip naar de hotsprings in Banff, wel een mooie afsluiter, vond Banff veel leuker dan Calgary.
Je word hier trouwens elke keer weer verrast, ik dacht dat de sneeuw nu wel weg zou blijven. Maar nee hoor, vanmorgen lag het er alweer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:26

hey, lees dit topic ook weer eens, maar wat een veranderingen zeg, kom je al weer terug , Rosek? Jammer dat het niet was zoals je je voorgesteld hebt! ( had wel met je willen ruilen hoor:)

enne, als je snel genoeg terugkomt, hier in nederland ligt ook een pak sneeuw. ( kan je nog sneeuw zien )

balance, alles goed met jou, en je paardjes? Is dat ene paardje nog doorgegaan?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:31

eevita schreef:
hey, lees dit topic ook weer eens, maar wat een veranderingen zeg, kom je al weer terug , Rosek? Jammer dat het niet was zoals je je voorgesteld hebt! ( had wel met je willen ruilen hoor:)

enne, als je snel genoeg terugkomt, hier in nederland ligt ook een pak sneeuw. ( kan je nog sneeuw zien )

balance, alles goed met jou, en je paardjes? Is dat ene paardje nog doorgegaan?

Ja, ja en ja Knipoog Zou alleen wel ECHT lente willen nu. Tis erg koud geweest maar dat dan nog liever dan de bergen sneeuw die in het Oosten zijn gevallen. Foto's gezien van kinderen die van het dak van huis huis af konden sleeen (trema werkt niet) en dikke pret hadden maar ook bordjes die voor gevaar van de electriciteitsdraden waarschuwden omdat je daar zomaar bij kon komen. Verkeersborden waarvan je alleen nog het bordje boven de sneeuw uitzag, brrrr, da's echt TE hoor, voor mij.

*goed idee, RoseK, om Banff nog mee te pikken! Ik vind het wat toeristisch maar zeker wel de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:51

[/quote]

Ja, ja en ja Knipoog Zou alleen wel ECHT lente willen nu. Tis erg koud geweest maar dat dan nog liever dan de bergen sneeuw die in het Oosten zijn gevallen. Foto's gezien van kinderen die van het dak van huis huis af konden sleeen (trema werkt niet) en dikke pret hadden maar ook bordjes die voor gevaar van de electriciteitsdraden waarschuwden omdat je daar zomaar bij kon komen. Verkeersborden waarvan je alleen nog het bordje boven de sneeuw uitzag, brrrr, da's echt TE hoor, voor mij.

*goed idee, RoseK, om Banff nog mee te pikken! Ik vind het wat toeristisch maar zeker wel de moeite waard.[/quote]

Oei dat is wel heel veel sneeuw, als je van de daken kunt slee-en.. Maar goed, t is echt al eind maart, en ook bij jullie komt die lente wel!

Wat is er met je toetsen bord?? ( heb je control shift al eens geprobeerd?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:15

Nee dus... en dan de letter waar je een leesteken op wilt aantikken?

*de problemen van gisteren zijn in elk geval opgelost, thanks.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:48

Hallo!

Is dit een HK topic of niet?
Zo ja sorry dat ik binnenval Tong uitsteken
Ik ga deze zomer ook naar Canada Haha! het programma is nog niet helemaal bekend.
Heb er zin in!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:52

nee dit is geen hk topic, staat in internationaal!
Maar welkom! Waar wat en hoe ga je doen in Canada?
Ga je rondreizen? Het is er zo gaaf, ben er nu twee keer geweest, en krijg er maar geen genoeg van!
@balance, wanneer je ctl shift tegelijkertijd intoets, dan schakelt je toetsenbord automatisch over naar andere instellingen, dus kan het zijn dat je bepaalde tekens niet meer krijgt, heel makkelijk op te lossen door dit weer te herhalen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:11

geprobeerd.... gaat niet. Ik ga dus maar leestekenloos door het leven <grijns>.
Welkom, MariekeVol. Ik ben ook weleens benieuwd waar je heen gaat als je deze kant op komt...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:14

Ik ga waarschijnlijk ook naar Canada Lachen
Ontario, werken op een stal, maar dat is pas begin Januari, en het staat nog niet helemaal vast. Maar het gaat het zeer waarschijnlijk wel worden Haha!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:26

Mijn vriend komt uit Canada, uit Calgary, daar zijn we van de winter geweest.
Is heel mooi, vooral als je Calgary uitgaat en naar t noorden rijd vind je veel ranches en
veel paarden. Op t reservaat hebben we Bizons gezien en we zijn ook naar de
Stampede grounds geweest. De Calgary Stampede is een echte aanrader als je
in de zomer gaat ! En in de winter zijn de sledetochten super Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:52

@trickrider; Calgary stampede, heb t hier in t topic al eerder gemeld, heb dit spektakel nu al twee keer net gemist! ging net terug of kwam net daarna aan.. Maar Calgary ziet er van uit de lucht al heel mooi uit! Heeft jouw vriend toevallig nog een vrijgezelle vriend in de aanbieding Haha!
Enne ann, werken op een stal, gaaff! zijn t dressuur-springpaarden, of ga je de cowboy way??

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:37

Ze doen daar aan een working student program, je leert dus alles over "het leven op een stal"
Ik zal de link even opzoeken.
Maar volgens mij is het voornamelijk dressuur/springen.

Edit: http://www.ewsz.com/workingstudents.asp

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:43

Ja vrijgezelle vrienden heeft ie wel maar niet uit Canada Haha!
Ik heb in Calgary nog meegedaan met een kleine wedstrijd;
http://www.slide.com/r/YHpJ3uf_rj8WjAXw ... w=original
(fotos zijn een beetje donker. Paardje heet cool Lachen )
En ook trick riding training gevolgt in Lloydminister ; was echt super OK dan!
Ik denk dat we eind dit jaar of begin volgend jaar weer naar Canada gaan,
is echt een aanrader Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:18

@ann, leuk project, jammer dat ik dat een jaar of vijftien geleden niet ondekt had!
@trickrider, ehmm, laat maar dan, tenzij ze cowboy zijn ROFL
Wat ga je straks in Canada doen, weer wedstrijden rijden, of trainen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:15

Annn schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook naar Canada Lachen
Ontario, werken op een stal, maar dat is pas begin Januari, en het staat nog niet helemaal vast. Maar het gaat het zeer waarschijnlijk wel worden Haha!

Net een mailtje gehad, en nu moet ik alleen nog ticket + visa e.d. regelen Haha!
Hoe zit dat trouwens met vaccinaties?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:53

eevita schreef:
nee dit is geen hk topic, staat in internationaal!
Maar welkom! Waar wat en hoe ga je doen in Canada?
Ga je rondreizen? Het is er zo gaaf, ben er nu twee keer geweest, en krijg er maar geen genoeg van!

Oke mooi! Lachen
Ehm we gaan deze zomer (15 juli dacht ik) 3 weken naar Canada, rondtrekken met een camper en naar mijn familie (heb aardig wat familie daar).
Echt gaaf! Ik ga me er nog in verdiepen, mijn moeder heeft de reis geboekt. Ik weet wel dat we naar de Rocky mountains gaan, dus daar ergens in de buurt.

Heb er heel erg zin in Haha!
Leuk die verhalen hier! Haha!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:02

Hey, ik kom ook even binnenvallen

Ik studeer Engels in Nederland.. maar wil graag *ooit* stage gaan doen in Canada! Want jaa, geloof het of niet.. ik wil een canadees accent Knipoog

RoseK, lees dat je over 2 daagjes alweer deze kant op komt! Wat jammer dat het niet beviel...... was het puur de kwaliteit van de lessen of ook de studenten...?
Ben erg benieuwd naar je ervaringen..
heb zelf nog geen idee waar ik dan heen zou gaan..