[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 10:26

Hello ladies (en heren als die er zijn)

Dank voor de tips over bh's. Ik draag al 100 jaar geen bh meer. En ik heb van die sportbh's zoals Marilu heeft aangegeven. Probleem daarmee is dat het vreselijk aan mijn nek trekt. Ik had al voor ik ging rijden pijn aan mijn schouders en nek, alleen in die 20 minuten dat ik hem aanhad daar naar toe. Toen ik eenmaal aan het paardrijden was, was het toch handig om hem aan te hebben, maar ik heb nu nog de naweeën ervan.

Ik heb van allerlei nek en rugproblemen (aangeboren, verkloot in de paardensport toen ik 16 was en iets met een auto-ongeluk ruim 25 jaar geleden) en ik verdraag eigenlijk maar erg weinig op mijn nek en schouders. Voorbeeld, een paardenstaart in de auto kan niet. Dan kan ik met mijn hoofd niet ver genoeg naar achteren door de neksteun want daar komt dan de speld van de staart tegenaan. Als ik het vergeet word ik echt gek. Een sjaal kan ik niet omhebben. Soms koop ik kleding en dan kan ik het na 1x dragen gelijk weer op Vinted zetten, dan verdraag ik het niet, trekt het teveel aan mijn nek of schouders.

En dus nu zoek ik eigenlijk een sportbh, die niet aan mijn schouders of nek trekt. Maar ja wat. Strapless zou het beste zijn, maar wat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:53

Ik weet niet of je veel steun nodig hebt, kwa bh.
Maar als dat niet teveel is, zou je misschien 2 stevige hempjes over elkaar aan kunnen doen?
Geen idee of dat genoeg werkt hoor.

Ik zag trouwens dat ze bij bol.com ook strapless Sport bh's verkopen.
Dus misschien is er op een Franse webwinkel ook zoiets te koop.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 10:58

TinkerTreas schreef:
Ik weet niet of je veel steun nodig hebt, kwa bh.
Maar als dat niet teveel is, zou je misschien 2 stevige hempjes over elkaar aan kunnen doen?
Geen idee of dat genoeg werkt hoor.

Ik zag trouwens dat ze bij bol.com ook strapless Sport bh's verkopen.
Dus misschien is er op een Franse webwinkel ook zoiets te koop.

Nee ik heb bijna geen hout voor de deur. A denk ik.

Dat van strapless sport bh's vind ik wel interessant, heb je toevallig een link, dan kan ik kijken of dat ook in Frankrijk te koop is.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:08

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 11:14

Ik heb het middenstuk uit je link geknipt en ik heb hem gevonden. Dat ziet er idd heel goed uit! Dank je. IK snap nu wat je bedoelt en ga kijken of dat ook in Frankrijk bestaat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 11:21

Ha!!! Het heet in Frankrijk een "bandeau".

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:23

Goed om te weten. Dan kun je gericht zoeken :D
Laat even weten of het bevalt, als je er een hebt :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 11:28

Aha, ik zie dat het bij yoga veel gebruikt wordt, ze noemen het ook wel een yoga-bh, in het Frans dan hè.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:12

Je hebt ook bralettes. Dat is meer een soort hemdje, maar dat lijkt me geen steun geven.

Ik heb nu dit besteld: https://www.amazon.fr/dp/B0CF5YGJV1?ref ... th=1&psc=1

duurt een maand eer het er is, dus uit china oid, maar goed, zo snel kan ik toch niet weer een rit maken. Dus dank voor het meedenken all!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:33

Oh, dat is wel een meer dan vervelende zaak, dat je zo niks kan verdragen aan nek/schouders !
Heb je hierdoor dan ook last van hoofdpijn ?

Ik heb zelf nu ook niet zo'n grote 'kommisveur' (streekgebonden Vlaamse uitdrukking voor 'veel hout voor de deur' :D ), meer bepaald een B-cup, maar ik zou niet kunnen/willen zonder BH.
Hopelijk wordt die 'strapless bandeau' dan toch iets voor jou, Monique !

Ik probeer in het andere topic over emigreren wat bij te blijven met lezen, maar ik kan allang niet meer volgen _/-\o_
Ik lees daar dat je al verschillende mensen 'aangesproken' hebt om actief te worden in dat topic, Monique. Is in ieder geval erg leuk en leerrijk om daar een en ander op te pikken over al die andere landen waar mensen naartoe trekken, om wat voor reden dan ook. Goed gedaan, dus, al die mensen lokken naar het topic ;) :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:46

Voor mij zou zo'n band absoluut niet werken, maar ik heb wel een grotere bos hout voor de deur D/E cup. Toch draag ik thuis bijna nooit meer een bh, scheelt een hoop pijn in schouders en ribben.
Mocht je toch voor een standaard model gaan zou ik iets aanraden met brede banden, dat verdeelt de druk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:57

Ha! Apart hoe dat zo per persoon kan verschillen. Ik draag hem thuis ook niet meer maar ik krijg daar dus wel nek- en schouderklachten door.

Mooie BH Monique, zou toch wel heel erg fijn zijn als die goed werkt. Paardrijden is toch net even iets anders dan yoga :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 20:49

Marilu schreef:
Oh, dat is wel een meer dan vervelende zaak, dat je zo niks kan verdragen aan nek/schouders !
Heb je hierdoor dan ook last van hoofdpijn ?

Ik heb zelf nu ook niet zo'n grote 'kommisveur' (streekgebonden Vlaamse uitdrukking voor 'veel hout voor de deur' :D ), meer bepaald een B-cup, maar ik zou niet kunnen/willen zonder BH.
Hopelijk wordt die 'strapless bandeau' dan toch iets voor jou, Monique !

Ik probeer in het andere topic over emigreren wat bij te blijven met lezen, maar ik kan allang niet meer volgen _/-\o_
Ik lees daar dat je al verschillende mensen 'aangesproken' hebt om actief te worden in dat topic, Monique. Is in ieder geval erg leuk en leerrijk om daar een en ander op te pikken over al die andere landen waar mensen naartoe trekken, om wat voor reden dan ook. Goed gedaan, dus, al die mensen lokken naar het topic ;) :D

Hi Marilu, nee ik heb gelukkig geen hoofdpijn, zelden gelukkig.

Wat grappig, kommisveur (komt dat van: Kom is voor?)

Ik heb idd al heel wat mensen naar het emigratie topic gewezen, gewoon omdat ik het zelf erg leuk vind al die cultuurverschillen te lezen en omdat ik denk dat geëmigreerde bokkers van het topic soms niet weten dat het bestaat en misschien het ook allemaal heel leuk vinden om te lezen.

Tinka schreef:
Voor mij zou zo'n band absoluut niet werken, maar ik heb wel een grotere bos hout voor de deur D/E cup. Toch draag ik thuis bijna nooit meer een bh, scheelt een hoop pijn in schouders en ribben.
Mocht je toch voor een standaard model gaan zou ik iets aanraden met brede banden, dat verdeelt de druk.

Hi Odette, de sportbh die ik had had idd brede banden, maar het trekt gewoon teveel in mijn nek. Naar, niet fijn.

balance schreef:
Ha! Apart hoe dat zo per persoon kan verschillen. Ik draag hem thuis ook niet meer maar ik krijg daar dus wel nek- en schouderklachten door.

Mooie BH Monique, zou toch wel heel erg fijn zijn als die goed werkt. Paardrijden is toch net even iets anders dan yoga :+

Yoga op paarden, hmm gat in de parkt? Die ik heb gekocht staat ook fitness en voor een ensemble de sport bij, dus ik hoop dat het kan. Ik moet het ervaren. Het duurt nog een maand eer ze hier zijn, dus nog lang wachten ...

Vandaag hebben we weer wat nieuws bedacht. De paarden hebben 7 stukken waar ze kunnen lopen. 6 zitten gekoppeld dat is een hectare of 5 en kan per stuk afgesloten worden of gecombineerd worden.
1 weiland zit aan de overkant van ons weggetje. Dus als we ze daar neer zetten moeten ze altijd 10m over asfalt. Hoewel er alleen de buurman en de postbode rijdt, is dat toch een dingetje. Daarbij moet Erwin, of wil Erwin, altijd mee omdat hij vindt dat 4 paarden in een trosje met me mee laten lopen niet verantwoord is met een Callas erbij. 2 op stal laten staan en 2 keer lopen is erop wachten tot de stal afgebroken wordt.

Oké. Dus als ze in dat land moeten lopen, nemen we er ieder 2, hebben jullie misschien wel eens in filmpjes gezien. gaat leuk en prima. Maar met de oppas die we gepland hebben, wordt dat lastig, die is alleen.

Dus nu hebben we vier rollijnen gekocht, van honden want 10m schriklintrollers kon ik niet vinden, geel fel fluorescerend. En nu spannen we die 2 boven elkaar als een sluis over de weg en neem ik alleen de leider Prisca bij een halster en de rest volgt door deze tunnel. En kan ik het dus voortaan alleen doen. De paarden vonden het uiteraard gek, doen uiteraard eerst hun eigen ding, vooral Callas, maar als we dit regelmatig doen, gaat dat wel goedkomen. Dat is fijn, want nu kan ik de paarden dus alleen naar de overkant brengen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:54

Kijk. Altijd een oplossing, brilliant!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:15

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:21

Hopelijk bevalt de strapless bh. Al moet je nog even geduld hebben voor hij er is.

Slim als het verweiden zo werkt met die flex lijnen. Je moet er maar op komen, haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 22:34

balance schreef:
Kijk. Altijd een oplossing, brilliant!

Dank je, even eenvoudig als handig.

Jet schreef:
Yoga te paard :D : https://www.google.nl/search?q=yoga+op+ ... nt=gws-wiz .
https://www.awesomebooks.com/book/97818 ... FHEALw_wcB , deze heb ik, maar ik heb er al jaren niet meer in gekeken...

Slimme oplossing om de paarden naar de overkant van de weg te begeleiden!

Ha, het bestaat dus al. Nou, de bh's zijn er ook al voor uitgevonden ;-)

TinkerTreas schreef:
Hopelijk bevalt de strapless bh. Al moet je nog even geduld hebben voor hij er is.

Slim als het verweiden zo werkt met die flex lijnen. Je moet er maar op komen, haha.

Ik zal het morgen even filmen, echt erg handig vinden wij zelf wel. We hebben wel de buren ff geïnformeerd, want officieel mag je vast de weg niet afsluiten, maar ja het is maar voor die 2 minuten dat ze oversteken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:17

Inderdaad, ook al speciale yoga-bh's... Ik vind de vroegere sportbh's van de HEMA het fijnst. Die worden helaas niet meer gemaakt, hoewel dat voor jou niet uitmaakt, die zijn niet strapless.

Hier zie je trouwens ook wel bij koeien die aan de overkant van de weg geweid worden dat ze het met twee tijdelijke schriklinten afzetten, soms zie je er zelfs nog bordjes bij staan: Let op, overstekende koeien! En dan zo'n driehoeksbord, wit met rode rand en een uitroepteken erin. Of zelfs met een koe in die driehoek.
Dat bord met die koe bestaat dus echt :D : https://www.bol.com/nl/nl/p/pas-op-over ... l9EALw_wcB .

Deze heeft ook een leuk onderbord: https://taalpraat.nl/2022/10/overstekend-vee/ .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 08:21

Jet schreef:
Inderdaad, ook al speciale yoga-bh's... Ik vind de vroegere sportbh's van de HEMA het fijnst. Die worden helaas niet meer gemaakt, hoewel dat voor jou niet uitmaakt, die zijn niet strapless.

Hier zie je trouwens ook wel bij koeien die aan de overkant van de weg geweid worden dat ze het met twee tijdelijke schriklinten afzetten, soms zie je er zelfs nog bordjes bij staan: Let op, overstekende koeien! En dan zo'n driehoeksbord, wit met rode rand en een uitroepteken erin. Of zelfs met een koe in die driehoek.
Dat bord met die koe bestaat dus echt :D : https://www.bol.com/nl/nl/p/pas-op-over ... l9EALw_wcB .

Deze heeft ook een leuk onderbord: https://taalpraat.nl/2022/10/overstekend-vee/ .

Hahaha die tweede is heel grappig.

In Frankrijk zie je overal opgerolde touwen in een struik of paal hangen. Of langs de weg hangt dan ineens een lang touw zomaar in de struiken. Dat is ook voor koeien. Dat kunnen we ook doen, dat is het normaalste wat je kunt doen om je dieren over te laten steken in Frankrijk. Maar ja, wij zijn Nederlanders wij willen het graag netjes doen.

Dus die touwtjes raken vaak vast in de maaier van de gemeenteman, hij niet blij, en wij moeten weer nieuwe touwtjes dan. En automobilisten zien ze niet. Wij hebben dan nu fluorescent lint en doordat het oprolt (hondenlijn dus) blijft er niets hangen. We halen ze na afloop ook weer weg.

Erwin wilde ook bordjes van overstekende paarden kopen of zelfs aan de gemeente vragen, maar ja, het is niet dagelijks, ik denk totaal maar iets van 2 maanden per jaar dat ze daar lopen verdeeld over vaak. Ik zet ze daar niet neer bij te heet of te slecht weer omdat ze daar alleen bomen hebben om te schuilen. Er is geen hut. Dus die bordjes nog maar even laten zitten. Maar zo'n onderschrift is wel schattig en brengt een glimlach op ieders gezicht!

Vandaag of uiterlijk morgen komt de boerbuurman de laatste rollen hooi uitruilen. Dan moeten we met hem aan de bep hoe we dat met het hooi voor komend jaar gaan doen. We willen het meteen als hij het gemaaid en gebaald heeft en na de verplichte wachtdagen, van het land halen en bij ons opslaan. Of dat hij het meteen bij ons brengt, maar dat zal niet kunnen denk ik omdat hij dan natuurlijk druk is.

Ik ben benieuwd of de buurman er geld voor gaat vragen. We hebben hem twee seizoenen geleden 7000 kilo hooi gegeven. Dat zijn 28 rollen. Ik vermoed van wel dat hij geld vraagt, is ook niet erg het is maar iets van 300 euro wat ik nodig heb, maar gewoon benieuwd.

We zijn een andere schuur aan het vrijmaken van hout, zodat het daar in kan. In ieder geval qua opslag, maar mogelijk ook dat we daar een hooieetplek voor ze gaan maken. Zo blijf je lekker bezig...

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:35

Wel zo prettig, dat jullie er de plaats voor hebben, om het hooi overdekt te kunnen onderbrengen.
En dan zelfs nog een hooieetplek te kunnen voorzien !
Hier komen er alleen nog maar grote pakken voordroog 'binnen' (buiten, dus ;) ), want we hebben geen plek voorzien voor onverpakt hooi.

Ik weet dat onverpakt hooi beter is voor de (meeste) paarden, voornamelijk voor de spijsvertering, maar het ingepakte heeft toch ook veel voordelen : kan dus inderdaad gewoon in openlucht bewaard worden, er zit weinig tot geen stof in en noch de boer, noch jijzelf hoeft te sleuren aan al die kleine pakjes.

Goed geregeld voor de oversteekplaats.
Zelf zou ik dan weer, voorzichtig als ik ben, de oppasser de weide aan de overkant van de weg niet laten gebruiken voor de paarden tijdens jullie afwezigheid. Zo te lezen is er plek genoeg aan de 'veilige' kant, dus zou hem alleen die weiden laten gebruiken.
Ik ben nogal van het 'better safe, than sorry' :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 11:44

oké, voor jullie gefilmd vanmorgen met de linten over de weg, het filmpje is niet bewerkt dus als je het saai vindt moet je maar even doorspoelen. Het staat niet openbaar, dus verborgen link. https://youtu.be/PK1fWXtBooI

Het ging nog even wat onhandig, Erwin stapte over een lint, bleef haken en het schoot los, vandaar dat ik dat zeg in het filmpje.

@Marilu, in de korte periode dat de oppassert hier is, geef ik je helemaal gelijk. Dan kunnen de paarden voldoen met de weides die ze hebben. In de langere vakantieperiode van een maand, die valt in september, kan het zijn dat ze de andere percelen al leeg hebben. Als het droog is, wat in september het geval is, dan is er weinig te eten. Sowieso rouleer ik wekelijks tegen wormbesmetting. Dus de oppasser gaat dat ook doen en zoals we het nu georganiseerd hebben is dat prima te doen. Zeker als de paarden het nog meer gewend zijn dan de 2e keer van vanmorgen.

En fijn dat jij je hooi ook al geregeld hebt! Ik ken zelfs al die keuzes die jij noemt niet, wat bestaat er veel!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 12:43

O en we werden zojuist gebeld, we hebben een datum voor de levering van de materialen voor het isolatieproject. Wanneer ze er dan daadwerkelijk mee gaan beginnen horen we later.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:49

Ik vind het echt wel super handig eruit zien zo. Prima bedacht.

Ik dacht ook gelijk dat je een klavertje 4 had gevonden, haha. Maar glas is minder. Ik blijf het bizar vinden hoe er na jaren nog steeds van alles uit de grond naar boven blijft komen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:50

Monique1963 schreef:
O en we werden zojuist gebeld, we hebben een datum voor de levering van de materialen voor het isolatieproject. Wanneer ze er dan daadwerkelijk mee gaan beginnen horen we later.

Dat is mooi! Hopelijk duurt het niet te lang voordat ze echt gaan beginnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 13:10

TinkerTreas schreef:
Ik vind het echt wel super handig eruit zien zo. Prima bedacht.

Ik dacht ook gelijk dat je een klavertje 4 had gevonden, haha. Maar glas is minder. Ik blijf het bizar vinden hoe er na jaren nog steeds van alles uit de grond naar boven blijft komen.

Vooral dat het zo lekker fel geel is vind ik wel fijn. Ik denk wel dat ik de volgende keer Poupette als leider neem. Ze loopt altijd heel graag voorop, maar achterop kakt ze helemaal in. En ik doe ze denk ik volgende keer door het hek, haal dan al de linten over de weg weg en loop ze dan naar het land. Er zit een veiligheidssluis tussen het land en het hek.

En je wilt niet geloven hoeveel zooi er uit de grond blijft komen. Dagelijks, stukjes plastic, glas en ceramiek. Ook wel ijzer, maar minder, want dat verteert.

En ja, nu maar hopen dat er ook snel een afspraak komt van wanneer ze dan gaan beginnen. In ieder geval is er beweging!