Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 10:00

Ja dan moet je ze wel hebben in grote getalen. Als ze er vermoedelijk niet zitten en ik dat graag ook voorkom dat ze er gaan leven ben ik het moeten schieten graag voor

Ik had dus handschoenen maar de nogal veel aanwezige wortels kreeg ik geen grip op met handschoenen. En er lag ook puin (geen idee waarom je puin zou leggen rond een omheining :? ) waardoor de spa ook er geen grip op kreeg. Toen maar zonder handschoenen de boel verwijderd waar het niet lukte met. Links gaat aardig ok maar wel rood nog rechts nogeen grote rode dikke bult -O-

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:07

Mijn ervaring is dat overal puin ligt waar mensen het kwijt kunnen, zodat ze het niet af hoeven te voeren :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 10:09

Dit was er redelijk recent neergelegd aan de binnenkant van die omheining. Als er zoveel stukken en granietstukken liggen gebruik dat dan ipv kapot geslagen bloempotten |o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:40

Misschien om te voorkomen dat de katten zich eruit graven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:14

Dat is typisch voor oudere huizen. Is ook ooit een tijdje mode geweest van dat rode sierpuin.
Zo zul je misschien ook nog wel ergens oude dakpannen tegen komen in je tuin en misschien ook noet traceerbare buizen en leidingen.
Elke keer als ik iets in de tuin doe ga ik erin met het idee dat ik weer wat spannends ga uitgraven _O-
Ik vraag me nog steeds af wat voor monstertulpen er vroeger gegroeid hebben waardoor de plantenborder met meralen buizen van 1.80m diep gezekerd moest zijn :wow:

Tip: koop een stevige riek (heet vast anders), zoeen met 5 platte brede tanden. Met een schop op spade begin je totaal niet op stenige bodem. Dat is leuk voor hollandse klei.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 11:30

Zoeen heb ik. Maar nog in Nederland. Spitvork noemen ze dat in limburg. Op zich heb ik kleiachtig grond zonder rotsen. Maar dan moeten ze er geen meuk opgooien

Herkenbaar eerste huisje een oudje van 1910. Wat daar uit de grond kwam hele bloempotten ongeaarde levende stroomdraden zomaar afgeknipt.

In het huis voor wat nu opgeleverd wordt kwam ik onder 10 cm aarde een bestraat paadje tegen. Dat huis had nog maar een eigenaar gehad en was van 1985.

Bamboe misschien tegen woekeren? Vuurwerk granaat werper? 1,80 de diepte in is een best eind

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 20:51

%) moe, erge rugpijn. We klapten vandaag beiden door de rug. Gv met het oprapen van een vloermatje. En ik met het verschuiven van een bijna lege vuilniszak. Wat doet dat pijn, ik kan nauwelijks nog lopen. -O-

Daardoor de vooroplevering vanmiddag niet eens zelf kunnen doen en moest ik gv erheen sturen. Terwijl we er 2 uur daarvoor vandaan reden. Afgelopen dagen toch in mijn oude huisje geslapen en keihard gewerkt om alles schoon en leeg te krijgen. Maar het is gelukt. Meterstanden zijn opgenomen.

Maar ipv vanavond al met camper die kant op gaat dat mis ivm erge rugpijn en een camper die morgenvroeg naar de ruitendokter moet. We ontdekten een enorme ster in de voorruit. :oo We hoorden maandag vlak voor thuiskomen wel een keiharde kets maar zagen niets. Nu dus wel. -O-

Maar dat is niet richting het tekenen. Dus ipv kalm aan doen wordt het nog een beetje haasten morgenvroeg.

Maar pfff zonder bus is het wel erg lastig overhuizen. Er past veel in een tamme camper maar we waren vandaag toch echt in overtreding. 3795 kilo. Camper mag het technisch hebben maar is teruggekeurd tot 3500 kilo. Nu moest dus wel alles eruit om daarna nog weer ingeladen te worden deels als ik richting frankrijk vertrek weer. Niet handig in een klein huis. :n maar ja het is wat het is

En ik voel me, naast moe, uitgeput en lichamelijk een wrak ook emotioneel, droevig, verdrietig en melancholiek. De twee nachten waarvan een helemaal in mijn uppie ook zonder hond waren echt wel nodig om afscheid te kunnen nemen Y;( . Helaas vandaag dus de oplevering niet zelf kunnen doen en het door een leeg huis lopen en fotos maken best gehaast moest omdat we nog de camper moesten leegdoen voor die oplevering. ;(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:08

:(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:12

:(:) Dat zijn idd hele zware dagen.
Nog even doorbijten en dan uitrusten!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:24

De laatste loodjes zijn altijd het zwaarste. Hoort erbij Karuna→ komt goed!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:36

Alles komt goed karuna, het nieuwe jaar ga je een frisse nieuwe start maken

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:47

Zet m op Karuna, inderdaad de laatste loodjes maar het vooruitzicht is fijn!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:26

Ik las in je andere topic dat er een onverwachte rekening is gekomen? -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 14:28

Klopt niet tof. Tekenen achter de rug en ik ben zojuist geestelijk ingestort -O- stom geblaat bij de notaris over 100000 euro overdracht belasting niet hoeven te betalen door vandaag te tekenen van een client en meer teveel geld geoh terwijl ik daar zit wat ze weten omdat ik anders financieel te onder zou gaan
Gewoon uitermate.......... -:(-. En ongepast ook in mijn ogen

Het was een komen en gaan van vastgoed beheerders met teveel geld en te dikke autos. Kortom frustratie veel frustratie

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:56

Hoe is het nu met je, beetje bijgekomen van alle emoties?

Wanneer vertrek je nu naar Frankrijk? Natuurlijk de beste wensen voor dit nieuwe jaar dat je maar mag genieten in je nieuwe huis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 11:24

Mwa ik ben echt kapot moe, fysiek en geestelijk. Ik moet even pas op de plaats doen en mijn bus heb ik eigenlijk nodig.

Ik ga de komende dagen even bijkomen en orde scheppen in het huis waar ik deels ga wonen zodat dat in ieder geval woonbaar is ipv tussen de spullen door moeten wurmen en hopelijk wat opladen. Ik hoop er 8 januari te zijn ivm nieuwjaar bijeenkomst waar ik voor uitgenodigd ben. De beste manier om kennis te maken met de dorpsbewoners. Al laat ik maar even mijn neus zien.

Fijn nieuwjaar voor iedereen dat het een frisse nieuwe start mag worden.

Wel ben ik blij (als de laatste grrrrr hordes met kpn geregeld worden, energie contract in nl omgezet enz) oude huis nu is afgesloten en nieuwe getekend al. Vanaf nu kan ik alleen maar vooruit kijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 14:25

Dit soort dingen maken me nu extra moe. Je zou zeggen alles is wel ok maar. Dit soort dingen dus, mijn worsteling al van weken en weken. -O-

Drie letters KPN. -:(- _-:( ik probeer als sinds half november een wijziging voor elkaar te krijgen. Afgelopen vrijdag maar weer gebeld waarom het hun niet lukt. Toen 3,5 uur aan de lijn gehangen. Met 0 resultaat omdat het systeem me weigert te verhuizen. Ik heb zojuist telefoontje nummer 3 van vandaag gehad van kpn. Waarvan een met half succes, een telefoonnummer kan verhuizen, simkaart nummer 2 lukt niet.

Alleen waarom telefoontje nummer drie belde geen idee. Voor iets dat ik niet online heb aangevraagd 4 weken geleden 8)7 (maar waarvan zij zeker wist dat ik dat wel heb gedaan) en zij kon hoe dan ook niks doen (waarom bel je dan?) ik moet nu nog worden gebeld vandaag of morgen door de klachtenafdeling, verhuizing en de klantenservice.

De vorige verhuizing was al een drama met 4 casemanagers en een sorry boeket naarhet verkeerde adres. 8)7 Nu maken ze de zooi nog veel groter. En dat voor een simpel stopzetten van een service ivm verhuizing en verkoop van een huis. En het overzetten van 2 tekefoonnummers naar een ander account. Kennelijk is dat een voor hun lastige situatie geen tv of vaste telefoon meer willen. :roll:

Voor nu vooral bezig even hier orde op zaken stellen zodat het wat leefbaarder wordt. En nadenken of eind deze week richting Frankrijk fysiek haalbaar is,

En tot die tijd ik vertrek en andere programmas kijken hoe anderen worstelen met dingen :)) Nu dus een gezin dat een kasteel gekocht heeft en maar twee keer kort binnen geweest := dapper, erg dapper, veel schimmel, afbrokkelende muren enz. Relatief laag budget (naar verhouding heel anders dan ik, mijn budget is 2/3 van het aankoop bedrag voor een pnd in veel betere conditie en veel kleiner) en 9 maanden om er jawel een b en b van te maken.

Ben ik dan zo ontzettend perfectionistisch bezig geweest door 5 keer te gaan kijken in het huis en nog lang ook.en nog een paar keer extra buitenom en zo. :?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:40

Nee, niet perfectionist maar slim! Mijn broer en schoonzus wonen nu in Griekenland en er was contact met ‘ik vertrek’, maar opnames gingen niet door: ze hadden het te goed geregeld. :D
Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, maar voor ik dat doe wil ik je sterkte wensen en blijf ademhalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 14:43

Ah leuk inside informatie. Selecteren ze daar op of zo, bij voorkeur te weinig voorbereiding en recept voor tegenslagen en ellende (die ik vast ook nog flink ga krijgen ga ik vanuit :+ ) zie soms naieve dingen voorbij komen waarvan ik denk mensen hebben jullie daar dan niet aan gedacht? 8)7

Maar ik kreeg de opmerking ook, heb je contact gehad met ik vertrek? :') Nee dank je, het leven is zo al chaotisch genoeg. Als het nu flink geld :$ zou opleveren zou ik er eens aan kunnen gaan denken :))

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:57

Wij doen mee met ik vertrek, 21 januari onze uitzending. Ik vind dat we alles wel goed geregeld hadden, ze wilden toch graag dat we mee deden. Ons huis hadden we 7 jaar daarvoor al gekocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 15:01

Oh wat leuk om te horen wel. :D Moet je er een bedrijf voor beginnen percee of is dat niet eens nodig. En hebben jullie de opnames wel al gezien vooraf? Het lijkt me best raar jezelf terug te zien :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:10

Je moet wel iets van een bedrijf beginnen, wij hebben 1 B&B kamer. Je krijgt het van te voren niet te zien, best wel spannend dus. En het filmen is ook heel erg vermoeiend, zeker voor mij omdat ik chronisch ziek ben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 15:19

Ah dat verklaard wel waarom eigenlijk iedereen wel een b en b camping of iets anders gasterigs heeft.

En tjsa mijn huis is ook chambre d hotes geweest. Alleen dan op een andere manier.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:32

karuna schreef:
Ah leuk inside informatie. Selecteren ze daar op of zo, bij voorkeur te weinig voorbereiding en recept voor tegenslagen en ellende (die ik vast ook nog flink ga krijgen ga ik vanuit :+ ) zie soms naieve dingen voorbij komen waarvan ik denk mensen hebben jullie daar dan niet aan gedacht? 8)7

Maar ik kreeg de opmerking ook, heb je contact gehad met ik vertrek? :') Nee dank je, het leven is zo al chaotisch genoeg. Als het nu flink geld :$ zou opleveren zou ik er eens aan kunnen gaan denken :))

Dat weet ik niet precies waarop ze selecteerden, maar twee mensen die al Grieks spraken, een nieuw huis hebben gebouwd in een bestaande olijfgaard én mijn broer die timmerman is was geen recept voor veel ellende, want dat is wat ze toch graag laten zien. Paar maanden later gingen mijn twee zussen en ik op bezoek en als we door het dorp liepen, hoorden we vaak (zonder dat broer erbij was): ahhhh Janni’s sisters! Dus 100% geïntegreerd en dat is goed.
Tinka schreef:
Wij doen mee met ik vertrek, 21 januari onze uitzending. Ik vind dat we alles wel goed geregeld hadden, ze wilden toch graag dat we mee deden. Ons huis hadden we 7 jaar daarvoor al gekocht.

Leuk Tinka, ik ga kijken en ach elk dingetje dat toch niet lekker liep, zal wel uitvergroot worden. Daarvoor kijken we tenslotte.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:38

Er gaat wel van alles mis hoor, maar niets dramatisch.