Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:01

Love_Rosie schreef:
Tancreda4 schreef:
Met een oorontsteking gaan vliegen vind ik ook al heftig := Sterkte en succes!

Ik ook :(. Zo nog volstoppen met pillen en hopen dat het goed gaat. Ben naar hap geweest en die zei dat het kon.

Het is maar goed dat je niet kunt zien hoe ver je nog moet . Elke bocht is een verassing

En, heb je je vlucht nog gehaald?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 21:07

Snorlex schreef:
Wij zagen gisteren bij de bagageband ook enorm veel koffers staan met tags er aan in bagagekarren. Zo te lezen zijn we er nog goed vanaf gekomen qua wachttijden. Maar in augustus staat weer een trip gepland en in september waarschijnlijk ook…

Ja het is ook bizar hoe veel rekken er staan met koffers bij de bagagehallen. Niet erg veilig ook..

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 00:49

quote="truus1957"]
Love_Rosie schreef:
Tancreda4 schreef:
Met een oorontsteking gaan vliegen vind ik ook al heftig := Sterkte en succes!

Ik ook :(. Zo nog volstoppen met pillen en hopen dat het goed gaat. Ben naar hap geweest en die zei dat het kon.

Het is maar goed dat je niet kunt zien hoe ver je nog moet . Elke bocht is een verassing

En, heb je je vlucht nog gehaald?[/quote]

Ja! 12.05 begonnen ze met boarden en stond ik nog (vlak) voor de security maar toen ging het ineens heel snel. De opstopping zat hem vooral in dat 2 rijen moesten ritsen ofzo, niemand begreep exact hoe en waarom. Die andere rij stond ook nog maar 20/30 min te wachten terwijl 'wij' al dik 2.5 er op hadden zitten, heel gek. Overigens is na mij de rij nog weer veel langer geworden, dus ik denk dat mensen die er een uur later waren nog wel minstens een uur langer over hebben gedaan.

Ik moest van Departures 1 naar Departures 1a lopen en die hele hal stond vol mensen door allemaal van die slingerpaadjes. hele hal vol. daarna liep de slinger via de lange gang weer terug naar Departures 1.. vanaf daar die slinger naar buiten die je op veel foto's ziet. Bij mij bleef die nog onder de tenten, die is later nog weer open gezet naar veel verder volgens mij. En daarna weer Departures 1 binnen en kon je de trap op naar de security.. alleen dan voor de security stond ook al die ruimte weer helemaal vol slingers.

Toen ik er kwam kon ik aansluiten in de rij in de hal bij Departures 1a.. tegen tijd dat wij al slingerend weer terug waren in 1 om de slinger naar buiten te maken (Ongeveer uur later) was het beginpunt van de rij ongeveer aan de andere kant met ons meegelopen.

Overigens staan sommige mensen ook al bij bagage drop off 1,5u in de rij, daar heb ik 5 minuten gestaan.

Hoorde dat 's ochtends de marechaussee al een groep mensen er uit heeft gehaald die ruzie kregen :+ . er proberen toch steeds mensen er tussendoor te komen, waar de rest natuurlijk niet blij mee is :+. Super gezellig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 02:10

Achterom schreef:
Kuggur schreef:
Als je niet zo vroeg komt ben je te laat, en dat is dan je eigen schuld. Als je wel zo vroeg komt, eh, dan ben je óók te laat én krijg je de schuld dat iederéén te laat is.. :+

Ik wilde eigenlijk mijn familie weer eens bezoeken, maar ik laat deze waanzin deze zomer maar even voor wat het is...

Kun je niet met de boot? :D
Dat was voor ons vanaf de UK uiteindelijk de beste optie nadat KLM het een goed idee vond om onze vlucht te cancellen :+
De boot beviel ons zo goed dat we dat vaker gaan doen, al zal bij jou de afstand wel net iets te groot zijn...

De boot is 1.Eeuwig onderweg en 2. Komt in Denemarken aan,dus ook nog een pittige afstand om in NL te komen.
Er is een kleine kans dat er van Akureyri naar Rotterdam wordt gevlogen, maar dat is nog niet rond, zeer de vraag of dat dit jaar gaat gebeuren. Dat zou vrij praktisch zijn voor ons.

germie

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:03

De boot is ook flink duurder dan vliegen. Maar naar de UK vind ik dat fijner dan het vliegtuig en met een nachtboot maakt de reistijd niet veel uit. MOet je nog verder door, ja, dan wordt het inderdaad flink langer.
Zo is mijn idee om te gaan duiken in Klaipeda en Talinn eerst maar gestrand, 20 uur op een boot vanaf Kiel was toch wel wat heel veel. Vergeleken met volledig met de auto rijden en brandstofprijzen was het niet echt een verschil overigens. Als ik daar ooit naartoe ga is vliegen sowieso geen optie, want ik moet mijn duikspullen daar krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:09

En Klaipeda zou ik nu onaangenaam dichtbij Koningsberg vinden...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:47

Cayenne schreef:
Schiphol heeft idd afgelopen week wel aangegeven dat reizigers steeds vroeger komen en dat dit ook niet mee helpt qua doorstroming.

En dit komt dus voornamelijk omdat dit wordt aangegeven door de reisbureaus.
Mijn zus vliegt in september naar Frankfurt, daarna door naar Amerika. Kreeg het advies van het reisbureau om 4 uur van te voren aanwezig te zijn.
Mijn moeder ook in september. Kreeg het advies om 5 uur van te voren aanwezig te zijn voor een rechtstreekse vlucht naar de VS.
En dat terwijl de balies 3 uur van te voren open gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:56

Achterom schreef:
En Klaipeda zou ik nu onaangenaam dichtbij Koningsberg vinden...

Dat niet hoor, dat is een exclave en dus geen probleem. Sowieso had ik in februari al afgezien van die reis en toen was er nog niets aan de hand. De reden was dus de boottocht en dat je 3 dagen nodig hebt om in Tallinn te komen. Dat alleen vond ik wat te lang, en ik kon geen reisgenoot vinden. Dan was de keuze naar Fins Lapland gaan feitelijk fouter, want de afstand tot aan de grens was ook niet groot.
Maar dit is even offtopic.

Met dat eerder komen zouden er niet meer rijen moeten komen bij de controles. Want je moet eerst langs een incheckbalie immers. En die zijn niet eerder open.
Naar Israel moest je ook heel vroeg aanwezig zijn en het reisbureau had aangegeven dat het ook iets van 4 uur moest zijn, maar toen was het vliegveld in Eindhoven nog niet eens open. Je kwam nog niet eens binnen. Het is ook gewoon zelf even kijken en nadenken. Als balies 3 uur van te voren open gaan en het wordt druk, dan ben je er ook 4 uur van te voren. Dan sta je vooraan bij die balie en heb je 3 uur om door de controles te komen.
Maar ik hoop echt dat ze het snel oplossen. Zo is vliegen echt niet leuk meer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:51

De balies van Tui zijn smorgens vanaf 7 uur open, ongeacht het tijdstip van de vlucht.
Tja.

Volgens mij zorgt eerder komen niet voor verdere vertraging bij security. Hooguit voor tijdelijk iets meer drukte. Maar met wachttijden van +5 uren, is er echt iets anders aan de hand.

Als je capaciteit ligt op (bijv) 1.000 mensen per uur, waarom neemt Schiphol dan werk aan voor meer dan dat? Rupsje nooit genoeg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:53

Het probleem is niet alleen bij Schiphol, hier in de UK is het ook drama. Eindeloze rijen, veel geannuleerde vluchten.

Wij vliegen vanavond terug, zie er wel tegenop.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:53

Dees schreef:
De balies van Tui zijn smorgens vanaf 7 uur open, ongeacht het tijdstip van de vlucht.
Tja.

Mag toch hopen iets eerder aangezien wij om 07:00 vertrekken met TUI. :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:56

Haha, voor die vluchten zijn ze 3 uren eerder open hoor. Tenminste, zoiets. Staat wel in je app.

Maar als je dus pas om 21 uur vliegt, dan ook kun je om 7 uur sochtends al terecht om je koffer te dumpen.
Wat ik eigenlijk wil vertellen: ik denk dat reisorganisaties die "3 uur vantevoren" aan het loslaten zijn. Tui iig al wel.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:28

Berdien schreef:
Het probleem is niet alleen bij Schiphol, hier in de UK is het ook drama. Eindeloze rijen, veel geannuleerde vluchten.

Yep, zelfde hier. Ik vlieg vanmiddag vanaf Bristol terug naar Schiphol met KLM. Al zitten mensen in Bristol al te klagen bij een rij van 40 minuten. :+ Nou vind ik 40 minuten echt niet zo gek...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:32

Berdien schreef:

Komt vast goed, geniet nog even lekker van Edinburgh!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 10:33

Onze bagage is richting een plek verplaatst waar vliegtuigen staan rondom Kevlavik Airport in Ijsland, sprankeltje hoop dat de koffer er geen weken over doet om terug te komen *\o/* .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:55

Achterom schreef:
Berdien schreef:

Komt vast goed, geniet nog even lekker van Edinburgh!

Yes! Al zien we Edinburgh vandaag vooral vanuit de verte, we zitten nu nog in Aviemore. Rijden straks terug. Met bezwaard hart, want wat is het hier toch verschrikkelijk mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:19

Aviemore brings back memories! <3

Goede vlucht gewenst.

Josien, dat geeft hoop! Duimen dat je koffer snel terug is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:51

ZwarteHeks schreef:
Berdien schreef:

Yep, zelfde hier. Ik vlieg vanmiddag vanaf Bristol terug naar Schiphol met KLM. Al zitten mensen in Bristol al te klagen bij een rij van 40 minuten. :+ Nou vind ik 40 minuten echt niet zo gek...

In Bristol staan dan ook wel echt nooit rijen dus kan het me wel voorstellen. Is zo'n klein vliegveld. Wat leuk trouwens, off topic maar wat deed je in Bristol? :D

Ik vlieg maandagochtend weer van Bristol naaf Amsterdam... Wil eigenlijk de vlucht van 7:05 pakken maar twijfel of ik dan ook in de rij zou staan. Zal wel niet, zo na het lange weekend, maar wie weet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 11:53

Dat ziet er prachtig uit Berdien! Zou er ook wel heen willen <3 .

De airtag heeft zich wat verplaatst en al 1,5uur geen contact meer gemaakt. Dat lijkt te kunnen komen doordat hij in een vliegtuig zit. Benieuwd waar hij over een paar uur contact maakt :) .

De klantenservice bellen is trouwens een onmogelijke zaak :Y) .

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:16

Ik ben nu onderweg naar Schiphol, ben benieuwd.

Ah mooi Berdien, toch wel 1 van mijn favoriete landen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:23

Iets soortgelijks hadden wij toen we met de brandstofproblemen op Schiphol niet konden vliegen. Vliegtuig bleek 4 uur na vertrektijd toch niet te gaan en de koffers kwamen niet terug. We moesten naar huis en dan de komende dagen op goed geluk gaan kijken of we ze terug konden vinden, want niemand kon ons er iets over vertellen. Het was een chaos natuurlijk. Zonder koffer/spullen was het ook wel ingewikkeld om alsnog op reis te gaan. Ik vond het niet heel grappig.
Door jullie ervaringen met de huidige drukte vraag ik me af of ik het nog aandurf... Ben bang voor dezelfde teleurstellingen, frustraties en onzekerheden als we op 24 juli 2019 hadden. :7

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:16

Eulogy schreef:
ZwarteHeks schreef:

In Bristol staan dan ook wel echt nooit rijen dus kan het me wel voorstellen. Is zo'n klein vliegveld. Wat leuk trouwens, off topic maar wat deed je in Bristol? :D

Ik vlieg maandagochtend weer van Bristol naaf Amsterdam... Wil eigenlijk de vlucht van 7:05 pakken maar twijfel of ik dan ook in de rij zou staan. Zal wel niet, zo na het lange weekend, maar wie weet.

Schoonouders bezoek, die wonen in Calne. :Y)

Het schijnt sochtends drukker te zijn bij Bristol airport, dan smiddags. Het is nu ook half term, dus veel mensen die nog even gauw een vakantie pakken.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:51

Iemand vroeg om tijdstippen, dus bij deze mijn “reisverhaal”. :) Wij vlogen afgelopen zaterdag in het Hemelvaart weekend om 14:30 vanaf Schiphol met Transavia naar Gran Canaria.

- 11:22 3 uur vtv aankomst op Schiphol met de trein
- ca 11:45 We moesten naar incheckbalie 2-3, vanaf daar werden we doorverwezen naar balie 1a, wat in een apart gebouw (paar minuten lopen) erachter zat. (Hier werden alle Transavia vluchten ingecheckt op alle balies dus zat ook geen starttijd van 3 uur vtv voor onze vlucht inchecken bij). Stond wel een tamelijke rij, maar liep in het begin goed door. Op een gegeven moment bleek de bagageband defect. Daardoor duurde het langer. Uiteindelijk moesten we allemaal bij deze balies onze bagage laten labelen en weer terug naar de incheckbalies in de andere hal om daar bij balie 4 allemaal zelf de bagage te droppen. Uiteindelijk zo’n 45-50 minuten in de rij gestaan. Toen kreeg ik wel wat stress want ik dacht we moeten die security rijen ook nog door!! :=
- 12:50 Op de boarding pass stond vertrekhal 1. Maar we werden door personeel gestuurd naar C, in vertrekhal 2. Eenmaal boven was de situatie zo: Afbeelding
En waren we er met 5-10 minuutjes doorheen. :')
- Toen nog zo’n 1,5 uur tot boarden ons vermaken
- Vlucht had vertraging, pas rond vertrektijd konden we boarden en uiteindelijk vlogen we om 15:30 (1 uur dus al in vliegtuig gezeten).

Dus voor ons was er eerder verveling dan stress :) Wij hadden zelf het idee dat het enorm door de media werd opgeblazen en mensen dus heel erg vroeg gaan waardoor juist die drukte ontstaat. Maar toen wij er waren, stonden er helemaal geen rijen buiten. Het was niet anders qua drukte dan normaal (tenminste, op ons tijdstip dan ;)).

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:21

Ik ben door bagage drop off en security zonder te wachten. Bij andere balies wel aardige rijen. De tenten staan nog buiten, pfff dat is echt een lange rij geweest!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:51

sureido schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja ik moet zo mijn ophalen #zinin :+

Ik ben ook benieuwd of de parkeerplek daar druk is :P ik vlieg eigenlijk nooit vanaf Schiphol of ga met de trein, dus hopelijk staat ophalen parkeren ook beetje fatsoenlijk aangegeven. Weet niet meer wat de situatie buiten is kwa wegen.

Ben benieuwd of je lang moet wachten!

Viel heel erg mee, duurde iets langer omdat de bagageband er even mee op hield... maar uiteindelijk ging dat prima.
Parkeren was ook geen probleem, wij konden gewoon op P1 staan. In de P3 garage was het wel iets drukker.