Alleen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:11

Koblenz op zich weet ik niet,we waren wel met de Seilbahn vorig jaar en die was best leuk, maar wij vonden bijvoorbeeld Boppard mooier. Juist vanwege het prachtige uitzicht daar. Meer natuur.. Maar als jij van stad houdt vind je Koblenz misschien wel heel leuk!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:17

Texas02 schreef:
Koblenz op zich weet ik niet,we waren wel met de Seilbahn vorig jaar en die was best leuk, maar wij vonden bijvoorbeeld Boppard mooier. Juist vanwege het prachtige uitzicht daar. Meer natuur.. Maar als jij van stad houdt vind je Koblenz misschien wel heel leuk!

Op 1 september ga ik Boemelen stroomopwaarts langs de Rijn
Met de Hop on Hop off Trein (RB26 of MittelrheinBahn) van Köln naar Mainz.

Eerst 2 nachten in Keulen, een hele leuke kamer gevonden bij mensen thuis! En dan twee nachten in Koblenz, in een leuke studio! Daarna door naar Mainz. ☺️

In Boppard schijnt dat je wel leuk kunt wandelen. Na Koblenz wil ik wel wat natuur opzoeken. Dus ik ben al aan het kijken voor een accommodatie in de natuur in en rondom Mainz.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 11:51

Ik ga de 23ste in mn eentje naar Noorwegen voor een weekje. Plan is een paar dagen wandelen en wildkamperen, maar weersverwachting is nog niet top.. Afwachten maar en anders andere plannen maken

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:07

Waar wil je heen Travel_me?
De weersverwachting moet je niet te nauw nemen,kan zo enorm veranderen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:20

noordje schreef:
Waar wil je heen Travel_me?
De weersverwachting moet je niet te nauw nemen,kan zo enorm veranderen.

Daar kreeg ik ooit de tip van yr.no voor. Die is zelfs in NL betrouwbaarder dan buienradar _O-

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:33

Omgeving Bergen en dan dag 5 lopen in de buurt van Trolltunga :)

Goeie die site, ga ik in de gaten houden, die hadden ze vorig jaar in Zweden in de hut ook ervoor staan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:58

Zelfs yr weet het af en toe ook niet :D

Leuk Trolltunga,daar hoop ik in september heen te gaan.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:48

Ik zit er ook aan te denken om nog op vakantie te gaan. Helaas valt het net buiten de vakantieperiode van veel van mijn kameraden.

Cappadocië heb ik op het oog. Is of zijn er toevallig nog mensen die van plan zijn om ook daar naartoe gaan?

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:49

Mijn vakantie is on september dus ik heb nog even, maar niet al te lang meer

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:04

Ik heb een aanpassing gedaan! Koblenz geannuleerd. En een b&b in Bacharach geboekt!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:19

Ik ben uiteindelijk in mijn eentje in Kos beland! Zeer, zeer last minute geboekt, dus nu heb ik een 4 persoons appartement voor mijzelf :7 Ergens een beetje zonde geld, maar agh: ik heb lekker de ruimte.

De eerste 2 dagen alleen blijven toch altijd even lastig. Zijn jullie er altijd gelijk helemaal aan gewend of is het ook vaak wel weer inkomen?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:40

Ik ben eigenlijk altijd meteen gewend. Behalve als ik echt 30 uur onderweg bent geweest. Dan moet ik meestal een dagje bijkomen. Maar verder altijd meteen op pad haha

Ik ben nu ook aan het kijken voor volgend jaar alvast. In de winter is het bij ons mega druk op het werk, dus t/m februari kan ik niet weg (ga over 1,5 week naar Noorwegen en september nog stedentrip Sofia).

Zit nu te kijken naar een safari in Kenia. Lijkt mij weer heel gaaf, alleen ook altijd wel spannend om zo online te boeken. Even over nadenken nog. Daarnaast wil ik morgen op het werk even overleggen voor de zomer. Het liefst wil ik dan 2,5-3 weken naar Sri Lanka :) Beide alleen overigens

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:01

Leuke plannen allemaal! Travel_me, hopelijk heb je er een beetje goed weer bij. Scandinavië blijft prachtig alleen het weer zit niet altijd mee helaas.

Ik ga zeer binnenkort ook weer in mijn eentje op pad. Heb een camper gehuurd voor 10 dagen, de reis gaat naar Slovenië & Kroatië. Erg lang geleden dat ik daar ben geweest dus heerlijk om daar weer terug heen te gaan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:37

@roosjenat: Dankjewel! Ja dat is altijd wel even afwachten.
Slovenie en Kroatie zijn beide ook erg mooi, heel veel plezier alvast!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:41

@roosjenat, sta je dan op campings? Een camper als vrouw alleen lijkt me best ‘eng’, je hoort zoveel over overvallen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:24

Fitzroy schreef:
@roosjenat, sta je dan op campings? Een camper als vrouw alleen lijkt me best ‘eng’, je hoort zoveel over overvallen.

Ja, campings of camperplaatsen. Maak mij daar zelf niet zoveel zorgen over, zijn ook genoeg vrouwen die alleen gaan kamperen in een tent. Dat lijkt mij persoonlijk enger.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:33

Hier nog tips voor goedkope overnachting in de Hunsrück? Ik zou graag naar de Geierly hangbrug willen. Moet te doen zijn met het ov, of huur fiets of een wandeling.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:39

@herfstblad, kun je niet beter een eigen topic over je reis openen met vragen daarin?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:47

Freyr schreef:
Ik ben uiteindelijk in mijn eentje in Kos beland! Zeer, zeer last minute geboekt, dus nu heb ik een 4 persoons appartement voor mijzelf :7 Ergens een beetje zonde geld, maar agh: ik heb lekker de ruimte.

De eerste 2 dagen alleen blijven toch altijd even lastig. Zijn jullie er altijd gelijk helemaal aan gewend of is het ook vaak wel weer inkomen?

Ik zit nog steeds erg in dubio of ik het aan ga durven ergens alleen heen te gaan. Hoe is Kos bevallen? Jouw eisenlijstje was wel ongeveer wat ik ook leuk vind :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:49

Ik ben nu nog alleen op reis in Kefalonia, Griekenland. Morgen weer naar huis.
Ook wel fijn hoor. Naar vriendlief en de beesten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:54

Ik heb bijna 2 weken alleen op de Veluwe gezeten ( ook nog wat verlengd)

Ontzettend genoten en heerlijk bijgekomen. En stiekem ook wel even lekker zonder mijn vrienden en familie. Ik merkte wel dat ik mij daar veel minder ongelukkig voel ook al is iedereen op afstand. De vrijheid, rust en stilte was ik echt even aan toe.

Veel met de mountainbike op pad en elke dag de hoge Veluwe op om wild te zoeken. Het dagelijkse ritje mis ik dus ook wel. Ik heb nog een jaarkaart gekocht en mijzelf de belofte gemaakt dat ik 2x per maand die kan op mag voor een dagje.

Dat wild spotten vind ik zo leuk en wordt ik heel gelukkig van. En nu durfde ik ook wel wat meer alleen te wandelen dus dat wil ik daar ook meer gaan doen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:40

Als ik nou een vakantie wil hebben met wel de mogelijkheid om andere mensen te ontmoeten, zonder dat je meteen in een hostel zit waar je je kamer moet delen met anderen.. zijn daar tips of ideeën voor?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:55

Love_Rosie schreef:
Als ik nou een vakantie wil hebben met wel de mogelijkheid om andere mensen te ontmoeten, zonder dat je meteen in een hostel zit waar je je kamer moet delen met anderen.. zijn daar tips of ideeën voor?

Wellicht is mijn onderschrift iets voor je?

Meer algemeen zijn reizen rondom een thema hier vaak heel goed voor.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:43

Love_Rosie schreef:

Free walking tours doen, in elke stad zitten ze wel, daar ontmoette ik nagenoeg altijd wel leuke mensen. Je kunt ook een privékamer in een hostel nemen en meedoen met dingen als pub crawls.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:48

Wij twijfelen nog.
Dit jaar Bonaire gedaan.

Doen we volgend jaar Curacao of toch weer een jaartje Griekenland.