Curaçao 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:12

germie schreef:
Hier pas echt rust op dag 4, maar omdat er toch niet gecontroleerd wordt op die test daar had ik me al voorgenomen niet binnen te blijven mocht de uitslag ongunstig zijn. Dat zou ik ook in Nederland niet doen overigens. Ik bepaal nog altijd zelf of ik fit ben of ziek ben.


Ja echt top, als iedereen zo denkt dan komen we er wel :roll:

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:47

Precies. Gewoon gaan genieten. Het is echt wel een mooi eiland, al vind ik persoonlijk Bonaire net even mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:49

germie schreef:
Precies. Gewoon gaan genieten. Het is echt wel een mooi eiland, al vind ik persoonlijk Bonaire net even mooier.


Ik neem aan dat je mijn sarcasme expres negeert? :+

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:28

Maar mag je officieel de eerste 3 dagen niet op pad dan? Ik ga maar een dikke week :=

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:31

Hier nog wat foto's van Klein Curacao, iets wat ook voor niet duikers leuk is. Wij zijn dus met de Mermaid geweest. Dat was perfect geregeld, je hoefde geen meter met je flessen te lopen. Bij de haven kwam iemand met een kar en de bemanning duwde alles naar de boot. Ook het aan boord brengen was niet nodig.
Aan boord direct koffie en thee. Op het eiland een ontbijt. Was prima. Je kon van de Mermaid naar het eiland zwemmen of met een dinghy, dan kon je je spullen meenemen die droog moesten blijven. Daarna konden we tegen 9.15 uur ons klaarmaken voor de eerste duik. De kapiteit bracht ons met een dinghy weg. Er was geen maximale duiktijd, maar je zou genoeg tijd overhouden om het eiland ook nog te bekijken en te lunchen als je rond een 60-70 minuten zou duiken. Dat hebben we ook gedaan. Er was een steile wand, dat is altijd leuk.
Hierna over het eiland gewandeld. Omdat de meeste mensen het al gedaan hadden was het nu rustig bij de vuurtoren en de wrakken. Daarna ging de gong voor de bbq. Ook dit was weer prima geregeld, en tonnetje rond konden we aan duik 2 beginnen. We vonden het niet nodig om ons met de dinghy weg te laten brengen. We doken direct vanaf het strand. Geen schildpadden op het strand, wel eentje op 28m diepte.
Het rif op klein Curacao is niet bijzonder. Je ziet onder water overal waar boten gevaren hebben en diepe sleepsporen achter gelaten hebben. Ook vind je helaas toch wel bordjes, flesjes en bekers onder water. Hoe lang die er al liggen is niet te zeggen, want in principe gaan ze bij de Mermaid netjes om met het eiland en de natuur. Alles wordt in vaten gebracht en na afloop weer meegenomen. Voor de veiligheid van de beachlounge blijft 1 persoon met een hond en een kat achter op het eiland. Daarmee is het natuurlijk niet geheel onbewoond meer ;)
Ook op de terugweg nog drinken op de boot. Al met al prima geregeld voor die 99 euro. Niet goedkoop, maar geen verborgen kosten. Ik heb onder water nog een enorme langoest gezien.
Ook waren er op het eiland vele heremietkreeftjes. Hier heb ik foto's van, maar nog niet verwerkt.
Rond 17.15 uur ben je weer terug in de haven en toen hebben we maar even geholpen met onze spullen weer naar de auto brengen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Fitzroy, ja, je mag gewoon overal naartoe hoor. En ook daarna gewoon direct weer. Maar je bent wel een halve dag kwijt met wachten en rijden (wij moesten een half uur rijden naar een locatie, en ze deden wel 2 mensen per kwartier. Overigens een heel aardige vrouwelijke medewerker).

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:35

Fitzroy schreef:
Maar mag je officieel de eerste 3 dagen niet op pad dan? Ik ga maar een dikke week :=


Ja hoor, ik ben zelfs naar een evenement (miss universe Curaçao verkiezing) geweest. Geen idee of dat nu ook mag zonder test...

Maar uiteraard is alles wat je gaat doen met in acht neming van de gebruikelijke regels.

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:36

O gelukkig, ik schrok al. Dacht dat ik 3 dagen opgesloten moest zitten. Wel raar dat je dan moet testen als je al 3 dagen positief rond hebt kunnen lopen.

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:40

Ze waren bij ons alleen geïnteresseerd in het betalingsbewijs. Geen id laten zien. De eerste dagen alles gedaan wat je normaal ook doet op vakantie. Uit eten, naar een strand, duiken.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:52

Fitzroy schreef:
O gelukkig, ik schrok al. Dacht dat ik 3 dagen opgesloten moest zitten. Wel raar dat je dan moet testen als je al 3 dagen positief rond hebt kunnen lopen.


Nee ze rekenen iets anders, het is dan max 5 dagen geleden sinds je PCR dus ze willen weten of je in tussentijd misschien besmet bent.

Immers ben je binnengekomen op die positieve test in NL.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:32

Ze bedoelt dat ze gewoon naar buiten gaat ondanks een positieve test en dat is natuurlijk ongelofelijk asociaal.

Vraag me ook af of dat kan, ik denk dat ik gewoon op mijn hotelkamer word opgesloten.

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:00

Ik ben bijna door de eerste dag foto's verwerken heen, heb er maar een 8000 gemaakt in totaal :O Hier alvast een paar. 1 schorpioenvis lag in een grote spons alsof het een kat in een mandje was :D
Verder waren er vele koraalduivels. Dit zijn prachtige vissen, maar funest voor het rif. Je mag ze als duiker ook schieten met een harpoen. Maar ook dat moet voorzichtig, want de stekels zijn giftig. De vis zelf kun je eten en smaakt heerlijk. Wij hebben niet aan lionfish hunting gedaan.

Verder zag je vaker autobanden onder water. Dat zie je op Bonaire niet. Ook vind je op Curacao veel vislijnen onder water. Bonaire is een natuurpark onder water en dat heeft Curacao niet. Je kunt zeggen zonde, en ja, dat is het ook, maar aan de andere kant moeten de locals natuurlijk ook leven en die vangen vis en verkopen dat op de stranden. Dus gemengde gevoelens hierbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18766
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:25

Ik ga trouwens zondag een olympus tough tg4 onderwatercamera ophalen. Hopelijk kunnen we daar leuke kiekjes mee maken in de zee!

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:39

Zonnetje81 schreef:
Ik ga trouwens zondag een olympus tough tg4 onderwatercamera ophalen. Hopelijk kunnen we daar leuke kiekjes mee maken in de zee!

Heb je die gekocht? Kun je zeker leuk macro mee doen. Maar neem wel een extra lamp of flitser er bij. Anders worden de foto's te blauw met te weinig details.

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:56

_Reneee schreef:
Ze bedoelt dat ze gewoon naar buiten gaat ondanks een positieve test en dat is natuurlijk ongelofelijk asociaal.

Vraag me ook af of dat kan, ik denk dat ik gewoon op mijn hotelkamer word opgesloten.


Nee, dat lees je verkeerd. Als ik positief test in Nl kan ik sowieso niet gaan. Maar je kunt dus bv in het vliegtuig besmet worden, zonder dat je dat weet en je ook prima voelen. Dan loop je dus 3 dagen rond terwijl je al besmettelijk bent. En kom je er dan pas achter.

Germie, wat een prachtige foto’s weer _/-\o_

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:30

Fitzroy schreef:
_Reneee schreef:
Ze bedoelt dat ze gewoon naar buiten gaat ondanks een positieve test en dat is natuurlijk ongelofelijk asociaal.

Vraag me ook af of dat kan, ik denk dat ik gewoon op mijn hotelkamer word opgesloten.


Nee, dat lees je verkeerd. Als ik positief test in Nl kan ik sowieso niet gaan. Maar je kunt dus bv in het vliegtuig besmet worden, zonder dat je dat weet en je ook prima voelen. Dan loop je dus 3 dagen rond terwijl je al besmettelijk bent. En kom je er dan pas achter.

Germie, wat een prachtige foto’s weer _/-\o_


Ik lees toch echt wat anders:

germie schreef:
Hier pas echt rust op dag 4, maar omdat er toch niet gecontroleerd wordt op die test daar had ik me al voorgenomen niet binnen te blijven mocht de uitslag ongunstig zijn. Dat zou ik ook in Nederland niet doen overigens. Ik bepaal nog altijd zelf of ik fit ben of ziek ben.
Toen wij boekten kon je er zonder test naartoe, dat veranderde 6 dagen voordat we weg zouden gaan ineens.

Overigens is het eiland erg relaxed. Daar geen afstand houden, restaurants loop je zo binnen, enz. Wel lelijke borden bij de stranden, zonde van de belastingcenten. Geeft ook aan dat ze het allemaal niet tijdelijk willen laten zijn. Maar op het strand niets aan de hand hoor. Lekker druk soms. Heb zelfs nog een keer gegeten bij een buffet.


Ongelofelijk eigenlijk, god weet hoeveel mensen je op deze manier wel niet besmet. Houd je de boel lekker in stand ook.

Ik heb ook even gekeken en wij zijn er niet voor verzekerd als we in quarantaine moeten en moeten dan ook twee dagen langer blijven. Als ik dit had geweten had ik echt niet geboekt, maar goed :(

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:19

We zijn 1 avond naar een zgn. lokale kokosnootavond geweest. Je at dan seafood, vis, rundvlees, geit of vegetarisch uit een kokosnoot die op de bbq gelegen had. Het is daar een heel bekende avond en ze komen van het hele eiland naar deze avond. Zelf vond ik het wel lekker, maar niet bijzonder.
Afbeelding

Wat ik wel lekker vond was leguaan en je kon bij Willywood ook geitenhamburgers eten. Die zijn ook lekker. Ook op andere plaatsen op het eiland kon je geitenvlees eten. Ik heb dat meerdere keren genomen. Leguaan is ook lekker, smaakt naar kip, maar er zitten te veel kleine botjes in. Het is net een vis met te veel graten zeg maar.

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:39

Nog wat foto's van boven water.

Watamula (valt wat tegen hoor, gewoon een gat vlakbij zee waar water af en toe omhoog komt. Zie je op meer plekken op de wereld. Niet te doen met een gewone auto overigens wegens gaten in de weg):
Afbeelding

Een roofvogel, je ziet er vele, maar ze op de foto zetten is net als in Nederland lastig, altijd zit je in de auto als je ze ziet. Dus ik ben erg blij met deze foto:
Afbeelding

Playa Jeremi, een gratis strand met beddenverhuur. Geen eettentjes:
Afbeelding

Een plek waar je van locals vers gevangen vis kunt kopen:
Afbeelding

Paardenvervoer. Het leken tennessee walking horses toen we ze zagen rijden. Later reden ze ingeladen langs ons waar we zaten te eten.

Afbeelding

Willemstad, niet bijzonder, op zondagmiddag is alles dicht, een been there done that.
Afbeelding

Flamingo's:

Afbeelding

Vlakte van Hato. Vanaf dit uitzichtspunt kun je er helaas niet op komen. Je moet echt via het vliegveld helaas. Dat is dan allemaal offroad en doe het maar niet met een gewone auto.
Afbeelding

Ik heb nu ongeveer 500 van de 8000 foto's uitgezocht. Dus ben nog lang niet klaar. 95% is onder water genomen. Schildpadden en de frogfish zijn mijn favoriet. Maar ik moet nog kijken of er echt een wow foto bij zit. Van 2 denk ik in ieder geval van wel.

Ineke2

Berichten: 33174
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:59

Prachtig hoor allemaal, leuk verslag ook.

Ik kán nu niet eens op vakantie wegens te veel verplichtingen nu en het komende half jaar. Maar met al die zorgen voor en tijdens de reis zou ik het ook niet willen. Relaxt fijn op vakantie met alle normaal gesproken voorpret is het zo niet zeg :=

Ik geniet wel van de beschrijvingen en foto’s.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:24

Germie, hoe krijg je het voor elkaar om na een heerlijke vakantie met prachtige foto's toch altijd iets negatiefs te moeten melden, of iig altijd een negatieve ondertoon te hebben. Zo jammer!

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:31

Voor Germie is het glas altijd halfleeg. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:57

Fitzroy schreef:
Voor Germie is het glas altijd halfleeg. ;)


Ja doodzonde..

germie

Berichten: 26122
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:13

Ik lees nergens wat negatiefs??????
Gewoon hoe je iets ervaren hebt. Niet alles is altijd even mooi immers. Maar ik schrijf nergens iets echt negatiefs. Niet alles is een 10 waard. Ik geef de gehele reis een 8.

Later volgen meer fotos. Ik hoop 1 dag per week na te bewerken.
Schildpadden op 5 duiken gezien. Hengelaarsvis ook een paar keer.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:22

Dat bedoel ik dus, weer een negatieve ondertoon :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9104
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:30

Wat de een ervaart voor een 10 kan voor een ander heel anders zijn.

Zou hebben wij ergens een top vakantie gehad, maar vrienden van ons vonden het duidelijk minder :)

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:16

Ik lees niets negatiefs hoor, alleen haar ervaring van het eiland met prachtige foto's en een realistisch verslag