Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:19

Goed idee...er is ook een Griekenlandtopic waar dat zo gaat.

Gisteren vanuit de Vogezen naar huis gereden....nou dat viel wel maar niet mee %)

Code oranje voor Sneeuwval. Was een pittige rit maar gelukkig bijna geen file gehad. We waren om 11 uur s'avonds thuis.

Volgend jaar gaan we weer...

Afbeelding

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:47

Bedankt allemaal voor de tips! Met een aantal ga ik zeker rekening houden, hopelijk is mijn koude voeten probleem opgelost :D

karuna schreef:
Welkom ik heb het gehad veel pijn en kramp en kou. Nu is in januari in flaine beide schoenrn wijder gemaakt en geen pijn kramp of koude voeten meer

Ik heb nu ook mijn skibotten laten aanpassen, dit met een op maat gemaakte zool in. Zou blijkbaar ook helpen tegen de koude omdat je voet dan in een betere houding wordt geduwd. Heel benieuwd naar!

Dee_es schreef:
Heb je eigen schoenen of huurschoenen Valerie? Ik hou vocht vast in mijn voeten (door hoogte, kou?) en na een paar uur gingen dan mijn schoenen knellen met koude voeten tot gevolg. Iets ruimere schoenen waren daarvoor de oplossing.

Verder heb ik het liefst niet te dikke sokken van een stofje dat zweet goed afvoert. Dus geen katoen want dat wordt nat en blijft nat. Sowieso ook voor kleding, alleen technische stoffen dragen.

Misschien scheelt het nog als je in de lift je boots even los klikt zodat je voeten wat meer ruimte hebben?

Ik heb eigen schoenen. Ja vocht in de voeten/kuiten is bij mij ook een probleem. Het is heel moeilijk bij mij, want de ene keer schuif ik in mijn schoen en de andere keer zit ik te vast. Nu een zooltje op maat laten maken, hopelijk helpt dit. Ik ga straks eens kijken in AS adventure voor sokken, en ik zal geen katoen kopen :)

Ja ga ik zeker eens proberen om ze af en toe lost te klikken!

Indy_Mouse_9 schreef:
De schoenen iets minder strak kan inderdaad een hoop verschil maken. Ik dacht elke keer dat mijn sok vreemd tussen mijn tenen zat, maar dat bleek een gevoels-fout te zijn omdat mijn schoen te strak zat :o Best een vreemde ontdekking!

Wat betreft warmte, ik heb een paar jaar geleden deze dingen gekocht bij de ANWB (in Nederland dus wel): https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/voe ... -paar.html
Ze zijn redelijk dun en goed in de schoen te plakken. Je krijgt er geen toasty voeten van, maar wel een soort onopvallend-niet-koude-voeten.

Die verwarmers ga ik kopen vandaag, dat is een goede tip om te proberen! Blijkbaar zouden ze hier in België in de AS adventure die van het merk grabber verkopen. hopelijk werkt het

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:06

sureido schreef:
Ja ipv volgend jaar een nieuwe :D

Is bij IJsland ook ja. Is het topic van 2016 maar loopt nog steeds hihi.

karuna
Drukke kabouter

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:34

Dag 2 beiden een keer boem. Gv overhoop geskied door een niet remmende beginner. Ik keuze vrijwillig of onvrijwillig paar meter lager. Maar was op rode piste enige verbinding naar camperplek maar twee keer stukje gelopen op het te steile stuk. veel sneeuw vandaag. Morgen weer een dag

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:31

Goedeeeeeemorgen <3
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:01

Mooi weer daar. Hier mistig wind en weer gesnneeuwd vannacht. Nu _3 buiten. Groot verschil met -9 gistervroege avond. Laatste dag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:37

Afbeelding
Pfff hoop heen en weer gerij met camper dankzij beheer juf. Nu maar naar nordhang parkeer. Eindelijk boven pas. 1'5 uur later dan gepland. Zon wil doorbreken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:59

lucifertje schreef:
Goedeeeeeemorgen <3
[ [url=m/afxSL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo herkenbaar :~

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:15

Nieuwe dag nieuwe kansen. Gisteren ochtend naar het gebied van St, Ulrich gereden. Mijn moeder was jarig en werd 65. we hadden als verrassing voor haar een Arrenslee tocht. Wij zijn im dat gebied gaan boarden maar mijn hemel wat een pieppppp gebied voor snowboarders. Veel lange vlake verbindingspaden waar je 4x je board uit moet trekken en als je uit de stoeltjeslift kwam was het met gevaar voor eigen leven.
Zijn daarna terug gegaan naar Plan de Gralba waar we zelf het hotel hebben en daar wel wat km kunnen maken. Uiteindelijk toch nog een lekkere dag gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:55

Mooie plaatjes! Jammer dat t boarden in St. Ulrich niet wat was. hoe was de arrensleetocht?

Wij zijn zaterdag weer thuis gekomen. 4.45 vertrokken, 14.30 thuis. Dus ging mooi vlot (heenreis ging nog vlotter, in 9 uur daar).
Helaas niet meer naar Warth / Lech geweest. Het was prutweer dus we zijn die dag in het ons bekende Damuls gaan skien. Verder veel op de diedamskopf geskied. Het is maar een klein gebiedje, maar wat een heeeeeerlijke pistes! Ik ben groot fan geworden :D Lekker gemoedelijk en super fijne afdalingen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:47

Vindt je dat niet vervelend om op je terugreis ook zo vroeg op te moeten? Wij gingen heen ook om 4.00 uur weg, maar terug mooi pas om 9.00 uur. Ben je ook pas laat thuis maar dat maakt me niet zo veel uit.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:52

Ik ben vorige week naar Mayrhofen geweest. Ik was daar nog niet eerder geweest maar ik vond het echt wel een mooi gebied! En ik ben ook Val Garden in Italië gewend ;) Al ben ik vorig jaar naar Tsjechië geweest met mijn vriend en zijn familie en daar is maar 12 km aan piste. Het was wel heel erg koud maar daar kan je je wel op kleden. Vorig jaar hebben we de hele week regen gehad dat vond ik echt veel erger. We hebben nu ook nog twee dagen vol zon gehad dat was fijn.

Ik weet alleen wel dat ik de volgende keer even goed alles check... Het plan was om van zondag tot donderdag te gaan, dus drie dagen skiën. We hadden via Sunweb geboekt dus we moesten de skipassen ophalen via hun, stond er ineens 4 keer 4 dagen. Toen gingen we er dus automatisch vanuit dat het appartement ook een dag langer was. Donderdagochtend stonden we al bij de bushalte toen mijn vader wel heel erg begon te twijfelen en de mail ging opzoeken. Het was op dat moment 09:00 en ja hoor.. 10:00 moesten we uit het appartement zijn _O- _O- dus wij snel terug alles inpakken en in de auto gestopt en toch maar nog gaan skiën want de skipas was nog wel geldig. We zijn wel om 13:00 teruggegaan en om 14:00 vertrokken. Om half 1 lag ik lekker in mijn eigen bed :P

In St. Ulrich hebben wij een keer een spiegelglas verloren. De lijm liet los door de spiegelverwarming _O- Uiteindelijk heeft mijn vader een roze make-up spiegel uit de supermarkt met ducktape vastgeplakt omdat de garages allemaal een veel te hoog bedrag vroegen voor een nieuw glas :=

Voor degene die nu op vakantie zijn of nog gaan.. Veel plezier! *\o/* :brr:

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:55

Karuna, was jij het nou die vroeg hoe ver je je knieën buigt met opstaan bij het snowboarden? Of iemand anders? Ik heb erop gelet: als je op je kont zit dan is het vergelijkbaar met op de grond zitten en dan opstaan, is de helling steiler dan buig je je knieën ook minder. Zit je op je knieën (onaangenaam vind ik), dan hoef je je knieën ook minder te buigen omdat je je dan met je armen afzet.

Wij zijn ook weer terug en zaten niet ver bij Melisssx vandaan, namelijk in Zell am Ziller. Goede week gehad :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:45

Ja dat was ik idd. Klinkt als voor mij onmogelijk tenzij de knieen en afzet methode lukt. Om op te staan van de grond moet ik eerst op knieen gaan zitten (erg au) dan linkerbeen strekken zodat daar de druk vanaf is en dan met handen/schouders afzetten en rechts kracht zetten alleen. Door de brace is beweging buiging beperkt tot net niet recht en niet helemaal 90 graden gebogen.

Veel dus lekkere vakantie gehad.

Hier skies geslepen en gewaxtm die van gv was ook toe aan vullen. In totaal waren we 40 euro kwijt voor twe epaar skis inclusief tube wax. Onderweg een zaak binnengegaan. En joepie ik heb stokken weer terug. *\o/* tenminste niet dezelfde (ga ik vanuit al zou een er wel een kunnen zijn) maar zelfde type weer met fijn dik handvat. Ze hadden daar een kudde weesstokken liggen over van verhuur waarvan er bv een was gebroken of maar een was teruggebracht of hun onbekende stokken. Gevraagd en er lagen, twee 105 cm lichtgewicht leki stokken een met tapeje een zonder. Mogelijk twee jaargangen gezien het volgnummer maar ze zijn exact gelijk. En mocht ze gewoon meenemen met achterlaten van de door mij twee wekengeleden aangeschafte stokken. Ga ze thuis goed voorzien van gee of oranje tape. :+

En *\%/* ik ga vooruit. Deze aanpak van kort paar keer achter elkaar gaan en meer rust tussendoor en herhalen herhalen herhalen heeft geholpen. Heb vrijdag echt heel suf een afdaling keer op keer gedaan techniek geoefend. Zaterdag grens flink verlegd door lastiger afdalingen inclusief een rode (weinig keus en een maat te groot) gister weer een pittigere gedaan al schuivend kom ik er wel. De tweede keer ging flink beter en de helft van de tijd. Daarna een gedaan die ik twee weken geleden echt door overdonderd was, nu halverwege dacht ik waarom eigenlijk zo steil is ie niet, :') . Die ook twee keer gedaan. Ben nu niet meer de slechtste maar ga wel langzaam. Maar grootste de angst is voor het grootste gedeelte verdwenen. +:)+

Maar heeft iemand dat wel eens gehad. Gister bijna door de stoeltjeslift van de stoel afgetrokken. :oo scheelde echt paar cm of ik had eraf gelegen vlak voor uitstap punt. Schrok me kapot. De beugel ging omhoog en die nam lusje van mijn mouw mee waardoor ik ervan af getrokken werd. Gelukkig kunnen herstellen en ook met uitstappen niet gevallen maar brrr

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:28

Brrr karuna! Dat laatste met die lift.. eng! Las toevallig gisteren dat er een jongetje uit een klasje uit de lift was gevallen. Zat met 5 volwassenen in de lift die de beugel te vroeg open deden. Jongetje eruit gevallen en de jongens zijn gewoom weggeskied....

Toch altije voorzichtif zijn met liften!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:41

Oi karuna.. das niet zo handig t laatste :=
Zag het toevallig toen wij op wintersport waren ook gebeuren, meisje gaat ‘mis zitten’ en hing aan haar ski vast aan het voetenplankje. Pakte zich vast aan de buurman en toen haar ski uitviel trok ze hem mee naar beneden :oo
Gelukkig had ze niks, maar je kan flink verkeerd vallen :=

Sowieso, uitstappen in liften wordt steeds meer een crime. Vaak genoeg moeten corrigeren omdat degene die helemaal links zitten toch maar naar rechts eruit willen en degene rechts links. Wordt je gewoon ingeklemd. Of dat ze de binnenbocht lekker ruim nemen, of dat de voorgangers gaan stilstaan waar jij eraan komt :’) . En gewoon doorskien/boarden, geen sorry/excusez/entschuldigung niks :’)
Laatst bijgewerkt door Celiien op 05-03-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:42

Celien :oo

Getver dat is helemaal naar zeg. Arm jochie. Gv had dat vrijdag, zo zit de meneer naast hem zo ligt ie twee meter lager op de grond. Gewoon onderuit gegleden, niet helemaal duidelijk straal bezopen of niet lekker geworden. hij skied toch al jaren maar had dat nog niet eerder meegemaakt. En twee dagen later ga ik bijna onderuit.

Was toch al vreemd met ouders en kinderen. Eerst een gezinnetje met drie kinderen een jochie van vijf denk ik. Meisje van jaar of drie en een heel jonge baby in een wagen. Mams ging skieen in haar eentje, paps zat met baby en de twee stuiterende kinderen met skieschoenen aan. Die wilden wat gaan doen, dua die loopt met kinderen weg en laat baby en wagen alleen achter. :oo >;) baby begint meteen helemaal in paniek te huilen. |(

Ik heb zelf geen kinderen of moedergevoelens maar heb wagen ieta gedraait zodat baby me kon zien en die was meteen stil. Toen man terug kwam hem even gezegd dat dit geen goed idee was wat ie had gedaan, was -10 en sneeuwde, waarom dan met een hooguit drie maanden oude baby op wintersport gaan.

En mijn stoel uitval probleem. Voor me stond een moeder en een meisje van jaar of 4. Mams stapt alleen in de stoeltjeslift zonder dochter. :oo ik stond naast gv omdat ik net even wat hulp nodig heb met uit lift komen ivm knie bij die. Staat dat kleine meisje opeens naast me waardoor gv een stoel achter me moet gaa zitten en zit ik met een meisje van 4 in de lift. Onverantwoord. Wat als zij was gaan schuiven. Echt voor mij onbegrijpelijk -:(-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:00

Wat een lift issues, hier nergens last van gelukkig.

Willemyntjee, t was wel vroeg, maar dat is wel de enige manier om vlot thuis te komen in de voorjaarsvakantie. Hebben een zoon van bijna 2 en die gaat niet echt makkelijk slapen in de auto waardoor laat thuis komen niet echt aan te raden is. Doen t overigens al jaren zo, laat weg op de terugreis betekent file, dus dat doen we niet.

Meliss, oeps :+ gelukkig kwamen jullie er net op tijd achter!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:22

Ik heb ook lift issues :+ Het lukt me nu aardig omdat ik ervoor zorg dat ik aan de buitenkant zit en dan gewoon meteen opzij stap zodra het kan. Met snowboard moet je ook eigenlijk eruit glijden maar dan zit je achterste voet nog los en ik weet niet hoe sommigen dat doen maar mij lukt het niet :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:42

Nissima schreef:
Ik heb ook lift issues :+ Het lukt me nu aardig omdat ik ervoor zorg dat ik aan de buitenkant zit en dan gewoon meteen opzij stap zodra het kan. Met snowboard moet je ook eigenlijk eruit glijden maar dan zit je achterste voet nog los en ik weet niet hoe sommigen dat doen maar mij lukt het niet :))

Ik sta rechts voor met mn board en ga dus altijd volledig links zitten. Dan kan ik meteen mn bocht naar links maken en uit de weg zijn voor iedereen. Daarna glijd ik wel op mn gemakje verder of maak mn voet meteen vast als het er schuin loopt hihi.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:13

Zolang je voldoende druk houdt op je voorste voet (die dus nog vast zit), heb je je achterste voet voor dat even helemaal niet nodig. Ga je teveel 'achterop' staan dan ga je om, omdat de boel gaat zwabberen en je los staat.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:03

Hier nog geen onaangename ervaringen met skiliften! Ik vind ze wel gevaarlijk. Sommige liften gaan echt boven diepe ravijnen. Als je dan onderuit schuift....
Het verbaast me soms dat er niet meer accidenten gebeuren op skigebieden. Ik zie overal gevaren :P

Vrijdagavond vertrek ik eindelijk naar Ischgl. *\o/* Ik lees wel dat er enkele pittige afdalingen zijn na de après ski hutten op de berg. Ik kijk er al tegen op :+
Ik ben twee weken geleden gaan indoor skiën in Terne*uzen en dat ging goed, dus misschien moet ik maar niet teveel twijfelen aan mezelf.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:02

Haha dat wordt wat dan, pittige afdalingen na de apres ski :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:06

Toen ik ging wintersporten, 10 jaar geleden ofzo, had ik ook lift issues. Nadat we ongeveer voor de 3e keer onderuit waren gegaan met zijn allen bij het uitstappen maar goede afspraken gemaakt. Toen ging het goed haha

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:22

florence123 schreef:
Hier nog geen onaangename ervaringen met skiliften! Ik vind ze wel gevaarlijk. Sommige liften gaan echt boven diepe ravijnen. Als je dan onderuit schuift....
Het verbaast me soms dat er niet meer accidenten gebeuren op skigebieden. Ik zie overal gevaren :P

Vrijdagavond vertrek ik eindelijk naar Ischgl. *\o/* Ik lees wel dat er enkele pittige afdalingen zijn na de après ski hutten op de berg. Ik kijk er al tegen op :+
Ik ben twee weken geleden gaan indoor skiën in Terne*uzen en dat ging goed, dus misschien moet ik maar niet teveel twijfelen aan mezelf.

Het stukje na de Paznauer Taya vond ik wel effe een dingentje ja, zeker als de apres ski sluit en iedereen tegelijk naar beneden gaat :’)