Gisteren vanuit de Vogezen naar huis gereden....nou dat viel wel maar niet mee

Code oranje voor Sneeuwval. Was een pittige rit maar gelukkig bijna geen file gehad. We waren om 11 uur s'avonds thuis.
Volgend jaar gaan we weer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Welkom ik heb het gehad veel pijn en kramp en kou. Nu is in januari in flaine beide schoenrn wijder gemaakt en geen pijn kramp of koude voeten meer
Dee_es schreef:Heb je eigen schoenen of huurschoenen Valerie? Ik hou vocht vast in mijn voeten (door hoogte, kou?) en na een paar uur gingen dan mijn schoenen knellen met koude voeten tot gevolg. Iets ruimere schoenen waren daarvoor de oplossing.
Verder heb ik het liefst niet te dikke sokken van een stofje dat zweet goed afvoert. Dus geen katoen want dat wordt nat en blijft nat. Sowieso ook voor kleding, alleen technische stoffen dragen.
Misschien scheelt het nog als je in de lift je boots even los klikt zodat je voeten wat meer ruimte hebben?
Indy_Mouse_9 schreef:De schoenen iets minder strak kan inderdaad een hoop verschil maken. Ik dacht elke keer dat mijn sok vreemd tussen mijn tenen zat, maar dat bleek een gevoels-fout te zijn omdat mijn schoen te strak zatBest een vreemde ontdekking!
Wat betreft warmte, ik heb een paar jaar geleden deze dingen gekocht bij de ANWB (in Nederland dus wel): https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/voe ... -paar.html
Ze zijn redelijk dun en goed in de schoen te plakken. Je krijgt er geen toasty voeten van, maar wel een soort onopvallend-niet-koude-voeten.
Nissima schreef:Ik heb ook lift issuesHet lukt me nu aardig omdat ik ervoor zorg dat ik aan de buitenkant zit en dan gewoon meteen opzij stap zodra het kan. Met snowboard moet je ook eigenlijk eruit glijden maar dan zit je achterste voet nog los en ik weet niet hoe sommigen dat doen maar mij lukt het niet
florence123 schreef:Hier nog geen onaangename ervaringen met skiliften! Ik vind ze wel gevaarlijk. Sommige liften gaan echt boven diepe ravijnen. Als je dan onderuit schuift....
Het verbaast me soms dat er niet meer accidenten gebeuren op skigebieden. Ik zie overal gevaren![]()
Vrijdagavond vertrek ik eindelijk naar Ischgl.Ik lees wel dat er enkele pittige afdalingen zijn na de après ski hutten op de berg. Ik kijk er al tegen op
![]()
Ik ben twee weken geleden gaan indoor skiën in Terne*uzen en dat ging goed, dus misschien moet ik maar niet teveel twijfelen aan mezelf.