Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:31

Je zit nu in Coventry, toch? :)
Ja, er is echt werk genoeg! Ik ken een aantal mensen die in Bristol wonen en in Londen werken, dat schijnt ook een van de redenen te zijn dat Bristol zo populair is. Oh en het barst van de leuke restaurants, cafes en winkels dus het is heel lastig om je geld in je zak te houden :')

Als je nu of tegen die tijd nog iets wil weten moet je het maar zeggen :) Wij hebben nu een appartement met 2 slaapkamers in het centrum (aan het water) gekocht en willen over een tijd misschien ook weg uit het centrum (als er kinderen komen etc, over een jaar of 10) maar nu zit ik nog wel een tijdje prima op m'n plek haha.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:37

Klinkt toch alsof ik eens naar Bristol moet voor een dagje/weekendje... :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:52

Annash schreef:
Klinkt toch alsof ik eens naar Bristol moet voor een dagje/weekendje... :P

:j :j

Die installaties staan behoorlijk buiten Hull maar ook dan weet ik niet of dat de leukste plek is om te wonen. Maar er zijn vast meer lokaties waar ze GT's inzetten in een powerplant. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo is, eerlijk gezegd, gezien een STEG-eenheid veel efficiënter is dan een kolenbak.

Ik ben intussen te oud om nog serieus naar GB te verhuizen maar als m'n baas me tijdelijk naar onze Engelse vestiging stuurt, zal ik niet snel tegensputteren, denk ik.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:29

Ja, Bristol is echt de moeite waard :D (Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben fan :+ )

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:04

Mijn Engeland/Londen avontuur zit er al bijna weer op. Zondag weer terug naar Nederland. Ga Londen wel echt missen, vind het een heerlijke stad!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:59

Volgens mij krijg jij weinig tijd om Londen te gaan missen als ik je onderschrift zo bekijk :)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:59

Hahaha, Vinden jullie Hull zo erg :P? Probeer maar eens van Scunthorpe te zijn, ik durf haast niemand te vertellen na de documentaire 'Skint' vorig jaar. :o

(Ik drop even binnen, Woon nu nog in Belgie, maar hopelijk tegen September 2016 zit ik weer in mijn land van herkomst! *\o/* )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:32

Crazy_boon schreef:
Hahaha, Vinden jullie Hull zo erg :P? Probeer maar eens van Scunthorpe te zijn, ik durf haast niemand te vertellen na de documentaire 'Skint' vorig jaar. :o

(Ik drop even binnen, Woon nu nog in Belgie, maar hopelijk tegen September 2016 zit ik weer in mijn land van herkomst! *\o/* )

In Scunthorpe zit een goede Land Rover onderdelen leverancier :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:04

Ik heb het niet zo op veel plekken in het Noorden :o Maar dat komt bij mij ook omdat ik persoonlijk een paar slechte ervaringen heb gehad en mijn ex kwam uit Barnsley, haha.
Wel wil ik graag nog een weekendje naar Liverpool, dat vind ik echt een hele leuke stad, maar mijn vriend is serieus nog nooit in het Noorden geweest (op 2 keer in Manchester na) en hij wil dus niet mee. En het Lake District en de Yorkshire Dales, daar wil ik heel graag nog een keer een weekje heen, dat vond ik ook geweldig :) En ik wil nog naar York. Genoeg noordelijke steden en plekken die ik dus wel heel leuk vind!

Grappig trouwens, ik heb een cliënt met een vestiging in Scunthorpe dus met een beetje pech moet ik daar in december naartoe :P Het is namelijk zo'n 3.5 uur rijden, enkele reis, en het werk dat ik daar moet doen duurt hooguit 2 uurtjes...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:30

Eulogy schreef:
Ik heb het niet zo op veel plekken in het Noorden :o Maar dat komt bij mij ook omdat ik persoonlijk een paar slechte ervaringen heb gehad en mijn ex kwam uit Barnsley, haha.
Wel wil ik graag nog een weekendje naar Liverpool, dat vind ik echt een hele leuke stad, maar mijn vriend is serieus nog nooit in het Noorden geweest (op 2 keer in Manchester na) en hij wil dus niet mee. En het Lake District en de Yorkshire Dales, daar wil ik heel graag nog een keer een weekje heen, dat vond ik ook geweldig :) En ik wil nog naar York. Genoeg noordelijke steden en plekken die ik dus wel heel leuk vind!

Grappig trouwens, ik heb een cliënt met een vestiging in Scunthorpe dus met een beetje pech moet ik daar in december naartoe :P Het is namelijk zo'n 3.5 uur rijden, enkele reis, en het werk dat ik daar moet doen duurt hooguit 2 uurtjes...

Lake district: check
Yorkshire Dales: check
York: check

Ik zeg: doen! En dan vooral ook vaker dan een keer :j :j Mooie gebieden.
Lakedistrict hopelijk komend voorjaar weer. Ik wil daar toch echt eens met Shires gaan rijden /3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:47

zigranta schreef:
Volgens mij krijg jij weinig tijd om Londen te gaan missen als ik je onderschrift zo bekijk :)

Haha ja dat komt wel goed!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:42

Oeh Sanne, ben bijna jaloers! Nieuw Zeeland <3 Ik wens je erg veel plezier!!

Hier in Dover is het op dit moment niet echt interessant. Ik zit erover na te denken om evt. naar Schotland (st Andrews, vlakbij Edinburgh) te verhuizen, moet ik wel werk vinden eerst.

Misschien een UK bokt meeting doen met shires? Idee? ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:45

Oh ja, hoe gaat het nu met jou Molfre? :(:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:47

Molfre schreef:
Oeh Sanne, ben bijna jaloers! Nieuw Zeeland <3 Ik wens je erg veel plezier!!

Hier in Dover is het op dit moment niet echt interessant. Ik zit erover na te denken om evt. naar Schotland (st Andrews, vlakbij Edinburgh) te verhuizen, moet ik wel werk vinden eerst.

Misschien een UK bokt meeting doen met shires? Idee? ;)

Leuk plan :j In januari vaak aanbiedingen van P&O op Rotterdam-Hull. Met een auto vol is dat dan best betaalbaar. Dus als we het een beetje op tijd weten, is er voor de lezers "on the continent" ook wat te regelen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:16

Dat zou ontzettend leuk zijn!! Samen een hostel ofzo afhuren of een blokhutje ergens zodat het ook te doen is voor de mensen verder weg :) Eens over brainstormen :)

Eulogy, Ja het gaat wel, ik ben enorm in de war op dit moment ivm. een recentelijke ontwikkeling maar ik ben nog steeds naar een plekkie voor mezelf opzoek. Ik moet echt een eigen ruimte hebben. Mijn baas weet misschien iemand en zij is enorm supportive gelukkig :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:46

Ik ben voor als ik dan ook al in de UK woon :) !

Grappig om te lezen dat er nog een soort van gasturbine kenners hier zijn ook! Kleine wereld haha.
Is Bristol ook wel een beetje een mooie stad? Mijn vriend is er voor een excursie heen geweest van zijn opleiding maar vond de stad niet zo mooi. Ik ben er zelf nog nooit geweest.

Ik ga volgende week naar Londen :) De Londen Vet Show is, groot dierenartsen congres in Olympia Grand Hall in Londen. Ook nog een dagje aan vastgeplakt om nog de stad te bekijken. Ben al vaak in Londen geweest maar blijft leuk!

Vervelend Molfre, hoop dat je snel iets voor jezelf vindt!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:49

Wat vervelend Molfre :(:) Ik hoop dat je snel iets vindt.

Ja, ik vind Bristol wel degelijk een mooie stad maar je moet er wel van houden :P Google maar eens op Clifton.
Bath is natuurlijk ook dichtbij.
Veel plezier in Londen alvast!

En ja, ik ben ook voor een meeting :D Leuk!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:09

Meeting, leuk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:16

Meeting met huisje/blokhutje/iets dergelijks voor een weekendje lijkt me leuk, afhankelijk van locatie & kosten. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:57

Ja leuk!

Ik was twee weken terug alweer in Edinburgh.. <3 omg. Verliefd.

Ik ben in zoveel steden geweest in de wereld nu en ik heb altijd gezegd 'Niets beter dan London'.. maar bij Edinburgh heb ik voor het eerst zo'n gevoel van.. Ja. Dit zou wel eens een nieuwe favoriet kunnen zijn. :P

Moet ik wel toegeven dat ik nu alweer ruim een jaar in London woon er af en toe een beetje een haat-liefde-relatie mee heb. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:28

Ik zou echt van m'n leven niet in Londen willen wonen :o

Wel top dat je het dus zo naar je zin hebt gehad in Edinburgh! Ik ga met pasen met mijn beste vriendinnetje :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:30

Hoewel ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad, en ik Londen een heerlijke stad vind, denk ik niet dat ik hier snel zou wonen. Het is allemaal zo ontzettend duur en zo ontzettend druk.. :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:45

Het is echt een haat liefde verhouding.

Ik heb dagen dat ik het liefst weg zou willen, want de huur is te hoog.. en het duurt een uur om 3 mijl te reizen, dingen zijn soms zo omslachtig, mensen onvriendelijk en ik zou zo graag m'n buren willen kennen bij wijze van spreke.
Andere dagen zou ik niet zonder London kunnen. De mobiliteit, ''vibrant athmosphere', winkels die 24 uur open zijn, altijd wat te doen.. London.

Momenteel ben ik heel hard aan't sparen dus ga ik niet zo veel uit en dan is het heel gek, want dan mis ik London ook al woon ik in London.

Dat waar ik vroeger zo van hield, als ik op bezoek was, het rondslenteren tussen de mooie gebouwen, wat musea bezoeken, oxford street, trafalgar square en eeuwen in Waterstones boeken snuffelen.
Doe ik nu niet meer. En soms mis ik dat. Heel raar.
Ik woon in zone 2.. net onder Greenwich, maar kleine 10 minuten van mn huis af is een heel winkel centrum met primark, hm, poundland, tk maxx, telefoonwinkels, supermarkten, restaurants.. grote markt..
Dus hoevaak kom ik dan nog in het centrum?

Ik heb het gevoel dat ik London niet meer zo waardeer zoals ik eerst deed, toen ik op bezoek was.

Verscheurd gevoel. Raar is dat. Helemaal wetende dat ik in April weg zal gaan.
De stad van m'n dromen, waarvan ik altijd zei ''ooit, ooit zal ik in London wonen.''

Bluh, emo post als ik er te lang overnadenk. :\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:50

Nagini schreef:
Het is echt een haat liefde verhouding.

Ik heb dagen dat ik het liefst weg zou willen, want de huur is te hoog.. en het duurt een uur om 3 mijl te reizen, dingen zijn soms zo omslachtig, mensen onvriendelijk en ik zou zo graag m'n buren willen kennen bij wijze van spreke.
Andere dagen zou ik niet zonder London kunnen. De mobiliteit, ''vibrant athmosphere', winkels die 24 uur open zijn, altijd wat te doen.. London.

Momenteel ben ik heel hard aan't sparen dus ga ik niet zo veel uit en dan is het heel gek, want dan mis ik London ook al woon ik in London.

Dat waar ik vroeger zo van hield, als ik op bezoek was, het rondslenteren tussen de mooie gebouwen, wat musea bezoeken, oxford street, trafalgar square en eeuwen in Waterstones boeken snuffelen.
Doe ik nu niet meer. En soms mis ik dat. Heel raar.
Ik woon in zone 2.. net onder Greenwich, maar kleine 10 minuten van mn huis af is een heel winkel centrum met primark, hm, poundland, tk maxx, telefoonwinkels, supermarkten, restaurants.. grote markt..
Dus hoevaak kom ik dan nog in het centrum?

Ik heb het gevoel dat ik London niet meer zo waardeer zoals ik eerst deed, toen ik op bezoek was.

Verscheurd gevoel. Raar is dat. Helemaal wetende dat ik in April weg zal gaan.
De stad van m'n dromen, waarvan ik altijd zei ''ooit, ooit zal ik in London wonen.''

Bluh, emo post als ik er te lang overnadenk. :\

Dat is net als van je hobby je beroep maken, dan heb je geen hobby meer.
Dat geldt ook voor mooie steden die je bezoekt; daarom woon je er niet. Ik zou hetzelfde met York hebben. Hele mooie stad, kom er graag maar als ik er zou wonen, zou het geen mooie stad meer zijn maar mijn woonplaats.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:54

Ja is ook wel zo.. en ik zie die realistische kant ook wel. Vind je vergelijking wel heel mooi.

Maar verdrietig vind ik het wel. London heeft mij niet teleurgesteld. Ik hou van de stad. Al haar kleine geheimen en bombastische geweldigheid.
Maar tegelijkertijd is London ook best wel eenzaam en ik ben blij als ik over een halfjaar hopelijk wat meer in een ''sociale'' stad kom, zeg maar.