Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ponylover_11 schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd. Ik zit nu in de 5e klas (vwo), maar ben van plan na mijn eindexamen een tussenjaar te nemen om voor kost en inwoning met paarden te gaan werken in het buitenland.
Misschien even om een beeld te vormen: ik zoek een ranch of stal, het liefst NH-geörienteerd, ik vind het niet erg om ook te helpen met het verzorgen van andere dieren, meehelpen met koken of schoonmaken van het huis (als het maar niet mijn hoofdtaak wordt zegmaar), en ik zal 17 jaar zijn als ik eraan begin. Ik lees hier heel veel over Nieuw-Zeeland, Australië en Amerika, maar ik zou het liefst binnen Europa blijven. Scandinavië vind ik heel gaaf, maar ook de UK of Polen ofzo trekt mij wel. Ik wil het vooral doen om te leren, dus geld verdienen is fijn, maar niet noodzakelijk.
Als iemand misschien tips heeft, zijn die heel erg welkom!
Max_en_Max schreef:Voor mensen die in Australie naar werk zoeken (op een farm of met paarden), plaats een enthousiaste advertentie op Gumtree, en de baanaanbiedingen stromen binnen
Max_en_Max schreef:Ponylover_11 schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd. Ik zit nu in de 5e klas (vwo), maar ben van plan na mijn eindexamen een tussenjaar te nemen om voor kost en inwoning met paarden te gaan werken in het buitenland.
Misschien even om een beeld te vormen: ik zoek een ranch of stal, het liefst NH-geörienteerd, ik vind het niet erg om ook te helpen met het verzorgen van andere dieren, meehelpen met koken of schoonmaken van het huis (als het maar niet mijn hoofdtaak wordt zegmaar), en ik zal 17 jaar zijn als ik eraan begin. Ik lees hier heel veel over Nieuw-Zeeland, Australië en Amerika, maar ik zou het liefst binnen Europa blijven. Scandinavië vind ik heel gaaf, maar ook de UK of Polen ofzo trekt mij wel. Ik wil het vooral doen om te leren, dus geld verdienen is fijn, maar niet noodzakelijk.
Als iemand misschien tips heeft, zijn die heel erg welkom!
Leuk plan!
Zoals je misschien in het topic al bent tegen gekomen, yardandgroom. En je kan niet vroeg genoeg je "paardencv" erop zetten. Via deze site had ik een adres in ierland gevonden. Helaas niet doorgegaan omdat ik toch liever naar australie wilde. Nu heb ik hier een baan ter plekke gevonden, maar de stal waar ik nu werk zoekt ook personen via yardandgroom.
Om iets te vinden dat goed bij je past kost tijd maar is het helemaal waard. Ben eerlijk over je kwaliteiten en ervaring, wees reeel over je verwachtingen (kost en inwoning klinkt prima voor nu, maar een jaar niks meer verdienen om leuke dingen van te doen in je vrije tijd is lang) en ga af op je gevoel! Succes met je zoektocht![]()
Voor mensen die in Australie naar werk zoeken (op een farm of met paarden), plaats een enthousiaste advertentie op Gumtree, en de baanaanbiedingen stromen binnen
Navanja schreef:Even een vraag hier voor de mensen die langer dan 8 maanden in het buitenland verblijven, ik heb net gelezen dat Nederland je dan automatisch uitschrijft. In mijn geval heeft dat nogal gevolgen aangezien ik zzp'er ben in Nederland. Ik zit mij nu enorm te stressen hierover, want dat betekent dat ik als ik terug vlieg niet meer uit Nederland kan daarna..
_Lois_ schreef:Ik meld me hier ook!
Ik vertrek 1 juli voor 6,5 week naar Duitsland om daar als stalhulp op een dressuurstal te werken
Het is mijn allereerste keer alleen zo lang van huis plus eerste keer in het buitenland werken dus best spannend