Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 03:10

19 juli land ik op Schiphol! Ik ben echt de vier weken aan het aftellen..... Eindelijk weer even thuis.... Hoe lang ga jij?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 04:18

Ohh nog een maandje!! Ja kan ik me voorstellen! gewoon even in het ''simpele'' Nederland haha.

Ik ga wat langer, waarschijnlijk paar maandjes. Moet iniedergeval een baantje vinden en genoeg sparen voor een one-way ticket terug naar NZ.
Maar vind het opzich prima om even terug te gaan naar Nederland, en daar dingen op orde krijgen voor ik terug ga!

Wanneer jij weer terug gaat weet je al hoe lang je daar dannog blijft? en ga je dan nog verder reizen of terug naar NL?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:00

Weet iemand nog een leuke (dressuur) stal in Engeland die ruiters zoekt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 05:14

hier nog een week en dan gaan wij voor 3,5 week voor het eerst sinds 2 jaar weer terug naar nederland op vakantie

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:34

Ik ga sowieso niet terug naar Nederland. Dat weet ik wel, mijn plan is verder reizen. :) maar ik geef mezelf overal gewoon de ruimte om te blijven en Curacao is gewoon een fijn eiland... En bovendien zit ik hier wel centraal. Vind het hier wel heel moeilijk om te sparen... Duur land om te wonen zeg maar. Want ik wil vanaf hier nog wel naar New York of Toronto. En misschien worldcup Paso Fino in Santo Domingo deze herfst...
Het wordt even kiezen haha. Eerst maar weer even naar Nederland.

Ponylover_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:55

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd. Ik zit nu in de 5e klas (vwo), maar ben van plan na mijn eindexamen een tussenjaar te nemen om voor kost en inwoning met paarden te gaan werken in het buitenland. :)
Misschien even om een beeld te vormen: ik zoek een ranch of stal, het liefst NH-geörienteerd, ik vind het niet erg om ook te helpen met het verzorgen van andere dieren, meehelpen met koken of schoonmaken van het huis (als het maar niet mijn hoofdtaak wordt zegmaar), en ik zal 17 jaar zijn als ik eraan begin. Ik lees hier heel veel over Nieuw-Zeeland, Australië en Amerika, maar ik zou het liefst binnen Europa blijven. Scandinavië vind ik heel gaaf, maar ook de UK of Polen ofzo trekt mij wel. Ik wil het vooral doen om te leren, dus geld verdienen is fijn, maar niet noodzakelijk.
Als iemand misschien tips heeft, zijn die heel erg welkom!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:25

Ik ben gisteravond voor 2 weken in NL aangekomen als verrassing :) maat daarna weer terug naar Melbourne

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:05

Geniet ervan!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:35

Ponylover_11 schreef:
Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd. Ik zit nu in de 5e klas (vwo), maar ben van plan na mijn eindexamen een tussenjaar te nemen om voor kost en inwoning met paarden te gaan werken in het buitenland. :)
Misschien even om een beeld te vormen: ik zoek een ranch of stal, het liefst NH-geörienteerd, ik vind het niet erg om ook te helpen met het verzorgen van andere dieren, meehelpen met koken of schoonmaken van het huis (als het maar niet mijn hoofdtaak wordt zegmaar), en ik zal 17 jaar zijn als ik eraan begin. Ik lees hier heel veel over Nieuw-Zeeland, Australië en Amerika, maar ik zou het liefst binnen Europa blijven. Scandinavië vind ik heel gaaf, maar ook de UK of Polen ofzo trekt mij wel. Ik wil het vooral doen om te leren, dus geld verdienen is fijn, maar niet noodzakelijk.

Leuk plan!

Zoals je misschien in het topic al bent tegen gekomen, yardandgroom. En je kan niet vroeg genoeg je "paardencv" erop zetten. Via deze site had ik een adres in ierland gevonden. Helaas niet doorgegaan omdat ik toch liever naar australie wilde. Nu heb ik hier een baan ter plekke gevonden, maar de stal waar ik nu werk zoekt ook personen via yardandgroom.
Om iets te vinden dat goed bij je past kost tijd maar is het helemaal waard. Ben eerlijk over je kwaliteiten en ervaring, wees reeel over je verwachtingen (kost en inwoning klinkt prima voor nu, maar een jaar niks meer verdienen om leuke dingen van te doen in je vrije tijd is lang) en ga af op je gevoel! Succes met je zoektocht *\o/*

Voor mensen die in Australie naar werk zoeken (op een farm of met paarden), plaats een enthousiaste advertentie op Gumtree, en de baanaanbiedingen stromen binnen :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:12

Max_en_Max schreef:
Voor mensen die in Australie naar werk zoeken (op een farm of met paarden), plaats een enthousiaste advertentie op Gumtree, en de baanaanbiedingen stromen binnen :)

Even over het laatste, ik vrees dat dat (toentertijd iig) alleen kan als je al in Australië zit! Anders geeft gumtree een error. Maar inderdaad een superfijne site en zeker aan te raden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:34

Als dat zo is, kan je dat niet omzeilen door met Hola in te stellen dat je in Australie zit?

Ponylover_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:46

Max_en_Max schreef:
Ponylover_11 schreef:

Leuk plan!

Zoals je misschien in het topic al bent tegen gekomen, yardandgroom. En je kan niet vroeg genoeg je "paardencv" erop zetten. Via deze site had ik een adres in ierland gevonden. Helaas niet doorgegaan omdat ik toch liever naar australie wilde. Nu heb ik hier een baan ter plekke gevonden, maar de stal waar ik nu werk zoekt ook personen via yardandgroom.
Om iets te vinden dat goed bij je past kost tijd maar is het helemaal waard. Ben eerlijk over je kwaliteiten en ervaring, wees reeel over je verwachtingen (kost en inwoning klinkt prima voor nu, maar een jaar niks meer verdienen om leuke dingen van te doen in je vrije tijd is lang) en ga af op je gevoel! Succes met je zoektocht *\o/*

Bedankt voor je reactie! Yardandgroom ben ik inderdaad heel vaak tegengekomen al en daar zie ik vooral sportgerichte stallen, maar dan moet ik even wat uitgebreider zoeken :)
Over dat geld: misschien moet ik daar inderdaad even over nadenken, goed dat je het zegt.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 02:15

Even een vraag hier voor de mensen die langer dan 8 maanden in het buitenland verblijven, ik heb net gelezen dat Nederland je dan automatisch uitschrijft. In mijn geval heeft dat nogal gevolgen aangezien ik zzp'er ben in Nederland. Ik zit mij nu enorm te stressen hierover, want dat betekent dat ik als ik terug vlieg niet meer uit Nederland kan daarna..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:49

Navanja schreef:
Even een vraag hier voor de mensen die langer dan 8 maanden in het buitenland verblijven, ik heb net gelezen dat Nederland je dan automatisch uitschrijft. In mijn geval heeft dat nogal gevolgen aangezien ik zzp'er ben in Nederland. Ik zit mij nu enorm te stressen hierover, want dat betekent dat ik als ik terug vlieg niet meer uit Nederland kan daarna..

Volgens mij klopt hier niets van, officieel zou je jezelf dan inderdaad wel uit horen te schrijven maar de controle is heel slecht, bovendien ben je dan toch in NL geweest? Volgens mij als je dan weer wegvliegt begint het tellen opnieuw. Automatisch uitschrijven is bij mij in ieder geval niet gebeurd en heb er ook nog nooit van gehoord!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:21

Ik meld me hier ook!
Ik vertrek 1 juli voor 6,5 week naar Duitsland om daar als stalhulp op een dressuurstal te werken :)
Het is mijn allereerste keer alleen zo lang van huis plus eerste keer in het buitenland werken dus best spannend :P

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:42

_Lois_ schreef:
Ik meld me hier ook!
Ik vertrek 1 juli voor 6,5 week naar Duitsland om daar als stalhulp op een dressuurstal te werken :)
Het is mijn allereerste keer alleen zo lang van huis plus eerste keer in het buitenland werken dus best spannend :P

Zozo, dat is al snel zeg, hartstikke leuk! Naar welke stal ga je als ik vragen mag?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:52

La Haya Stables :)

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:18

_Lois_ schreef:
La Haya Stables :)

Leeeuuk! Daar heb ik net 5 maanden gewerkt! *\o/*
Heel veel plezier alvast :D

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:43

Mensen ik zit wat in dubio... Ik heb contact met een stal in australie waar ik enorm veel zin in heb en wat goed voelt. Nu willen ze mij graag half augustus daar hebben, maar in september ga ik nog een week groomen op een EK in italie. Allebei super gaaf, maar ik weet niet welke keuze ik moet maken...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:51

Lastig... Kan je niet pas na die week naar Australië gaan dat je daar wat later bent?
Anders zou ik persoonlijk voor Australië kiezen maar dat is omdat ik er zelf heel graag ooit heen wil :')

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:26

Gewoon een maand later gaan! En vragen of ze dat goed vinden... Nee heb je..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:45

alleen een week groomen in italie of na australie in jou situatie.... ik denk dat ik dan toch na australie was gegaan in aug...

edit : ook al is dat in italie tydens ek

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:22

keuze toch gemaakt om mee te gaan maar Italië en daarna naar australie te gaan. helaas is dat niet mogelijk met dit adresje, dus ik zit weer fulltime op Y&G haha.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:16

Ik zou afgelopen zaterdag vertrekken naar Egypte. Helaas vorige week maandag last gekregen van een keelontsteking, welke zo erg was geworden dat ik van woensdag tot vrijdag in het ziekenhuis heb gelegen aan t infuus. De arts vond het niet verstandig zaterdag te vliegen, dus morgen nog een keer laten checken en hopen dat ik dinsdag mag vertrekken!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:32

Hoop met je mee esther!

Vandaag over een maandje vertrek ik alweer naar Frankrijk.
komt nu wel dichtbij, aangezien ik al gestopt ben met voetbal wat heel dicht bij mij stond, het besef er komt dat ik mijn verzorgpaard hier moet gaan missen, vrienden achter moet laten..
maar wel een hele leuke uitdaging! :j