Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:57

Fijn voor je Jolien! Altijd zo belangrijk, goed zittende schoenen!

Een lesje is nooit verkeerd :) je kan ook gewoon een les nemen op de eerste dag van je wintersportvakantie. Vind zelf snowworld te klein om echt wat te leren. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:18

Ik heb dus van de week bij Duijvestein me snowboard besteld, komen ze vandaag tot einde van het jaar met 15 procent korting op alles :')
Zal ik natuurlijk net wel weer buiten vallen....
Me board zou week 1 hopelijk komen dus dat zou eventueel nog 2014 kunnen zijn, maarja dat is maar de gok.
Dus ik ga vandaag me bindingen daar wel vast uitzoeken! Eerste korting vast te pakken :+
Korting is korting

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:49

Leprycorn schreef:
Fijn voor je Jolien! Altijd zo belangrijk, goed zittende schoenen!

Een lesje is nooit verkeerd :) je kan ook gewoon een les nemen op de eerste dag van je wintersportvakantie. Vind zelf snowworld te klein om echt wat te leren. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :j

Ik ga sws alle dagen lessen. Ik heb nog nooit echt geskied dus ik kan daar best wat leren alvast voor de vakantie.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:21

Is er trouwens nog iemand in Gerlos in de periode van 7 tm 14 februari?
Nog 42 dagen. Heb er echt weer zin in. :D

Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:34

Wij zitten over 2 weken in Konigsleiten :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:33

Ooh heerlijk die verhalen hier!!!

Ik ga denk nog een x lessen in snow world, niet groot maar je leert er wel vind ik dan.

Ik moet ook nog zo'n harnas voor me gopro, is denk handiger dan op me helm...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:05

Ik ga binnenkort ook een paar uurtjes naar snow world, even het gevoel weer krijgen voor mezelf, ik vind het best wel spannend en m'n knie heeft er ook wel een mening over denk ik...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:17

Ik heb volgende week mijn 2e skiles ooit in Snowworld :D. Zin in.
En vandaag word ik gebeld over een snowboardje van de testdag waar ik ben geweest. Eigenlijk een slecht plan want m'n oude board kan nog best maar hij is zoooo leuk <3 alleen wel een duur grapje.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:23

Leuk om van iedereen zo te horen!

@darkshines: ga je voor een heel nieuw board of een test board? en welke heb je gezien? :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:51

Dit is mijn nieuwe ski-accessoire:

Afbeelding

Ik denk dat ik er maar wel een broek bij ga dragen :+
Laatst bijgewerkt door Margreet op 29-12-14 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:55

Darkshines, helaas zijn dat altijd grote aankopen. Je hebt er wel jaren plezier van! Het is echt heerlijk om je eigen boardje te hebben! Welk board heb je gekozen?

Leprycorn, ik ben benieuwd naar je aankopen.

Joolien, fijn dat je nu je eigen schoenen hebt die ook lekker zitten.

Voor de mensen die van plan zijn om in Snowworld te lessen... Gewoon doen! Ook op een kleine baan leer je ontzettend veel bij. Scheelt je bovendien ook weer een les in Oostenrijk, kan je gewoon mee met de groep waarmee je op vakantie bent. :)

Dames, hoe ziet jullie gebied er momenteel uit qua sneeuw en pistes die open zijn?

Vallouire begint eindelijk wat pistes open te gooien, maar lang niet alle pistes zijn open. Echt enorm balen... -O- Volgende week gaan we richting Frankrijk en ik heb de vooruitzichten gezien: het gaat weer wat warmer worden helaas. Hopelijk zetten ze de sneeuwkanonnen aan nu het nog koud is. :D Ik kan niet wachten om mijn nieuwe bindingen en schoenen uit te testen. Mijn vorige schoenen zijn door intensief gebruik en de borstelbaan helemaal kapot van achteren. Je kijkt zo naar binnen. :')

Margreet, nog nooit zoiets gezien. Waar is dit voor als ik vragen mag? Is het gewoon bescherming of ter ondersteuning van?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:05

Ziet er wel uit als een fijne brace!
Heb al een paar jaar kniebeschermers gekocht en die heb ik altijd om. Van die beschermers die volleyballers ook altijd om hebben. Iets is beter dan niets. Ze geven me wel ietsje steun en ik land ook minder hard als ik vol op me knie val.

Vandaag of morgen naar Snowworld voor bindingen kopen! :j Gisteren geen tijd voor gehad helaas.
Denk er toch zeer over na om Flowbindingen te kopen.
Ik ben alleen snel panisch dat ik minder controle heb over me board maar wat ik ervan lees, ga ik daar toch denk ik liever voor.

Maar even kijken wat ze hebben liggen daar in de winkel :j

Bindingen van vriend (die zaterdagnacht 03.00 uur thuis kwam na een rit van 16 uur :\ ) zijn nu al stuk helaas. Had er de hele vakantie last van dat ze los gingen. En die zijn pas 2 jaar oud. (strapp bindingen van Nitro)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:11

Ik kom me ook melden! Ga ook op wintersport dit jaar! Heb er onwijs veel zin in :):)
In de voorjaarsvakantie ga ik met de schoonfamilie een week naar Mayrhofen in Oostenrijk en 2 weken later met mijn ouders, vriend en oom en tante naar Les Sybelles, Frankrijk. In dat laatste gebied hebben mijn vriend en ik elkaar 6 jaar geleden ontmoet, dus dat word een speciale!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:32

Ik heb m'n voorste kruisband volledig afgescheurd en ben een deel van m'n binnenste meniscus kwijt. In principe heb ik door hard trainen inmiddels wel weer voldoende stabiliteit voor de normale dagelijkse dingen (ook hardlopen enzo), maar skiën ga ik echt niet redden zonder extra support, plus dat het risico op nog weer nieuw letsel dan wel heel groot is. Gewoon een elastische knieband zit wel comfortabel, maar is echt onvoldoende voor mij.
Dit ding zit eigenlijk heel comfortabel, weegt ook bijna niets en je kunt er alle normale bewegingen mee maken, maar ook niet meer dan dat, en dat is precies de bedoeling.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:43

In het gebied in Frankrijk waar wij naartoe gaan ligt 110cm in de bergen en 90cm in het dal. :)

Zaterdag een mooie zonnebril met 50% korting gescoord en de zoektocht naar een mooie softshell broek die geen 200-350 euro kost kan ook gestaakt worden, want heb een mooie voor een normale prijs gevonden!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:46

Mooie brace, Margreet. Jammer dat je 'm nodig hebt (een niet-kapotte knie is nog mooier dan die brace), maar het ziet er goed uit.

In 'ons' skigebied van aankomende vakantie ligt ook nog niet zoveel sneeuw. Hopelijk tegen de tijd dat wij die kant op gaan, wel.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:51

Inderdaad een mooie brace, Margreet! In mijn familie zijn er een aantal met kapotte knieën, zal deze is doorsturen!

Goed gedaan, Lioony. Ik heb een heel cool jumpsuit, maar die is stikwarm. Gezien ik in februari en maart ga toch maar kijken of ik in de uitverkoop nog iets moois kan scoren.

Hilli: heb net ook even op weerplaza gekeken, maar er ligt nog niet bijster veel nee. Wanneer ga je weg?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:01

Mayrhofen is super! zou zo weer gaan! lekker broodje eten bij de slager aan de overkant van de ijsbar :D

Ik heb ook strapp bindingen ik vind ze wel top! weet even niet meer het merk

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:04

Het is een Össur CTi voor de liefhebbers :)
Ik heb het OTS (Off-the-Shelf) model omdat die heel mooi past en dan voegt een Custom (dat kan ook) weinig toe.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:13

Kathleen, de laatste week van februari pas, dus dat duurt nog een week of 8.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:14

Margreet ik vind 'm super hip hoor! Nee zonder gekkigheid, slim dat je voor de veiligheid gaat. Er mag nu gewoon niks meer met je knie gebeuren. Fijn dat je 'm bijna niet voelt trouwens en onder een skibroek zie je toch niks zitten (ik snowboard met volleybal kniebeschermers en een valbroekje, dat ziet ook niemand).

Leprycorn Jaaa ik herken dat helemaal. Durf ook niet aan de flow-bindingen ivm controle. Ga nu kijken voor fastec bindingen. Die hebben gewone straps maar kan je wel achterin instappen (1 handeling meer dan flow). En anders moeten de skiërs maar wat langer wachten hoor. Balen van de bindingen van je vriend! Hoe intensief heeft hij geboard de afgelopen jaren?

Ik wil eigenlijk voor het testboard gaan. Moet ook nog nieuwe bindingen (oude zouden gigantisch afbreuk doen aan de kwaliteit van het board) dus dan wordt het helemaal zo duur.

Adamootje Ik heb altijd een eigen board gehad :o Ging het eerste jaar elke week naar Snowworld dus had de aanschaf er snel uit maar dit is echt een goedkoop beginners board. Dit is 'm: Afbeelding
Gaat trouwens nooit weg hoor, vind het nog steeds een super mooi boardje en heb er echt zoveel lol mee gehad.

Ben nu aan het kijken voor de Roxy Radiance, dat is een C2 BTX. Camber onder de voeten, rocker tussen de voeten. Reden dat ik voor dit boardje wil gaan is omdat je gewoon veel meer grip hebt op moeilijk terrein zoals ijzige pistes. Door de rocker is ie toch nog lekker playfull en hij heeft zo'n 100x meer pop dan m'n oude boardje. Lekker allround dus.
Dit is 'm:
Afbeelding

Over Les Deux Alpes, er is best wat sneeuw gevallen, ook in het dorp. Maar nu blijft het voorlopig weer droog. Maarrr als het goed is gaat het er weer sneeuwen de dag voordat ik vertrek en de eerste dag dat ik daar ben. Dus ik hoop op verse sneeuw. Vorig jaar gruwelijk verwent met hele ladingen verse sneeuw dus wil natuurlijk weer hetzelfde dit jaar :D

Wie van jullie kan me trouwens iets over de gem. levensduur van intensief gebruikte snowboardschoenen vertellen? Vriend van me had de liners uit mijn schoenen gehaald en die zijn dus al geheel doorgezakt :( Ik ga nog even kijken wat ik nog kan fixen met losse inlegzooltjes. Schoenen gaan hun 3e jaar in.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:17

Thanks Margreet!

Er is een aardige dump sneeuw in de meeste gebieden gevallen afgelopen weekend als ik het zo hoor.
Hopen dat het blijft liggen *\%/*

Net Duijvestein aan de telefoon gehad. Me board komt hopelijk vandaag of morgen binnen, maar als hij later binnenkomt, krijg ik alsnog gewoon 15% korting op me bindingen ook al koop ik ze bijv. 5 januari. Hij begon er zelf over maar hij zou met zn manager overleggen of ik ook korting op me board krijg :')
Ik begon zelf over joh jullie hebben nu 15% korting.... (werd in de reden gevallen)
Ja over het board weet ik het niet omdat het niet standaard in ons assortiment zit, maar ik zal overleggen met me manager voor je.
O, ik wilde eigenlijk over me bindingen beginnen dat ik die vast kom halen voor 31 december.
Nee hoor kom maar gewoon wanneer je board er is dan krijg je sowieso 15% op je bindingen, ook al is het januari!
O oke......!!!! +:)+

@DarkShines: Oeh wat een gaaf board zeg!!! Combinatie Camber/Rocker is ook wel fijn! Durf te wedden dat mijn board ijzige pistes echt niet gaat waarderen met de Rocker.

En daarom twijfel ik ook nog over wat ik wil. Fasttec is the best of both worlds. Alleen wel stuk duurder :j Wachten is mijn probleem ook niet echt namelijk.

Hij is best wel een intensieve boarder en een aardige mafkees op de piste :') Zijn halve week zat hij in het funpark, dus dat vinden bindingen ook vaak niet zo heel tof :+ Zei al dat hij straks moet informeren voor meer speelbindingen. Denk dat zijn huidige iets te stijf waren voor wat hij ermee deed.
Dit was zijn 3e wintersportvakantie (vorig jaar een week en een lang weekend) voor de bindingen en hij is denk ik zo'n 10 of 12 keer naar snowworld ermee geweest.

Ben wel benieuwd wat ze nog voor een gebruikt testboard vragen eigenlijk.
De mijne hadden ze niet in mijn maat als testboard, anders had ik ook liever na het seizoen het testboard gekocht. Ga ervan uit dat ze dan niet de volle 400 euro rekenen toch?!
Die gasten van Lib-Tech/GNU/Roxy zijn wel super aardig trouwens! :j
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 29-12-14 12:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:20

Gave boards! Sta zelf sinds zijn 3e op ski's, maar mijn vriend en zijn zusje boarden ook en heb nu een paar keer op haar board gestaan. De tweede vakantie naar Les Sybelles neem ik ook het board van m'n schoonzusje mee en ga ik een nieuwe uitdaging zoeken!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:21

Mooie borden! Ik heb een K2 bord, zal eens een foto maken.

Kijk dat is nog eens leuk nieuws en korting! gek op Korting :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:51

Leprycorn, zou goed kunnen dat die bindingen te stijf waren dan ja *oeps*. Je krijgt ietsjes korting op een testboard maar ook niet veel hoor. Mijn vriend heeft nu een 2014 model Lib Tech gekocht en die had 30% korting, met meer korting gaan ze daar niet de deur uit. Het Roxy 2014 model stond er ook maar die is lelijk :o Wel super tof dat je gewoon de korting krijgt bij Duijvestein, goede service.

Ik zit al de hele ochtend in spanning op dat telefoontje te wachten bedenk ik me net dat het maandag is. Ze gaan pas om 1uur open :+

Leuk Kathleen! Van mijn ski-vrienden zijn er ook een hoop begonnen met snowboarden. En ik probeer dus een beetje te leren skiën.

Corien, show your gear ;) :D