Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 22:26

Ja die

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:42

Heb het misschien hier al geplaatst, maar m'n moeder had kinda touch in het vliegtuig en we kregen allerlei eersteklas dingen :') maar echt constant van die man :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:34

:) Ik stond stand-by en mocht uiteindelijk business class terug vliegen met KLM.
Dat was gewoon een feestje met champagne en heel veel eten :Y) ...jammer dat het een nacht vlucht was maar wel een leuk delfts blauw huisje als aandenken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:46

xTitanic schreef:
Heb het misschien hier al geplaatst, maar m'n moeder had kinda touch in het vliegtuig en we kregen allerlei eersteklas dingen :') maar echt constant van die man :+

Kinda touch?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 03:04

Op mijn heenweg naar Florida zat ik op mijn laatste vlucht naast een man die volgens mij smetvrees had. Op een vlucht van 2u en 20 minuten heeft hij 15 keer zijn handen ingesmeerd met antibacteriele handgel, daarmee ook zijn riem schoongemaakt, 5 schone zakdoeken gebruikt om zijn neus te snuiten/schoon te maken en iedere keer als hij een slokje water uit zijn flesje nam pakte hij een schone zakdoek om de dop open te draaien. Ik kon niet echt slapen die vlucht, dus ik heb hem maar bestudeerd. Ik vond het eigenlijk best wel zielig..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:07

Careano schreef:
Op mijn heenweg naar Florida zat ik op mijn laatste vlucht naast een man die volgens mij smetvrees had. Op een vlucht van 2u en 20 minuten heeft hij 15 keer zijn handen ingesmeerd met antibacteriele handgel, daarmee ook zijn riem schoongemaakt, 5 schone zakdoeken gebruikt om zijn neus te snuiten/schoon te maken en iedere keer als hij een slokje water uit zijn flesje nam pakte hij een schone zakdoek om de dop open te draaien. Ik kon niet echt slapen die vlucht, dus ik heb hem maar bestudeerd. Ik vond het eigenlijk best wel zielig..

Tja, dat zijn nou eenmaal mensen met smetvrees, kunnen ze echt niets aan doen hoor :) Smetvrees is dan wel zeldzaam maarja... Wees blij dat hij zo überhygienisch, voor hetzelfde geld had je naast iemand kunnen zitten in Swiebertjeskleren en vliegen om zich heen! :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:10

Het leukste van vliegen vind ik het bestuderen van het gedrag van de mensen om me heen :D Mensen die in de rij gaan staan om te boarden terwijl je gewoon een vaste zitplaats hebt en je net zo goed op je gat kan blijven zitten tot de rij weg is en dán gaan boarden. Mensen die applaudisseren zodra je geland bent, ook als het gewoon een rustige vlucht was. Of natuurlijk het gros van de mensen die hun riemen los maken aan het einde van de landingsbaan, hun telefoon al aanzetten en gaan staan terwijl duidelijk het 'riemen vast' lampje nog brandt tot je aan de gate staat. Is voor mij dan wel duidelijk in wat voor haast men leeft en we niet kunnen wachten om onze social media etc. te checken want stel je voor dat je iets gemist hebt :oo

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:48

Charles schreef:
Het leukste van vliegen vind ik het bestuderen van het gedrag van de mensen om me heen :D Mensen die in de rij gaan staan om te boarden terwijl je gewoon een vaste zitplaats hebt en je net zo goed op je gat kan blijven zitten tot de rij weg is en dán gaan boarden. Mensen die applaudisseren zodra je geland bent, ook als het gewoon een rustige vlucht was. Of natuurlijk het gros van de mensen die hun riemen los maken aan het einde van de landingsbaan, hun telefoon al aanzetten en gaan staan terwijl duidelijk het 'riemen vast' lampje nog brandt tot je aan de gate staat. Is voor mij dan wel duidelijk in wat voor haast men leeft en we niet kunnen wachten om onze social media etc. te checken want stel je voor dat je iets gemist hebt :oo

of die moeder met het huilend kind wat opstond en begon te lopen........ tijdens het opstijgen :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:58

In de rij gaan staan om te boarden deed ik eerst ook nooit maar als je een aantal keren geen plaats meer hebt voor je handbagage leer je dat snel af!
Ik vertrek vanavond weer, ben benieuwd wat het deze keer weer allemaal wordt. Met vijf vluchten is er altijd wel iets wat niet goed gaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:08

Mwah ik was gerust 20 keer per dag mijn handen , maar op zo'n korte vlucht := , hooguit 2 a 3x een handgelletje , heb toch liever gewoon zeep . Eenmaal in het hotel kan ik ze weer wassen, op het vliegveld al. Als ik reis met trein ofzo ga ik pas op mijn bestemming wassen,is dan ook nodig ze ruiken dan niet lekker meer :P

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:09

Ik heb daar nooit last van gehad dat ik geen plek had voor mijn handbagage. Zodra het cabinepersoneel ging herindelen was er tot nu toe altijd wel plek gelukkig. :) Waar ga je naartoe dat je 5 vluchten hebt?

StonedRomy schreef:
of die moeder met het huilend kind wat opstond en begon te lopen........ tijdens het opstijgen :')

Haha serieus? Dan snap je het allemaal niet zo goed volgens mij :')

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:11

De omroep van de piloot: " damens en heren, ik heb zojuist een melding gehad, en ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn carrière, maar er heeft zojuist iemand naast de toilet gepoept "
Ik kwam echt niet meer bij :')
Ik snap ook niet hoe je het voor me kaar krijgt om naast de wc te poepen :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:29

Erboven hangen ivm smetvrees en ernaast hangen ofzo?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:37

Mijn twee leukste ervaringen waren tijdens dezelfde vlucht, van Eindhoven naar Gran Canaria.

't begon al dat de piloot tijdens het taxiën vrolijk vertelde dat we ipv naar Gran Canaria fijn naar Barbados gingen, vond 'ie leuker. De geschokte reactie van de passagier naast me was helemaal briljant :D

En vervolgens, toen we een paar uur in de lucht waren en boven water vlogen, de piloot weer: "dames en heren, ik heb een zeer serieuze mededeling" .... hele vliegtuig doodstil .... "het personeel komt zo langs met een collecte voor het goede doel!". Volgens mij hebben ze dubbel zoveel opgehaald, iedereen was zo opgelucht dat we niet gingen neerstorten :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:51

We stonden op het vliegveld in Orlando, toen mijn vriend zijn naam werd omgeroepen vlak voor het boarden. Dat was echt schrikken! We zouden bijna vertrekken en dan ineens lijkt er een probleem te zijn. In je hoofd ga je natuurlijk allerlei vreselijke dingen bedenken waardoor je niet het vliegtuig op mag. Hadden we iets fout gedaan? Een beetje verward zijn we samen naar de balie gelopen. De dame achter de balie stond met een stralende glimlach. Mijn vriend kreeg een eersteklas plek op de vlucht aangeboden :wow:
De reden hiervoor hebben we nooit geweten overigens. Mijn vriend sloeg het aanbod alleen af, aangezien hij niet van mij wilde wijken omdat ik vliegangst heb. Helaas hadden ze geen plekje voor ons samen, anders was hij natuurlijk wel gegaan. :P Ze waren overigens niet berekend op het feit dat hij het zou afslaan; ze hadden mijn vriend al ingedeeld op de eersteklas. Moesten ze op zoek naar een andere gelukkige.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:33

Ik heb in mijn leven niet zo heel veel gevlogen, maar ben afgelopen 2 maanden naar australië geweest. Het leukste moment dat ik onderweg heb meegemaakt is dat we halverwege australië vlogen en de piloot ineens zei: Dames en heren, wij gaan onderweg een beetje sightseen, over 15 minuten kunt u aan de rechterkant Ayers Rock zien. En inderdaad, 15 minuten later maakten we een bocht naar links om vervolgens rechts een bocht van 180 graden om Ayers Rock heen te vliegen. Dat was echt geweldig! Iedereen, inclusief de stewardessen en steward keken aan de rechter kant uit het raam! (10% van het vliegtuig zat maar vol, Emirates boeing 777-300 ER, kun je nagaan wat een ruimte we hadden!)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:34

Oh en over rare mensen gesproken, een man die vlak voor de touch down in Singapore nog naar een raamplaats loopt om te gaan zitten, de stewardess schoot bijna uit dr slof :') die was niet happy!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:11

Ik heb laatst ontzettend gelachen met een paar Hagenezen die naast mij zaten in het vliegtuig. We gingen vanuit Madrid naar Nederland en ik had van tevoren verteld dat ik vroeger mega last had van vliegangst (inmiddels gaat het stukken beter, maar dat betekent niet dat ik het helemaal niet eng vind zeg maar). De hele vlucht hebben ze slap geouwehoerd over dingen die konden gebeuren of vanwege rare bewegingen die we voelden (lichte turbulentie: oh, de motor is van het vliegtuig geknapt!), en bij het opstijgen 'trilde' het vliegtuig een beetje van links naar rechts. Maakten ze opmerkingen als: volgens mij staan er pionnen op de weg die hij aan het ontwijken is :')

Oke het klinkt allemaal super vaag. Maar dankzij deze flauwe humor was ik eigenlijk veel relaxter aan het vliegen dan normaal gesproken, omdat ze overal een grapje van maakten. Toch fijn zulke mensen :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 20:25

Mogen het ook kleine toestellen zijn? De buurman van een goede kennis van mij wilde ook weleens meevliegen. Anyways, de take-off ging goed maar na ruim 10-15 minuten ging het mis.Hij pakte een broodzakje ennnnn....... dus luchtziek.

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:30

Ik heb wel vaker meegemaakt dat de piloot leuke grapjes maakte en dergelijke, kan dat altijd wel waarderen, een beetje humor. ;) Verder nog nooit echt iets heel uitzonderlijks meegemaakt wat me echt bijgebleven is, wel jammer, ik vind namelijk vliegen echt dodelijk saai en verveel me echt na een half uur al.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:56

Ik mag vrijdag weer..let wel dan is het de 13e :P

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:25

Toen ik voor het eerst met 3 andere vriendinnen alleen op vakantie gingen, vlogen we naar Turkije. Naja we waren met zijn 4en dus eentje moest ergens anders zitten. Mij maakte het niet uit dus ging ik apart zitten naast een superaardig stel dat beide nog nooit gevlogen had. Heel leuk om met hun te praten. Had een prima vlucht zonder me vriendinnen. :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:48

Charles schreef:
Ik heb daar nooit last van gehad dat ik geen plek had voor mijn handbagage. Zodra het cabinepersoneel ging herindelen was er tot nu toe altijd wel plek gelukkig. :) Waar ga je naartoe dat je 5 vluchten hebt?

StonedRomy schreef:

Haha serieus? Dan snap je het allemaal niet zo goed volgens mij :')

Zuid Afrika, Amsterdam-Parijs, Parijs-Johannesburg, Johannesburg-Durban, Durban-Lanseria, Johannesburg-Amsterdam. Geen wilde verhalen deze keer, fijne vluchtjes gehad!
Probleem met de herindeling is dan dat je soms voorin zit en je handbagage ergens achteraan terecht komt, en dan moet je dus wachten tot iedereen na je het vliegtuig uit is voor je naar achteren kan om je handbagage te pakken. Of het wordt alsnog in het laadruim gestopt en dan moet je dus bij aankomst wachten tot ze dat er weer uitgehaald hebben. Niet leuk als je haast hebt!
Dus ik ga nu ook liever wat eerder naar binnen met alle ruimte om je handbagage boven je eigen hoofd te zetten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 16:46

Ojaaaa! Ik weet er nog ééntje toen mijn broer zei dat er wat in de fik stond... bleek het dat we over Portugal heen vlogen en dat er helemaal beneden een bosbrand gaande was met dikke stevige rook wolken... (Dacht zelf dat er wat in de fik stond in het vliegtuig zelf! :oo )

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:52

Heb er weer een reisje Zuid Afrika opzitten en de vlucht van Johannesburg naar Parijs gisteren werd een hele memorabele, ik werd bijna bekeerd door mijn buurman. Ik had een plek bij de nooduitgang geregeld en de twee stoelen naast mij waren nog leeg. Er was wat gedoe over de stoelindeling en twee Afrikaanse mannen moesten wachten tot ze een stoel toebedeeld kregen. Die stonden vlak voor mij dus die zagen die twee lege stoelen en bedachten dat ze die wel graag wilden, en dat mocht. Ik raakte met degene naast mij aan de praat, ze gingen naar Londen, daar woonde en werkte hij. Na nog wat geklets vraagt hij me ineens of ik in iets hogers geloof. Dus ik zeg dat ik wel in iets geloof maar niet in het beeld wat de kerk voorspiegelt. Nou, toen begon het. Hele verhalen om mij te overtuigen dat dat toch echt het enige echte was, maar op elk argument van hem had ik wel weer een tegenantwoord, zodat hij constant nieuwe argumenten moest zoeken. Hij heeft me uren geprobeerd te overtuigen en ik heb hem uren weerwoord gegeven (voor het geval je het nog niet weet, ik ben DOL op discussiëren op zijn tijd....).
Uiteindelijk had hij geen argumenten meer en zei toen maar dat we het niet eens werden, maar dat hij wel graag met me wilde bidden?? Hij wilde mijn handen pakken maar ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik op mijn manier wel in mezelf bid. Moet wel zeggen dat het goede afleiding was op de lange vlucht, hahaha.
Spreekt voor zich dat ik na deze lange discussie toch even aan hem vroeg of hij misschien in de kerk werkte, en ja hoor, hij was pastoor....