Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:17

Hoi allemaal,

Ik heb hier en daar wat dingen gelezen in het topic. Leuk om te lezen dat er zoveel bokkers naar het buitenland zijn (gegaan)! Veel verschillende plekken en verhalen, dus ik lees nog wat verder. :D

Zelf ben ik vorig jaar voor 8 weken naar Frankrijk geweest. (www.domainelavalade.com) Een camping a la ferme met drie vakantie huizen. En zes hele knappe tinkers!
En over ongeveer drie weekjes vertrek ik weer om de maanden juli en augustus daar door te brengen.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, hoe hebben jullie het geregeld met eventuele thuis blijvende paarden? Hebben jullie een bijrijder? Of paard gewoon vakantie?
Ik heb wel een bijrijder, of in ieder geval soort van. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ze er iets mee gaat doen. En ergens vind ik het ook wel spannend, want als het mis gaat.. Kan ik het straks weer allemaal oplossen als ik terug ben.

xTammyy

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:23

Ik had een bijrijder, maar vertrouwde haar niet 2 maanden met m'n paard dus hij gaat nu twee maanden in training, heb ik er ook geen om kijken naar

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:26

Mijn moeder, schoonzus, bijrijdertje (11 jaar, die alleen onder begeleiding van een volwassenen mag komen. Ze komt er al wel bijna 2 jaar dus is te vertrouwen :) ) en dan nog een meisje die af en toe helpt met trainen van mijn ma haar paard (voornamelijk handwerk). Genoeg hulp hier dus!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:35

Super Nagani!!!

En over waar je je paard laat: Op de wei! En schoonzusje en vriendin pakken hem af en toe voor een buitenritje :j maar is nu niet meer nodig, maar ze vangen hem wel op nu ik op vakantie ga :j

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:17

Heey Dames,
Sorry ik ben tijdje niet online geweest, dus moest even bij lezen..
Ik zal niet op iedereen reageren, maar lees wel trouw alles terug :P
Wel ontzettend jammer dat het bij een aantal niet goed bevalt..
Ik ben daar stiekem ook wel een beetje bang voor..
Ik zou in juni een dagje heen en weer gaan naar Denemarken om kennis te maken en indruk te krijgen van het bedrijf, maar helaas gaat dat niet door. Dus hebben nog wat heen en weer gemaild en nu mag ik de 11e aug. beginnen !! Vind het echt heel spannend.. hoop dat het mij bevallen gaat.. Ik ben echt bang dat het een hele volksverhuizing word :P Ben bang dat het overkomt alsof ik heel veel meeneem.. :P

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:10

Spannend Love1992, maar mocht het niet bevallen ben je nooit verplicht om te blijven toch? Wellicht heb je wat tijd nodig om te acclimatiseren, maar dat zou wel goed moeten komen.

Gowlan: Ja op de wei heb ik ook wel zitten denken. Maar van best veel in training naar niets is dan wel een flinke overgang. Ze is ook 18 nu en rust roest.
Ah lastig! Zondag komt de bijrijder weer mee, dus dan ga ik het nog eens goed met haar overleggen. Ik zat eventueel ook te denken om onze verwachtingen op papier te zetten. Of in ieder geval mijn verwachtingen.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:04

Morgen ga ik bijlezen en reageren, nu eerst slapen :') maar dit moet ik even kwijt:

Ik ben geslaagd!!!!! voor m'n vwo *\o/* *\o/* *\o/*
En dat kreeg ik dus vanmiddag telefonisch te horen terwijl ik een endurancewedstrijd aan het rijden was hier in Estonia, met een jong paard was op z'n zachtst gezegd nogal vrolijk en opgelaten was :):)
Geniaal gesprek gehad: "jeetje Kim wat is dat irritante getik op de achtergrond?? Ik: "ja sorry, ik zit op een paard, midden in een wedstrijd dus als je het kort zou willen houden..." :')
Wedstrijd ging trouwens ook waanzinnig goed, dus ik ben zo overdreven vrolijk op dit moment :))

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:37

Haha! Wat een leuk moment om dat te horen. Gefeliciteerd hoor!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:46

Voor de definitieve verhuizers en werkers in het buitenland (Waikiki/Annash?) hier: Hebben jullie je zorgverzekering opgezegd in Nederland? En daarmee ook je recht op AOW?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:45

@Nagini, klinkt positief! Hou ons op de hoogte :) Ga je werken in het onderwijs ofzo?

@xLaura, ik heb mijn paard verkocht om dit te kunnen doen. Allé, het was 1 van de vele redenen hoor. Na 8 jaar hadden we het een beetje gehad met elkaar. Mijn paard deed niets liever dan crossen in de bossen (ik trouwens ook hoor), maar ik wou zelf toch meer pistewerk gaan doen en meer competitief trainen. Daar vond mijn paard helemaal niks aan en ik geraakte ook niet echt meer verder met haar. Wat tot frustaties bij ons beide leidde en dat was gewoon niet fijn meer. Na lang wikken en wegen toch besloten haar te verkopen. Ze is verkocht aan een jonge vrouw die voor DA studeert en die er lekker mee gaat crossen in de bossen. Die 2 zijn gemaakt voor elkaar :) Ik kon me geen beter plekje voor haar wensen en heb dan ook nog geen moment spijt gehad van de verkoop. Het was eigenlijk zelfs een soort 'opluchting', klinkt misschien crue, maar het was echt de juiste beslissing voor ons beiden. Heb genoten van de jaren dat ik haar had en het is een mooie leerschool geweest. Nu is het tijd voor iets anders.
Zelf droomde ik er al jaren en jaren van om in het buiteland met paarden te gaan werken. Maar zolang ik mijn paard had, kon ik het gewoon niet om haar een jaar achter te laten. Nu ze verkocht is, kan ik eindelijk die droom waar maken. Mijn grote droom was om op een cattle station te gaan werken in de outback van Australië. Dat is even heel anders uitgedraaid, ik ga nu namelijk naar Canada om op een reining breeding/show farm te gaan werken. Iets waar ik ook enorm naar uitkijk, gezien ik zelf graag verder wil in de reiningsport. Ik hoop hier dus wel 1 en ander te leren :). We zien wel hoe het loopt.

@Love1992, jammer dat dagje Denemarken niet doorgaat. Maar wat leuk dat je de 11ste augustus kan beginnen! Heel spannend allemaal.
Zelf begrijp ik je angst ook wel. Die heb ik zelf namelijk ook, zie dat het helemaal niet bevalt of dat het niet klikt met de mensen daar... Nu heb ik zelf al een aantal andere plekjes waar ik evt. wel naartoe kan en anders ga ik gewoon lekker rondreizen in Canada en keer ik wat vroeger terug dan gepland. Ben lid van workaway.info en daar staan regelmatig wel leuke plekjes op. Maar laten we gewoon hopen dat het allemaal wel zal meevallen en ik daar de tijd van mijn leven ga hebben :D
Ik vertrek trouwens voor een jaar naar Canada en ik heb dus ook totaal geen idee wat ik moet meenemen :o Wil ook niet té veel gaan meezeulen. Zo ga ik geen winterkledij meenemen, dat koop ik dan daar wel. En wil ook nog genoeg plaats overhouden voor de spullen die ik ginder gegarandeerd zal kopen, dus ja... Tips voor wat mee te nemen kan ik dus echt niet geven ;)

@Kim_Evendi, proficiat :D

Nou, ik heb ook leuk nieuws, ik ben geslaagd voor mijn Western Riding opleiding tot Initatior (= lesgever Western Riding voor beginnende ruiters) *\o/* . Mag nu dus officieel lesgeven aan beginnende westernruiters, of klassieke ruiters die de overstap maken naar western. Heb hier niet echt plannen mee momenteel (gezien ik dus eerst naar Canada ga enzo), doe de opleiding voornamelijk voor de ervaring en om veel bij te leren. Maar ooit hoop ik hier toch verder mee te gaan. Dit is dus al een mooie stap in de juiste richting :)

En nu ga ik verder werken aan mijn taken voor mijn andere opleiding (Bachelor Lager Onderwijs) en studeren voor mijn examens. Heb nog exact een week om alles af te werken en je wilt niet weten wat ik nog te doen heb :o whaha. En ik heb nog een baan ook, dus er is nog heel wat werk ana de winkel ;) Ach, we blijven er gewoon keihard voor gaan :D Nog even op de tanden bijten, over 9 dagen vertrek ik naar Canada, dus nog even alles geven!

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:11

tweety_be ; Wat goed zeg dat je geslaagd bent voor je Western Riding opleiding. Waar heb je deze opleiding gedaan? En hoeveel jaar? Ik heb afgelopen 3 jaar (denk ik) western gereden. Veel recreatief. Maar het is mij wel goed bevallen. Zal ook wel even wennen zijn om weer op een gewoon zadel te gaan zitten.
Zo te lezen heb je nog wel genoeg te doen.
Het onzeker zijn en de kat uit de boom kijken komt mij wel bekend voor.
In het begin was ik ook dolenthousiast. Maar toch heb ik ergens wel een onzeker gevoel.
Ik ga me dan van alles afvragen. Zal het wel klikken met hun, ga ik het wel redden met de taal en met mijn Engels, wat zouden ze daar van mij vinden. En zo zijn er nog wel meerdere dingen.
Ik denk dat je het gewoon op je af moet laten komen. Dat ga ik ook doen.

Kim_Evendi; Gefeliciteerd. Wat goed zeg :D Leuk moment om dat te horen haha. Een topdagje had je dus!

Love1992; Jammer dat het dagje naar Denemarken niet door gaat. Voor hoelang ga je ook nog maar? Volksverhuizing zal vast wel meevallen toch :P De belangrijkste spullen meenemen. Gelukkig hebben ze daar ook winkels. Maar spannend is het zeker!

xLaura; Wat leuk dat je weer naar Frankrijk vertrekt. Wat ga je daar precies doen?

Lienek; Fijn dat je toch nog een studie hebt gevonden. Wat voor studie ga je nu doen?

Waikiki; Top dat je visum binnen is! En wat zie je veel van landen en plaatsen zeg! Ideaal :D

ZusJacobs; Fijn dat je toch even hebt kunnen praten met de eigenaresse. Hopelijk vind je snel weer een nieuw plekje waar je het wel naar je zin gaat hebben.

Nagini; Duidelijkheid is ook erg belangrijk. Hopelijk zit er wat bij!

vaxie; Leuk dat je naar Toscane gaat! Via http://www.aequor.nl/ ben ik aan mijn stageplek gekomen. Ze moeten Aequor gecertificeerd zijn. Hier staat echt heel erg veel bedrijven op uit verschillende landen.
Ik heb er een aantal gemaild. Van 1 bedrijf wat mij echt erg leuk leek niets gehoord. Ik had toen een bedrijf op het oog en kreeg van een leraar op school nog een tip voor een stageplek. Heb toen met iemand van school gepraat die daar ook is geweest. Het klonk eigenlijk heel erg leuk.
Heb de mensen van mijn stageplek gemaild en ze hadden nog wel plek.
Ik was erg aan het twijfelen tussen 2 bedrijven. Maar ik weet zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Ik heb wel echt gekeken naar bedrijven met Nederlandse mensen. Omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik alleen naar het buitenland ga en ook voor het eerst (alleen) vlieg. Vond ik het fijner om daar met Nederlandse mensen te zijn. Toch beetje vertrouwd. Nou is mijn stagebegeleidster Nederlands en de eigenaresse ook.
Achteraf had ik het er nog met een klasgenoot over (die nu in Zweden zit) dat we wel samen konden gaan. Dan was ik naar een melkveehouderijbedrijf gegaan.
Op een ranch werken of stagelopen lijkt mij ook nog steeds erg leuk. Wie weet komt dat ooit nog wel.

Gowlan; Top dat je nu een jaarcontract hebt gekregen bij je vorige werkgever! Wie weet komt jouw tijd nog wel!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:16

Nagini schreef:
Voor de definitieve verhuizers en werkers in het buitenland (Waikiki/Annash?) hier: Hebben jullie je zorgverzekering opgezegd in Nederland? En daarmee ook je recht op AOW?

Ik heb mijn zorgverzekering opgezegd, AOW is even een klein puntje :+ Mijn buurman begon er ook al over, en staat nog hoog bovenaan op mijn to-do-list.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:19

Waikiki, wat heb jij een onwijs mooie foto in je profiel, met de brug en water. Zelf gemaakt?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:27

Thanks, ja heb hem gemaakt in zuid australie! Was een weekje op vakantie en ben met een vriendin langs de kust getrokken. Alles zag er daar zo uit :+:

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:12

Echt een foto voor aan de muur. Hij is echt heel mooi <3
Prachtige uitzicht heb je dan

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:55

Waikiki schreef:
Nagini schreef:

Ik heb mijn zorgverzekering opgezegd, AOW is even een klein puntje :+ Mijn buurman begon er ook al over, en staat nog hoog bovenaan op mijn to-do-list.

Ja, ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee moet.
Want zodra je je zorgverzekering opzegd, is ja recht op AOW ook weg toch?

Ik vind het moeilijk, want ik weet natuurlijk niet hoe alles bevalt. Ik ga er heen met de gedachte voor onbepaalde tijd. Ik kan natuurlijk makkelijk terug en AOW loopt z'n vaart niet zo in één jaar natuurlijk..
Maar heb ook geen zin om een jaar lang verzekering in NL te betalen etc waar ik dan niets mee kan, omdat ik er niet ben..

@Tweety; Ja, ik ben leerkracht basisonderwijs. :j

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:27

Volgens mij staat de zorgverzekering opzeggen niet gelijk aan het opzeggen van de AOW.
Je kan je voor de AOW vrijwillig verzekeren, maar dat is echt ontzettend duur... Voor 14 maanden moest ik bijna €3000,- neertikken. Dat heb ik dus niet gedaan.
Ik het een spaarrekening geopend die je voor een aantal jaar vast kan zetten, ik heb gekozen voor 10 jaar. En daar stort ik maandelijks geld op.

Mijn zorgverzekering heb ik ook opgezegd. Dat is min of meer verplicht als je niet weet wanneer je terug komt. Het scheelt dat je hier in Denemarken vanuit de overheid verzekerd bent.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:14

@Nagini Ik snap goed wat je bedoelt hoor! Als je weinig verwacht kan het ook niet zo snel tegen vallen. Het is natuurlijk ook geen 'lekker zonnen en af en toe eens paardrijden'-vakantie. Ik hoop zelf dat ik een hele leuke tijd ga hebben, maar ik ga er vanuit dat ik veel moet werken (want daar kom ik natuurlijk ook voor). Ik merk dat ik misschien toch wat dingen verwacht die ik ga proberen los te laten. (dingen zoals verantwoordelijkheid enz.) Ik heb vandaag ook maar gelijk een mail gestuurd met een heleboel vragen en de vraag of ze willen aangeven wat ze precies van mij verwachten in de tijd dat ik er ben. dankje voor de tip!

@Roomz Als ik het goed lees doe je een opleiding in de paarden? Superfijn dat je dan ook via school al wat ervaringen kan horen en contacten kan opdoen! Lijkt me gaaf om zo'n stage te kunnen (moeten) doen voor je studie! (mijn studie is wat saaier helaas :P) Dankje voor de site! altijd leuk om even te kijken, misschien een leuk idee om een keer langer te gaan in een tussenjaar/na mijn bachelor. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat bevallen :o

Hele leuke verhalen van iedereen! Wel heel erg jammer dat het soms tegenvalt, hopelijk komt dat snel goed.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:41

Sushilla88 schreef:
Volgens mij staat de zorgverzekering opzeggen niet gelijk aan het opzeggen van de AOW.
Je kan je voor de AOW vrijwillig verzekeren, maar dat is echt ontzettend duur... Voor 14 maanden moest ik bijna €3000,- neertikken. Dat heb ik dus niet gedaan.
Ik het een spaarrekening geopend die je voor een aantal jaar vast kan zetten, ik heb gekozen voor 10 jaar. En daar stort ik maandelijks geld op.

Mijn zorgverzekering heb ik ook opgezegd. Dat is min of meer verplicht als je niet weet wanneer je terug komt. Het scheelt dat je hier in Denemarken vanuit de overheid verzekerd bent.

Ah top dankje!
Ja, ik ga die AOW denk ik ook loslaten. Ik bedoel, ik ben nu 22. Ik zou eens moeten uitzoeken hoeveel er 'normaal' naar een pensioen toegaat dan kan ik dat natuurlijk zelf doen zodra ik een vast contract heb.

Mocht je terugkomen naar NL kun je natuurlijk weer gewoon een zorgverzekering afsluiten toch?
In Engeland betaal je ook niets voor verzekering. Dat betaal je via de belasting.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:31

xLaura schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb hier en daar wat dingen gelezen in het topic. Leuk om te lezen dat er zoveel bokkers naar het buitenland zijn (gegaan)! Veel verschillende plekken en verhalen, dus ik lees nog wat verder. :D

Zelf ben ik vorig jaar voor 8 weken naar Frankrijk geweest. (http://www.domainelavalade.com) Een camping a la ferme met drie vakantie huizen. En zes hele knappe tinkers!
En over ongeveer drie weekjes vertrek ik weer om de maanden juli en augustus daar door te brengen.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, hoe hebben jullie het geregeld met eventuele thuis blijvende paarden? Hebben jullie een bijrijder? Of paard gewoon vakantie?
Ik heb wel een bijrijder, of in ieder geval soort van. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ze er iets mee gaat doen. En ergens vind ik het ook wel spannend, want als het mis gaat.. Kan ik het straks weer allemaal oplossen als ik terug ben.

Dat klinkt onwijs leuk! Leuk dat je weer naar hetzelfde adres gaat.

Mijn paard heb ik in Duitsland staan nu ik weg ben, bij de stal waar mijn jonge merrie in de opfok staat. Ik heb een zusje dat hem zou kunnen rijden en verzorgen thuis, maar ik geef hem liever 2 maanden vakantie. Hij staat daar 24/7 buiten, maar wordt uiteraard wel gewoon bijgevoerd, gaat naar de hoefsmid en da en alles. Mijn jonge merrie wordt daar zo goed verzorgd dat dit me voor mijn ruin ook een goede oplossing leek. Ik had hem ook thuis kunnen laten, maar ik vind het toch geen fijn idee dat hij zo lang gereden wordt terwijl ik er geen zicht op heb.
Hij is me toch een spieren aan het kweken daar in de heuvels! Holy crap, hij zit nu waanzinnig mooi in zijn vacht en zijn bespiering, iets wat ik echt niet had verwacht.

Dankjullie Roomz en tweety_be :D

Ik heb me hier toch een partij heimwee...echt niet grappig meer. Moet me natuurlijk ook niet aanstellen, want ik zit hier nog geen 3 weken, maar als ik heel eerlijk ben had ik 1 maandje hier ook wel genoeg gevonden...ipv 2.
Het is hier op zich heel leuk, maar ik mis een beetje het sociale contact geloof ik... momenteel zijn de eigenaren en hun kids een week weg, en ben ik hier met 2 andere meiden om op de paarden te passen, maar de communicatie tussen ons is zoooo minimaal. Ik weet van mezelf dat ik niet extreem spontaan ben ofzo, maar hier loopt het gewoon voor geen meter. Komt denk ik vooral omdat ik de taal niet spreek en 1 van die meiden geen engels spreekt. Dus zij babbelen lekker met elkaar in het Ests, en aangezien ik er letterlijk geen woord van versta is meepraten ook geen optie, tenzij ze me er bewust bij betrekken.
Als de eigenaren weer thuis komen zal dat wel weer wat beter gaan, aangezien die vrouw zeer goed engels spreekt en ook wel aardig is. Maar die man bijvoorbeeld heeft ook best wel een beetje moeite met engels, dus dan is het voor hem zo veel makkelijker om gewoon in het Ests tegen die andere meiden te praten, dan tegen mij in het engels...
Arrrrg oke, tot zo ver mijn zeur post :x

tweety_be: gefeliciteerd met je slagen voor je western riding opleiding! dat lijkt mij nou ook wel onwijs gaaf om te doen. Western sowieso lijkt me wel wat, maar ik heb er 0,0 ervaring mee. Misschien iets voor volgend jaar zomer haha :))

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:42

Oh da's lastig als je je niet zo makkelijk kan uitdrukken. Misschien is het handig om een paar zinnetjes te leren die dagelijks terug komen. Zoals: heb je daar al geveegd? Klinkt misschien stom maar daarmee zet je jezelf minder "buitenspel" en zijn zij zich meer van jou aanwezigheid bewust.
Plus dat je dan natuurlijk hilarische fouten maakt en er gelijk wat te lachen valt.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:17

vaxie ; Nee ik doe geen opleiding met paarden. Ik doe een opleiding gecombineerd met mensen en dieren. Echt zorgboerderijen enzo. Mijn opleidingen bestaat uit de zorgopleiding MMZ niveau 3 en nog zorgbedrijf dier (management kant) niveau 4.
Ja op de site staan een paar hele leuke plekjes. Van Curaçao tot Zwitserland en van Duitsland tot Spanje. Voor een vervolgplekje (als dat er komt) ga ik ook zeker daar weer kijken.

Kim_Evendi; Vervelend om te horen dat je heimwee hebt. Ook niet zo fijn dat het contact minimaal is.
Begrijpelijk dat het ook niet leuk is dat zij onderling met elkaar praten terwijl jij de taal niet spreekt.
Net als wat Jennyj01 zegt, is het niet een idee om elkaar wat woorden te leren? Dat je wel een beetje een idee hebt waar ze het over hebben. En dat het communiceren ook beter gaat?
En westernrijden is erg leuk om te doen. Altijd leuk om te proberen :D

Vandaag eindgesprek gehad van MMZ. En die heb ik gehaald. Ik ben dus geslaagd voor MMZ niveau 3 :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:53

Kim, wat een super tof moment om te horen dat je geslaagd bent! Dat vergeet je nooit meer! Gefeliciteerd!
Die stal in duitsland klinkt super, dat is er zeker een om te onthouden mocht ik voor echt lange tijd weggaan of als ze met pensioen gaat. Ik sta nu op een hele fijne plek, dus wil daar eigenlijk ook niet weg. Denk dat het de komende tijd wel goed gaat komen, daar moet ik ook maar op vertrouwen.
Super vervelend dat je zoveel heimwee hebt! Zeker de taal maakt dat dan erger/lastiger. Wat bij mij hielp was iets actiefs gaan doen, wandelen, iets met de paarden, etc. Maar niet blihven zitten en lezen ofzo. En ik keek om de drie dagen ofzo op mijn telefoon om berichten te beantwoorden. Zo dwong ik mezrlf om echt daar op die plek te zijn en niet bezig te zijn met thuis. Je kunt nog zo ver weg gaan, als je hoofd en hart thuis zijn, dan ben je er niet echt.
Succes! Enne probeer niet af te tellen maar te genieten!

Tweety, gefeliciteerd! Klinkt als een toffe opleiding! In jouw situatie klinkt verkopen als een goede keus. Bij mij ligt dat wat anders. Al ben ik me heel bewust van het feit dat mijn paard de reden is dat ik nog in Nederland ben en niet voor langere periodes in het buitenland ben.

Roomz, dat je voor Nederlands sprekende mensen kiest begrijp ik heel goed. Ik heb dat ook gedaan toen ik vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk vertrok. Was toch de meest veilige keuze!
Op Domaine Lavalade doe ik vanalles eigenlijk. Het is een kleine camping (6 plaatsrn), ik ben verantwoordelijk voor het sanitair. Verder hebben ze drie vakantiehuizen en twee huurtenten die op de wisseldagen wordrn gepoetst, dit doe ik samen met dr eigrnaren. En we koken 3 keer per week voor de gasten (table d'hote). Het is allemaal licht werk verdeeld over de dag. Verder ben ik vrij om met de paarden te werken en rijden we veel. En ik kan van het terrein af wanneer ik wil om steden te bezoeken etc. Hele relaxte plek, meer vakantie dan werk eigenlijk. En gewoon een hele andere manier van leven.

Vaxie, wederzijdse verwachtingen uitspreken is zo belangrijk! Dan weet je waar je aan toe bent, kom je minder snek voor verwachting en te staan en heb je iets om op terug te vallen. Heel slim dat je hebt gemaild.

Excuses voor alle typfouten. Typrn op een tablet is een drama en dat doe ik dus ook niet meer haha!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:48

@ Roomz: gefeliciteerd!! :D

Dingen gaan zo veel beter hier nu! Het "communiceren" gaat prima nu eigenlijk. Sinds er eergisteren ineens een merrie met zware koliek in het weiland lag, werken we eindelijk als een team en loopt alles heel soepel.
Dat was schrikken zeg, het weiland hier is glooiend en je kunt het einde niet zien, hartstikke leuk natuurlijk, maar niet als je de paarden wilt gaan voeren, en je een van de paarden die je moet voeren er niet tussen ziet staan :?
T was denk ik een uur of 8 's avonds, en de kudde stond vooraan, wij blij haha. Tot ik tot de conclusie kwam dat een van de merries ontbrak. Redelijk grote paniek hier, want het hele weiland afzoeken is zelfs met 3 mensen een gigantisch karwei. "gelukkig" spotte we in de verte al gauw iets wat best een paard zou kunnen zijn. DA maar meteen gebeld (aangezien dat lang kan duren hier...) en toen zsm op weg naar die merrie. Daar aangekomen bleek het echt foute boel te zijn.
Nou heb ik nog nooit een paard met koliek gezien, dus ik wist alleen wat ik wel eens van anderen had gehoord of gelezen, 1 van de andere meiden heeft niks met paarden dus die wist ook niks, en nr. 3 wist wel hoe te handelen. Om het allemaal nog net ff iets spannender te maken begon het ook nog te onweren, regenen deed het al dus het kon allemaal niet veel slechter.
Uiteindelijk met véél moeite die merrie op dr benen gekregen en richting stal geloodst, daar was de da gelukkig al aanwezig, kun je na gaan hoe lang we bezig zijn geweest.
DA was blij dat we haar misten, en dat we er "op tijd" bij waren, anders had ze het nooit gered.
Paard is inmiddels weer in orde gelukkig.

Nou tot zo ver mijn eerste ervaring met koliek... -O-
Maar ik moet zeggen dat ondanks dat het voor ons alledrie schrikken was, het ons wel "dichter bij elkaar heeft gebracht"...hoe cliché, maar wel waar. :\

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:51

Oh dat is dan een geluk bij een ongeluk.

Gelukkig is het beter met de merrie!