waar zit je moeder in zweden? en van waar naar waar vlieg je? dat vliegen is goed te doen hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fangio schreef:gabyfedde schreef:Munkfors, daar waar bijna meer Nederlanders dan Zweden wonen...
Maak je niet te druk om dat vliegen, het is zo'n klein stukje. Komt echt wel goed.
Hoef je iig geen Zweeds te kunnen, dat kan soms een voordeel zijn =P
kirri schreef:ik was in Sälen http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4len
super plek om te zijn, veel sneeuw!
Ja baalde wel dat ik weer naar NL moest
Overigens bij de Noorse grens stopte we in de middle of nowhere en natuurlijk zitten daar Nederlanders "Dutch Mountain" haha
anoukwendy schreef:Ik woon sinds september vorig jaar in zweden en het bevalt me super!! Ga nooit meer terug!
Het ligt er natuurlijk aan waar je zit maar als hoefsmid en in de zorg is er zeker werk! Ik ben van mening dat als je in een land 'te gast' bent als emigrant je de taal gewoon moet leren spreken. De meeste spreken engels maar ze waarderen het heel erg als je zweeds spreekt. Vooral kinderen pikken het goed op
Wij wonen in jönköpings lan en dan sävsjö kommun, in rörvik. Het is een klein dorpje en wij wonen er zo'n 1,5 km vanaf lekker in het bos.
Ik heb 2 paarden vanuit nederland meegenomen en eentje hier gekocht. Wij hebben ze laten vervoeren met potijk, de paarden kenden elkaar nog niet, heb de 2e 5 dagen voordat we verhuisde gekocht en ze hebben 1 keer aan elkaar gesnuffeld. Ze kwamen de vrachtwagen uit, snuffelde wat aan elkaar en keken wat rond en het leek alsof ze hier altijd al geweest zijn, heb ze ook gelijk samen in het land gedaan.
Echter is het voor faros iets moeilijker geweest als dat het leek. Ik heb hem op woensdag gekocht, toen is ie dus al van stal verhuisd, zaterdag is ie naar mn andere paard verhuisd zodat ze op een adres stonden. Maandag zijn ze opgehaald door potijk, daar hebben ze een nachtje gestaan, dinsdag zijn ze naar malmö gegaan waar ze een nachtje hebben gestaan en woensdag zijn ze hier gekomen. Faros is dus in een week tijd 5x verhuisd en dat was moeilijk voor hem. Hij wist niet waar die thuis hoorde en rende rond in zn stal, dit heeft een half jaar geduurd en nu gaat het eigenlijk super. We hebben dino nu een jaar en sinds dat we hem hadden gekocht ging het stukje bij beetje beter
Ik ga naar school en mn moeder heeft een eigen bedrijfje en wordt wel eens gebeld of ze wil komen werken, een vaste baan heeft ze helaas nog niet.
Oowjaa en als je een persoonsnummer wilt hebben moet je werk hebben en om werk te hebben heb je een persoonsnummer nodig, dat kan vrij makkelijk gaan maar bij sommige duurt het een hele tijd. Ik had hem in 2 dagen en mama binnen 2 weken
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Waar willen jullie heen op vakantie/emigreren?