Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:14

Klm heeft mij een bericht gestuurd dat ze een nieuwe omboekregeling hebben voor thailand. Vooralsnog vlieg ik gewoon 2 juni terug.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:59

enzino schreef:
MissBonny schreef:
Wij gaan over twee weken... baal wel enorm dat dit nu gaande is, vind het toch allemaal wel spannend! Net de ambassade gebeld, maar die konden ook niet meer vertellen dan we al wisten. Ik las ook dat iemand hier gaat annuleren. Heb je al een idee of je je geld terug krijgt?

Misschien contact opnemen met je reisorganisator, vliegtuigmaatschappij en/of je verzekeringsmaatschappij.

Het lijkt allemaal langzaam aan te gaan escaleren.
Naast de protesten in Bangkok ook hier vandaag in het noord-oosten de weg afgezet omdat de EOD bezig was een pakketje onschadelijk te maken. Mogelijk loos alarm, maar de spanning zit er wel in.

Heb ik gisteren gedaan, wie weet konden die meer informatie geven, maar helaas....

Hebben ook al gekeken naar de voorwaarden van onze annuleringsverzekering, maar daar wordt je ook niet vrolijk van. Je krijgt je geld gewoon niet terug, mits de vliegmaatschappij zelf aangeeft niet te vliegen, maarja die vliegen dus vaak wél :+

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:02

Er zit hier trouwens ook iemand in het topic die net voor, of na mij naar Thailand zou vliegen. Ik ben wel benieuwd hoe die erover denkt...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:05

Wij gaan gewoon, anders ben je je geld kwijt. En het gaat toch om een groot bedrag.
Wij hebben nog even natuurlijk dus het kan nog alle kanten op. Wij vertrekken 28 juli.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:48

Hmm.. wij zitten 30 dagen in Thailand, wel of geen visum aanvragen? Overal staat korter dan of maximaal 30 dagen...
Laatst bijgewerkt door MissBonny op 27-05-14 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:50

Ja :j dus als je op aankomstdag om 00:05 aankomt of om 23:55 maakt geen verschil.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:00

Geen visum voor Thailand bij bezoek van maximaal 30 dagen

Indien je niet langer dan 30 dagen (aankomst- en vertrekdag meegerekend) in Thailand verblijft en een retourticket hebt voor deze periode dan heb je voor een bezoek aan Thailand geen visum nodig.
Hier zou ik zeggen nee...

Het is mogelijk een visum bij aankomst op de luchthaven te kopen voor een verblijf korter dan 30 dagen ("visa on arrival" ).
Hier weer wel...

Heeft iemand een idee?

Ik heb ook al gebeld naar de ambassade, maar of je wordt steeds doorgestuurd, of de lijn is bezet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:58

MissBonny schreef:

Indien je niet langer dan 30 dagen (aankomst- en vertrekdag meegerekend) in Thailand verblijft en een retourticket hebt voor deze periode dan heb je voor een bezoek aan Thailand geen visum nodig.

Het is mogelijk een visum bij aankomst op de luchthaven te kopen voor een verblijf korter dan 30 dagen ("visa on arrival" ).
Hier weer wel...

Heeft iemand een idee?

Ik heb ook al gebeld naar de ambassade, maar of je wordt steeds doorgestuurd, of de lijn is bezet :+

Bij aankomst op het vliegveld krijgt iedereen met een Nederlands paspoort een "visa exemption" stempel voor 30 dagen. Dit is gratis en hiermee kan je zonder problemen maximaal 30 dagen in Thailand verblijven.

Als je precies 30 dagen hier blijft dan heb je dus geen visum nodig (een "visa exemption" stempel is dus geen visa). Wil je langer blijven dan 30 dagen dan moet je bij een Thaise ambassade een visum aanvragen (toeristen visa bijvoorbeeld).

Aangezien je precies 30 dagen in Thailand bent hoef je dus niets te doen.
In het vliegtuig krijgt iedereen een papiertje dat je moet invullen voor de douane (of je pakt er eentje vlak voor je in de rij aansluit bij de douane) en bij je paspoortcontrole krijg je een stempel in je paspoort (visa exemption). Het is onmogelijk het vliegveld uit te komen zonder door de douane te gaan dus dit kan bijna niet mis gaan.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:22

Annuleringsverzekering dekt inderdaad deze situaties niet. Dus dat is inderdaad n hoop geld om dan te annuleren.

Ik las in t nieuws dat er sprake zou zijn van verkiezingen op 3 augustus? Op deze datum zouden wij aankomen in Bangkok... Wij gaan voor de zekerheid even informeren naar omboeken of doorvliegen naar een andere bestemming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:31

LouB schreef:
Ik las in t nieuws dat er sprake zou zijn van verkiezingen op 3 augustus? Op deze datum zouden wij aankomen in Bangkok... Wij gaan voor de zekerheid even informeren naar omboeken of doorvliegen naar een andere bestemming.

3 augustus 2016 misschien ;)

Maar als je kan omboeken of doorvliegen dan zou ik dat zeker aanraden.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:40

enzino schreef:
MissBonny schreef:

Hier weer wel...

Heeft iemand een idee?

Bij aankomst op het vliegveld krijgt iedereen met een Nederlands paspoort een "visa exemption" stempel voor 30 dagen. Dit is gratis en hiermee kan je zonder problemen maximaal 30 dagen in Thailand verblijven.

Als je precies 30 dagen hier blijft dan heb je dus geen visum nodig (een "visa exemption" stempel is dus geen visa). Wil je langer blijven dan 30 dagen dan moet je bij een Thaise ambassade een visum aanvragen (toeristen visa bijvoorbeeld).

Aangezien je precies 30 dagen in Thailand bent hoef je dus niets te doen.
In het vliegtuig krijgt iedereen een papiertje dat je moet invullen voor de douane (of je pakt er eentje vlak voor je in de rij aansluit bij de douane) en bij je paspoortcontrole krijg je een stempel in je paspoort (visa exemption). Het is onmogelijk het vliegveld uit te komen zonder door de douane te gaan dus dit kan bijna niet mis gaan.

Aahh top! Bedankt voor dit geruststellende antwoord :)

Maar als ik het zo lees is jouw mening om beter niet naar Thailand te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:46

MissBonny schreef:

Er is een goede kans dat er niets aan de hand zal zijn als je hier komt en niets zal merken van de protesten, de noodtoestand en het militare bewind op hier en daar wat soldaten op een plastic tuinstoeltje op de stoep na.

Maar dit is een situatie die binnen enkele minuten kan omslaan. Er is totaal geen stabieliteit en een hoop mensen zijn compleet gepolariseerd in de afgelopen maanden van protesten. Als er ook maar iets mis gaat dan is er een kans dat het flink erger zal worden in een mum van tijd.

Ik zou daarom iedereen afraden om op dit moment naar Thailand te komen; vooral als je hier nog nooit eerder bent geweest en niet de mogelijkheden hebt om de situatie te volgen (voldoende kennis van wat er aan de hand is en kennis van de taal). Niet alleen omdat je er midden in kan komen te zitten als je pech hebt, maar ook omdat je anders dagelijks het nieuws moet volgen om er zeker van te zijn dat je je volgende bestemming nog wel kan bereiken en er nog wel vluchten terug mogelijk zijn. Dat klinkt niet echt als vakantie in mijn oren.

Voor mensen die al geboekt hebben is het moeilijker omdat je dan de risico's en kosten moet afwegen. En dat is iets dat je alleen zelf kan doen en volledig afhangt van je gevoel voor avontuur en hoeveel het kost om je reis om te boeken.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:58

En hoe zit het dan als je alleen nog Phuket gaat voor strandvakantie?
Volgens mij is daar niets aan de hand toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:09

Tierania_ schreef:
En hoe zit het dan als je alleen nog Phuket gaat voor strandvakantie?
Volgens mij is daar niets aan de hand toch?

Phuket ligt in het diepe zuiden waar iedereen blij is met de huidige ontwikkelingen (op dit moment tenminste). De kans op onrust is daar een heel stuk lager dan in Bangkok.

Helaas zal je Phuket alleen kunnen bereiken via Bangkok (mogelijk zelfs eerst van het international vliegveld naar Don Muang?), dus dat blijft risicovol.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:12

Wij landen inderdaad in Bangkok. En vliegen via hetzelfde vliegveld (Internationaal) binnen 2 uur door naar Phuket. Dus in de stad zelf komen we niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:31

Tierania_ schreef:
Wij landen inderdaad in Bangkok. En vliegen via hetzelfde vliegveld (Internationaal) binnen 2 uur door naar Phuket. Dus in de stad zelf komen we niet.

In 2008 was het vliegveld juist het doelwit van demonstraties.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:33

Oke, nou we wachten sowieso af.
Geld ben je toch kwijt. Om boeken zou kunnen maar er moet altijd een boel geld bij. Vooral omdat wij in de vakantie periode gaan.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:38

enzino schreef:
MissBonny schreef:

Er is een goede kans dat er niets aan de hand zal zijn als je hier komt en niets zal merken van de protesten, de noodtoestand en het militare bewind op hier en daar wat soldaten op een plastic tuinstoeltje op de stoep na.

Maar dit is een situatie die binnen enkele minuten kan omslaan. Er is totaal geen stabieliteit en een hoop mensen zijn compleet gepolariseerd in de afgelopen maanden van protesten. Als er ook maar iets mis gaat dan is er een kans dat het flink erger zal worden in een mum van tijd.

Ik zou daarom iedereen afraden om op dit moment naar Thailand te komen; vooral als je hier nog nooit eerder bent geweest en niet de mogelijkheden hebt om de situatie te volgen (voldoende kennis van wat er aan de hand is en kennis van de taal). Niet alleen omdat je er midden in kan komen te zitten als je pech hebt, maar ook omdat je anders dagelijks het nieuws moet volgen om er zeker van te zijn dat je je volgende bestemming nog wel kan bereiken en er nog wel vluchten terug mogelijk zijn. Dat klinkt niet echt als vakantie in mijn oren.

Voor mensen die al geboekt hebben is het moeilijker omdat je dan de risico's en kosten moet afwegen. En dat is iets dat je alleen zelf kan doen en volledig afhangt van je gevoel voor avontuur en hoeveel het kost om je reis om te boeken.

Dank je wel voor de volledige en eerlijke informatie!

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:13

enzino schreef:

Inderdaad bedankt voor je info! Fijn om te horen hoe iemand t ervaart die er momenteel verblijft!
Ik vrees dat wij ons geld kwijt zijn en niet kunnen omboeken, maar wacht t bericht van WTC af! Indien we niet kunnen omboeken hebben we nog 2 maanden de tijd om de situatie af te wachten!

Jullie al besloten MissBonny?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 04:33

Met welke maatschappij vliegen jullie? Klm is namelijk enorm begripvol en doet er veel aan om te helpen is wat ik ervaar.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:40

Na veel nadenken etc. gaan wij gewoon over 2 weken naar Thailand. Als de situatie echt onhoudbaar word, vliegen we vanaf Thailand door naar een andere bestemming. Bali ofzo, of n andere zonnige bestemming :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:06

@ AB, jij ook over 2 weken! Wij zitten in hetzelfde schuitje...

@ LouB , oooh dan hebben jullie nog wel even! Omboeken kon bij ons helaas ook niet...het is gaan of niet gaan en geld kwijt! Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij wel. De avondklok is vanaf vandaag/morgen ook bijgesteld naar 12.00 - 4.00 en dat is naar ons idee toch wel positief. Verder wachten we het wel gewoon af!

@ Rose, austrian airlines en lufthansa!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:36

Ik vlieg ook met Lufthanza! Wanneer vlieg jij ook alweer?
Is de avond klok bij gesteld? Dat klinkt positief! ^^

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:41

Yesss! Dus hopelijk is het er binnenkort gewon af! :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:05

Hallo Thailandgangers :wave:

Ik was van plan om in oktober rond te reizen in Thailand. Met name omdat het een echt backpackersland is, toegankelijk, eenvoudig en veilig om alleen te reizen.

Maar nu mijn vakantiegeld is geboekt en ik het nieuws hoor ben ik wat terughoudend geworden en misschien wel op zoek naar een alternatief in Azië.
Hebben jullie een idee van landen die ook backpackervriendelijk zijn?