Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:45

madelief88 schreef:
Haha, denk zeg t ff (zag opeens een foto die ik al eerder had gezien :D )
Grappig, dat je dat dan helemaal niet meekrijgt, hoe dichtbij was het dan?

Ja thnx voor het melden, heb meteen een printscreen gemaakt :P
Ik weet niet precies hoe dichtbij het was, ik geloof in Malaga? Dat is toch best nog een stukje hier vandaan hoor.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:47

MelanieB schreef:
Wat een gave foto's vorige pagina TS, heerlijk dier! <3

Dankje! Hoop de komende weken nog meer foto's/filmpjes van het rijden te maken.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:09

Wat onwijs gaaf zeg, en wat een prachtige omgeving!!

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 17:41

Vandaag heeft Yoko een filmpje en wat foto's gemaakt van het rijden op Daphne. De laatste keer dat ze dressuurmatig getraind is is denk echt wel zo'n 5 weken geleden. Ik rij natuurlijk altijd met haar naar huis en dan hoeft ze zich niet in te spannen ofzo. Maar ik moet zeggen dat het wel oke ging.
Het filmpje ga ik morgen uploaden, daar heb ik vandaag geen tijd meer voor.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:46

Filmpjeeee.. :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:09

ben een stille meelezer, maar toch even mijn diepe respect dat je er nu zo positief in staat! gaan de dagen zeker ook veel sneller voorbij? Nog een paar weekjes, geniet er nog maar even van!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 13:22

Oh de omgeving wordt hier nu echt zo mooi! Door de regen afgelopen week gaan alle grasjes nu groeien. Het lijkt hier nu net lente. Nu wordt alles groen in plaats van kaal en geel! Ook bij me huisje is het al een stuk groener, super mooi om te zien!
Ik ga het filmpje nu uploaden.

@Dagmar_1995: ja ik ben ook echt heel blij dat ik me gewoon weer toppie voel! Zeker nu de dagen weer normaal zijn en het weer weer lekker is vliegen de dagen echt voorbij! De komende 3 weken zijn voorbij voor ik er erg in heb.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 14:52

Hier het filmpje. Het is niet zo heel veel boeiends. Verwacht er dus niet te veel van. Het was zo'n 5 weken geleden dat ik Daphne voor het laatst dressuurmatig in de bak had gereden. Het ging wel oke maar beter kan zeker!

Edit: wat ik er nog even bij wil vermelden. Voordat ik hier kwam waren ze net een kleine 2 maanden bezig om Daphne meer dressuurmatig op te pakken. Voor die tijd had ze alleen maar buitenritten gereden. Ze heeft dus weinig ervaring in dressuur en daarom vind ik al dat ze het super op pakt!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:03

Zo, lekker weer daar bij jullie. Wordt er jaloers op. Het is hier vies , nat en guur. Net 2 paarden buiten gereden, niks lekker dus. Filmpje ziet er leuk uit.
Wellicht een zeer domme vraag: waarom rijden jullie Daphne ( en andere) met springschoenen en zulke fikse beenbeschermers?. Ze zwaait met een been al wel aardig uit. Zou je dat met dat extra gewicht niet nog meer bevorderen?? Onze iberische paarden en friezen hebben maar zelden beenbeschermers om. Alleen als ze werkelijk uit hun plaat gaan los. En een heel enkele die echt kapriolen maakt en zijgangen moet leren met een simpel peesbeschermertje van BR. En eerlijk gezegd ( snel effe kloppen) wij hebben never nooit been/peesplessures.??

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:09

Ziet er leuk uit je hebt haar netjes aan het lopen maar let wel op je benen zeker omdat je ook nog sporen draagt. Probeer niet elke pas aan te sporen maar alleen als ze neigt terug te vallen of jij vooruit wilt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:12

barrye schreef:
Zo, lekker weer daar bij jullie. Wordt er jaloers op. Het is hier vies , nat en guur. Net 2 paarden buiten gereden, niks lekker dus. Filmpje ziet er leuk uit.
Wellicht een zeer domme vraag: waarom rijden jullie Daphne ( en andere) met springschoenen en zulke fikse beenbeschermers?. Ze zwaait met een been al wel aardig uit. Zou je dat met dat extra gewicht niet nog meer bevorderen?? Onze iberische paarden en friezen hebben maar zelden beenbeschermers om. Alleen als ze werkelijk uit hun plaat gaan los. En een heel enkele die echt kapriolen maakt en zijgangen moet leren met een simpel peesbeschermertje van BR. En eerlijk gezegd ( snel effe kloppen) wij hebben never nooit been/peesplessures.??

Tja gewoon echt ter bescherming van de benen. Ze zijn echt heel zuinig op de paarden (wie niet natuurlijk). Vorige week had ik Brio 1x zonder springschoenen gereden en toen had die zichzelf toch iets geraakt en kleine wondjes op zijn hoefballen. Als we ze buiten in de paddock zetten hebben ze geen bescherming om hoor, alleen met longeren en rijden. Enkel vorige week toen we ze buiten gingen zetten in de roundpen nadat ze er 2 dagen niet uit waren geweest door de regen hebben we ze wel bescherming om gedaan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:14

emr schreef:
Ziet er leuk uit je hebt haar netjes aan het lopen maar let wel op je benen zeker omdat je ook nog sporen draagt. Probeer niet elke pas aan te sporen maar alleen als ze neigt terug te vallen of jij vooruit wilt.

Het klopt dat mijn benen soms meer bewegen dan ze moeten. Echter raak ik het paard er niet mee, wanneer ik aandrijf drijf ik ook echt bewust wel aan. Het is een puntje waar ik nog steeds veel aan werk.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:31

Ik ben ook heel zuinig op mijn barokke parden, maar op een enkele uitzondering na( bijv. met oefenen piaffe/passage) gebruik ik beenbeschermers, maar verder niets, behalve bij losgooien . Mijn paarden hebben nooit wondjes of blessures. Misschien dat ze juist opletten waar ze hun benen zetten?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:37

Zoals ik al zei is natuurlijk iedereen heel zuinig op zijn/haar paarden. Het is gewoon de werkwijze hier om ze met het rijden/longeren bandages en springschoenen om te doen. Ook doen we ze allemaal voor het rijden/longeren hoefvet op. Dit is zeker in de zomermaanden echt wel nodig omdat het hier dan hartstikke droog is en de hoeven dan heel snel uitdrogen. Het is voor ons meer werk omdat we het om moeten doen, maar het is allemaal alleen maar ter bescherming.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:54

Maar goed dat ik genoeg heb aan 3 PRE's en dus niet naar jullie kom om er een paard bij te kopen. Want ik wil een paard proberen zonder bescherming, moet tenslotte in de proef ook. Wil kijken of hij normaal op zijn eigen benen kan lopen zonder zich voortdurend te raken. Maar goed iedere stal heeft zo zijn eigen ideeen. Ik vond bij deze merrie, die nog maar op gewoon B niveua loopt, de bescherming wel een heel heftig gezicht geven, niet mooi (n misschien ook niet prettig zitten?)

Ik gebruik bijv. ook zelden hoefvet. Dit zorgt er voor dat vocht niet uit de hoef kan , maar ook er niet in kan. Ik spuit dus eerst de hoeven goed nat, dooordrenk ze met water zover mogelijken dan eventueel vet er op. Maar ieder zijn eigen ideeen.

Geniet van je laatste paar weken.

Doe Elske de groeten van me.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:58

Nouja als jij hier een paard zou willen proberen om te kopen en je wil ze zien bewegen zonder bescherming dan is dat natuurlijk mogelijk. Het is gewoon de werkwijze hier, en idd, zo heeft ieder zijn eigen werkwijze. En wat betreft de hoefvet: geloof me, hier in de zomer is het echt nodig. Het is hier zo verschrikkelijk droog dat de hoeven anders verschrikkelijk snel gaan brokkelen. De paarden worden altijd na het rijden/longeren afgespoten en zo kan er dus ook wel weer water in de hoeven komen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:12

Ik geloof je ook wel, ben vaker in Spanje geweest om paarden te kopen.
Heb daar ook van alles gezien.
En de baas beslist hoe jij het moet doen. zinnig of onzinnig.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:45

Barrye, het lijkt alsof het paard helemaal ingepakt staat, maar dat komt vooral door de springschoenen. En nee, die kunnen geen kwaad. :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 14:50

Zo heb deze week alleen maar rodeo paarden. Ging vandaag Douro weer eens rijden, hij was echt vervelend! De hele tijd met ze hoofd omhoog enzo. Toen ik wilde aanspringen in de rechtergalop ging die opeens rodeo doen! Echt rug bol, hoofd omlaag en springen maar. Raar paard.

Ik had net een zelfmoord vogel! Hij vloog tegen het raam, werd teruggekaatst op de grond en was meteen dood. Echt zielig! Die heb ik dus maar in de bosjes gegooid voor de honden ermee aan de haal gaan. Vanmorgen had een poes ook al iets vermoord. Wij gingen de drachtige merries voeren en vonden de poes (die heet ook Linda haha) onder het zeil bij het hooi. Ze zat onder het bloed en ik dacht dus dat zij zelf bloedde, maar ze had gewoon iets vermoord en zat schijnbaar uit te buiken.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:39

Gezellige boel daaro haha. Gelukkig was die vogel meteen dood, zou zieliger zijn als hij nog weet ik het hoe lang pijn had moeten lijden :')

Hoe is het weer daar? Hier is het volgens mij herfst :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 15:50

EllaBellaah schreef:
Gezellige boel daaro haha. Gelukkig was die vogel meteen dood, zou zieliger zijn als hij nog weet ik het hoe lang pijn had moeten lijden :')

Hoe is het weer daar? Hier is het volgens mij herfst :+

Ja idd, gelukkig was die meteen dood, maar vond het wel heel zielig!
En schijnbaar heeft de poes Linda toch iets meer gedaan dan iets vermoorden. Ze is niet helemaal goed en schijnbaar bloed ze zelf ook, misschien heeft ze toch met iets gevochten ofzo, ik weet het niet....

Het weer is hier HEERLIJK!! Echt heerlijk warm, soms zelfs beetje heet. Het lijkt hier net lente omdat overal nu gras groeit.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:02

Bofkont

hier lopen we met regenjassen en kaplaarzen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:08

barrye schreef:
Bofkont

hier lopen we met regenjassen en kaplaarzen.

Ja het weer ga ik zeker wel missen als ik weer terug ben! Dus daar geniet ik nog even heel erg van de laatste 3 weken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:35

Met het hondje van Elske, die nu Simba heet, gaat het echt weer stukken beter! Hij eet en drinkt nu goed en is veeeel vrolijker dan die eerst was! Dat komt helemaal goed dus.
Verder had ik vandaag een beetje een down dag.... maarja. Vanavond gaan we als het goed is met ze 3en naar El Gastor, daar is iets met paarden vanavond.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:57

Oh my god, wat me nu toch gebeurd....
Aan het begin van de siesta zag ik koekjes in een koektrommel op de tafel staan, daar heb ik uiteindelijk 3 koekjes van gegeten die erg lekker waren.
Een uur later waren we aan het eten en toen voelde ik me opeens vreselijk. Even daarvoor was ik al heel moe geworden opeens, alles ging steeds meer duizelen. Ik werd dus op de bank gelegd met me benen omhoog en ijs in me nek. En Elske vragen of ik iets had waar zij niet van wisten. Uiteindelijk vroeg iemand... heb je die koekjes gegeten? Ik zo: ja. Zij vragen hoeveel ik erop had.... je raad het al: het waren space-koekjes!!
Op het moment dat ik dit schrijf is het ook nog niet uitgewerkt. Ik voel me vreselijk! Ben super emotioneel en vind het vreselijk dat mij dit aan is gedaan. Ik kan niet geloven dat ik 'drugs' in mijn lijf heb, ik HAAT drugs. En al die andere hier er maar om lachen, ik snap de joke niet.
Alba heeft er ook 2 gegeten en die is er heel vrolijk door. En ik wordt er super emotioneel van en me botten voelen zwaar en me spieren trekken samen en me ogen zijn zwaar..... ik snap niet hoe iemand dit voor de lol kan doen.

Ik ben nu iig hierdoor wel vanavond vrij, maarja ik had me liever wat minder vreselijk gevoeld.