USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:04

hahah ik sliep vanochtend indd van 1 tot 9 ofzow xD
Ik kan nooit tot langer dan half 11 max. slapen.
Maar ik heb geen last van het 's nachts honger hebben ofzo. Of op andere rare tijden moe zijn. Hoewel ik soms smiddags wel wat moe ben, maar denk niet door het ritme.

Suuszels

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:16

Ik ben ook wel goed in het ritme, g isteren rond 11 uur gaan slapen en vandaag 9 uur wakker. Nu begin ik een beetje moe te worden maar dat is wel normaal. Had tot vanmiddag wel last van mijn maag, die snapte de eettijden nog niet echt.. Dus ja het gaat prima, op de heenweg ook amper last gehad!

Balen lifaya! Hopelijk gaat het gauw beter!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 04:30

@ Suuszels, fijn dat het bij jou wel goed gaat!!
@ Lifaya, aaiii dat is balen :(

Ohjee, ik vrees al voor mijn jetlag :P Wij gaan namelijk Amerikaanse tijd 2 uur 's middags met het vliegtuig.( vanaf LA ) En dat zou betekenen dat je om 12 's nachts Amerikaanse tijd aankomt. Maar dat is dan 9 uur 's morgens in Nederland. Dan slaan we dus de hele nacht over :') Dat gaat wat worden..

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:09

Vorig jaar heb ik ook nergens last van gehad vanuit Cuba. Toen vlogen we alleen om half 8 's avonds. Hebben een tussen stop op Mexico gehad heb daarna 2 melatonine pilletjes genomen en heb even in het vliegtuig geslapen. Ook geprobeerd idd het ritme van Nederland al gelijk in het vliegtuig op te pakken. Werkte super!

Dit jaar vliegen we alleen om half 3 's middags vanuit La Amerikaanse tijd. Ben bang dat het nu niet gaat lukken. Maar ga gewoon maar weer melatonine nemen. Zie wel hoe het gaat.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:47

Wij vliegen ook smiddags vanuit LA, maar neem een slaappil. De vorige keer heb ik 5 melatonine tabletjes genomen en kon nog niet slapen, dus deze keer maar iets echts nemen :) .

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:06

Wij vliegen overigens via Washington naar san Fransisco. Maar we hebben één uur tijd voor het overstappen waarbij we langs de douane moeten, uitchecken en weer opnieuw inchecken, en koffers ophalen en weer weg brengen etc. De reisorganisatie zegt dat dat genoeg tijd is en anders 'nemen we gewoon de volgende vlucht'. Maar volgens mij gaan we dat nooit halen :+

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:10

Dat is inderdaad wel erg weinig tijd Marit! Ik denk niet dat dat haalbaar is, ik tel voor een overstap toch minimaal 2,5 uur.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:12

Ligt er een beetje aan op welk vliegveld in Washington je landt Marit. Dulles is bijv. niet zo heel groot, daar ga je het wel redden. :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:14

Dat is inderdaad niet te halen tenzij je op de eerste rij in het vliegtuig zit en alles extreem mee zit bij immigration maar ik zou dat niet als ticket accepteren. Laat je reisbureau even bellen met de luchtvaartmaatschappij dus zullen wel goed kunnen adviseren.
Dulles is niet heel groot maar wij hebben daar toch wel 45 minuten in de rij gestaan voor we door immigration waren. Tegen die tijd is je vlucht aan het boarden en dan zou je nog je bagage moeten ophalen, door de douane moeten en bagage weer af moeten geven dat haal je dan nooit.
Je hoeft overigens niet in of uit te checken alleen bagage ophalen en afgeven.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:55

Ik zou het ook niet aandurven hoor :n
Bij ons ging de immigration vrij vlot, maar de rij om je handbagage te scannen duurde denk ik toch zeker 40 minuten. Eerdat je bagage op de band is, het is toch een stuk lopen vaak etc.
en "anders nemen we gewoon de volgende vlucht"is makkelijker gezegd dan gedaan, bij ons waren beide binnenlandse vluchten overboekt.
Zou inderdaad om een ander ticket vragen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:00

Ik had in Chicago wel voldoende overstaptijd, had 3 uur en ik zat zeker nog anderhalf uur te wachten voor we vertrokken. Dus het zou wel in anderhalf uur kunnen maar je moet wel op een rustig tijdstip zijn dan :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:30

Het irritante is dat de reisorganisatie die dit voor ons geboekt heeft blijft zeggen dat het altijd zo gaat en dat het kan. We vliegen inderdaad op Dulles en we komen daar aan om kwart voor 3.

Op de terugweg hebben we weer maar een uur en een kwartier, dan vliegen we via Chicago O'Hare.

Het zal mij benieuwen :') we kunnen geen ander ticket meer krijgen dus ik hoop echt dat het goed komt.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:36

Op de terugweg zou ik het wel aandurven, hoef je niet via immigration en niet je bagage opnieuw in te checken..
Ik ken zelf Dulles niet, maar als het inderdaaad een klein vliegveld is, tja miss haal je het dan wel, maar ik vind het wel krap.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:51

Terug moet dat meer dan genoeg zijn omdat je bagage dan doorgelabeld wordt en je alleen maar hoeft over te stappen. Zorg dat je op de heenweg zoveel mogelijk voorin het vliegtuig zit (24 uur vooraf klaar zitten om online in te checken) dat scheelt echt heel erg in de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:45

Op Dulles heb ik ook lang bij Immigration gestaan, maar de koffers waren er wel heel snel. Het kan misschien geen kwaad om eens op de website van de luchthaven te kijken waar je precies heen moet, dan ben je vast een beetje voorbereid.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:57

Marit schreef:
Het irritante is dat de reisorganisatie die dit voor ons geboekt heeft blijft zeggen dat het altijd zo gaat en dat het kan. We vliegen inderdaad op Dulles en we komen daar aan om kwart voor 3.
Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg je?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:40

Ik denk United, omdat ze op Dulles overstappen. Daar vlogen wij met United altijd op als we uit Nl. kwamen. Een uur op Dulles is imo ook echt te kort. Dan moet het al helemaal meezitten bij Immigrations.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:43

Je moet in ieder even controleren bij je vliegtuigmaatschappij wat hun minimale tijd voor een overstap is. Heb je een ticket met minder tijd ertussen dan moet je op eigen kosten je tweede vlucht doen als je die mist.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:47

Wij vlogen ook met United op Dulles, en 1 uur was echt heel nauw. Je moet echt zo ver mogelijk voor in het vliegtuig zitten en indien het druk is evt. aangeven aan een douane beambte die je evt. voor laat gaan. Hebben wij in in 2005 meegemaakt toen wij ook een zeer korte overstap hadden van Dulles naar LA.

En hier werd gesproken over melatonine, ik heb een keer op een vlucht van Mombasa naar Amsterdam wel 12 pilletjes ingenomen en kon nog niet slapen. Daarnaast zat er een vrouw achter ons die continu aan het praten was. Ik zou gaan voor slaappillen, zijn sterker en daardoor is de kans groter dat je kan slapen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:48

Ik zou sowieso aangeven in het vliegtuig al dat jullie zo'n krappe overstap hebben, vaak wordt er dan van alles geregeld om ervoor te zorgen dat jullie de overstap halen. Ook melden bij de douane etc.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:50

Bij ons in het vliegtuig riepen ze om dat eerst de mensen die een bepaalde overstap-vlucht nog hadden, het vliegtuig mochten verlaten :) Zodat die mensen hun overstap konden halen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:50

1234 precies! Dan heb je in ieder geval op dat gebied tijdswinst.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:14

Oh oké :j we vliegen met United inderdaad. Plaatsen hebben we al, kun je die nu nog wisselen dan? Het vliegtuig was in elk geval vol werd ons verteld. De reisorganisatie zei dat deze overstap tijd boven het wettelijk minimum oid was, dus het moest kunnen. Maar ik denk vooral aan het feit dat de eerste vlucht maar een half uurtje vertraging hoeft te hebben en je mist je aansluiting.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:18

Wat ik zo snel kan vinden is dat de minimum tijd voor Washington DC Dulles, 100 minuten is. Dat zou dus betekenen dat als je de aansluiting mist je zelf een ticket moet gaan kopen. Zou dus echt even contact opnemen met United om te vragen of dit ticket wel goed is of als een illegal connection wordt gezien.
Bij het online inchecken kun je nog je plaatsen aanpassen mits er plekken beschikbaar zijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:21

Ons is verteld dat als we onze vlucht missen dat er een volgende vlucht voor ons word geregeld. Dit is ons door 3 mensen verteld dus dat geloven we dan maar.. We hebben 2 dagen in San Fransisco dus we kunnen zo'n 12 uur vertraging hebben zonder ernstige problemen :+ Maar toch is het niet eens waar je op zit te wachten. Maar goed ons is nu verzekerd dat er elke dag talloze vluchten met deze overstaptijd aankomen dus dat het geen probleem zou zijn. Het is wel wat meer dan een uur, maar geen 100 minuten..