Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:12

Rachelll schreef:
:(
wij zouden over paar weken vertrekken naar All in Resort Mitsis Blue Domes. Hotel heeft andere touroperator aangenomen...verdenk de russen...die meer betalen...dus heeft hote Holland International en Neckermann eruit gegooid...:( nu op zoek naar alternatief... iemand suggesties? hoeft niet persee Kos

(Overigens ben ik ook niet van de AI in griekenland, maar dit zag er dan ook wel echt heel goed uit met 10 restaurants...)

wij vertrekken dinsdag naar Blue Lagoon resort op Kos, volgens mij ook een goed hotel, goede recensies!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:08

barbara28 schreef:
Rachelll schreef:
:(
wij zouden over paar weken vertrekken naar All in Resort Mitsis Blue Domes. Hotel heeft andere touroperator aangenomen...verdenk de russen...die meer betalen...dus heeft hote Holland International en Neckermann eruit gegooid...:( nu op zoek naar alternatief... iemand suggesties? hoeft niet persee Kos

(Overigens ben ik ook niet van de AI in griekenland, maar dit zag er dan ook wel echt heel goed uit met 10 restaurants...)

wij vertrekken dinsdag naar Blue Lagoon resort op Kos, volgens mij ook een goed hotel, goede recensies!

die staat idd op mijn lijstje! fijne vakantie alvast!
hoe lang ga je?

happy2014

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:54

10 dagen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:56

Is iemand weleens op eigen houtje gaan rondtouren door griekenland?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:57

Pfffff ben nu al ff aan het zoeken, maar kan maar niks vinden (accommodatie) die me leuk lijkt :') Heeeeeel irritant!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 22:33

Ik ga maar alvast aftellen :D

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:18

Heel mooi alternatief gekregen op kos en dat is porto bello royal! Ben benieuwd! :-)

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:39

Goh kennis is veel gezegd, laten we zeggen dat ik weet wat ik vorige zomer heb geleerd :P

Knossos hebben wij wel niet met gids gedaan, ons boekje die we mee hadden verschafte daar genoeg info over :) We hebben dat dan gecombineerd met Agios Nikolaos en hebben dat met een huurauto gedaan. Voormiddag Knossos (is aangenamer want dan is de hitte nog niet zo fel) en Agios nikolaos kan je lekker lunchen op terrasjes met mooie zichten op de zee en het meer in de stad, echt een aanrader :j
Samariakloof was echt heel erg mooi maar dat is een hele dag, dus je moet kijken hoe je je vakantie wil indelen, ik geef enkel tips :P
Wat ik zelf niet heb gedaan maar waar ik wel laatst nog iets over zag was: Rethimnon :) Naar schijnt ook echt de moeite :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:51

F_Orumster schreef:

Wat bedoel je met eigen houdje? Een persoon alleen.
Of rondreizen zonder touroperator?
Dat laatste doen wij ieder jaar.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:00

Nog precies 4 weken en dan heerlijk naar Samos :D :D <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:00

Diva92 schreef:
Goh kennis is veel gezegd, laten we zeggen dat ik weet wat ik vorige zomer heb geleerd :P

Knossos hebben wij wel niet met gids gedaan, ons boekje die we mee hadden verschafte daar genoeg info over :) We hebben dat dan gecombineerd met Agios Nikolaos en hebben dat met een huurauto gedaan. Voormiddag Knossos (is aangenamer want dan is de hitte nog niet zo fel) en Agios nikolaos kan je lekker lunchen op terrasjes met mooie zichten op de zee en het meer in de stad, echt een aanrader :j
Samariakloof was echt heel erg mooi maar dat is een hele dag, dus je moet kijken hoe je je vakantie wil indelen, ik geef enkel tips :P
Wat ik zelf niet heb gedaan maar waar ik wel laatst nog iets over zag was: Rethimnon :) Naar schijnt ook echt de moeite :)

Wij hebben inderdaad een hotel gehad net buiten Rethymnon, hele leuke stad. Maar Kreta is groot. Even vanuit Agios Nikolaos naar Rethymnon rijden om te bekijken is (bijna) niet te doen. Wij zijn toen aan die kant van Kreta gebleven, richting Chania en de zuidkant: Sfakia. Ook aan die kant van Kreta kan je een kloof lopen, maar deze is een stuk korter, 8 km als ik mij goed herinner, lang genoeg om in juli te doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:03

Wij zijn geloof ik amper aan die kant van Kreta geweest.
Knossos wel..... dat zou ik echt 's ochtends zo vroeg mogelijk doen. Maar dat doe ik altijd met opgravingen.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:03

8km is idd een stuk korter, dat is de helft :P Ja, wij zaten redelijk centraal maar we waren een week weg en wouden ook wat rust dus we gaan zeker nog is terug, een keer andere dingen van Kreta bezoeken want het is idd echt heel groot. Maar ook heel erg de moeite :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:07

Imbroskloof is idd de helft.
Vond Samariakloof schitterend, maar wel erg pittig. We hadden geen eten mee en ook veel te weinig water in de veronderstelling dat we wel wat zouden kunnen kopen. Niet dus.
15km is op zich al niet heel weinig in die temperatuur, maar je hebt geen enkel vlak pad. Continu over stenen lopen etc.
Vriendlief kreeg halverwege knieblessure erbij, dus het was een pittige uitdaging. Maar wel prachtig!!!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:09

Omdat wij in de buurt van Rethymnon zaten hebben wij die kant van Kreta verkend. Wij zijn dus niet bij Chersonissos e.d. in de buurt geweest. Wij waren toen 15 dagen, maar om het hele eiland te kunnen zien, zou je dan iedere dag in de auto moeten zitten, dat vond ik teveel.

Het was inderdaad de Imbroskloof, maar in juli met kinderen vond ik dat lang genoeg :D . Wel hadden wij een lunchpakket mee vanuit het hotel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:13

Onze samariakloof was sowieso een flink avontuur. We zaten niet aan die kant van het eiland.

Zijn met de auto om 06:00 vertrokken zodat we in ???? (weet plaats ff niet meer) om 08:00 de eerste bus naar de ingang van de kloof konden pakken. Dus rond 09:00 bij de kloof en gaan lopen. Idd halve dag over gedaan, dan nog met de boot terug, dus gok dat we pas rond 18:00/19:00 weer bij de auto waren. Het begon iig te schemeren en keihard te regenen. Moesten alleen nog 2 uur terug rijden.

Halverwege op een brug.... lekke band (in het inmiddels donker).
Stukje doorgereden over de brug. Sta je daar op de vluchtstrook (die ze ook als rijbaan gebruiken bij inhalen) in het pikkedonker, zonder straatverlichting in de stromende regen met je autootje met lekke band.
Thuiskomer er met moeite onder gekregen en doorgereden. Overal alle garages inmiddels dicht.
Uiteindelijk met overal (spier)pijn om 22:30 "thuis" en eindelijk avondeten := :=

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:13

manzano schreef:
Imbroskloof is idd de helft.
Vond Samariakloof schitterend, maar wel erg pittig. We hadden geen eten mee en ook veel te weinig water in de veronderstelling dat we wel wat zouden kunnen kopen. Niet dus.
15km is op zich al niet heel weinig in die temperatuur, maar je hebt geen enkel vlak pad. Continu over stenen lopen etc.
Vriendlief kreeg halverwege knieblessure erbij, dus het was een pittige uitdaging. Maar wel prachtig!!!!!

Pittig is het idd :P Water kun je wel bijvullen op verschillende plaatsen maar een grote waterfles is geen overbodige luxe om tot de volgende rustpost te komen :) Zoute dingen zijn ook goed om mee te hebben dan hou je het vocht langer vast en zweet je niet alles direct uit. Ja, daarom zijn goeie schoenen echt wel een dikke must! Idd, de omgeving is echt prachtig!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:17

Wij hadden gewoon gympies aan :+
Waterpunt hebben we er maar 1 gezien in dat verlaten dorpje. En dan nog ben ik huiverig met dat water om te drinken :n

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:20

Wij hadden in ieder geval 2 grote flessen water per persoon mee omdat we ook niet goed wisten hoe of wat. Maar er waren wel veel meer rustpunten dan alleen dat dorpje hoor, ook heel kleine met juist een bankje en een kraan. Ik ben daar ook geen goeie voor, voor zo water te drinken maar ik heb er niks aan overgehouden en mijn vriend ook niet dus het zal wel in orde zijn ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:22

Oh kan ik me niet herinneren.
Maar dat je er niks aan over houdt zegt ook niet direct wat haha. Een paar keer flink ziek zijn op vakantie is genoeg om het risico iig niet vrijwillig te nemen ;)

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:25

Nee, dat weet ik wel :P Ik ben ook al is een paar keer ziek geworden maar het frisse water tegenover het ondertussen al erg warme water heeft me dan toch over de streep getrokken :P En blijkbaar wordt dat water ook getest aangezien dat het zo'n belangrijk natuurreservaat is :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:32

Spinalonga vond ik overigens ook erg interessant op Kreta..... wel veel toeristen, maar als je zelf gaat kan je de groepen wel wat ontwijken meestal.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:33

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van begin van de kloof.... de afdaling.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:55

NatasjavE schreef:
F_Orumster schreef:

Wat bedoel je met eigen houdje? Een persoon alleen.
Of rondreizen zonder touroperator?
Dat laatste doen wij ieder jaar.

Met zijn 2en rondreizen zonder touroperator (hou daar niet zo van).

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:22

F_Orumster schreef:
Met zijn 2en rondreizen zonder touroperator (hou daar niet zo van).

Gaan jullie zelf met de auto of willen jullie gebruik maken van het OV? En naar het vasteland of de eilanden?

Wij reizen altijd rond zonder touroperator.