USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:17

Van San Diego per auto naar San Francisco omhoog en dan oostelijk via de parken weer naar beneden. Een exacte planning hebben we nog niet. Even kijken wat mogelijk is en wat het weer doet in die maanden. Iig aan de kust hebben we volop zon :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:23

Wow, 6 weken! Lekker relaxed :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 03:51

Heerlijk, 6 weken! Ik heb nu op een maand en 2 dagen SF naar New Orleans gedaan + Florida (maar daar zijn we heen gevlogen). Achteraf bekeken was het erg veel rijden (dagen van 8 à 12u rijden) maar het was het heel erg waard. We hebben in het totaal 6000km gereden.

Laatste dag in Amerika hier, morgen vlieg ik weer naar Vancouver. Gisteren Disneyworld en vandaag Universal (vooral Harry Potter World dan), geweldig! Ik ben een gigantische HP fan dus vandaag was voor mij het hoogtepunt van de vakantie :D Vandaag waren er ook overal heel korte rijen, we konden overal zo binnen wandelen, echt heerlijk. Forbidden Journey van HP hebben we 2x gedaan, wat een prachtige attractie :+:

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 08:39

Mooie attractie is het he Yasmine! Ik ben helemaal geen HP fan maar ik vind het de mooiste attractie die ik ooit gezien heb.

Fijn dat je reis geslaagd was. Hoe lang blijf je nu nog in Vancouver?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:39

Luvdatossa: Heerlijk 6 weken, alles op het gemak ontdekken :j.

Waw Yasmine, jullie hebben best veel uren gereden, klikt gaaf dat HPWorld!

Is het trouwens aan te raden van hieruit wat dollars mee te nemen of is echt alles te betalen met creditcard daar?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:18

Ik heb eigenlijk helemaal geen dollars meegenomen. Ik haalde mijn geld gewoon uit een ATM met mijn pinpas. Ik heb een wereldpas van de Rabo, of het dus bij andere banken ook zo makkelijk werkt weet ik niet.

Edit: ontzettend kromme zin rechtgetrokken
Laatst bijgewerkt door EvaC op 24-01-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:36

Zelfs de $3 bij de Starbucks betaalde ik met m'n CreditCard :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:56

Ik ben niet zo goed met een credit card :o , ik neem altijd dollars mee en als die op zijn kan ik nog pinnen wat er op de rekening staat en dan is het op :D

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:09

Je kan inderdaad echt (bijna) overal met je CC betalen. En met je pinpas kan je vrijwel nergens betalen, behalve pinnen uit de ATM. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:09

Ok, ik denk dat we een heel klein beetje meedoen en de rest met creditcard betalen.

We hebben net alles geboekt (hotel, vlucht, ESTA-aanvraag), en zijn nu heel wat centjes lichter :D.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:33

Stacey schreef:
Je kan inderdaad echt (bijna) overal met je CC betalen. En met je pinpas kan je vrijwel nergens betalen, behalve pinnen uit de ATM. :)

Behalve als je CC een American Express is. :+

Het goedkoopst kom je aan geld via cashback in de supermarkt. Bij alle pinpassen betaal je een extra bedragje om de service van het pinnen bij die bank te betalen. Bij Cashback betaal je niks extra's. Dus zo snel mogelijk boodschapjes doen en extra geld vragen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:40

Hoe zit dat trouwens met de tranfer van JFK naar Manhattan? Ik heb begrepen dat de Airtrain het goedkoopste is, maar dat je dan moet overstappen op de metro om helemaal goed op je bestemming te geraken?

Is dat gemakkelijk te doen of kan je voor die moeite beter gewoon een taxi nemen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:55

Nadir schreef:
Mooie attractie is het he Yasmine! Ik ben helemaal geen HP fan maar ik vind het de mooiste attractie die ik ooit gezien heb.

Fijn dat je reis geslaagd was. Hoe lang blijf je nu nog in Vancouver?

Ja, hij was inderdaad prachtig! Wachttijden vielen overal trouwens heel erg mee, allemaal 15 minuten of minder, bij de meesten konden we zo binnen wandelen.
Ik vlieg donderdagavond 20u30 vanuit Vancouver naar huis :) Blijf deze nacht en morgennacht nog op de campus om met nog wat vrienden af te spreken/afscheid te nemen. Het wordt vreemd, na 5 maanden weer naar huis. En ik ben al bang om van de 29° hier in Florida naar de -10° in Vancouver te gaan :+

Stacey schreef:

BraveSpots is Belgisch en helaas werken onze Belgische bankkaarten nergens buiten Europa. Dus een credit card heb je sowieso nodig (wordt ook altijd als deposit gevraagd bij hotels). Mijn credit card rekent €5 per keer dat ik geld uit de muur haal, dus meestal haal ik $400 oid in één keer en dan moet ik daar maar een bepaalde tijd mee doen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:51

BraveSpots schreef:
We hebben net alles geboekt (hotel, vlucht, ESTA-aanvraag), en zijn nu heel wat centjes lichter :D.

Zelfs betalen voor de ESTA... Sinds wanneer is dat? Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit voor betaald heb...

Wij nemen twee CC mee en nog losse dollars die over zijn van vorige reizen. Dollar is altijd handig om in huis te hebben :P

6 weken is idd heerlijk! We gaan rustig even puzzelen wat we gaan doen. Al kan dat ook in de eerste week lekker aan eht strand 8-)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:54

14 Dollar :j. Per persoon.

Yasmine, handig om te weten. Dacht mijn gewone pas ook mee te doen, maar als ie toch niet werkt dan laat ik hem beter thuis.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:56

Ja dat bedrag ben ik gister twee keer kwijt geraakt :P Maar per wanneer is dat ingevoerd?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:03

belgische werken wel, alleen moet je dat aanvragen bij je bank

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:10

Dan laat ik dat maar, CC zal wel voldoen denk ik.

Nog minder dan twee weken voor vertrek, heb er zin in :D!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:33

lesilla schreef:

Mijn gewone kbc kaart werkt niet. En mijn credit card is automatisch geblokkeerd in USA omdat daar veel fraude mee wordt gepleegd, dus als ik naar Amerika ga moet ik altijd de bank mailen om mijn kaart open te stellen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:17

Ik zou toch wel wat dollars meenemen vanaf hier hoor. Als je met de taxi of trein naar je hotel wil dan moet je toch ook betalen? Wat contant geld op zak is echt wel handig.

LuvdaTosssa, betalen voor je ESTA is volgens mij per 1 januari 2011 in gegaan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:35

BraveSpots schreef:
Hoe zit dat trouwens met de tranfer van JFK naar Manhattan? Ik heb begrepen dat de Airtrain het goedkoopste is, maar dat je dan moet overstappen op de metro om helemaal goed op je bestemming te geraken?

Is dat gemakkelijk te doen of kan je voor die moeite beter gewoon een taxi nemen?

Ik vond het best goed te doen! Wij pakten eerst de airtrain vanaf JFK en dan helemaal door met de aitrain naar Jamaica Station. Moet je eerst een kaartje kopen van 5 dollar om eruit te komen, daarna je metrocard om met de metro te reizen. Wij hadden een 7 dagen kaart van 28 dollar geloof ik. Een losse rit is iets van 2 dollar nog wat. Wij gingen zo vaak met de metro dat het voordeliger was om een 7 dagen kaart te reizen (we waren er maar 3 dagen).
Vervolgens hadden we de E metro en die stopte voor ons hotel op 7th avenue. Ideaal!! :j
Als je met veel koffers reist is dit niet echt handig als je tijdens het spitsuur reist.

Met een taxi rijdt je natuurlijk rechtstreeks naar je hotel en daar doe je ongeveer een uur over. Ligt ook weer aan de drukte natuurlijk. Maar reken dan op 100 dollar voor een taxi ritje inclusief fooi.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:06

$ 100 voor een taxi ritje naar het hotel? Dat is wel een beetje te veel van het goede hoor!
Wij hebben afgelopen zomer $ 55 betaald voor de rit JFK - Midtown Manhattan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:15

Opzich moet het wel gaan met de airtrain denk ik. Metro is niet zover van het hotel. Dankje voor de info :j.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:16

Yasmine schreef:
lesilla schreef:

Mijn gewone kbc kaart werkt niet. En mijn credit card is automatisch geblokkeerd in USA omdat daar veel fraude mee wordt gepleegd, dus als ik naar Amerika ga moet ik altijd de bank mailen om mijn kaart open te stellen.

Ooh ok, raar bij vriend wel ook in thailand!
Nuja zeker cc meenemen dan! ik heb er zoveel zin in!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:13

Weet wel niet welke bank hij gebruikt heeft denk ik nu!
Nog een noob vraagje, kan het vast googlen maar vind het leuker hier.
Je krijgt drank bij je maaltijden, maar als je op de vlucht dorst hebt moet je dan drank kopen?
En als het gratis is, krijg je alleen water?