Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:19

felinetibor schreef:
Dat je kosten er uithaalt is volgens mij zeker wel zo. Je doet er toch wel langer mee, vooral als je maar 1x een week op wintersport gaat en misschien nog een paar keer indoor. Je moet 'm wel regelmatig laten waxen. Wij doen dat altijd de eerste dag dat we er zijn.. Volgende ochtend halen we hem op en dan kunnen we er weer tegen aan.

Ik heb voor mijn board maximaal 500 euro betaald (inclusief schoenen en bindingen) en dat is toch wel een verschil als dat je elk jaar moet huren, want ook dat kost aardig wat geld!

Dan moet ik toch maar eens gaan overleggen! Al is het board daarheen krijgen ook nog een opgave :P Lijkt me in ieder geval erg fijn een eigen snowboard :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:45

Wij hebben ook altijd een dakkoffer. Ook hebben we van die dragers waar alleen ski's en snowboard op kunnen (soort klemmen). Deze nemen we niet altijd mee.
Boodschappen nemen we eigenlijk amper mee. Aangezien we altijd met een groep gaan, neemt iemand anders meestal wel iets mee. Moet wel bekennen dat we veel eten daar kopen, we zitten op loopafstand van de spar :)

Over materiaal kopen, ik zou ook adviseren om je eigen spullen te kopen. Schoenen sowieso, die huurdingen zijn echt vreselijk. Ski's huren daarentegen vind ik wel ideaal, altijd de nieuwste spullen en super gewaxed, is er iets mis, hup naar de winkel en je krijgt andere set of het wordt gefixed. Maar met snowboards, tja die heb ik liever van mezelf, bij de huur heb je daar niet veel keus tussen kwaliteit.

Ik moet trouwens nieuwe snowboots en vorig jaar zag ik deze
http://www.spartoo.nl/Sorel-JOAN-OF-ARCTIC-x21256.php
Maar vond ze toch vrij duur voor snowboots.

Dit jaar zag ik deze bij de anwb, heb ze in mijn handen gehad en wordt steeds enthousiaster... nu nog even passen en meten en dan de knoop doorhakken.
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/d ... allen.html

tenerife

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:02

Njah, heb ook vaak zat skies van ca drie jaar oud gehad. Daarnaast of er nu met een nieuwe set skies zoveel mis kan gaan zie ik niet gebeuren. En als je verzekerd bent met wintersportdekking zitten skiesspullen er vaak bij in. Heb nu na jaar of vijf toch stap maar gedaan om skies te kopen:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:11

Toen ik nog geen eigen had, huurde ik het altijd hier bij duijvenstijn/snowworld, die kwaliteit is gewoon 10x beter dan dat ze daar in het gebied zelf zijn. Nadeel is wel dat als er iets kapot gaat je niet naar de winkel kan gaan waar je ze gehuurd hebt. Maar het was zeker wel goed spul en wij hebben er nooit problemen mee gehad.
Je kan het ook huren en als het je na de wintersport nog steeds zo bevalt kan je het overkopen. Dat heeft m'n broer gedaan met z'n schoenen. Want wij kregen vaak gewoon het allernieuwste spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:23

felinetibor schreef:
Toen ik nog geen eigen had, huurde ik het altijd hier bij duijvenstijn/snowworld, die kwaliteit is gewoon 10x beter dan dat ze daar in het gebied zelf zijn. Nadeel is wel dat als er iets kapot gaat je niet naar de winkel kan gaan waar je ze gehuurd hebt. Maar het was zeker wel goed spul en wij hebben er nooit problemen mee gehad.
Je kan het ook huren en als het je na de wintersport nog steeds zo bevalt kan je het overkopen. Dat heeft m'n broer gedaan met z'n schoenen. Want wij kregen vaak gewoon het allernieuwste spul!

Oh dat is ook een goede tip, dank je wel!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:26

Saalbach Hinterglenn Leogang. Aankomende voorjaarsvakantie! Voor het allereerst met de snowboard!

Nu uiteraard al aan het voorbereiden voor mijn allereerste keer met de snowboard op wintersport. Druk iedere week aan het oefenen!!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:29

Nice nice :D
Dat is ook wel handig Feline!

Volgens mij hebben we het topic vol gepraat met dit tempo voordat iedereen überhaupt op wintersport is geweest :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:29

We kunnen er natuurlijk ook een HK van maken. :+

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:31

Ik heb helaas geen eigen spullen, en huur dus al jaren. Ieder jaar weer denk ik: nu ga ik echt kopen! :D Maar dan komt er altijd wel weer wat tussen waardoor mijn geld op is. :') Dit jaar waren dat twee tweedehands zadels. Stom!
Ik ski het liefst op rockers, maar niet iedere verhuur hebben echt fijne. Vorig jaar in Zweden heb ik rockers gehad, naaaah, dat waren echt de beste en fijnste skies waar ik ooit mee op pad ben geweest!
Dat waren deze:

http://img706.imageshack.us/img706/5057/img2476rl.jpg

Als ik deze skies ooit nog eens in de winkel zie, twijfel ik geen moment en gaan ze mee naar huis.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:32

Daar had ik ook al aan zitten denken :))
En dan gewoon ook heel de zomer doorkletsen :D

Edit: ohh Zweden lijkt me ook zo mooi, daar zou ik echt nog wel een keer heen willen <3

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:34

Lapland! <3

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:35

Zweden was ook echt het mooiste gebied waar ik geweest ben, en ik ben toch wel op veel verschillende wintersportlocaties geweest! :)) Beste sneeuw, mooiste gebied. :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:37

Dat klinkt goed :D

Alaska lijkt me ook zo gaaf <3 maar weet niet of dat haalbaar is :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:57

Nou ik ga aankomend seizoen voor het eerst op wintersport. Het zal mij benieuwen :')
We gaan met een groep van 26 man naar Söll in Oostenrijk.

Heb laatst een dagje geskied bij snowplanet om te kijken of ik het uberhaupt wel durfde. Vond alleen dat allerbovenste steile stuk eng. Ben er wel 2 keer afgeweest, maar wel met knikkende knietjes :D
Gaan binnenkort nog een keer in Bottrop oefenen, weten jullie of daar ook zo'n steiler stuk in zit?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:05

Soll ligt in een leuk gebied :D Wel hopen dat er veel sneeuw valt. Gezellig met zo'n grote groep!
Bottrop.. geen idee. Komt wel goed met steilere stukken :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:08

Adamootje: waar zit je precies? En welk hotel? En ken je de skihut Westernstadl? (Heb er deze zomer 3 maanden gewerkt, vandaar het interesse :P )

@ Dielle... mijn webpost lijkt nog steeds nergens op haha. Moet er eerst nog 26 pagina's van dat artikel lezen voordat ik kan gaan schrijven. Zucht. Nog een klein stukje van Technical Difficulties kijken. Dan ga ik ECHT aan het werk O:)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:15

Ooohh :') dat wordt dus nachtwerk wahaha...té verslaafd aan de sneeuw :+:

Wie gaat er mee emigreren :Y) ?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:17

Het is nu officieel, ik ga niet op wintersport dit jaar ;( Door tijd- en geldgebrek heb ik keuze's moeten maken en ik haal liever dit jaar m'n rijbewijs dan dat ik op wintersport ga :) Gelukkig ga ik nog genoeg op reis, Canada, Australie, Parijs :D Maar helaas dus niet boarden in de sneeuw -O-

Heel veel plezier alvast iedereen :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:27

Balen Killyenn, maar ja rijbewijs is ook erg fijn als je die hebt ;)

Wij hebben besloten! We gaan met zn drieën naar Zillertal! Yay!

Nu alleen nog boeken :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:30

Awh dat is zeker balen killeynn :(:) maar je rijbewijs is toch wel erg handig :)

Aah tof Anneert :D weet je ook al welke plaats?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:00

Konigsleiten, Hochkrimml of gerlos waarschijnlijk :P

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:10

Liselot schreef:
Nou ik ga aankomend seizoen voor het eerst op wintersport. Het zal mij benieuwen :')

Heb laatst een dagje geskied bij snowplanet om te kijken of ik het uberhaupt wel durfde. Vond alleen dat allerbovenste steile stuk eng. Ben er wel 2 keer afgeweest, maar wel met knikkende knietjes :D
Gaan binnenkort nog een keer in Bottrop oefenen, weten jullie of daar ook zo'n steiler stuk in zit?

Botrop heeft een klein oefenstukje die niet zo stijl is ( maar waar het altijd wel smoordruk is ) De "gewone piste" begint vrij stijl. Daar moest ik me altijd wel even over heen gooien toen ik net begon met boarden. Maar dat had ik met elke afdaling als je dan boven staat! Dan heb je een redelijk vlak stuk, en het laatste stuk is weer wat stijler. Maar echt spectaculair is het niet. Maar voor beginners is het een prima piste. Piste is wel redelijk lang, en de liften zijn super relax! Gewoon een soort loopbanden ipv sleepliftjes.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:11

Monster_tos schreef:
Liselot schreef:

Botrop heeft een klein oefenstukje die niet zo stijl is ( maar waar het altijd wel smoordruk is ) De "gewone piste" begint vrij stijl. Daar moest ik me altijd wel even over heen gooien toen ik net begon met boarden. Maar dat had ik met elke afdaling als je dan boven staat! Dan heb je een redelijk vlak stuk, en het laatste stuk is weer wat stijler. Maar echt spectaculair is het niet. Maar voor beginners is het een prima piste. Piste is wel redelijk lang, en de liften zijn super relax! Gewoon een soort loopbanden ipv sleepliftjes.

Botrop is best leuk om op te oefenen :) Niet te moeilijk maar doordat het maar 1 baan is wel druk op de piste. Ik zou alleen eerder naar Landgraaf gaan, meerdere pistes en ook meer variatie in moeilijkheid.

Nu ik zondag weer ben wezen snowboarden kan ik haast niet wachten totdat we weer op wintersport gaan haha :) Zeker nu ik besloten heb om een eigen spullen te gaan kopen... Al moet ik het er natuurlijk nog wel even door krijgen bij mijn ouders :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:29

Ik vind Botrop echt een rotbaan met een k.u.t.lift, ik heb daar echt geen geduld voor :')
Lies je deed het supergoed in Spaarnwoude, en je bent mooi van bovenaf gegaan, dat vind ik erg goed van je!
Botrop is minder stijl dan Spaarnwoude dus dat ga jij helemaal redden :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:23

Ben benieuwd Joolien! Hopen dat je schoenen er nog zijn!

Botrop schijnt idd een rotlift band ding geval te hebben. Vriend was er niet weg van. Veel ijs op de piste ook.
Landgraaf vind ik persoonlijk wel heel erg fijn :) Mooie baan, lekker met de stoeltjeslift naar boven en niet ontzettend kort.