Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:15

manzano schreef:
Dat weet ik.

Als jij dat weet, dan weet jij ook dat grieken als ze ja/nee zeggen hun hoofd op een speciale manier bewegen, dus ik snap jouw "gniffel-smiley" niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:28

Ik heb het nog nooit gezien. Dus nee dat wist ik niet ;)

Electra63

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:41

Ok, dan moet je maar eens kijken als ze ja/nee zeggen (als antwoord op een vraag), dat zie je in Nederland echt nooit.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:36

Ennn weer terug van vakantie :j Was lekker! Vreten in hotel was verschrikkelijk, maar verder een fijn hotel! Vriendelijke mensen en goed schoongehouden kamers! Het eiland Zakynthos was verder niet echt om over naar huis te schrijven op de grillige kust na. Mooie rotspartijen en enorm helder water, prachtig om te zien! De toeristentrekkers waren een beetje jammer. Zo waren voornamelijk de Blue Caves en het Shipwreck een toeristenmagneet, maar de Blue Caves waren niet veel mooier dan andere grotten op het eiland en bij het Shipwreck ging het ons meer om de mooie afgelegen lokatie (alleen te bereiken met de boot), het prachtige witte (helaas kiezel)strand en de achterlijk helderblauwe zee. Het schip zelf was pas 30 jaar oud, volledig verroest en helemaal ondergekalkt met graffiti. Daar gaat je 'historie' :))

Fotootje van Shipwreck:
Afbeelding

Verder lekker bijgekomen hoor en prachtig mooi weer gehad :j en bij thuiskomst was onze douchevloer gemaakt, dus we hebben heerlijk gedoucht! Eeeeindelijk :+: ziet er ook erg mooi uit!

Verder nog wel wat foto's gemaakt, maar niet heel noemenswaardig, we zijn op strandvakantie niet van die fotografietypes. Bovenstaande foto is ook gewoon met mijn mobiel gemaakt, een camera nemen we niet eens mee :))

Maar en dat zal geheel persoonlijk zijn, Zakynthos gaan wij niet weer heen.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 09:39

Welk hotel zat je? :)

Oke, dat is indd jammer.. Ik ben benieuwd wat wij ervan vinden :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:41

Jammer van het hotel. Daarom boek ik altijd appartement :j

Ik weet eigenlijk niet meer wat we allemaal gedaan hebben, maar ik vond Zakynthos wel erg leuk. Vooral de schildpadden vond ik heel interessant. De super toeristische dingen hebben we verder niet gedaan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:41

Bitzaro Grande zaten we, maar qua eten hebben wij slechts 1 ander stel gesproken die het net zo slecht vonden als wij. Dit was het 5e hotel waar ik all-in heb gezeten en dit was wel veruit het slechtste eten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:06

Daarom ga ik nooit all-in. Ik ben meer van het her en der eten.
Ik had je nog wat goede adresjes gestuurd... ;)

Ik heb het wel leuk gehad, was in goed gezelschap en was niet van plan om meer te doen dan te liggen (aan het zwembad of strand) en lekker te eten en cocktails te drinken. Dus ik vond het heerlijk. Schipwreck hebben wij niet gedaan vanwege de enorme grote boot, ik hoef niet met 200 man op 1 bootje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:05

Wat is het negatieve aan Zakynthos dan? Ik lees buitenom het eten alleen positieve dingen in je bericht of lees ik verkeerd :+

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:43

Ons hotel heeft een all-in formule, deze hebben wij niet genomen, 2 jaar geleden wel :j (we zaten toen in hetzelfde hotel)
Ook in Rhodos hadden we een all-in en dat eten beviel uitstekend, was ook echt een fantastisch hotel, en dit hotel in Kreta heeft ook heel lekker eten. Ik heb (gelukkig) nog geen ervaring gehad met slecht eten op reis.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:50

ehm.. Zakinthos.. wij hebben een hele leuke vakantie gehad. We zaten in een heel simpel appartementje aan het strand, wel bij een familie die ook een nederlandse in hun midden hadden, dus dat was heel erg leuk. Wat ik het meest vond tegenvallen was de boottocht die we hadden gedaan, die dag stormde het namelijk, omdat we al betaald hadden toch maar gegaan, maar was echt helemaal niks. Alle mensen waren zowat zeeziek, schildpadden waren niet te zien omdat het weer zo slecht was, en de blauwe grotten enzo ook niet, omdat de golven te hoog waren om daar naartoe te gaan. Al met al alleen maar langs de kust gevaren... zonde van het geld. Ongetwijfeld is de boottocht leuker als het weer wel goed is!!
Verder vonden wij de toeristische dingen een beetje tegenvallen, zoals hier al eerder werd gezegd, het bootwrak, een of ander klooster van Dionysos etc... mwoa... wordt weinig aan gedaan, veel toeristen en eigenlijk weinig te zien. Toch hebben we een heerlijke vakantie gehad, kregen van de hoteleigenaar een tip om een verlaten strandje te zoeken, dat hebben we gevonden en dat was heerlijk! Helemaal voor ons alleen, met uitzicht op het schildpaddeneiland. Ook de hoofdstad was best leuk.

Afgelopen vakantie naar Corfu was ook heerlijk trouwens!
Ach... 't altijd wat je er zelf van maakt denk ik dan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:06

Raket: ja! We hebben nog gezocht naar de bar met de leuke obers :P Maar wij konden niets vinden... :? Je had het over een ijssalon in je beschrijving, maar wij hebben nooit een ijssalon gevonden :)) had je het wel over kalamaki of over laganos? Paolo's vonden wij ook wel een goed restaurant aan kalamaki main road :j

moonsparkle schreef:
Wat is het negatieve aan Zakynthos dan? Ik lees buitenom het eten alleen positieve dingen in je bericht of lees ik verkeerd :+

Hahaha, nou, negatief...dat wil ik inderdaad niet meteen zeggen. Negatieve vond ik dat wij eigenlijk alleen de kust mooi vonden en alles vanaf 20m vanaf het strand is gewoonweg lelijk. Lelijke wegen, onkruid huizenhoog overal (en ook 'eigen grond'), onafgemaakte gebouwen. Ik moet zeggen dat wij het idee hadden dat het zuiden van het eiland (Kalamaki zaten we dus) wel het lelijkst was. Het noorden is sowieso wat groener en daar leek de zee ook mooier, helderder.

Verder was het echt geen vervelende vakantie hoor, wij gaan voornamelijk om lekker bij te komen en een uitzicht met wat extra's komt in principe op de 2e plaats, maar doordat wij eigenlijk hogere verwachtingen hadden (misschien wel te hoog), is het eiland een beetje tegengevallen, vandaar dat wij er niet nog een keer heen zouden gaan, maargoed, dat is voor een ieder persoonlijk :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:15

Heel veel horeca is ook gesloten/veranderd van eigenaar inmiddels door de crisis. Althans was in Lesbos.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:16

Nou, in dit geval was raket net een dag terug toen ik wegging :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:17

Oooh ok dan zal het niet nee. Dan is er iets anders fout gegaan haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:18

Onafgemaakte gebouwen zie je echt vreselijk veel op alle eilanden.
Begreep overigens dat er inmiddels nieuwe wetgeving is en dat dat soort huizen na 10 jaar evt. gesloopt worden door de overheid als ze niet af zijn. Dus met een jaar of 10 zal je daarin verschil gaan zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:27

Ach, je kunt het zien als rommeltje, ik vind wel dat het zo zijn charme heeft. 's Lands wijs, 's lands eer om het maar even zo te zeggen. Nu vond ik Zakynthos ook niet 1 van de mooiste eilanden waar ik geweest ben eerlijk gezegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:29

Half afgebouwde huizen zie je al tientallen jaren in Griekenland.
Men koopt/erft een stuk grond, bouwt er een huis, dan hebben ze weer geld, dan komt er een etage op of een stuk bij. Of ze bouwen alvast voor hun kinderen en dat duurt dan jaren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:59

Op bonaire heb je dat ook volop veel, daar zijn de wegen gewoon kiezels of gewoon helemaal off road en mensen kopen daar met regelmaat een huis en kunnen de rest niet betalen waardoor het gewoon half afgebouwd blijft. Daarbij zijn ze ook niet de snelste daar waardoor het jaren kan duren voor een huis af is :P

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:52

Is het in de herfstvakantie nog goed vertoeven op Zakynthos?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:00

:D :D :D
Kalamaki, ze waren echt mooi hoor die obers.
Heb je wel mijn favoriete cocktailbar gevonden???

Het was helemaal aan het einde van de weg. Eigenlijk leek het alsof er niks meer zat, maar op de hoek zat de ijssalon en als je dan de hoek om ging zaten daar nog een stuk of 5 restaurantjes en 2 cocktailbars naast elkaar(en wat winkeltjes etc). Aan de overkant het restaurant met de mooie mannen. Het was bij het straatje met al die zwerfkatten. ....

Ze hadden de mooiste bij de ingang gezet. :+ :+ :+ :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:51

Oh, ik denk dat ik die hele straat gemist heb dan :+

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:54

Iemand goede tips voor Kreta? Dingen die we zeker niet mogen missen? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:41

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:52

Ik vond de samariakloof geweldig op Kreta. Alleen iets betere voorbereiding dan wij (lees: geen) is aan te raden ;)