geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:25

Ik ben naar event 12.12.12 12:12 geweest in Musselkanaal. En daarna nog een mystery meegenomen.
Nu is het wachten op een souvenir. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:39

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:13

Jacqvaliant schreef:
Nog iemand op 12.12.12 gecached? Wij wel, we zijn zelfs voor het eerst naar een event ( on Den Helder) geweest.

Zat er helaas niet in......
Was het leuk zo´n event? Dat heb ik nl nog nooit gedaan

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:08

In het begin vond ik een event niet zo geweldig, omdat ik de mensen nog niet kende. Na een paar keer kom je leuker met met mensen in contact. We hebben er zelfs vriendschappen mee opgebouwd.

Een paar weken zaten we met ons achten bij elkaar om te brainstormen over een 5/5 voor vrienden in de buurt die komend voorjaar hun 5000 halen.
We hebben ons rot gelachen. De voorpret!
We gaan twee gepensioneerde mensen 10 meter omhoog hijsen in een big bag. Zo kunnen ze nog eens een T5 doen. :)
Alles pico bello dubbel afgezekerd natuurlijk. Er is voldoende klimuitrusting aanwezig om de mensen mee 'aan te kleden'. Onderaan staan mensen de zak te takelen.
Ze hoeven niet echt de hele 10 meter omhoog. De cache is zo gemaakt dat hij voor de eerste keer op de grond gelogd kan worden, of op 4 meter hoogte, of zo. Daarna wordt de cachehouder omhooggehesen zodat hij op z'n uiteindelijke plaats komt, waar hij met een sluitmechanisme vastklikt.
De boom is al uitgezocht, er er is ook al een prototype van de cache-klik-constructie.

We gaan eerst proefdraaien natuurlijk. Want het moet wel veilig.
Er zijn deskundige kletteraars bij, waaronder een brandweerman.

Dat krijg je ervan, als je naar events gaat!

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:20

Dat klinkt gaaf en leuk! :D

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:30

Ik had er ook 'meer' / anders verwacht. Wij zijn redelijk beginners ( kleine 300 caches) ik denk er komt wel introductie of een beetje uitleg ... Het was hier ook erg ons kent ons. Maar we blijven volhouden want zo leer je wel hele. Leuke mensen kennen en begin je namen te herkennen in logboekjes.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:26

Er zijn ook 'welkom' events waar uitleg gegeven wordt. Het hangt er natuurlijk van af wat mensen dan meenemen, bijvoorbeeld ingenieuze manieren om iets te verstoppen.
Wat ook helpt is als je een soort GC-identity kaart om je nek hangt, dan kunnen mensen zien wie jij bent. Kun je zelf maken, wij hebben zoiets besteld als deze http://www.stardado.de/870
En .. niet te afwachtend zijn hoor. Natuurlijk kennen sommige mensen elkaar al tijdens een event, maar mijn ervaring is dat je gewoon kunt vragen en iedereen aan kunt spreken. Mensen zijn er dol op om stoere verhalen te vertellen! :)
Je kunt natuurlijk zelf ook een welkom-event organiseren. Ben je in één klap bekend in de wijde omtrek. :j
Bij McDonalds of Ikea of zo. Wel even iets over afspreken, natuurlijk ..

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:13

Bertie, ja dat is handig voor de volgende om dat mee te nemen en op zulke events te zoeken. Deze was wel lekker dichtbij. Zelf een event organiseren neuh nog maar ff niet haha. Ik wil eerst zelf eens een cache plaatsten, weet de locatie al nu de uitwerking nog.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:02

Leuk topic! Wij doen dit ook zo nu en dan. Ik heb nog een muis met tag uit duitsland meegenomen, die ga ik hier ergens weer verstoppen, of in Finland.

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:12

Hier sinds kort ook aan het cachen. Heb tot nu toe alleen wat traditionele in de buurt gedaan en een paar op vakantie in Nederland.
Wil binnenkort een multi gaan proberen. Hoop op deze manier de kids ook meer aan het wandelen te krijgen. Waar kan je precies zien hoever de afstand is.
Tot nu op pad geweest met de telefoon, maar die heeft vaak geen goed bereik. Nu een oude gps overgenomen van iemand. Deze moet ik nog gaan uitproberen en ontdekken.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:13

Als je echt wat serieuzer wilt gaan cachen loont het om Premium Member te worden. Dan kun je bijvoorbeeld Pocket Queries maken. En GSAK is dan al helemaal een must! :)

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:47

Van cachen is de laatste tijd niet zo veel gekomen. Maar ik heb inmiddels wel mijn eigen muntjes van mijn geocache met Sina uit Amerika gekregen.
Als ik een volgende keer te paard ga cachen dan zal ik ze achterlaten. Mocht er iemand te paard bij Katwijk/ Wassenaar komen cachen laat het van te voren weten, dan zorg ik dat er daar ook eentje in komt.

Van de paardenmulti in Ede heb ik ook nog een video:
Afbeelding

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:32

Oh, wat een prachtige munt!
hoe heb je dat plaatje gemaakt?

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:52

Prachtige munt!

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:59

Ik heb een ontwerper ingeschakeld die een lijntekening van een foto heeft gemaakt.
Het is trouwens geen trackable geocoin,want dan betaal je per muntje $ 1,50 extra voor het trackable zijn.
Het formaat is ongeveer een winkelwagen muntje.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:24

Erg mooi millie, moet je niet eens met je paard op Texel op vakantie ? ;-)

Wat toegevoegd,
Wie wordt er wijs uit deze?
GC13RA2 twee kleurig kunst bij Den Helder.. ik kan er naar kijken en kijken en staren.... maar snap er niks van.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:43

Wat me opvalt is dat het een plaatje is van 8x26. 8 blokjes op de bovenste rij: RGRRGGGR
Er zijn 26 rijen.
Voor een coördinaat dat er bijvoorbeeld zo uitziet N52° 55.913 E4° 45.894 heb je 13 cijfers nodig.
Die 13 komen mooi overeen met de 26.
8*26=8*2*13
Voor elk cijfer zou je dus 8*2 =16 vakjes hebben.
Of: elk cijfer wordt door twee rijen bepaald.
Misschien.
Maar wie weet zit ik helemaal een verkeerde richting op te denken. :D

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:24

Mmm Bertie ik zal eens met jou theorie naar het plaatje kijken misschien dat we er dan wijzer van worden.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:46

In het plaatje zit verder geen EXIF, leesbare tekst of layers. Ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt?
In Firefox gebruik ik de extensie FxIF - daarmee zie je heel gemakkelijk of er EXIF data in een plaatje zitten. Bijvoorbeeld wanneer een CO dat er bewust heeft ingestopt, of als een cacher een foto heeft gemaakt met een apparaat dat EXIF data meestuurt.
Heel handig, die extensie. :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:52

Dat soort puzzels snap ik dus helemaal niet. Cache ook wel eens in de Noord Kop en had deze ook al eens voorbij zien komen. Wat zijn EXIF´s bertie?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:15

In een foto kan veel meer informatie worden opgeslagen dan de foto alleen. Bijvoorbeeld met welke camera de foto is gemaakt. Of de gebruikte belichtingstijd, lensopening. Echt van alles. Tekst bijvoorbeeld, zoals "doe een dansje" (ik zeg maar wat).
Oók: GPS gegevens kunnen in het fotobestand worden opgeslagen: wáár de foto is gemaakt.
Een foto dus bijvoorbeeld, mét de coördinaten waar die foto is genomen.
Er zijn programma's waarmee je dat soort gegevens achteraf aan een foto kunt toevoegen.
Als je meer wilt weten over EXIF, kijk dan op de wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Exchangeab ... ile_format

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:42

R en G vervangen door 1 en 0 ( of 0 en 1) en kijken of he daar wat mee kan.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:47

Dacht ik ook aan. :)

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:06

Jeetje Bertie jij weet er heel wat van.. daar zou ik me ook in moeten lezen.
Hoe meer mensen mee denken des te leuker en leerzamer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:15

Hoe je aan die R en G's komt is voor mij al een heel raadsel. Wat betreft je bericht met meer info ga ik mij er eens in verdiepen. Ik vind die puzzels wel altijd erg leuk om te doen maar vaak toch te lastig waardoor ik het vooral op multi's en tradi's houdt op dit moment.