USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:58

Afbeelding
Het stadion dat je op de achtergrond ziet is van Tampa Bay.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:59

ok, tnx! Ik ga vanavond wel even je andere verslagje bekijken, samen met manlief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:15

even een vraagje trouwens, weet iemand hoe dat zit met concerta meenemen :oo ? Volgens mij moet je dan het 1 en ander regelen toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:41

Ik denk dat een doktersverklaring handig is.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:47

Klopt! Onze zoon heeft ook Concerta. Hebben wij via onze arts bij het Riagg gedaan. Moet je zowiezo doen als je naar het buitenland gaat.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:47

...en genoeg medicijnen meenemen natuurlijk!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:34

Menino schreef:
even een vraagje trouwens, weet iemand hoe dat zit met concerta meenemen :oo ? Volgens mij moet je dan het 1 en ander regelen toch?

Mag mee in handbagage, maar zorg dat je originele verpakking + doktersbriefje/verklaring/attest/whatever bij je hebt.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:38

[quote="Katja" Het stadion dat je op de achtergrond ziet is van Tampa Bay.[/quote]

Dat stadion is van de Tampa Buccaneers, American Football.
Die van de honkballers Tampa Bay Rays, ligt op Tropicana Field, helaas een aardig eindje van het Yankees stadion.
We hebben even gekeken op Google Earth. Maar toch bedankt voor de tips, die van de kano lijkt ons leuk, maar hoe zit dat met de krokodilletjes? :?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:41

Dan zijn wij verkeerd geinformeerd in Tampa.

Krokodillen heb je niet in Florida ;)
De alligators zijn heel erg schuw daar heb je geen last van in een kano.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:56

duh. Alligators/crocs...ik ben niet blond, maar wel ....eh...minder slim.

Heb even in je profiel gespiekt...jee wat heb jij veel gedaan met paarden! Ik ben jaloers! Ben 41 en heb net een jaartje hobbelen achter de rug....Heb je nog veel paardgerelateerde winkels gezien? Wil graag kijken of het daar nou goedkoper is...maar kom niet verder dan internetwinkels (tack)...

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:34

Wat lees ik nou over een auto lenen van familie!? Doen ze daar moeilijk over?
Mijn ouders hebben ook altijd de auto van mijn tante geleend in Californië, nooit problemen mee gehad.

Mijn vriend en ik (beide 21) gaan overmorgen naar Amerika en lenen daar ook een van de auto's van mijn tante. Ik hoop niet dat dat voor problemen zorgt? Help!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:51

Ruitersportzaken heb ik gezocht maar niet gevonden. Had een paar adressen maar ruzie met de Tomtom.

Tinkelbel schreef:
Wat lees ik nou over een auto lenen van familie!? Doen ze daar moeilijk over?
Mijn ouders hebben ook altijd de auto van mijn tante geleend in Californië, nooit problemen mee gehad.

Mijn vriend en ik (beide 21) gaan overmorgen naar Amerika en lenen daar ook een van de auto's van mijn tante. Ik hoop niet dat dat voor problemen zorgt? Help!
Het gaat goed zolang het goed gaat maar het is echt belangrijk om even de verzekering te controleren. Het is voor Amerikanen zo vanzelfsprekend dat je als bestuurder verzekerd bent dat ze er niet bij stilstaan dat wij dat niet zijn.
De jongen die voor mij op het bedrijf heeft gezeten waar ik zat heeft meer dan een jaar rondgereden met die auto, nooit problemen gehad maar achteraf wel onverzekerd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:25

Het grote verschil is dat je hier je auto verzekert en dat iedereen die er in rijdt met een geldig rijbewijs verzekerd is.

In Amerika heb je een persoonlijke verzekering, die zorgt dat jij in elke auto waar je mee rijdt verzekerd bent. Als je in Amerika bijvoorbeeld een huurauto haalt (niet bij de bekende maatschappijen je ook via Nederland kan boeken), moet je altijd een extra verzekering nemen omdat je geen 'personal insurance' hebt.

Wij lenen weleens een auto bij het garagebedrijf in het dorp van onze vrienden. Zij berekenen ons geen huur omdat onze vrienden hun hele bedrijfswagenvloot daar kopen en in onderhoud hebben. Maar ze regelen wel een verzekering voor ons voor 15 dollar per dag.

Je tante moet echt even haar verzekering vragen of jullie in haar auto mogen rijden en verzekerd zijn. Het gaat goed zolang het goed gaat, maar krijg je een aanrijding, dan ben je de klos.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

Ik heb ook nog een vraagje..
Wij gaan dus met de auto touren door Californie, maar hoe doen jullie dat met eten? Zie het niet zo zitten om elke dag bij de Mac te eten.. we kunnen vast wel terecht in de hotels enzo, maar ben benieuwd of er nog andere alternatieven zijn.. en hoe het zit met supermarkten enzo. Ben benieuwd :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:09

Er is nergens zoveel keus als het om eten gaat als in Amerika. En zeker in Californië vind je nog weinig gebieden waar zo goed als niks is.

Je bent zeker niet afhankelijk van fastfood. Er zijn hele leuke ketens die je overal vindt, zeker langs de autosnelwegen vind je vaak direct bij de afslag grote winkelcentra met bijbehorende restaurants. In de supermarkten kan je vaak terecht voor verse salades en kant-en-klare versgemaakte pastaschotels, gebraden kip en dergelijke. Een van onze favoriete ketens in Californië is Albertsons, maar ook Safeway is prima, net als Wal*Mart Supercentre (de gewone Wal*Mart heeft vaak geen verse voedselafdeling).

Tip 1: koop een goede koelbox en zet die in de auto, Californië is warm en het is heerlijk om je eten en drinken koel te houden in de auto. Koop lekker French Bread (soort stokbrood) met kaasjes, vleeswaren en weet ik wat je lekker vind en ga eens picknicken.

Wat betreft lekkere restaurantjes die niet te duur zijn: Denny's is typisch Amerikaans voor ontbijt, maar dat doe je niet elke dag, dan klap je. Applebee's is zeker een aanrader voor lunch en avondeten, erg lekker en gezellig. Een van onze favorieten is Outback Steakhouse, met de lekkerste spareribs die je kan bedenken. Goed Italiaans eet je bij Olive Garden of Johny Carino's. Mexicaanse eettenten vind je overal, ook erg lekker! En zo zijn er nog veel meer!

In hotels kan je soms wel eten, maar vaak ook niet, dikwijls is er alleen ontbijt. Ga er maar vanuit dat je 'on route' of in de dorpjes zelf veel leukere restaurantjes vindt.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:53

home town buffet is ook een aanrader.

meer dan genoeg keuze zoals monique zegt!

ik ga maandag, zin!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:48

xMendy schreef:
Ik heb ook nog een vraagje..
Wij gaan dus met de auto touren door Californie, maar hoe doen jullie dat met eten? Zie het niet zo zitten om elke dag bij de Mac te eten.. we kunnen vast wel terecht in de hotels enzo, maar ben benieuwd of er nog andere alternatieven zijn.. en hoe het zit met supermarkten enzo. Ben benieuwd :)

Wij kopen de eerste dag 2 piepschuim koelboxen in de Wal-Mart voor $5. In de ene gaat de drank (ijs halen we in het hotel, daar heb je standaard ijsblokjesmachines), in de andere het eten. Om de zoveel dagen doen we voor de lunch inkopen (brood, kaas, groenten) en 's middags picknicken we altijd. Genoeg picknicktafels in de national parks en langs de highway.

Voor ontbijt kopen we altijd een doos (of meerdere, afhankelijk van wie wat wil) cornflakes. Of we halen de avond voordien wat in de Wal-Mart (aangezien die vaak 24/24 open is of iig tot heel laat) voor ontbijt (bagels, broodjes, ontbijtkoek). In je hotelkamer heb je altijd een koffiezetapparaat waar je zelf koffie kan maken. Voor avondeten gaan we vaak uiteten, maar dat moet daarom niet Mac of Burger King zijn. Genoeg lekkere restaurants in Amerika. Wat we ook vaak doen, als we in onze hotelkamer een keukentje hebben, is in de supermarkt eten halen en dat in de kamer klaarmaken. In de vleesafdeling heb je vaak kip/ribbetjes/ander vlees dat al bereid is en dat je alleen maar moet opwarmen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:15

Klinkt goed allemaal! Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik zeker wat aan :D krijg er steeds meer zin in :) Maar ze verkopen daar dus piepschuim koelboxen die je naderhand weg kan gooien? :o is wel handig idd..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:18

Ja, die piepschuim boxen kan je zo weer weggooien. Is wel aangeraden om zelf ook stevige tape mee te nemen (of daar te kopen) want als er te veel in zit... :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 01:43

Tja die piepschuimbox werkte voor ons niet... wij 'vergaten' het ijs te verwisselen. Beetje waterballet dus :')

Ik zit nu bij Lake Tahoe... ZO mooi <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:55

Mooi, Tahoe! Ik zou ook een gewone kunststof koelbox nemen hoor, liefst met zo'n uitloopkraantje eraan.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:29

Gelukkig hebben wij er niet zo'n last van. We nemen wel koeltassen mee voor als we een dagje weg gaan. Ik vond trouwens het eten bij de meeste 'malls' ook wel te doen. Subways is ook errrug goed met z'n broodjes. En je hebt ook vaak van die 'all you can eat' restaurants. Als je internet hebt, kun je ook goegelen naar restaurants in.... waar je naar toe gaat. Heb je iig een idee waar je kunt gaan eten. Nog 21 dagen, dan zijn we er bijna!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:06

Wij hadden ook zo;n piepschuim koelbox gekocht, is wel een aandrader. je kan iid bij allee motels wel ijs uit de machine halen. Alleen was ie wel lek op een gegeven moment, maar daar hielp dan wel een plastic zak tegen.
In dinners kan je vaak lekker eten. Ook kan je vaak krantjes e.d. halen bij de vvv of motels voor kortingbonnen. Die kan je dan inwisselen bij restaurants en ook bij motels.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:19

Vergeet 't internet niet, als je je abboneerd op bepaalde online winkels/restaurants, krijg je wekelijks (in mijn geval bij hobbywinkels) een mail met kortingsbonnen....errug verleidelijk.

Monique T: wat heb je een gaaf huis zeg! Alleen een beetje uit de buurt voor ons...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:04

Citaat:
Monique T: wat heb je een gaaf huis zeg! Alleen een beetje uit de buurt voor ons..

Dank je ;-)

Als je het koopt en hier gaat wonen, is het ook niet meer uit de buurt :D