Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:32

k ben vanacht terug gekomen uit egypte, hurghada!

was echt super! :+:

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:52

mag ik voor in het vliegtuig een eastpak rugzak meenemen als handbagage?
Ik heb wel afmetingen zien staan op een site, maar word er niet echt wijs uit eigenlijk...
Iemand een idee?!?

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:57

Tuurlijk mag dat! Geen probleem hoor!

Hoe was het Stephanie, wat heb je allemaal gedaan? Welk hotel had je?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:11

@ ja_nee

ik zat in het giftun azur hotel. Vond het heerlijk, alleen het eten wat minder.

we hebben gequat rond een uur of 6, daarbij dus ook de zonsondergang gezien en de sterrenhemel, was ontzettend mooi om te zien! En het quatten zelf was ook gaaf om gedaan te hebben.

Ook zijn we 2 keer met een prive boot wezen varen en gaan snorkelen, ook ontzettend mooi om te zien hoe de onderwater wereld eruit ziet! En bij de eerste keer hebben we dolfijnen gezien. Wat een prachtig gezicht zeg!
Op die boot ga je dan langs 3 plekken, dolfin house, paradise island en nog een snorkelplek.

Ik vond paradise island niet zo heel boeiend. Het was een soort bounty island met hier en daar een vissie, verder geen mooi koraal etc. dus dit eiland hebben we bij de 2e keer varen overgeslagen.

Ook liep er op het strand een kameel waar we op mochten rijden, vriendlief en ik wilde er alleen mee op de foto maar we werden er gelijk opgezet en tsjaa die arabieren he, hup rondje gereden en alsnog op de foto geweest :)

Ook zijn vriendlief en de andere stoere mannen op een banaan geweest en zo'n plat ding waar je op moet liggen, achter de boot..

Verder heeel veel wezen zonnen natuurlijk, t was zeker heerlijk weertje! strand zat op nog geen halve minuut van het hotel/zwembad.. het was heerlijk zo alles dichtbij elkaar :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:17

is er overal makkelijk aan flessen water te komen?
En wat kan ik verwachten aan de kosten van het eten?
En hoe is het met de pinautomaten gesteld? Vaak leeg oid?
(ik had er met m'n broer over, hoeveel we voor 3 dagen moeten pinnen omdat we dan om de cruise zitten en dus niet kunnen pinnen, ik dacht zelf aan 300euro dat is dus omgerekend 2300 LE. Wel erg veel)

Wat raden jullie ons aan? Ben nog nooit zo ver op vakantie geweest ook...vandaar.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:27

Jaa opzich waar wij zaten kon je makkelijk aan flessen water komen. Wij zaten in een all-in hotel dus hadden het niet nodig maar er waren genoeg winkeltjes waar ze het verkochten.

Kosten van het eten verschilt per restaurant en per plaats denk ik. Wij hebben veel in het hotel gegeten omdat het all-in was, maar ook een paar keer buiten de deur waarbij het bij het ene restaurant best te doen was en bij de andere weer iets duurder. Maar wij hebben nergens mee gemaakt dat het extreem duur was..

Pinautomaat hadden wij in het hotel, buiten het hotel heb ik er maar weinig gezien.

Toen wij er waren was 1 pound gelijk aan 13 euro cent.. zo kan je het wel makkelijk omrekenen :)

koers stond op 7.7 ofzo :P

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:32

Stephaniiee_ schreef:
Jaa opzich waar wij zaten kon je makkelijk aan flessen water komen. Wij zaten in een all-in hotel dus hadden het niet nodig maar er waren genoeg winkeltjes waar ze het verkochten.

Kosten van het eten verschilt per restaurant en per plaats denk ik. Wij hebben veel in het hotel gegeten omdat het all-in was, maar ook een paar keer buiten de deur waarbij het bij het ene restaurant best te doen was en bij de andere weer iets duurder. Maar wij hebben nergens mee gemaakt dat het extreem duur was..

Pinautomaat hadden wij in het hotel, buiten het hotel heb ik er maar weinig gezien.

Toen wij er waren was 1 pound gelijk aan 13 euro cent.. zo kan je het wel makkelijk omrekenen :)

koers stond op 7.7 ofzo :P

Oke dankje ;) ik vraag me alleen af hoeveel geld we per dag moeten pinnen, of nouja in ieder geval die 3 dagen, het lijkt me erg veel om met 2000LE op zak te lopen ook al is dat maar 300euro...

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:40

Let op met zoveel geld te wisselen hoor! Want als je van de egyptische ponden terug naar de euro gaat wisselen krijg je een stuk minder terug dan je er zelf voor betaald hebt!! Dus beter iedere dag een beetje wisselen.

Klinkt heerlijk Stephanie! :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:05

nou las ik op een papier dat je 72uur van te voren je terugvlucht moet herbevestigen? Ik heb dit ng nooit gehoord? Jullie toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:51

als het goed is doet de hostess dit voor je,vraag het voor de zekerheid even na.Ik dacht eigenlijk dat het 24 uur van te voren was.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:06

Thanks allemaal, hoeveel geld (Liere of hoe heet de valuta) hadden jullie ongeveer per dag op zak?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:28

Valuta daar zijn Egyptische ponden. ;)
Ik weet niet meer hoeveel ik op zak had daar, maar het hoogste wat je daar kan pinnen is iets van 200 euro als ik het goed heb....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:28

Wij konden avondeten voor 100/150 pond voor met z'n 2en. Dus meer als 200 pond zal ik per dag niet op zak hoeven hebben.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:29

Needje schreef:
Wij konden avondeten voor 100/150 pond voor met z'n 2en. Dus meer als 200 pond zal ik per dag niet op zak hoeven hebben.

200euro pinnen? mijn bank zei 500?
maar je hebt uiteraard nog wel meer nodig als je ook nog excursies wilt gaan doen. Ik moet een beetje gaan nadenken daarover, want ik zit 3 dagen op een cruiseschip dus daar kan ik niet pinnen, maar moet wel zorgen dat ik voldoende geld bij me hebt...

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:42

Stephaniiee_ schreef:
@ ja_nee

ik zat in het giftun azur hotel. Vond het heerlijk, alleen het eten wat minder.

we hebben gequat rond een uur of 6, daarbij dus ook de zonsondergang gezien en de sterrenhemel, was ontzettend mooi om te zien! En het quatten zelf was ook gaaf om gedaan te hebben.

Ook zijn we 2 keer met een prive boot wezen varen en gaan snorkelen, ook ontzettend mooi om te zien hoe de onderwater wereld eruit ziet! En bij de eerste keer hebben we dolfijnen gezien. Wat een prachtig gezicht zeg!
Op die boot ga je dan langs 3 plekken, dolfin house, paradise island en nog een snorkelplek.

Ik vond paradise island niet zo heel boeiend. Het was een soort bounty island met hier en daar een vissie, verder geen mooi koraal etc. dus dit eiland hebben we bij de 2e keer varen overgeslagen.

Ook liep er op het strand een kameel waar we op mochten rijden, vriendlief en ik wilde er alleen mee op de foto maar we werden er gelijk opgezet en tsjaa die arabieren he, hup rondje gereden en alsnog op de foto geweest :)

Ook zijn vriendlief en de andere stoere mannen op een banaan geweest en zo'n plat ding waar je op moet liggen, achter de boot..

Verder heeel veel wezen zonnen natuurlijk, t was zeker heerlijk weertje! strand zat op nog geen halve minuut van het hotel/zwembad.. het was heerlijk zo alles dichtbij elkaar :D

Ben je Mohammed nog tegen gekomen in de waterpijpbar? :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:32

hahah jaaa tuurlijk :D Mn vriend praatte tegen AL die gasten daar...

EN al die namen eindigen op -ED

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:06

leeeuk :D Ben benieuwd naar je foto's!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:15

Als je in mn verzonden berichten kijkt, heb ik daar een paar in het ijsselbokker topic gezet! en anders kan je op me hyves kijken :)

www.adore-you.hyves.nl

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:09

Ik heb geboekt!!!!
Deze wordt het; Sunrise select Island View

Iemand wel eens daar geweest?
Het ligt aan Shark's Bay, Sharm el Sheikh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:21

Wij gaan de eerste week van november naar huraguhada aqua hotel sinbad.
Waar wij boekte was een van de meisjes van het reisburo er net geweest en had het geweldig gevonden.Maar als ik de recentie's lees ga ik met een klein hartje.
En ik ga al niet zo graag zo ver op reis,maar het was de enige bestemming waar de zon schijnt om die tijd.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:27

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week ook terug gekomen van hurgarda. Het was ect heerlijk.. We lagen in het Titanic Resort. We zijn wel met 2 man flink aan diaree geweest. Maar het eten was echt vies in het hotel. Het was allemaal niet gaar.

Toen wij daar waren stond de koers op 7,8. En het wisselen op 8,0.
Mijn vriend heeft gedoken en ik heb gesnorkeld, we hebben een jeepsafari gehad. was echt een hele beleving en de city tour gehad daar in hurgarda. En we zijn natuurlijk naar Cairo geweest. Maar ik vond dat echt een vieze stad. Hoorde later van mensen dat Luxo veel mooier was.

Ik was wel blij toen ik weer terug was. Vond het een mooi land maar de laatste 2 dagen ben ik ziek geworden. Heb toen wel nog activiteiten gedaan, omdat we deze al geboekt hadden.

Het aquapark erbij was ook erg leuk, alleen na een klein ongelukje gehad te hebben ging ik er ook niet meer in (a).

Voor de mensen die nog gaan. Heel veel plezier. En let goed op je beurs. Wat bij mensen wat we hebben leren kennen daar, hebben ze het geld uit de beurs gehaald. Voor de rest ook geen sigaretten op straat kopen, want ze zijn echt vies.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:26

Wij gaan begin december een weekje naar Hurghada.
Geen super de luxe hotel het is ook om nog maar even eruit te zijn en nog wat van een zonnetje mee te pikken.

Iemand de snoreltour gedaan naar dat eiland?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:13

ik ben wezen snorkelen naar paradise island.. het is niks boeiends :P

gewoon een soort van bounty eiland en er is weinig te zien daar qua vissies

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:29

Ik ben ook in Egypte geweest, enkele jaren geleden al...
Wij hadden eerst n nijlcruise geboekt op n 5* schip ( zou het daar persoonlijk niet voor minder doen omwille van hygiëne ed) en dat is ons eigenlijk 100% bevallen.
De groep reizigers werd opgedeeld in groepen opdat we niet met een grote groep zouden zijn voor de bezoeken. 's morgens ( zo rond 7h) deden we de excursies, en tegen dat het echt te warm werd, keerden we terug naar de boot en konden we de namiddag vrij wat zonnen of zo op het dek. We hebben echt prachtige dingen gezien!!

We hadden de cruise nog verlengd met enkele dagen in Hurghada , Three corners Resort. En Hurghada is me eigenlijk tegengevallen... Ik vond dat je echt merkte dat het er 'gemaakt' is voor de toeristen, er is niet veel authentiek aan. Three cornes was op zich wel een zeer goed hotel : netjes, lekker eten ook, en je had er niet het gevoel dat je in een zeer groot hotel zat ...maar het was niet de ideale afsluiter van een mooie reis.
Maar ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:33

Zondagmorgen vertrek ik!