Mexico 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Mexico 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:18

Nee oke. Maar stel dat je ook al aanstaande zondag zou vliegen, zou je je dan ook niet een beetje zorgen maken? Het is nu gewoon een beetje een onzekere week voor ons. Als het goed is gaan we zondag vliegen naar Mexico maar als er een negatief reisadvies wordt afgegeven moeten we nog omboeken en gaan we misschien naar een andere bestemming. Als we wel naar Mexico gaan en we zitten daar is er alsnog een kans aanwezig dat we vervroegd weg moeten omdat het zich uitbreid.
En in augustus is de kans groot dat het al lang weer over is dus dan zou ik me nu inderdaad daar nog geen zorgen om maken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:42

Eerste europese geval is nu ook bevestigd...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:46

Mijn moeder had het over Frankrijk en Spanje?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:49

Spanje is bevestigd. De rest nog niet.
Voorlopig hoor je alleen dat mensen die dus blijkbaar in Mexico city zijn geweest besmet zijn je hoort niks over dat het zich in Mexico verspreid.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:56

Nee inderdaad. En ach, als het ook al in europa verspreid dan kan ik net zo goed naar Mexico gaan. Waar ik op de wereld ook ben, je loopt toch wel kans :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:29

Dat klopt en dat is dus ook mijn insteek.
Loop ik in Mexico geen varkensgriep op dan loop ik het hier in Europa misschien wel op.

Het scheelt idd dat wij pas in augustus gaan maar zekerheid dat het dan over is heb ik natuurlijk dan ook niet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:41

Ik maak me er nog niet heel erg druk om, we gaan ook pas in augustus. En idd, het komt nu ook naar Europa, naast dat het eigenlijk alleen in Mexico-Stad is. Heb iig nog niks gehoord over andere delen van Mexico.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:59

Grote kans dat er na het spoedoverleg overmorgen wel een negatief reisadvies gaat komen. Ondanks dat de ziekte hier al in europa is, is het wel verspreid door mensen die in mexico zijn geweest. Daar zit de haard. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren, het dodenaantal loopt wel verbazingwekkend snel op. De EU raadt reizen al wel af naar de besmette gebieden.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:12

Ja mijn vader zei dat er vandaag alarmfase 4 is afgegeven (geen idee wat dat betekend). En inderdaad, zou best kunnen dat na morgen er wel een negatief reisadvies wordt afgegeven. Aan de ene kant hoop ik dat wel want als de EU al afraad om naar de besmette gebieden te gaan dan is dat niet voor niks.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:46

Lijkt me ook logisch dat ze het afraden om naar besmette gebieden te gaan. Ze willen uitbreiding voorkomen.
Maar ik zie een negatiefreisadvies nog niet zo snel gebeuren of er moeten nog gigantisch veel meer gevallen in Mexico erbij komen. Vergeet niet er wonen miljoenen mensen in Mexico City...op basis van de aantal werkelijk vastgestelde ziekte gevallen valt het nog wel mee tot op heden.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:58

Maar dus nog geen negatief reisadvies.
Als ik nu mijn reis wil omboeken betaal ik gewoon het volle pond voor een nieuw te boeken reis.
Ik wacht dus rustig af tot er eventueel een negatief reisadvies wordt gegeven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:20

Die link staat ook al boven mijn post en had ik idd gezien. Maar is nog steeds geen negatief reisadvies....
Nu leggen ze de keuze bij de reizigers zelf, wel slim moet ik zeggen :Y)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:25

Anoniem schreef:
Die link staat ook al boven mijn post en had ik idd gezien. Maar is nog steeds geen negatief reisadvies....
Nu leggen ze de keuze bij de reizigers zelf, wel slim moet ik zeggen :Y)

:+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:36

M'n vriend heeft net met het reisbureau contact gehad. We kunnen onze reis kostenloos omboeken. M'n vriend is onderweg hier naar toe en dan gaan we zo wat anders uitzoeken.
Iemand nog suggesties? :P Ik heb echt geen idee wat ik uit moet zoeken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:39

Aha dat is wel netjes Pebble...ook via Arke toch?
Dominicaanse Republiek? Brazilië?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:43

Dminicaanse republiek is idd lekker weer en ook mooi, net als cuba. Verder kan ik het je niet zeggen, ben zelf alleen naar die landen geweest daar in de buurt :P
Ik ga me echt nog geen zorgen maken, ga pas in augustus, vrees dat ik voor alle stress en oproer veel en veels te nuchter ben en toch wel íets af weet van virussen en ziektes :o zal wel lekker egoistisch en betweterig zijn maargoed :o

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:16

curacao/aruba is ook erg leuk.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:11

Hebben jullie dan geen omboekverzekering? Is echt maar 3 euro per dag ofzo, en dan kan je kosteloos je reis omzetten! Wij hebben hem ook.
Als wij niet naar Mexico zouden kunnen gaan (eind augustus) dan gaan we geloof ik ook naar de Domenicaanse Republiek

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:35

Nee wij hebben geen omboekverzekering maar we kunnen wel kostenloos omboeken nu.
We zijn net bij het reisbureau geweest maar het aanbod is wel beperkt nu.
Waarschijnlijk gaan we op 28 mei naar Bali toe mits ik mijn vrije dagen kan ruilen op m'n werk. Anders wordt het de Malediven of Curacao.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:48

hee !
Hier een berichtje vanuit mexico. wij hebben er zelf weinig van gemerkt tot gister... We zagen de berichten op cnn en schrokken wel een beetje. Je merkt er zelf hier helemaal niks van al zitten er wel metnsen in de stresss vandaag zijn er mensen eerder naar huis gegaan , ook zijn er mensen die terug willen maar niet kunnen. Er is verder weinig van te merken je merkt wel dat er veel vragen komen. Ok zijn er in dit hotel 2 mensen ( van de weetikhoeveel mensen aan personeel) die een mondkapje dragen , hier schrok k eerlijk gezegd wel van. Ook lopen ze op cancun allemaal met een kap, en daar moeten de reizigers ook een kapje dragen. Hopelijk komt het niet dichterbij maarzover als het nu is geen last. Verder is het hier meer dan top, gister met dolfijnen gezwommen, de footpush s echt geweldig ! Ik kom met een uitgebreid verslag als ik thuis ben. Zit hier nu een week, en as dinsdag vlieg ik terug
groetjes

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:19

Hee Sharona,

Fijn dat je het naar je zin hebt! Ik had me ook erg op Mexico verheugd maar we gaan nu toch naar Bali toe.
Jammer maar helaas niks aan te doen.....

Ik ga nu dit topic verlaten. Iedereen die nog wel naar Mexico gaat dit jaar: Heeeel veel plezier!!!! Ik zal er vast over een paar jaar ofzo ooit ook wel een keer komen.
Casper, Santigo en Ntlie: gaan jullie toch nog eerder als mij naar Mexico ;)

Nou veel plezier! Ik zal af en toe nog wel eens op dit topic spieken om te kijken of er al foto's zijn geplaatst :)

Doeiii :evaw:

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:39

Nou jongens, het besmette nederlandse meisje zat een rij achter mij. Wat betekend dat ik nu ook de medicijnen moet halen.

De griep is overigens helemaal niet zo gevaarlijk. Het verloopt net als een normale griep, maar in een land zoals Mexico zijn ze net zo goed met de gezondheidszorg. Het valt dus allemaal reuze mee en jullie hoeven je niet druk te maken.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:56

Volgens mij is het topic een beetje verlaten.. Mocht er nog interesse zijn naar de foto's dan hoor ik het wel!