Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:09

De trein is pas duur hier! Ik denk dat je zou moeten kijken naar de bus (greyhound).

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 04:49

Ligt er aan. Trein kan goedkoper zijn. Op een dinsdag boeken ;)
Vliegen is over het algemeen vrij duur, je moet geluk hebben om een goedkope vlucht te vinden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:18

JudithO schreef:
We laten Calgary maar zitten. Zagen dat er in Manitoba ook een Stampede is, dat scheelt heel wat kilometers en is goed te combineren met andere dingen die we willen doen/zien.
Dan hebben we nog een goed excuus om nog eens richting Calgary en de Rockies te gaan!

Je hebt ook de Holstein Rodeo. Weliswaar niet zo groot als de stampede maar ook zeker de moeite waard :)
En de RAM Rodeo die altijd verschillende plekken aan doet. Gewoon eens leuk om je een middagje te vermaken mocht je niet zoveel te doen hebben..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:03

Blacky94 schreef:
Evt de trein? Vliegen binnen Canada/Noord Amerika is over het algemeen vrij prijzig..

Nee, vliegen is vaak net goedkoper dan de trein of bus.

Kijk even op Skyscanner.com, daar kan je gemakkelijk prijzen vergelijken.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:15

Ik heb goede ervaringen met zowel bus als vliegtuig. Sterker nog, ik had een vlucht waar ik de enige was. Best leuk, een privévlucht :D

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:11

Ik wil mij hier ook even melden.. ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor naar canada te gaan. Ik zou graag tussen de paarden willen zitten het liefst de reining. Heeft iemand ervaring hiermee met een werkvakantie..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:16

@ doubleVv: je kunt mij een berichtje sturen, ik kan je waarschijnlijk verder helpen, afhankelijk wat je met 'werkvakantie' bedoeld. Trainers die ik ken, zal weinig vakantie zijn, het is kei hard werken maar ook leuke kansen krijgen en leren. Of wat is je doel eigenlijk? Leren, of zoek je een stalbaan?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:58

_Linda schreef:
@ doubleVv: je kunt mij een berichtje sturen, ik kan je waarschijnlijk verder helpen, afhankelijk wat je met 'werkvakantie' bedoeld. Trainers die ik ken, zal weinig vakantie zijn, het is kei hard werken maar ook leuke kansen krijgen en leren. Of wat is je doel eigenlijk? Leren, of zoek je een stalbaan?

Ik heb je een berichtje gestuurd

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:39

Blacky, dank je voor deze opties voor rodeo's! Ik zal er eens naar Googlen.

Calgary Stampede gaat het sowieso niet worden. Trein/bus/vliegtuig is qua prijs allemaal zo rond 400$ pp. Dat gaat me iets te ver. Zouden we er een roadtrip omheen bouwen is het nog te doen, maar Guelph-Calgary is al 3300 km. En aangezien we sowieso nog een familiebezoek in de VS hebben staan, wordt dat wel een beetje te veel van het goede.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:14

Begin december Young professional visum voor Canada aangevraagd, hopelijk krijg ik een visum :j
Voor school 3 maanden stage lopen in Kitchener, duimen voor het visum dus!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:33

Moet zeggen dat de Calgary stampede leuk was, maar om te zeggen wauw vond ik het niet. We zijn er 1 dag geweest, 's morgens de parade, en daar moet je echt de tijd voor nemen, was lang wachten. En daarna zijn we naar de stampede zelf geweest, de shows waren wel leuk, maar ik had ook wel verwacht dat je er flink wat shopjes had, die waren er wel, maar bijna niets voor paardensport.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:53

Nouja ik ga niet per see voor de paardensport naar een stampede. Ik ga voor de volledige rodeo. We aimen nu richting de Manitoba Stampede. Die zit een stuk dichter in de buurt van de rondreis die we toch al gaan maken.
Ik zou nog wel graag een keer cutting en penning willen zien, daar moet ik nog maar eens goed voor googlen, want die zie ik bij die rodeo's niet staan.

En Loesjuh, wanneer ga je naar Kitchener? Dan zit je vlak bij mij!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:09

Half mei tot half augustus als het goed is, heb bij het bedrijf Hendrix genetics (hybrids) een stage contract zodra het visum binnen is

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:21

Ah, dan ben ik er ook nog! Ik zit er van half maart tot begin juli.
Kunnen we vast wel eens gaan meeten :)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:22

Oké leuk! Ja moeten we dan eens contact zoeken! :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:30

Voor de rodeo was het zeker prachtig! Dat was ook het enige leuke :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:10

Cutting en penning zul je niet bij rodeos vinden. Tijdens de Calgary stampede is er o.a. cutting futurity, maar staat los van de rodeo. Waarschijnlijk vind je info op de cutting horse association website van betreffende provincie (voor jouw ontario cutting horse association). Zelfde geld voor als je team penning wilt zien, ze hebben ook vast een association website voor ontario.
(ikzelf zou voor een cutting wedstrijd gaan, maar geen idee of je daar veel van hebt in het oosten)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:44

Ik heb geen verstand van alle verschillende onderdelen van western, maar ze hadden er wel veel verschillende

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:42

De Calgary Stampede lijkt mij ook wel mooi, ik zit dan toch in de buurt dus ben van plan om wel te gaan :) .
Iemand nog tips voor een goede reisverzekering? ik zie door de bomen het bos niet meer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:48

Linda, dank voor de info! En waarom zou je liever voor cutting gaan?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:30

Lotte, ik zou voor Tasman gaan. Heb redelijk wat gedoe gehad met ziekenhuisbezoeken toen ik in Canada zat en alles is heel netjes afgehandeld :)

Een oud collega van mij deed team penning dus trainingen en wedstrijden zijn er zeker wel maar ik spreek hem verder nooit meer (konden ook niet zo goed samen) dus zou niet precies weten hoe wat en waar. Hij woont in Durham dus binnen 1,5u daarvan zal er zeker wel het een en ander te vinden zijn.

En probeer ook eens het Reach Center in Clinton, die hebben ook wel regelmatig het een en ander aan trainingen en rodeo's etc.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:51

Dank Blacky :)

Ik zou het ook fijn vinden om daar zo nu en dan nog eens te rijden (liefst western, dat doe ik hier ook). Ik ben al wel iets aan het zoeken, maar blijf het lastig vinden. Nog tips voor zoektermen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:25

Je kan miss iets proberen van riding lessons of riding school icm de discipline in western en omgeving maar ik heb zelf nooit lessen gevolgd daar dus zou zo snel ook niks weten..
En evt een ad op kijiji ofzo?

Het stikt van de stallen rondom Guelph, KW, Hamilton/Burlington/Oakville maar echt specifiek stallen met lespaarden oid heb ik nooit echt gezocht...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:41

Wat ik op Google vind zijn vooral stallen die lesgeven in Engels rijden. Laat ik nu net vorig jaar zijn overgestapt :P

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:52

Toen ik aan het reizen was heb ik de globetrotter van mondial assistance gehad. 2 keer iets met ziekenhuisbezoek moeten afhandelen, geheel probleemloos. Dus ik was er tevreden mee.

Cutting is een judged event en teampenning een timed event, het zijn twee totaal verschillende evenementen. Je ziet een behoorlijk aantal "yahoos" in de teampenning. Cutting heeft een hoger stockmanship/horsemanship niveau. En het is super om de cowsense in de paarden te zien.
(Daarnaast gaat teampenning tegen mijn principe in, wij zullen nooit onze cattle in een paddock rennen. We proberen alles low-stress te doen, zodat de cattle gezond blijft en de cattle werkt ook beter voor je, veel efficienter).

Wat lessen betreft, misschien deze lespaarden heeft: http://episreiners.com (ken hem verder niet ook geen idee wat voor trainer hij is, maar zal iig performance gerichte les zijn). En probeer inderdaad via googlie bijv: western riding lessons guelph.