Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:10

lukka63 schreef:
Ik zou het wel weten daar een zitkamer maken lekker licht en dicht bij toilet en badkamer.
Bijzonder dat toilet in de schuur zat.

moet het wel te verwarmen zijn, tis wel grote hoge ruimte zo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 21:25

Klopt. Vandaar ook nadenken over het wat en hoe en wanneer en vooral is het geld ervoor, de altijd voortdurende puzzel.

Er kan veel, goed isoleren van een plafond enz. Met de aannemer al er goed over gepraat. Mijn woonkamer achter is een fijne plek met fijn uitzicht. Vloer en kozijn/deur is stap 1. Dan financieel uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar erg volle week. Morgen propvol, zondag een leuke dag twee dorpen verderop. Maandag ochtend wat. Dinsdag middag uitgenodigd voor een aperatief. Ergens in de week komt er nog het ontwerpplan van de deuren. En nog een ophoging van een inspectiepunt. Hijg hijg :') ergens tussendoor graag nog de stellingrekken opbouwen, al ligt er nu een trap in de weg _O-

Ik ga zo even snel schetsen

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 21:27

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:14

Onverwarmd slapen zou ik niet erg vinden. Alleen misschien erg licht. Gordijnen ophangen zal ook niet zo handig zijn.

Extra dekens op bed en dan is prima uit te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 09:07

Kou en slapen geen probleem. Maar eerst de vloer en deuren af. Dan rustig nadenken

Trage start en ik moet een kalm aan dag doen fysiek. Dadelijk naar de bank en vanmiddag de loodgieter. Dat was het wat mij betreft wel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:39

Ik ben zoooooo benieuwd <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 12:01

Even geduld aub :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:05

Ja het gaat niet sneller dan het al gaat :D en neem je rust he!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 19:52

Rust was dah? _O- dat wat je neemt als je lijf zegt nope ik ben het er niet mee eens? -O- mijn been geeft me flinke au gister en vandaag. %) niet tof. Niet veel gedaan fysiek (bijna niks eigenlijk behalve lopen van a naar b wat moet, en een zitbank verplaatsten) maar de franse geld bank was weer even hogere wiskunde en hard werken kwa taal.

Ruim 2 uur daar geweest. Er moest ook een hele hoop geregeld worden. Maar de corsa is verzekerd ook met tijdelijk export kenteken *\o/* ik kan dus blijven rijden en de definitieve kentekenplaten alleen doorgeven is voldoende. Dat kostte een stevige portie tijd maar met succes. Er zat iets raars bij de woonhuis verzekering kwa document dat heeft geen gevolgen maar nog niet achterhaald wat en hoe :? De rest is ook gelukt goddank na heel veel handtekeningen.

De boiler hangt, al wilde een van de chemische pakkingen niet meewerken, dat is nu een fysiek gat en en enorm dikke bout. Ipv voorheen een l ullig schroefje en een gammel frame. Zo veel fijner schoonmaken dadelijk **\O/** ik kan de vloerman berichten dat dat stukje ook dicht kan met beton :j

En een van mijn banken mag alvast proefstaan. Staat daar best. En de degelijke grondige zekering van de deuren ook meteen zichtbaar. Daardoor is mijn woonkamer weer een beetje bruikbaarder kwa ruimte. De extra bank eruit en de topdekmatras op bed. Nu kan ik stoken als nodig en meer maairuimte weer.

Afbeelding

Vanavond een lego avond met muziek nog kort

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 21:10

Vind het een knappe constructie zoals ze de deuren opgehangen hebben. :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:38

karuna schreef:
Rust was dah? _O- dat wat je neemt als je lijf zegt nope ik ben het er niet mee eens? -O- mijn been geeft me flinke au gister en vandaag. %) niet tof. Niet veel gedaan fysiek (bijna niks eigenlijk behalve lopen van a naar b wat moet, en een zitbank verplaatsten) maar de franse geld bank was weer even hogere wiskunde en hard werken kwa taal.

Ruim 2 uur daar geweest. Er moest ook een hele hoop geregeld worden. Maar de corsa is verzekerd ook met tijdelijk export kenteken *\o/* ik kan dus blijven rijden en de definitieve kentekenplaten alleen doorgeven is voldoende. Dat kostte een stevige portie tijd maar met succes. Er zat iets raars bij de woonhuis verzekering kwa document dat heeft geen gevolgen maar nog niet achterhaald wat en hoe :? De rest is ook gelukt goddank na heel veel handtekeningen.

De boiler hangt, al wilde een van de chemische pakkingen niet meewerken, dat is nu een fysiek gat en en enorm dikke bout. Ipv voorheen een l ullig schroefje en een gammel frame. Zo veel fijner schoonmaken dadelijk **\O/** ik kan de vloerman berichten dat dat stukje ook dicht kan met beton :j

En een van mijn banken mag alvast proefstaan. Staat daar best. En de degelijke grondige zekering van de deuren ook meteen zichtbaar. Daardoor is mijn woonkamer weer een beetje bruikbaarder kwa ruimte. De extra bank eruit en de topdekmatras op bed. Nu kan ik stoken als nodig en meer maairuimte weer.

[ Afbeelding ]

Vanavond een lego avond met muziek nog kort

Mooie vloer! Wordt dit straks de woonkamer?

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:37

Wat fijn dat de mooie Vogezen boog blijft bestaan aan de buitenzijde ;)

Zowee.. er is alweer veel werk verzet :j

Mooie stad hè Colmar, het oude gedeelte dan.

Geniet samen van jullie ristig dagje weg, wat gaan jullie doen een paar dorpen verder?

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:30

Muziek festival