Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 20:25

Klopt. Vandaar ook nadenken over het wat en hoe en wanneer en vooral is het geld ervoor, de altijd voortdurende puzzel.

Er kan veel, goed isoleren van een plafond enz. Met de aannemer al er goed over gepraat. Mijn woonkamer achter is een fijne plek met fijn uitzicht. Vloer en kozijn/deur is stap 1. Dan financieel uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar erg volle week. Morgen propvol, zondag een leuke dag twee dorpen verderop. Maandag ochtend wat. Dinsdag middag uitgenodigd voor een aperatief. Ergens in de week komt er nog het ontwerpplan van de deuren. En nog een ophoging van een inspectiepunt. Hijg hijg :') ergens tussendoor graag nog de stellingrekken opbouwen, al ligt er nu een trap in de weg _O-

Ik ga zo even snel schetsen

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 20:27

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:14

Onverwarmd slapen zou ik niet erg vinden. Alleen misschien erg licht. Gordijnen ophangen zal ook niet zo handig zijn.

Extra dekens op bed en dan is prima uit te houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 08:07

Kou en slapen geen probleem. Maar eerst de vloer en deuren af. Dan rustig nadenken

Trage start en ik moet een kalm aan dag doen fysiek. Dadelijk naar de bank en vanmiddag de loodgieter. Dat was het wat mij betreft wel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:39

Ik ben zoooooo benieuwd <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 11:01

Even geduld aub :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:05

Ja het gaat niet sneller dan het al gaat :D en neem je rust he!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 18:52

Rust was dah? _O- dat wat je neemt als je lijf zegt nope ik ben het er niet mee eens? -O- mijn been geeft me flinke au gister en vandaag. %) niet tof. Niet veel gedaan fysiek (bijna niks eigenlijk behalve lopen van a naar b wat moet, en een zitbank verplaatsten) maar de franse geld bank was weer even hogere wiskunde en hard werken kwa taal.

Ruim 2 uur daar geweest. Er moest ook een hele hoop geregeld worden. Maar de corsa is verzekerd ook met tijdelijk export kenteken *\o/* ik kan dus blijven rijden en de definitieve kentekenplaten alleen doorgeven is voldoende. Dat kostte een stevige portie tijd maar met succes. Er zat iets raars bij de woonhuis verzekering kwa document dat heeft geen gevolgen maar nog niet achterhaald wat en hoe :? De rest is ook gelukt goddank na heel veel handtekeningen.

De boiler hangt, al wilde een van de chemische pakkingen niet meewerken, dat is nu een fysiek gat en en enorm dikke bout. Ipv voorheen een l ullig schroefje en een gammel frame. Zo veel fijner schoonmaken dadelijk **\O/** ik kan de vloerman berichten dat dat stukje ook dicht kan met beton :j

En een van mijn banken mag alvast proefstaan. Staat daar best. En de degelijke grondige zekering van de deuren ook meteen zichtbaar. Daardoor is mijn woonkamer weer een beetje bruikbaarder kwa ruimte. De extra bank eruit en de topdekmatras op bed. Nu kan ik stoken als nodig en meer maairuimte weer.

Afbeelding

Vanavond een lego avond met muziek nog kort

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:10

Vind het een knappe constructie zoals ze de deuren opgehangen hebben. :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 22:38

karuna schreef:
Rust was dah? _O- dat wat je neemt als je lijf zegt nope ik ben het er niet mee eens? -O- mijn been geeft me flinke au gister en vandaag. %) niet tof. Niet veel gedaan fysiek (bijna niks eigenlijk behalve lopen van a naar b wat moet, en een zitbank verplaatsten) maar de franse geld bank was weer even hogere wiskunde en hard werken kwa taal.

Ruim 2 uur daar geweest. Er moest ook een hele hoop geregeld worden. Maar de corsa is verzekerd ook met tijdelijk export kenteken *\o/* ik kan dus blijven rijden en de definitieve kentekenplaten alleen doorgeven is voldoende. Dat kostte een stevige portie tijd maar met succes. Er zat iets raars bij de woonhuis verzekering kwa document dat heeft geen gevolgen maar nog niet achterhaald wat en hoe :? De rest is ook gelukt goddank na heel veel handtekeningen.

De boiler hangt, al wilde een van de chemische pakkingen niet meewerken, dat is nu een fysiek gat en en enorm dikke bout. Ipv voorheen een l ullig schroefje en een gammel frame. Zo veel fijner schoonmaken dadelijk **\O/** ik kan de vloerman berichten dat dat stukje ook dicht kan met beton :j

En een van mijn banken mag alvast proefstaan. Staat daar best. En de degelijke grondige zekering van de deuren ook meteen zichtbaar. Daardoor is mijn woonkamer weer een beetje bruikbaarder kwa ruimte. De extra bank eruit en de topdekmatras op bed. Nu kan ik stoken als nodig en meer maairuimte weer.

[ Afbeelding ]

Vanavond een lego avond met muziek nog kort

Mooie vloer! Wordt dit straks de woonkamer?

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:37

Wat fijn dat de mooie Vogezen boog blijft bestaan aan de buitenzijde ;)

Zowee.. er is alweer veel werk verzet :j

Mooie stad hè Colmar, het oude gedeelte dan.

Geniet samen van jullie ristig dagje weg, wat gaan jullie doen een paar dorpen verder?

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 23:30

Muziek festival

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 12:39

Gister Langres bezocht en de toerist uitgehangen. Later vanmiddag muziek festival en daarna concert in de buurt. Soort van reggea geloof ik. Vanmorgen de wasmachine weer aangesloten en gewassen. Dat was wel nodig :+ nummer drie draait nu. :')

En na *kuch wat minder openbaar geschikte momenten en 1,5 uur ge ......(iets met een net te korte stroomdraad, meerdere vallende schroefjes, kapjes die niet meewerken, sokjes die dwarsliggen en twee paar te korte armen -O- ) ik eindelijk weer fatsoenlijk licht op douche en wc.

Alleen mijn knie/been liggen enorm dwars. %) Dik, erg pijnlijk en gewoon niet bepaald aangenaam en goed bruikbaar. Na een stomme kleine verstapping vrijdag ochtend. Het gaat met ministapjes weer vooruit ma na vanmorgen ook weer achteruit even. Mooi weer en ik lig op bed :\

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:33

Echt dat lijf van jou past niet bij je leven. Als dat een echte match was geweest dan had je Usain Bolt er nog uitgelopen. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 08:47

Nope ik ben absoluut geen renner nog snel :') meer een schildpad dan een haas.

Maar die knie is natuurlijk gruwelijk stuk en erg kwetsbaar -O- het minste geringste aan verkeerde beweging en hij geeft problemen, alleen nu iets erger dan normaal. Al krabbelt het wel iets op gelukkig. Maar dystrofie meldt zich meteen dan ook. %)

Vanmorgen waren er plannen voor een pelgrimsmis maar nope streep erdoor ivm vermoeidheid van gv. Dan hadden we over 5 minuten weggemoeten. Maar ik hoor nog een intens gesnurk :+ wel boodschappen vandaag gepland en voorbereidende ingraaf dingen. Woensdag wordt een spannende dag, of het valt mee of de sjit breekt gruwelijk uit. En daarna? Niemand weet het :n

Vandaag even wat extra inslaan (weckpotten ook voor vlees mocht stroom langer uitvallen) voor het geval dat en we willen de generator testen. Nog niet gedaan oeps. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 18:52

Afbeelding
Afbeelding

:+

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:40

haha, je lijkt goed geslaagd zo :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 20:42

Dit was nog niet alles :+ de vrieskast staat er niet bij. :') de kleine vriezer begint lawaai te maken, ook al 16/18 jaar oud. Beter vervangen nunik het kan betalen. :)

Maar veel kleding ook. Bus voorraad aanvullen, huis voorraad ook. Toiletpapier en schoonmaakmiddel en zo. Noodvoedsel in blik enz.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:00

Beste voorraad!
Zijn de boodschappen daar goedkoper dan in NL?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 05:34

Zeker wel voor het meeste. Inlegkruisjes vanaf 95 cent per 50. Groot blik aardappelen 1.03, 50 zakjes thee 1,04. Vegan soja vrije toetjes 1,50 per twee of 2,05 per 4. Voor gv een paar blik maaltijden van 800 gram. Tussen de 1,25 en 2,10. Alles wel duurder dan 2 jaar geleden, al is dat meer een centen kwestie dan in nl dubbeltjes duurder. maar de leclerc is meest goedkoper dan nl. de pindakaas is wel duurder. :+

Er zat ook best wat kleding bij voor hier voor twee personen. Scheelt heen en weer slepen. Broeken tussen 7,50 en 25 euro. Vest en trui voor onder de 10 euro pp. De vorige keer heb ik uberfoute maar lekkere joggingbroeken gekocht van 8,95. Ze verkopen ook kleding, schoenen, witgoed,tv s, keuken apparatuur, speelgoed. Auto spullen, sport en spel, tuin, enz. Een beetje zoals de macro in nl.

Na een avond volstortregen, scrabble en een ontdekt mini lekje in het schuurdak -O- vertrekt bezoek naar nl weer om eventuele sjit morgen te ontlopen. Onbekend wat er komen gaat en waar, het kan meevallen. Het kan gruwelijk tegenvallen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:01

Ik ben dol op de e.leclerc :D ik neem elke winter ook meer dan genoeg mee naar Nederland _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 13:11

:D Heel slim plan

Maar o ja ik mag het hier eindelijk neerzetten <3 mijn papa is verliefd en heeft het heel erg te pakken. Allebei trouwens. <3 Zo leuk om ze samen te zien. Hij heeft zijn oude glimmende pretoogjes weet terug die ik echt al heel lang niet zo heb gezien. Iemand die hij al 60 jaar kent. Een simpel bezoek sloeg opeens om in vlinders in een tornado, en ze zien er nu uit als twee verliefde bakvissen. Ze hebben ook officieel verkering. Zo tof :D

Wel gaat er dan ook door me heen, echt zo tof om zo je laatste levenstijd door te brengen met een geliefde. Maar ook als een van de twee wegvalt zit de ander met alweer een intens verdriet en gemis. Maar daar hebben ze het over gehad. En beiden zijn van mening. Beter een korte tijd met deze liefde erbij dan het wegstoppen om extra pijn te voorkomen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:13

ooh wat leuk voor je pa (en ook voor jou, want zijn geluk is natuurlijk heel belangrijk voor je)
Dat ze maar lang van elkaar mogen genieten.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:28

Oh wat ontzettend lief :+: wens ze samen maar veel geluk! Heerlijk om elkaar op zo'n leeftijd nog te mogen herontdekken :D en ze staan er mooi in :j beter genieten van de tijd samen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:47

Oh wat schattig! Ik ben het met ze eens dat het beter is nu misschien kort geluk te hebben gehad dan helemaal niet meer.

Betekend dat dan ook dat je vader minder mee gaat naar jou of krijg je er eentje extra bij?