Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:28

Ik heb gelijk contact opgenomen met de bank. Maar ze hebben ons telefoon gesprek nog niet verwerkt vandaar dat het zolang duurt voordat ik nu de brief ontvang waarmee ik het geld terug kon vorderen :)
Heb ook net een mailtje naar het betreffende hotel gestuurd, zal mij benieuwen wat ik terug krijg.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:26

_Linda schreef:
@ sophie: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/a ... =nl&cat=wh
Staat iedere stap heel duidelijk aangegeven. Succes.

Dankjewel! nu las ik alleen weer iets anders waar dit in staat:

Citaat:
WWOOFing is legal in Canada. Foreign nationals volunteering on farms in exchange for

room and board for a period of up to four weeks per farm do not require work permits.

However, a visitor's visa may be required from certain countries. Please do your research

and find out whether you need any kind of visa to enter Canada. We cannot provide

advice on this issue - it is up to you to do the research and find out. If you are a citizen of

another country, please visit the "Citizenship and Immigration Canada" website to see if

you require a visitor visa to enter Canada.

Ik ga waarschijnlijk voor een periode van 6 tot 8 weken. Zou dit dan betekenen dat als ik na de eerste 4 weken een andere ranch zoek, ik geen werkvisum nodig heb? En moet ik dan van te voren al weten wat mijn tweede ranch word?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:51

Yep, dat klopt Sophie. Het beste is dat je de immigratie officier een tweede plek al kunt aangeven. Het ligt heel erg aan welk officier je voor je hebt. Je kunt je tweede plek altijd nog veranderen als je eenmaal in Canada zit ;) . Verder ervoor zorgen dat je bewijs hebt van voldoende geld en bewijs van je retourticket. Ze willen er simpelweg zeker van zijn dat je niet gaat werken voor geld en dat je het land weer verlaat.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:58

_Linda schreef:
Yep, dat klopt Sophie. Het beste is dat je de immigratie officier een tweede plek al kunt aangeven. Het ligt heel erg aan welk officier je voor je hebt. Je kunt je tweede plek altijd nog veranderen als je eenmaal in Canada zit ;) . Verder ervoor zorgen dat je bewijs hebt van voldoende geld en bewijs van je retourticket. Ze willen er simpelweg zeker van zijn dat je niet gaat werken voor geld en dat je het land weer verlaat.

ah oke super! Dan ga ik dat meteen regelen

Edit; is er daarna echt geen mogelijkheid dat ik op dezelfde ranch blijf tot het einde? Mocht het daar nou echt heel goed bevallen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:12

Nog maar een paar nachtjes slapen en dan zitten we in het vliegtuig op weg naar Calgary. Ik heb er zo'n zin in, was het maar al vrijdag! Druk bezig met het laatste papierwerk wat we mee moeten nemen om het visum geldig te laten maken, en alvast wat dingetjes klaarleggen! Als ik hier die mooie foto's van Lake Louise voorbij zie komen, kan ik niet wachten om daar weer rond te kunnen lopen!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:14

SophieFT schreef:
_Linda schreef:

ah oke super! Dan ga ik dat meteen regelen

Edit; is er daarna echt geen mogelijkheid dat ik op dezelfde ranch blijf tot het einde? Mocht het daar nou echt heel goed bevallen?

Alles kan en erachter komen doen ze wrs toch niet. Vriendin van mij heeft het ook gedaan, 6 weken stage gelopen maar gezegd dat ze op vakantie ging en mij ging bezoeken (ik zat er toen op een WHP; overigens kwam ze mij wel echt opzoeken want ze heeft een week bij mij gezeten en verder intern bij een NL gezin 20min verderop dus zagen we elkaar alsnog regelmatig :') ).
Had ze de ambassade nog gebeld en ondanks dat het eigenlijk niet mag heeft zelfs die toen aangegeven dat het eigenlijk de moeite niet was om een stagevergunning of whp aan te vragen voor die paar weken en ze het beste gewoon kon zeggen dat ze op vakantie ging. En dan is 6 weken echt zo lang niet...
Als je een retourticket en genoeg geld hebt en een 2e bedrijf evt achter de hand zullen ze je wrs niet weigeren.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 06:19

Gewoon zeggen dat je mij komt opzoeken. Je hebt mijn naam, kent me goed (je kan allemaal vertellen hoe je me kent :P), dat ik hier al een tijd zit en je me op komt zoeken om samen te reizen omdat je Canada zon prachtig land vindt (vinden ze leuk als je dat zegt :D :D). En dat ik nu nog in een gastgezin zit, waar je naar toe komt omdat we hier een auto hebben die we kunnen lenen om een roadtrip te maken. Geef t telefoonnummer van hier voor als ze willen bellen en mijn naam. Je hebt genoeg geld op je bankrekening dus waarom zouden ze dat niet geloven en je weigeren? En je zit in t seizoen voor touristen dan.

Echt, geloof mij dat is t beste. Je hoeft niet eens te zeggen dat ik nog in een gastgezin zit. Je kan gewoon zeggen dat je wilt reizen ofzo.
Zolang je trouwens alles verwijdert wat zegt dat je naar een ranch gaat waar je gaat werken. Ze kunnen je voof alles vragen. Telefoon, laptop, dagboek. Alles.
Als ze in je bijv telefoon een berichtje zien war ze niet vertrouwen dan wordt het gevaarlijk :P

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:12

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben bezig met een visumaanvraag voor een WHV en hoop volgend jaar voor een half jaar of jaar naar Canada te gaan ben nu een beetje aan het rondkijken nog geen concrete plannen ofzo!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:19

SophieFT schreef:

Jawel hoor. Wij hebben mensen voor de volle 6 maanden hier gehad. Ik zou zeggen 80% heeft geen problemen met het binnenkomen. En die 20% die problemen had, kwam nog steeds binnen maar dan met een korter visum. Nog nooit iemand gehad die is teruggestuurd. Heb een plan, en blijf daarbij. Als je iets zegt dat hun verdacht maak of een verhaal dat niet klopt, dan kunnen ze het je moeilijk maken.

Een meid die we hier hadden had haar retourticket in bagage gestopt en kon het dus niet laten zien. Ze dacht dat ze ging werken (18 jr en alleen reizen en geen bewijs van retourticket vond IO verdacht). Uiteindelijk visum voor 4 maanden gekregen ipv 6, enkel voor de 4 boerderijen die ze van te voren had ingepland.

Een andere meid kwam maar 6 weken naar Canada, heeft werk in NL, genoeg geld, retourticket en kwam voor 4 weken naar boederij en 2 weken reizen. Kreeg enkel visum voor die weken omdat IO haar niet geloofde (hoe kon ze nu 6 weken weggaan van haar werk, ze had 0 uren contract maar dat kennen ze in Canada niet).

Weer een andere meid was super nerveus en had gezegd dat ze vrienden ging opzoeken in Edmonton (ze ging naar onze plek en wonen niet eens in Edmonton). IO geloofde haar niet en moest naar andere IO toe. Ze had zich al in de problemen gewerkt door een ander verhaal te zeggen, dus als ze ons hadden gebeld hadden de verhalen niet gematcht. Verder facebook berichten niet gewist, toen ze aan het wachten was op IO2 heb ik haar gezegd om snel alles te wissen. Gelukkig was de tweede IO heel gemakkelijk en heeft haar gewoon doorgelaten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:31

Jippie!! Zoals het nu lijkt, ga ik eind maart naar Guelph voor een paar maanden, voor een stage.
Toevallig bokkers daar in de buurt?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:39

@JudithO
Ik ben daar nu in de buurt! Studeer momenteel t/m december aan de University of Waterloo :)
Maar eind maart dus al weg, haha.

Waterloo en omgeving is niet per se heel boeiend, maar als je genoeg tripjes maakt komt dat helemaal goed! Ben je al eerder in Canada geweest?

Verder ben ik denk ik een beetje verliefd aan het worden op Canada. En ik ben niet eens op de mooiste plekken geweest van het land. Maar vind het zo'n heerlijk land, de sfeer, de natuur, de mensen, alles!
Vind het oprecht heel jammer dat ik al bijna weer naar huis ga... Ga dan ook flink sparen om snel terug te kunnen voor een echt goede rondreis door Canada.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:32

Ah jammer. Weer een meeting minder ;)

Ik ben nog nooit in Canada geweest, dus ik ben erg benieuwd!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:35

Tip: Ga naar Algonquin! Is een nationaal park, en het is echt prachtig! Je hebt wel een auto nodig om er te komen, maar als je de mogelijkheid hebt, zeker doen!

Verder, Toronto, Ottawa, Montreal & Quebec zijn ook goed te bereiken (zelfs met treinen/bussen, relatief korte reizen voor Canada (Quebec zal zo'n 8 a 9 uur weg zijn) en ook zeker aan te raden :)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:11

Leuk zeg JudithO! :)
Ik heb mijn WHV binnen en ook al een mogelijk adresje voor mei tot september. Het lijkt een heel leuk adres alleen twijfel ik nog omdat ik in september misschien weer wil gaan studeren...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:07

Dank voor de tips! Reisjes/langere weekenden weg staan zeker wel in de planning.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:16

@Lottexxx, als je WHV hebt, maak daar volledig gebruik van! Je gaat spijt krijgen anders. Het is zo een unieke ervaring, en als het even kon, was ik er nog steeds! Niet voor niks dat ik 4 maanden langer ben gebleven met toeristenvisum ^^

Studeren kan altijd nog. Ik heb er een jaar vantussen genomen (midden in mijn studies) en heb nu de draad weer opgepikt. Eigenlijk ging dat nog best vlot. Dus daar zou ik me echt geen zorgen om maken.

Ik mis Canada elke dag, ik kan amper naar foto's kijken zonder dat ik er helemaal nostalgisch van wordt. Ik weet zeker dat ik nog terug ga. Op vakantie mss deze zomer, en na mijn studies, hopelijk een manier vinden zodat ik er voorgoed kan blijven. Ik ben in het verkeerde land geboren... Ik hoor daar thuis, niet hier :o Lol!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 04:45

Lottexxx schreef:
Leuk zeg JudithO! :)
Ik heb mijn WHV binnen en ook al een mogelijk adresje voor mei tot september. Het lijkt een heel leuk adres alleen twijfel ik nog omdat ik in september misschien weer wil gaan studeren...

Heey lotte! Leuk dat je ook naar Canada wil. Wie weet zie ik je hier ergens nog haha :D
Maar als je een WHV hebt, alsjblieft gebruik het en gebruik het voor een jaar. Je gaat er spijt van krijgen als je dat niet doet. Ik had eerst ook het idee om 3-6 maand ye gaan op WHV, maar iemand (of eigenlijk meerdere mensen) vertelde me dat ik daar echt spijt van ga krijgen. En zo blij dat ik daar naar geluisterd heb. Ben nu zelfs van plan om nog op een touristvisa te gaan nadat mn whv verloopt.
Het is zon gave ervaring!!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:04

@Tweety_be Ik denk dat als ik daar ben de verleiding ook te groot is om niet langer te blijven :o . Maar het is meer dat ik dan al snel 2.5 jaar uit de running lig omdat ik nu ook niet meer studeer sinds maart dit jaar. Maar ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet eigenlijk maar wil wel een keer iets afmaken qua studie := .
Ik ken je gevoel wel, ben in 2014 in de VS geweest en wil ook nog iedere dag terug. Haha snel emigreren dan maar :D .

@Eileen Haha dat zou wel super leuk zijn! Jij hebt volgens mij ook een geweldig adresje als ik je foto's op facebook mag geloven!

Ik heb trouwens met dat adres kunnen regelen dat ik sowieso van april tot augustus kan komen en dan kan ik nog even nadenken en kijken hoe het bevalt of ik wel of niet ga studeren. Ik heb er echt onwijs veel zin in, het is zeg maar met friezen en dan vooral veulens klaarmaken voor de keuring :D .

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:45

@Lottexxx, ik heb je even PB'tje gestuurd. Heb vriendin die met friezen gewerkt heeft (ook voor klaarmaken keuring) en die heeft niet zo een goede ervaringen ermee gehad... Al zullen er vast ook wel goede plekjes zijn. Maar ik pols even, wil je namelijk behoeden voor slechte ervaringen!

Ik mis Canada, elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde *zucht* Ik wil terug!!!!!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:20

Heeft iemand nog tips hoe ik een verblijfplaats voor mezelf kan regelen in/rond Guelph?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:15

JudithO schreef:
Heeft iemand nog tips hoe ik een verblijfplaats voor mezelf kan regelen in/rond Guelph?

Ik weet niet wat je zoekt maar als je bijv een kamer ofzo zoekt kan je kijken op kijiji.ca

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:02

Daar ben ik inderdaad al op aan het rondkijken. Mij lijkt het eigenlijk leuker om bij een gastgezin in te trekken. Maar als dat niet gaat is een kamer ook goed :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:11

Iemand ervaring met betaalbare binnenlandse vluchten in Canada? We willen graag naar de Calgary Stampede, maar vanuit Guelph is dat nogal een eindje rijden ;)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:44

Evt de trein? Vliegen binnen Canada/Noord Amerika is over het algemeen vrij prijzig..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:49

We laten Calgary maar zitten. Zagen dat er in Manitoba ook een Stampede is, dat scheelt heel wat kilometers en is goed te combineren met andere dingen die we willen doen/zien.
Dan hebben we nog een goed excuus om nog eens richting Calgary en de Rockies te gaan!