Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:55

Vind die boog schitterend. <3

Echt iets van 100 jaar geleden. :j

Unwritten

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:56

Nee snap ik dat het op zijn plek houden met een wasmachine niet echt een blijvende optie was.

Gelukkig dan wel op de Franse manier (maar niet met de franse slag :)) ), denk dat de boog zo wel echt mooi uit gaat komen :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 11:00

Ik had nog een stuk geupdate in de post hierboven, jullie waren te snel

Huis is volgend jaar 180 jaar oud <3

Bizar die boog zit er dus steeds al maar door de deuren viel hij helemaal weg. Dat detail ook (ik hoop dat dat intact kan blijven geheel met plaatsing van de kozijnen. Mogelijk komen die aan de binnenkant waardoor er een klein stukje wegmoet misschien. Morgen vroeg overleggen met het inmeten. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:05

Als de boog bewaard kan blijven met modern jasje zou het nog leuker zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 11:09

Even snel geschetst. Het booggedeelte wordt een stuk met helder triple glas. Het stuk eronder wordt vier deuren. Twee die naar links gaan in harmonica vorm. Twee naar rechts. De buitenste twee deuren krijgen triple glas met motief dat is bijgevoegd als het lukt. Zo nee blijven ze ook helder. De binnenste twee deuren krijgen helder triple glas.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoewel misschien een vreemde keuze heb ik wel bewust gekozen voor niet volledig helder. Anders wordt het voor mijn gevoel meer een etalage ivm de enorme afmeting. Dat motief laat licht door maar voorkomt continue inkijk.

Overigens wat ik nog niet gemeld heb, ivm een incident moet mijn voordeur er ook aan geloven. Die wordt in dezelfde tijd ook vervangen, zelfde kleur, onder zelfde motief boven helder met een effect van kleinere ruiten. En nieuwe sloten ook.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:13

Dan wordt het dus ouderwets met een randje nieuw en gelijk geïsoleerd. Jammer van de oude deuren, maar je gaat er ook een hoop natuurlijk licht voor terug krijgen met isolatie.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:10

Die boog is inderdaad wel heel erg mooi zeg. Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat worden.

Wij hebben een schuur waar ook van die enorme deuren in hebben gehangen. Helaas zijn die deuren er al uit en ook helemaal verrot, dus niet meer te gebruiken.
Wij moeten nog gaan bedenken hoe we er nieuwe deuren in gaan hangen en wat voor soort deuren.
Bij ons is het de schuilstal voor de paarden.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 13:47

Wij hebben ook zoiets, ivm dat de deel woonhuis is geworden. Als ze nu toch de deuren aan de buitenkant ophangen, is het dan geen idee om die te houden als luiken? Ook fijn als je wat langer niet komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 14:54

Die deuren zijn echt af -O- anders had ik ze wel behouden. Het ophangsysteem (lees twee enorme balken met aan de onderkant een metalen pin in een enorm blok steen, boven een ring over de daar versmalde balk.

Geen enkele mogelijkheid ze te herbruiken. Ze gaan ze dadelijk met een paar dikke bouten en balken geloof ik blokkeren. Dat zie ik later wel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:09

Mooi hoor, zo'n lichte ruimte met die boogpartij. Wordt het dubbel of enkel glas?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 16:52

Triple glas zelfs.

Er volgen zo nog wat fotos hoe ver ze zijn. Mijn productie van vandaag. Slaapruimte die klaar staat voor iemand. Alleen het tafeltje moet nog maar daar staat nu een meetapparaat voor. Iets met oeps die waren we vergeten naar voren te halen :+ . Nu wordt het een oudere campingtafel. Maar heee het is een tafel. :+

Inmiddels weet ik dat er voor vandaag een plaat tegenaan gezet wordt, morgenvroeg de bekisting verwijderd en dan de deuren tijdelijk geplaatst. Morgen vroeg ook inmeten en ik moet een heel eind verderop naar alweer france service. Vandaag ook al geweest in het dorp ernaast maar er is iets vreemds gebeurd met de belastinginstelling. Morgen vroeg is er een eind verderop iemand van de belastingdienst en de dame van vandaag werkt daar dan ook die dag. Dus heen en weer, ook nog naar de bricomarche weer een heel andere kant op plavuizen uitzoeken. Ja toch plavuizen op de nieuwe vloer dadelijk. :j

En dan daarna zoef naar huis om op tijd te zijn voor de aankomst van iemand. En vrijdag ochtend alweer een afspraak bij de bank. Hoezo vakantie :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 17:23

Afbeelding

Mijn productie van vandaag. Gesteriliseerd en afgekoeld inmiddels :Y)

Zo ligt het er nu bij

Afbeelding

Afbeelding

Bijna klaar voor gebruik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:23

Maar straks ook niet meer dat ongedierte via oude deur naar binnen kan komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 08:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bekisting wordt weggehaald. Ik kan weer naar de wc. Wel kalm aan doen met de vloer. Maar al minder hoogte verschil. Nu is het wachten tot het kozijn wordt geplaatst. Daarna gaan ze verder met de rest.

Daarna heb ik een bijna drempelloze loop naar de toilet en douche. *\o/* die hobbel is dan ook weg

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:16

Dat is een stuk opgeknapt zo! De (vrij in het zicht gekomen) boog vind ik erg mooi.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:26

Die doorgang wordt echt gaaf! Die stenen ombouw is zo veel beter te zien, dit wordt een grote mooie waardevermeerdering.

En veel meer leefgenot!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 08:29

Van binnenuit voor de aller eerste keer volledig zichtbaar. <3

Afbeelding

Ja er moeten nog eea aan gedaan worden maar volgens de aannemer goed genoeg om kozijn te plaatsen. Daarna volgen beetje bij beetje de volgende plannen om die ruimte optimaal te gaan benutten :j

En het is nog niet eens klaar kwa vloer. We gaan vandaag na france service richting bouwmarkt voor het uitzoeken van een mooie plavuis.

Nog even twijfel zelfde soort als de woonkamer of meer een plavuis met dessign zoals in bv spanje. Eens zien wat er in de solde is net als de vorige keer. :P

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:37

Prachtig :+:

Even voor mijn beeldvorming, want ik merk dat ik soms ene beetje zoek naar hoe de indeling van je huis nou is :)) waar zit deze prachtige boog?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 09:16

Dit is de boog naar de schuur. Van voren gezien links naast de voordeur. Vanuit de keuken te bereiken.

Nog even wat aanpassingen bij het meten. Het worden drie ipv vier deuren en helder glas alles en boven de boog krijgt secties in de vorm van taartpunt voor het gezicht. De linkse twee gezien vanuit binnen worden openslaande deuren. De rechter een losse loopdeur met kantelfunctie voor ventilatie. Nog meer een serre deur dus. Een iets stabielere beter werkende optie voor hetzelfde geld. Wordt aan de binnekant geplaatst. Helaas met een rechthoekig frame (wat bij de anderen ook was) waardoor aan de binnenkant de boog iets wegvalt al maken ze hem zo hoog als kan. Maar dat is gewoon niet te voorkomen. -O-

Van buitenuit blijven alle details van de boog behouden hoe dan ook. <3

Volgende week worden de tekeningen gebracht en kunnen er nog wat aanpassingen gedaan worden als nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:04

Ik wou al zeggen van buiten blijven details zo. Jammer wel voor de binnenkant.

Je kan ook speciale raam stickers doen voor tripple glas.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 13:53

Wel jammer dat het niet in boog vorm kan, dat is overigens wel een duur grapje, maar jemig wat knapt het op <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:19

Prachtige boog!

Ik merk dat ik het begrip ook kwijt ben. Nog steeds.

Je zegt dat “het huisje pasé” is? En je badkamer boven? En schuur versus huis?

Nu zeg je drempelloos naar de badkamer. Is die nu boven of beneden? En de boog wordt je nieuwe woonkamer?

Heb je geen plattegrondje voor ons :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 15:04

Ah op zich simpel boven is douche wc wassen en slaapkamer maar een te steile trap en voor nu zo min mogelijk gebruiken tot de balken gecheckt zijn. Idee was daar trap aanpassen en boven slapen maar met mijn been is traplopen geen pretje en soms onmogelijk. Ik zocht ook gelijkvloers

In de schuur zijn douche en wc voor destijds gasten en staat de wasmachine die ik wel gebruik. Deze gaat op termijn naar de keuken. Omdat het woongedeelte iets hoger is zit ik met tredes erin en eruit en naar de schuur waar ik toilet en wc gebruik

Deze schuur bestaat uit pakweg 3 delen. Voor bij sanitair, daar achter richting tuindeur die mijn papa heeft gemaakt. Beide delen hebben een aarden vloer Naast deze twee delen zit een zelfde lengte met deels nu houtopslag en hak en deels nog niet uitgepakt spul. Hier stonden koeien en varkens en is bekeid.

Alles voor zien van kunstgras tapijt.

Het voorste stuk bij sanitair heeft nu zijn eerste betonlaag. Daar zit ook de deur naar de keuken. In dat eerste stuk zitten ook de schuurdeuren. En door de betonvloer is er ook minder hoogteverschil en fijner voor mijn knie naar de schuur/sanitair

Tekeningen volgen.wat de ruimte wordt geen idee. Slaapkamer? Tweede woonkamer met slaapkamer ernaast? Zitslaapkamer? Geen idee.

Nu gesloopt en nog 25 km van huis waar ons een schoonmaakklus wacht. Aannemer was nog bezig toen we vertrokken richting belasting dienst

Inmiddels is dat hopelijk opgelost ben ik een plavuizenvloer rijker die woensdag bezorgd wordt en een lamp voor sanitair beneden.

Snel naar huis schoonmaken (alles was zo schoon maar ja) morgen middag wordt de boiler gefixt en kan daarna weer gedouched worden en gewassen

De hele schuur is voor zien van kunstgras tappijt.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:45

Ik zou het wel weten daar een zitkamer maken lekker licht en dicht bij toilet en badkamer.
Bijzonder dat toilet in de schuur zat.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 19:10

lukka63 schreef:
Ik zou het wel weten daar een zitkamer maken lekker licht en dicht bij toilet en badkamer.
Bijzonder dat toilet in de schuur zat.

moet het wel te verwarmen zijn, tis wel grote hoge ruimte zo