Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Wat vind je betaalbaar? Heeft Travelski niet iets voor je? Neemt de oudste genoegen met een slaapbank? https://www.nl.travelski.com/residence/ ... 24/02/2024
capopjekop schreef:Vervelend dat je zulk slecht weer krijgt. Hopelijk draaien de weersomstandigheden nog naar het positieve.
Later gaan zou ik ook doen. Wij zijn eigenlijk altijd met de carnaval gegaan en we hebben tot nu toe altijd kunnen skiën. In al die jaren hebben we 2 of 3x zulk warm weer gehad dat de dalafdaling smiddags niet meer te doen was. Maar smiddags zijn we er meestal toch wel klaar mee.
Wij gaan in februari nog een keertje naar winterberg. M'n broertje wilde dit jaar liever niet zoveel uitgeven en centerparks is voor de kinderen helemaal geweldig. Ook voor de niet skiërs. M'n nichtje gaat wel voor het eerst proberen. Volgend jaar kijken we dan wel weer verder.
Indy_Mouse_9 schreef:Oh nee mvdende, wat klote!
Waar heb je geboekt? Is er eventueel nog een mogelijkheid om te boeken naar een ander gebied en/of hoger gelegen?
Voor de vakantie hebben mijn beide jongens hun eerste skiles gehad op de borstelbaan! De oudste gewoon in de groep, dat was kennelijk even chaos maar ging daarna prima. De jongste had een priveles bij de juf waar hij ook in de les komt, en dat ging ook goed. Hij vind het altijd lastig als hij niet weet waar hij aan toe is, dus nu heeft hij iig het schoenen aan, skies halen, naar de baan, skies aan, een keer gehad, en hij heeft de juf gezien. Hij stond eerste met een beetje een intens snoetje, maar later lekker met de juf aan het kwakenHet lijkt dus een verstandige keuze om het zo aan te pakken.
Ondertussen zijn we bezig met huisjes betalen, skipassen regelen en die hele mikmak, dus lekker voorpret
Indy_Mouse_9 schreef:Hmm, als ik op sneeuwhoogte.nl kijk, zie ik woensdag ochtend in het dal wel een boel regen, maar verder ziet het er nog niet extreem dramatisch uit (toegeven, ik heb geen enkel beeld bij hoe hard het regent bij een x aantal mm...) https://www.sneeuwhoogte.nl/overzicht/f ... rbier/weer
Op de top zie ik zelfs redelijk fijne voorspelde sneeuwval (24cm). Heb je wel een goede verbinding vanaf je accomodatie met de top? Dan zou ik het gewoon hogerop zoeken en de lagergelegen pistes vermijden. Desnoods de lift terug nemen als de dalafdaling echt te pauperig is.
mvdende schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Hmm, als ik op sneeuwhoogte.nl kijk, zie ik woensdag ochtend in het dal wel een boel regen, maar verder ziet het er nog niet extreem dramatisch uit (toegeven, ik heb geen enkel beeld bij hoe hard het regent bij een x aantal mm...) https://www.sneeuwhoogte.nl/overzicht/f ... rbier/weer
Op de top zie ik zelfs redelijk fijne voorspelde sneeuwval (24cm). Heb je wel een goede verbinding vanaf je accomodatie met de top? Dan zou ik het gewoon hogerop zoeken en de lagergelegen pistes vermijden. Desnoods de lift terug nemen als de dalafdaling echt te pauperig is.
Ik heb express ski in ski out geboekt, dus een dalafdaling open (en redelijk ski baar) zou wel erg fijn zijn. Daarnaast ga ik ook op ski vakantie om even in winter wonderland te zijn. Skiën zal best wel kunnen hogerop, maar ik wil ook graag een mooi winters plaatje bij m'n accommodatie. En aub géén regen, al die regen komt ondertussen m'n strot uit! (BTW, in bijna heel NL schijnt momenteel de zon enigzins, hier komt het al de gehele dag wéér met bakken uit de hemel)
karuna schreef:Balen zeg, duimen dat het toch gaat lukken,
Zelfs in het toch sneewzekere Flaine is het soms bij sommige ski in out dingen sneeuwarm tot sneeuwloos,
Even kort. Drie intensieve dagen waarvan ik er maartwee geskied heb, gister te moe en stond mijn hoofd er niet naar. Toen gegondelhopt via de maiskogel naar Kaprun de gletcher en met de taxi terug.
Ik begon tegen mijn principe in met een uur les. Waarin ik ben afgeknepen en al veel had geleerd, de les eindigde op een voor mij pittige afdaling die ik anders pas de laatste dag zou hebben gedaan. Een charmante klats in de sneeuw.
De enige andere afdaling aan het eind van de dag was "blauw" maar niet heus. Scheef en een stuk knalrode piste over moeten resulteerde in vallen en nog eens vallen. Toen zuttend geprobeerd maar zo steil en ijzig dat ik daar ook geen rem op had en weer ging rollen en schuiven. Laatste stukje naar de lift ging het skieen soort van maar mijn zelfvertrouwen was compleet zoek. Echt vreselijk.
Gister dus niet geskied en vandaag weer bij de beginners sleeplift begonnen. Eerste stuk drama echt verkrampt stijf en gewoon slecht. De tweede ging al beter en toen het rondje gemaakt die de leraar me had aangeraden te doen, dat was leuk.
Daarna is gv naar saalbach overgestoken en ben ik gaan rommelen bij de sleeplift weer en een lange pauze. Toen trof ik mijn leraar nog en kon er nog net een ruim half uur les uit voor de lift stopte, een eel intensief half uur met oefenen op de hockeystop, glijden over ijs en pogingen tot soort van parallel begin maken. De handigheid handen wissel in de bochten hielp wel iets.
De laatste run (de lift ging achter ons dicht) is gefilmd een stukje
Weer iets aan techniek vooruit gegaan
https://youtu.be/88zwNTFgabs?feature=shared
Dee_Es schreef:Hoe gaat het nu met je lijf karuna? Ik kan me herinneren dat je best wat belemmeringen had toch? Gelukkig wel goed kunnen afsluiten!
Mvdende, die zekerheid heb je bijna nergens, dat je in een wit dorp terecht komt. Heb je omgeboekt? Het is ook zo belachelijk warm. We hebben gewoon een hele lange herfst ipv winter.
Wij zijn aan het aftellen, vertrekken 12 op 13 januari. Het lijkt dan weer wat kouder te worden gelukkig.
karuna schreef:Gaat hetzelfde eigenlijk.voor deze leraar ook aardig omdenken omdat ik sommige bewegingen gewoon niet kan maken. Die kniebrace belemmert aardig wat. Maar ik ga elke les weer iets vooruit. Maar ook nu maar 1,5 uur en iets meer als 2 uur geskied. Dat is ook echt de max per dag. Dus ik ga gewoon veel langzamer vooruit dan "normale" gezonde mensen
Risoul een optie?
karuna schreef:Ik heb net bij le corbier station gekeken maar daar voor de komende 2 weken goed weer. Zon wat wolken soms sneeuw en -4/3 graden geen enorme regen
Meteo france