Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:05

Afbeelding

Wát een land :+:

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:08

Mooie foto Berdien. Het is inderdaad een prachtig land.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:34

Mooie foto! Ik heb zóveel zin om te gaan, al ga ik iedereen hier thuis wel missen!
Morgen ga ik vliegen en dan is de planning om een jaartje te blijven :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:37

Mooi Berdien! Dat is Clearwater?
Wij vertrekken zo ook richting Clearwater, best een lang stuk rijden.

Zijn nu in Victoria, Tofino, Campbell River en Whistler geweest.
Gister een zip line trek gedaan in Whistler, was erg leuk.

Hebben er alweer een week op zitten. Nog twee en een half te gaan.

Zip line, Whistler
Afbeelding

Mm. Wilde nog wat foto's toevoegen maar die laad hij niet meer. Die komen wel als ik weer in Nederland ben of betere wifi heb. :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:51

Ik ben inmiddels in Canmore en het einde van onze reis is in zicht. Nog een kleine 6 dagen met de camper.

We komen van Lake Louise en daar lag ongeveer 5 cm sneeuw. Gister middag was het nog regen maar wel erg koud en gister avond begon het te sneeuwen dus vanochtend was alles wit. Behoorlijk koud hoor in zo'n RV. :))

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:50

Brrrr, sneeuw. Hier in Vancouver is het vandaag ook koud: echte winterse waterkou wat we zelden hebben. :brr:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 01:36

Ik probeer een foto te sturen, maar hij wil hem niet uploaden met dit slome internet, haha!
We waren gister ochtend heel vroeg al naar Lake Louise gereden, zodat er nog niet zoveel toeristen zouden zijn, maar het regende en was echt onwijs koud en mistig dus we zagen de schoonheid van het meer niet. Vanochtend voordat we verder reden toch nog maar even naar boven gegaan, het was er veel drukker maar zo onwijs mooi met al die sneeuw. Wauw!

Oh het duurde even, maar nu doet 'ie het toch!
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 04:47

Grappig, dit is onze Lake Louise :D
Afbeelding

Zondag jagende orka's bij Victoria gezien!
Afbeelding

En nu zitten we in Whistler. Koooouuudddd. Beren gezien! :):) En vanochtend sneeuw op de bergen.
Afbeelding

Morgen terug naar Vancouver, vrijdagmiddag vliegen we terug naar NL. Wát een land :+:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 05:44

Prachtig!!! Jullie hebben ongeveer een beetje dezelfde dingen gezien als wij denk ik.
Zal als ik weer thuis ben onze eerste lake louise foto eens laten zien. Er valt alleen niet zoveel te zien, hing net een dikke wolk boven. :')

Wij doen morgen een dagje Banff, ben benieuwd. Van de een horen we dat het leuk is en de ander vind er geen zak aan.

Vandaag hadden we een rust dagje, met dan vanochtend alleen Lake Louise, wat boodschappen gedaan en een lading was gedaan, kleren waren bijna op, haha.

Nu lekker slapen. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:01

Ik vond Banff heerlijk! Je kunt lekker lunchn bij The Wild Flower oid, en heerlijk eten bij Park. Wij hebben er ook fijn langs de rivier gewandeld. Het is klein, maar érg gezellig. Wij hadden er ook wel fantastisch weer bij.

Afbeelding
Tijdens onze wandeling.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:32

Navanja schreef:
Hallo !! Ik lees hier af en toe stiekem mee, heerlijk jullie verhalen.

Ik heb even een vraag, ik ben afgelopen weken bezig met mijn volgende reis te plannen, en ik wil heel graag een working holiday visum aanvragen voor Canada, heeft iemand hier daar ervaring mee? Klopt het dat dit een keer per jaar kan, en volgens de website in November? Of pas in maart. Ik kan moeilijk vinden wat ik allemaal nodig heb, en aangezien ik nu eerst emigreer naar Curaçao, kan ik nu nog dingen meenemen.
Als ik het visum aanvraag, moet ik dan al een werkgever hebben? En moet ik dan ook hetzelfde jaar Canada in? Of kan ik daar nog mee wachten... Ik had de ambassade al gebeld, maar die konden mij niks over visa's vertellen.

Dankjulliewel alvast !

Ik zit op dit moment op een whv in Canada. Tis relatief makkelijk om te krijgen, maar gigantisch stressvol :') En soms vrij onduidelijk. Veel geregel! Niet alleen voor visum maar ook alles er om heen.
Er is maar 1x per jaar dat de quota open gaat ja. T verschilt erg qua tijd en kan je niet zo zeggen. Dit jaar was het rond januari-februari dat de quota voor nl open ging. Voor volgend jaar is nog niet bekend. Ergens tussen oktober en maart ;) Dat is pas bekent een week voordat de quota opemgaay (of iig dit jaar. Misschien is er volgend jaar geen announcement, geen idee). Je kan het visum trouwens maar 1x in je leven aanvragen. Nouja, 2x maar verschillende types (dus 1x whv en 1x young professionals). Dus als je met whv gaat, raad ik aan om voor een jaar naar canafa te gaan. Anderd ga je er zo veel spijt van krijgen.
Nee je hebt geen werkgever nodig. Visum is gemaakt voor werk en reizen, dus je hebt absoluut geen vaste werkgever nodig.
Het gaat trouwens ontzettend snel dat de plekken voor t visum gevuld zijn. Nederland valt vaak wel mee (afgelopem jaar 3 uur) maar zoasl engeland was paar minuten.. Dus bereid je goed voor en ben er snel bij. Lees de iec website goed door ;)
als je je POE (final letter) hebt, heb je een jaar je visum te activeren. Dus niet als je t hebt in 2016, moet je t land in in 2016. Je hebt een jaar de tijd. Vanaf de datum dat je t land in komt, geldt t visum (normaal gesproken) voor een jaar.
Hou er rekening mee dat de aanvraag (uit mn hoofd) 8 weken kan duren..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:53

Ik dacht dat de quota voor whv gewoon voor iedereen ter wereld gold (dus niet een voor NL een voor UK enz) en dat er dit jaar 400 (in TOTAAL) waren te vergeven. En dat ze idd in een paar uur of 1 uur op zijn. Dat had ik zo begrepen van iemand die hier op een whv zit. Maar van de andere kant: ik heb me er ook nooit in verdiept. Ik weet dat ze wel snel weg zijn.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 04:02

Quota voor WHV is per jaar, land. België heeft er ongeveer 750 geloof ik (wij hebben enkel WHV, geen young professionals) en UK dan weer 3000 (die in 3 keer wordt gedaan, want binnen de paar minuten is alles weg daar).

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:41

Prachtige foto's!

Nou, mijn zusje komt hier deze week :D. We hebben 20 dagen, en ik heb een tripje Victoria, Vancouver en whistler geboekt. Daar Woon ik in de buurt. Maar Wat kan ik haar nog meer laten zien? In B.C.?:p. Wil best een eindje rijden, maar niet te ver. Zat aan hells gate te denken, maar verder?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:02

tweety_be schreef:
Quota voor WHV is per jaar, land. België heeft er ongeveer 750 geloof ik (wij hebben enkel WHV, geen young professionals) en UK dan weer 3000 (die in 3 keer wordt gedaan, want binnen de paar minuten is alles weg daar).

Ik snap het niet: heb je het over Canada of over Belgie en UK?
Ik bedoel: Laat Canada 750 Belgen binnen en 3000 Britten?
of bedoel je: Belgie laat 750 buitenlanders toe met een DHV en UK laat 3000 toe in eigen land.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:30

HippoLogic schreef:
tweety_be schreef:

Ik snap het niet: heb je het over Canada of over Belgie en UK?
Ik bedoel: Laat Canada 750 Belgen binnen en 3000 Britten?
of bedoel je: Belgie laat 750 buitenlanders toe met een DHV en UK laat 3000 toe in eigen land.

Dat :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:11

Ik snap het! :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:37

HippoLogic schreef:
Ik dacht dat de quota voor whv gewoon voor iedereen ter wereld gold (dus niet een voor NL een voor UK enz) en dat er dit jaar 400 (in TOTAAL) waren te vergeven. En dat ze idd in een paar uur of 1 uur op zijn. Dat had ik zo begrepen van iemand die hier op een whv zit. Maar van de andere kant: ik heb me er ook nooit in verdiept. Ik weet dat ze wel snel weg zijn.

Nope, elk land heeft een verschillende quota :) als je 2 paspoorten hebt, kan je kiezen. Hier bijvoorbeeld nu iemand die im UK woont, maar zowel UK als iers paspoort heeft. Te oud voor UK, dus zit met dr ierse paspoort op dr whv.
Zo heeft ook elk land verschillende grote van quota en verschillende rondes. Australie heeft bijvoorbeeld onbeperkt terwijl nederland maar rond 300-400(?) Heeft dit jaar.
Als t 400 in totaal zou zijn, zou t niet eem paar uur duren maar paar seconden :P Er is veel vraag naar dit visum.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 05:14

Berdien volgens mij morgen weer naar huis als ik het goed onthouden heb? Fijne vlucht!

Wij zijn inmiddels beland op onze een na laatste camping, in Peachland aan Lake Okanagan. Morgen vertrekken we richting Hope waar we nog twee nachtjes zullen blijven en dan moeten we zondag ochtend alweer de camper inleveren.
De temperaturen zijn hier ook een stuk beter. Het is nu om 20.00 uur nog 20 graden, terwijl we uit gebied komen waar de temperaturen onder nul lagen. Dit is dan toch beter, haha!

Als jullie het niet erg vinden plaats ik wat foto's. Ik ben verliefd geworden op het land! :D
Van Beer 1 helaas geen goede foto, die was een aardig stukje verder weg.
Deze drie waren echt heel erg dichtbij (denk zo'n 5 meter van onze auto af, gaaf!!)
Beer 2
Afbeelding

Beer 3
Afbeelding

Beer 4
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze eerste keer Lake Louise... :')
Afbeelding

Ik heb echt nog veeeeeeel meer foto's, maar daar zal ik jullie nu niet mee lastig vallen. :P

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 05:20

Wat een ontzettend mooie fotos. Beren zijn echt gave beesten <3
Zelf ook al een aantal gezien. 4 gezien op trailride van 7 uur. 1 daarvan was op 5 meter afstand. Zoooo gaaf! Hij rende alleen naar de achterkant van ons, ipv van ons vandaan. En ik zat al op een vrij jong paard, achteraan :')

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 06:41

Oh,jullie hebben een mooie trip achter de rug zo te zien! En grappig dat jullie naar hope gaan. Da's vrij dicht bij ons thuis:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:52

Bedankt, kan me hier helemaal uitleven met mijn camera. :D

Wat leuk, niks! Nog tips om wat te doen? Wij hadden Hells Gate sowieso in gedachten maar we hebben vast nog wel tijd voor iets anders ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:11

Mooie berenfoto's! Arme beren wel, boven te koud (geen eten) en beneden is het eten al op. Wij hebben ze in Whistler veel gezien.

En in Vancouver :D
Afbeelding

Nu in de trein terug naar huis -O-

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:49

Prachtig! Ja het was een slecht jaar voor de dieren met de droogte, amper bessen (bramen ed) te vinden. Veel te vroeg waren ze rijp en halverwege droogten ze uit. De zalm trek komt pas nu op gang.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:58

Ja zo sneu :\ Arme dieren.

Hier wat foto's van mijn camera, en niet van m'n telefoon. Oh, ik wil terug! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding