Wát een land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Navanja schreef:Hallo !! Ik lees hier af en toe stiekem mee, heerlijk jullie verhalen.
Ik heb even een vraag, ik ben afgelopen weken bezig met mijn volgende reis te plannen, en ik wil heel graag een working holiday visum aanvragen voor Canada, heeft iemand hier daar ervaring mee? Klopt het dat dit een keer per jaar kan, en volgens de website in November? Of pas in maart. Ik kan moeilijk vinden wat ik allemaal nodig heb, en aangezien ik nu eerst emigreer naar Curaçao, kan ik nu nog dingen meenemen.
Als ik het visum aanvraag, moet ik dan al een werkgever hebben? En moet ik dan ook hetzelfde jaar Canada in? Of kan ik daar nog mee wachten... Ik had de ambassade al gebeld, maar die konden mij niks over visa's vertellen.
Dankjulliewel alvast !
tweety_be schreef:Quota voor WHV is per jaar, land. België heeft er ongeveer 750 geloof ik (wij hebben enkel WHV, geen young professionals) en UK dan weer 3000 (die in 3 keer wordt gedaan, want binnen de paar minuten is alles weg daar).
HippoLogic schreef:tweety_be schreef:Quota voor WHV is per jaar, land. België heeft er ongeveer 750 geloof ik (wij hebben enkel WHV, geen young professionals) en UK dan weer 3000 (die in 3 keer wordt gedaan, want binnen de paar minuten is alles weg daar).
Ik snap het niet: heb je het over Canada of over Belgie en UK?
Ik bedoel: Laat Canada 750 Belgen binnen en 3000 Britten?
of bedoel je: Belgie laat 750 buitenlanders toe met een DHV en UK laat 3000 toe in eigen land.
HippoLogic schreef:Ik dacht dat de quota voor whv gewoon voor iedereen ter wereld gold (dus niet een voor NL een voor UK enz) en dat er dit jaar 400 (in TOTAAL) waren te vergeven. En dat ze idd in een paar uur of 1 uur op zijn. Dat had ik zo begrepen van iemand die hier op een whv zit. Maar van de andere kant: ik heb me er ook nooit in verdiept. Ik weet dat ze wel snel weg zijn.