oow ja, dat geeft idd ontzettend veel stof. Echt niet fijn voor de longen. rotklus en idd idioot om zoiets gewoon onder kunstgras-tapijt te laten liggen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 12:50
Te laten liggen of bewust neerleggen? Ik snap het echt niet. als het er al lag is het mest/stof van ergens de jaren 1950 of ouder. Als het er bewust is neergelegd om te vlakken is het niet gelukt en een ietwat vreemde keuze om voor stofaantrekkend makkelijk schimmeld spul te kiezen. Het was zoveel eenvoudiger geweest eerst de boel schoonmaken en dan kunstgras neerleggen lijkt me.
Ik heb meer dingen waar ik een wenkbrauw bij optrek maar dit is echt het grootste raadsel.
OMG dat is inderdaad wel een vreemde keuze maargoed het gaat opknappen ooit...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 15:51
Marcella schreef:
Of gedacht als vorm van isolatie. Dat was heel vroeger gewoon.
Kunstgras bestond nog niet in de jaren 50. Het is echt een keuze geweest van de vorige bewoners dit te doen.
Maar het stuk is zo klaar als nu kan. Alleen bij de deur moet de wasmachine blijven staan ivm de wind nu. Fotos volgen. Eerst de vieze meuk afspoelen brrr 6 kruiwagens met smurrie en tapijt op pakweg 4 bij 3 of zo
Brrr hahaha, op dit soort momenten ben ik heel blij dat ik alleen maar goten hoef leeg te scheppen en dat dat vooral puin is
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 17:31
Mijneze was ook een stukje goedkoper dan de jullieze en deze is wind en waterdicht al
Maar stukje bij stukje. Als hier beton ligt kunnen wij door om het aansluitende stuk te fatsoeneren en op te ruimen. Daarna kan aan de andere kant eindelijk de stellingkasten opgebouwd worden hopelijk. En vandaar uit kan ik dan die volmaken en kan er weer een volgend stuk leeg.
Alleen is onbekend of het aansluitende stuk blok/steen is of ook dit aangestampte aarde/grond/meuk is wat onder het tappijt en stro en mest zit. Is het steen is het snel klaar. Is het grond meuk zal ook daar een beton vloer moeten komen en moet het helemaal leeg daar ga ik minder blij van worden, zoveel kasten.
Het is nu een soort schuifpuzzel steeds
tamary
Geplaatst: 29-08-25 17:32
is het niet interessant om te kijken naar lading 30x30 straattegels dan ipv beton? Die dingen zijn nog wel eens gratis te vinden.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 17:37
Met straattegels ben ik er bij lange na niet, dan heb ik enorme hoeveelheid kuub bestratings zand nodig. En moet ik gaan trillen bestraten en daarna onkruid trekken indoor. Dan blijf ik bezig. En dat red ik ook domweg niet fysiek.
En misschien heel suf, aangezien 30 bij 30 tegels hier nagenoeg niet gebruikt worden. Iets typisch nederlands mogelijk? Zijn ze hier ook niet massaal gratis aangeboden, idem die grindtegels.
Wat er nu ligt is een soort aangestampte grond/klei/verkomposteerde mest? Geen idee wat het is. Gemengd met stukjes puin, steen, meuk, stroresten, oude mest en nog meer. Hobbelig, ongelijk en deels keihard.
En ook met bestraten zal de ruimte leeg en schoon moeten worden. Een helse klus met wat er nu staat dat is een later zorg
Nou ja, waterdicht, daar hoorde ik je laatst nog over klagen
Maar vooruit, hij is waterdichter dan die van ons inderdaad
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 20:43
Dat is opgelost en vernieuwd al een tijd geleden.
En Mer? Niet jullie hoeven niet te betalen en krijgen ook eten dan.
Maar even serieus. Dat stuk komt ooit als ik niet meer kan verzinnen wat ik moet gaan doen en er geld over is.
Eerst dit stuk fatsoeneren. Dan enz enz.
Nu weekend. Regent weer even, afwisselend regen en mooi weer.
Alleen even ik pak de corsa uit net. zie een fles motorolie op de achterbank liggen. En nee waarom, en toen nog meer aaah was de fles niet goed dicht en op de bank neergelegd op de nieuwe stoelhoezen, dus ja 500 ml motorolie in de bank en hoes geabsorbeerd. Alles nu gewassen maar geen idee of het eruit is. Werkelijk je zet een fles vloeistof toch niet los op een achterbank neer. Achterin de bak in een bakje of zo. Hopelijk is het eruit,dat is pas duidelijk als het goed is opgedroogd. Maar dat was wel even een moment van aaaargh. zucht.
Veel plezier in Colmar! Wij zijn er een keer geweest met kerstmarkt volgens mij, erg mooi stadje.
rocymax
Geplaatst: 01-09-25 13:54
Colmar is echt heel leuk. Maar sommige dorpjes eromheen zijn nog leuker , heel gezellig! Veel plezier!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-25 15:01
We hebben ons uitstekend vermaakt daar. Helaas maar twee dagen. En we hadden een dag langer kunnen blijven, maar we moesten naar huis ivm de vloerman vanmorgen. De fotos volgen nog
Maar vreemd genoeg geen beton werkzaamheden . Best knap ..... omdat andere planning daarvan afhangt. En de toilet en douche toch echt vanaf donderdag avond gebruikt moeten worden. En beton moet twee dagen drogen. Dus ik krijg ook geen contact en heb hem ook niet zien rijden vandaag met zijn bus,
Maar ondertussen zoet door met ander dingen die wij konden doen nu omdat onze hulp niet nodig was. Het achterste deel van het eerste stuk schuur is van achteruit overhoop gehaald. De vitrine kast staat op zijn plek. De tafel is bruikbaar. Er kan gekookt worden bijna. Overmorgen pannen en borden en bestek overzetten van de toch iets te grote kast naar een kapotte vrieskast die uitstekend als kast kan voldoen. Met de afwasmachine er bovenop.
Daar onder even gekeken wat er zat. Tapijt stukje weggehaald. Daar zaten steen en beton onder grootdeels maar ook stukken zand en puin. En heel erg veel oude mest. Een overvolle vuilniszak met een kilo of 8 aan oude stront stof en stro op een stukje van 60 cm bij een meter. Onder de vriezer is nu tapijt weg. De rest schoongeveegd en tapijt er weer over. Dat is voor later zorg.
De laatste dingen stofzuigen en dan druifjes plukken door gv die ik meteen ga verwerken tot sap.
Nu eerst weer door met stofzuigen vegen zooi afvoeren. Het ziet er al een heel stuk beter uit al is het tussenstuk nu een puinzooi.