Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:28

We zullen zien. Ik hoop het, maar de regen kunnen we eerst nu goed gebruiken. Alles is kurkdroog. Er staan nu ook borden dat het verboden is op de paden in bossen en parken verboden is te roken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:34

Jullie mogen anders wel een beetje (voor zaterdag dan :P ) van onze regen hebben? Man man man, echt moessons hier. Hele zware buien die gewoon níet meer ophouden :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:22

Ah nou ben benieuwd! We zijn maar 1 dag in Vancouver en gaan dan gelijk met de camper op pad richting Victoria. Ben heel benieuwd naar alles. Wil eigenlijk niet meer wachten, gelukkig hoef ik nog maar een dagje. :))

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:51

Wij zijn gister aangekomen in Vancouver! Idd erg regenachtig.. Net wel wat dingen gezien, nu even opwarmen op de hotelkamer!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:28

Wat ga je vandaag bekijken, Miesemuisje?

@Berdien: we hebben hier nu genoeg regen. Het is echt Sinterklaasweer (iets warmer, maar wind en regen)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 05:19

HippoLogic schreef:
Wat ga je vandaag bekijken, Miesemuisje

We zijn vanmorgen met de bus een eindje geweest, richtiny vliegveld, om naar de Ihop te gaan (heerlijk ontbeten!) daarna naae Stanley park geweest, even rondgelopen, maar toen waren we echt doorweekt, dus teruggegaan. In het hotel even gezwommem. Vanmiddag en vanavond Chinatown en Gastown bezocht, vooral t laatste vond ik erg leuk!

Morgen begint het programma echt, hebben smorgens een rondrit door de stad per bus. Smiddags vrije tijd, planning is om dan stanley park beter te bekijken :)

Mijn huidige uitzicht (28e verdieping!!)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 01-09-15 05:25, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 05:24

Stanley park is prachtig. Gelukkig was het dus weer open, het was gesloten vanwege de storm en alle omgevallen/omvallende bomen hoorde ik. Gastown is supergezellig!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:53

Ahhh dat uitzicht, ik krijg zo'n heimwee naar dat zicht op die bergen :+:

In Stanley Park is een fiets huren een aanrader. :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:40

Wij gaan om 13.00 uur de camper ophalen en daarna door naar Vancouver Island/Victoria.

Wij hadden een overstap op Heathrow, London die we maar net hebben gehaald. De vlucht had vertraging dus moesten flink doorlopen om optijd bij de gate te zijn.

Vlucht naar Vancouver was echt heel fijn. Bijna geen turbulentie en zo.

Inmiddels 'geslapen' (om 3 uur allemaal klaar wakker) dus zo maar eens ontbijten.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 05:43

Leuk! Ik zit nu in Victoria, maar we gaan morgen alweer verder naar campbell river. Tocht met de veerboot is echt prachtig!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:27

Haha grappig, ik zit dus ook nu in Victoria. Staan op Marine RV park of zoiets. :)

Veel plezier iedereen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:28

Het is weer droog vandaa *\o/* g!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 02:34

Jaaaaa, eindelijk zon! Heerlijk :) ik geloof dat ik verliefd aan het worden ben op dit land, vollop aan het genieten!!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:46

Hallo !! Ik lees hier af en toe stiekem mee, heerlijk jullie verhalen.

Ik heb even een vraag, ik ben afgelopen weken bezig met mijn volgende reis te plannen, en ik wil heel graag een working holiday visum aanvragen voor Canada, heeft iemand hier daar ervaring mee? Klopt het dat dit een keer per jaar kan, en volgens de website in November? Of pas in maart. Ik kan moeilijk vinden wat ik allemaal nodig heb, en aangezien ik nu eerst emigreer naar Curaçao, kan ik nu nog dingen meenemen.
Als ik het visum aanvraag, moet ik dan al een werkgever hebben? En moet ik dan ook hetzelfde jaar Canada in? Of kan ik daar nog mee wachten... Ik had de ambassade al gebeld, maar die konden mij niks over visa's vertellen.

Dankjulliewel alvast !

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:06

Thanks, had deze al gelezen, en snap het nu iets beter, ik kan alleen nog steeds niet vinden binnen hoe lang ik dan Canada in moet, als ik die brief heb gekregen. Police letter is neem ik aan verklaring omtrent gedrag?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:04

Zo! Wij zitten op Schiphol, over een half uur boarden en dan naar Vancouver! :):)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:19

Lekker zonnig. Raar maar waar, de voorspellingen klopten! Ik ga lekker met mijn eigen paard trail ridene! Woohoo!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:14

Navanja schreef:
Thanks, had deze al gelezen, en snap het nu iets beter, ik kan alleen nog steeds niet vinden binnen hoe lang ik dan Canada in moet, als ik die brief heb gekregen. Police letter is neem ik aan verklaring omtrent gedrag?

Als je een whp aanvraagt voor 2016, dan moet je een keer in 2016 Canada binnenkomen. Afhankelijk wel visum je neemt hebt je wel of geen werkgever nodig. (working holiday = geen werkgever, young professinal = werkgever).

Een whp kun je aanvragen vanaf het moment ze de inschrijving voor het volgende jaar openen, vanaf dan kun je aanvragen tot dat ze op zijn. Er worden ieder jaar maar een X aantal visums uitgegeven.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:58

Vorige keer is de aanvraag volgens mij maar een uur of 4 open geweest..

En ik dacht dat je max 12 maanden na het krijgen van je letter had om Canada binnen te komen maar dat kan inmiddels veranderd zijn

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:21

Berdien schreef:
Zo! Wij zitten op Schiphol, over een half uur boarden en dan naar Vancouver! :):)

Veel plezier in Vancouver!! Wij zitten nu in in Prince Rupert. Gister de inside passage gevaren, pfff lange zit, maar ontzettend mooi! Zeeotters en bultrugwalvissem gezien. Eergister ook al orka's gezien, geweldig :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:28

Heerlijk!!
Ik zit nu in Campbell River, gaan straks door naar Whistler.
Staan nu op een camping midden in het bos, zo mooi en het ruikt heerlijk. :))

Wij hebben een walvis, zeeleeuwen en zeeotters gezien in Tofino. We hadden geluk want het schijnt nogal vaak te regenen in Tofino maar wij hadden strak blauwe lucht en volop zon.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:07

_Linda schreef:
Als je een whp aanvraagt voor 2016, dan moet je een keer in 2016 Canada binnenkomen. Afhankelijk wel visum je neemt hebt je wel of geen werkgever nodig. (working holiday = geen werkgever, young professinal = werkgever).

Een whp kun je aanvragen vanaf het moment ze de inschrijving voor het volgende jaar openen, vanaf dan kun je aanvragen tot dat ze op zijn. Er worden ieder jaar maar een X aantal visums uitgegeven.

Had er nog bij willen zetten dat dit een aantal jaren geleden was, toen het nog schriftelijk gedaan moest worden. Dus mijn info is niet up to date.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:16

Zo, al een tijdje niet hier in het topic geweest, sorry! Nog een kleine 5 weken en dan zitten wij ook in het vliegtuig naar Calgary. Met het hele gezin, en wel om onze visum-papieren af te laten stempelen! We knopen er gelijk maar een oriëntatie-vakantietje aan vast, ter voorbereiding op de grote verhuizing! Ik kan echt niet wachten om weer terug te zijn in Canada, ben hard aan het aftellen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 03:07

Wij zitten nu in Clearwater. Gisteren aangekomenin Vancouver, wat een fantastische stad! Vandaag vooral een reisdag, wel al hele mooie dingen gezien. Wat een land :+: