Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:00

De keren dat ik in maart in Oostenrijk was was het vaak wel al warm overdag. In de middag hebben we vaak in een T-shirt liggen zonnen. Maar je kunt ook zomaar een sneeuwstorm treffen. Laagjes werkt idd het beste. Ik draag zelf eigenlijk altijd een skibroek, shirt met lange mouwen en een jas. En dan heb ik het meestal al gewoon aan de warme kant.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 09:35

Ook dit weekend weer geboekt! Met zijn tweeën halfpension eind januari in Hippach bij Mayrhofen in het Zillertal.
De hele vriendengroep waar we normaal mee gaan heeft net kleine kinderen, baby's, is zwanger etc. Dus dat jaar weer lekker km's maken met zijn tweeën.

Skipassen etc zijn wel echt nog veel duurder geworden! 349 euro nu voor 6 dagen.
Uiteindelijk via Sunweb geboekt, omdat een pakketreis goedkoper is dan het zelf boeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:18

Holy crap, dat is echt heel duur. Dan zou ik echt een ander gebied zoeken _O- Ik boek voor dat bedrag ook nog verblijf erbij haha.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:36

Earth schreef:
Holy crap, dat is echt heel duur. Dan zou ik echt een ander gebied zoeken _O- Ik boek voor dat bedrag ook nog verblijf erbij haha.

Dat moet ik eens met jou praten want op een of andere manier kom ik ook altijd uit op een dure grap met wintersport :Y)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:59

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:30

Hahaha thanks!
Ik zou best met een groep willen, maar een groep verzamelen die mee wil gaan skiën is toch vrij lastig blijkt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:26

Ja dat is zo hoor. Nja als je al met 4 personen zou kunnen zou het al schelen. Maar hoe groter de groep hoe beter haha.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:55

Klopt inderdaad! We zijn afgelopen jaar met zijn vieren naar Italïe geweest, maar helaas dit jaar nog niemand zo gek kunnen krijgen om mee te gaan skiën.
Achja, mijn vriend is vorig jaar ook voor het eerst geweest en die wil nu heel graag nog een keer dus ik zie dat in ieder geval al als winst *\o/* .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:05

Moet je I je eentje willen boeken: ben je absoluut de hoofdprijs kwijt!

Ik wil dit jaar (2024) naar Winterberg, als er voldoende sneeuw ligt. Oostenrijk was leuk, maar 4 uur per dag in de skibus zitten iets minder. In de ochtend 2 uur heen, 's middags 2 uur terug breekt echt op. Winterberg is ook wat meer toegankelijk voor beginners met meer blauwe pistes die echt blauw zijn ipv stiekem echt rood....

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:00

Earth schreef:
Haha nou ik zie dat vakanties met 2 personen sowieso wel wat duurder zijn.

Maar voor €872.- kan ik je blij maken met een appartement, inclusief skipas en materiaal. In mijn lievelingsgebied Valloire Frankrijk. https://www.nl.travelski.com/appartemen ... 13/01/2024

You're welcome :D :D 8-)

Oh nog eentje in Valloire voor €858.-. https://www.nl.travelski.com/appartemen ... 13/01/2024

Het kan dus nog wel voor een redelijke prijs! De prijs daar is minder voor 2 personen dan dat ik nu per persoon betaal :')
Al heb je wel echt een ienimini studio in dat voorbeeld.

Ik heb nogal hoge eisen: groot gebied, Oostenrijk (vind de sfeer toch leuker en liften luxer), sneeuwzeker gebied, bij voorkeur op loopafstand van de lift, beetje een mooie kamer en half pension maakt het helemaal af.
Maar daar betaal je dan dus wel voor.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:36

Grote groep is gezellig maar niet per se makkelijker! Ik zoek ieder jaar voor +/- 12 personen, dan zijn de keuzes qua accomodatie toch beperkt :) Zeker in combinatie met mijn eisen qua prijs, kleine afstand tot de piste, gunstig gelegen, enzovoorts.

mvdende Elke dag 4u in de skibus %) Dat moet toch ook beter te vinden zijn? Ga je alleen of met meer?
Nu ik er over denk, zat jij niet in een grotere stad op afstand omdat je afhankelijk was van het openbaar vervoer? Je zou er dan voor kunnen kiezen om vanuit de grotere stad een 1x een skibus te pakken naar je locatie, daar te verblijven en aan het einde vd week weer terug te gaan. Zo hebben wij een aantal keer gehad dat mensen invlogen, en met een bus vanaf het vliegveld kwamen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:06

Indy_Mouse_9 schreef:
Grote groep is gezellig maar niet per se makkelijker! Ik zoek ieder jaar voor +/- 12 personen, dan zijn de keuzes qua accomodatie toch beperkt :) Zeker in combinatie met mijn eisen qua prijs, kleine afstand tot de piste, gunstig gelegen, enzovoorts.

mvdende Elke dag 4u in de skibus %) Dat moet toch ook beter te vinden zijn? Ga je alleen of met meer?
Nu ik er over denk, zat jij niet in een grotere stad op afstand omdat je afhankelijk was van het openbaar vervoer? Je zou er dan voor kunnen kiezen om vanuit de grotere stad een 1x een skibus te pakken naar je locatie, daar te verblijven en aan het einde vd week weer terug te gaan. Zo hebben wij een aantal keer gehad dat mensen invlogen, en met een bus vanaf het vliegveld kwamen.

Ja en nee, genoeg accommodatie in de buurt van dat skigebied, maar nergens voor max €300 per week. Dus zat ik in Innsbruck voor nog geen €250 pet week in een hostel (gedeelde kamer, heb 6 maanden in een hostel gewoond, dus 1 weekje extra is prima te doen zeg maar) en maakte ik gebruik van de gratis skibus.

Ik was vorig jaar voor een week skiën in Oostenrijk inclusief skipas, trein naar Oostenrijk en accommodatie z'n €700 kwijt. Dat red ik echt niet in een dorpje/ stadje dichtbij de liften. En sneeuwzeker, wat Stubaier Gletscher wél is.

Dit jaar wil ik naar Winterberg. Ns weekendvrij abbo tot de Duitse grens en dan het Deutschland Ticket van €50 voor vervoer in Duitsland. Skipas is wat goedkoper voor Winterberg en met een beetje mazzel genoeg accommodatie voor een redelijke prijs. Plan is januari of februari, afhankelijk van de sneeuwcondities.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:58

En? Zijn er al bollers op wintersport (geweest)? Het seizoen is weer begonnen!

Ik hen dit jaar begonnen met snowboarden en had wilde plannen, maar nieuw werk en andere dingen gooien iets roet in het eten wat betreft de planning, dus het zal waarschijnlijk helaas bij dagjes Winterberg blijven, maar goed, dat is ook leuk.

Hier mijn snowboard set: zo blij mee! Die step in bindingen zijn echt een uitkomst!
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:12

Ik wacht vol spanning op meer sneeuw. Het is nu aardig wit, maar helaas gaat het vanaf vandaag weer enorm dooien met regen... :(
Dit jaar heb ik geen seizoenspas meer gekocht, het worden dit jaar gewoon dagkaarten. Dat was goedkoper, omdat ik niet vaak genoeg kan gaan als het goed winter is ivm ingesneeuwd huis/ingesneeuwde wegen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:25

Eilleen, ziet er mooi uit die set! Balen dat echte wintersport er niet in zit, maar zoals je zegt, Winterberg is ook vermakelijk. Zeker als het elke keer een dagje is (en niet te druk).

Judith, 'Ik kon niet skieen want mijn huis was ingesneeuwd' vind ik stiekem grappig vanwege de ironie. Wel balen natuurlijk.

Ik heb voor de jongens wat nieuwe pullis gekocht voor komend jaar, en volgende week heeft de oudste weer een eerste les op de borstelbaan. De jongste mag de week erna. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, de les in Frankrijk afgelopen jaar was geen succes. Dus voor hem bouwen we het nu in Nederland voorzichtig op, eerst een proef- / priveles met de juf, dan in een groepje. En nu dus in het Nederlands ipv in het Frans, dat maakt hopelijk voor hem veel uit.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:27

Haha ja, dat is wel wat er vaker gebeurd bij locals die in een skigebied wonen. Tenzij je in een duur toeristenchalet zit kun je er gewoon niet komen want ingesneeuwd :')
En als ik niet ben ingesneeuwd is het al gauw een uur onderweg, wat normaal gesproken slechts een kwartiertje is. Vanwege dichte passen. Ook die worden pas als laatste uitgegraven, want ja geen toeristenchalets hier...

Klinkt als een goed plan voor de NL lessen, dat zal vast wel een stukje schelen. Heb je al geboekt voor 'het echie'?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:04

Oehhh heel mooi board die Bathaleon. Ik vond ze wel echt enorm moeilijk ‘rijden’ :D heb hem na 1 seizoen weer gewisseld voor een Arbor. Past toch beter bij mij.

Wij gaan pas begin maart dus moeten nog heel lang geduld hebben!

Hahaha niet kunnen skiën doordat je ingesneeuwd bent. Dat is wel een ander uiterste :))

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:33

Judith, stom maar soort van begrijpelijk dat je dan als laatste aan de beurt bent met uitgraven. De toeristen zullen wel voor een flinke klap van het lokale inkomen zorgen, stel ik me zo voor.
We hebben accomodatie al wel geboekt, in mei ofzo al :') Dit jaar gaan we naar Oostenrijk, Köningsleiten. Mijn schoonfamilie gaat daar al jaren naartoe. Ze hebben daar een systeem waar de mensen van dit jaar eerst mogen aangeven of ze volgend jaar terug willen komen, dus als nieuwe bezoeker is het lastig tussen komen. Maar het is gelukt *\o/*
De skischool die mijn schoonzus aanraad neemt geen digitale aanmeldingen aan, je moet daar echt aan de deur aanmelden voor de komende week. |o Voordeel (in dit geval) is wel dat het een ontzettend Nederlands dorp is, en er ook veel Nederlandssprekende skileraren zijn.
De afgelopen jaren bij ESF vond ik dat toch teleurstellend. Ze spraken niet alleen geen Nederlands, maar beide jaren dat we kinderen op de babywei hadden, leek het niet alsof de instructeurs op de weide enige empathie hadden. De oudste heeft een keer in zn broek geplast omdat ze niet met hem naar het toilet gingen, dat was te veel gedoe ofzo? ("Ik heb het gezegd maar ze snapte me niet" zei mn zoontje), de jongste vond het heel spannend allemaal en heeft veel gehuild, maar volgens mij is er niemand ook maar even op de knieen bij gaan zitten om hem te troosten.
Dus! Dit jaar eerst de borstelbaan, en hopelijk een goed begin voor de kleinste, en hopelijk daarna lekker in de sneeuw met lieve! Nederlandssprekende instructeurs.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:00

Ik zeg het maar alvast, mocht iemand een geweldig mooi skigebied zoeken, met een ouderwets gezellig dorp met op vrijdag een heerlijke markt met plaatselijke producten, en nog eens heel betaalbaar? Dan tip ik voor dit seizoen Valloire in Frankrijk. het is iets verder rijden dan de meeste plaatesn, maar daardoor is het wel een stuk rustiger. Ik vind de pistes daar altijd geweldig, powerafdalingen, dalafdalingen, moeilijke pistes, makkelijke pistes. 160 km aan pistes, dus genoeg af te leggen maar toch redelijk compact.

In maart zijn wij geweest voor €430.- voor appartement, skipas en skiverhuur in 1. Met 4 personen. Voor 6 januari betaal je momenteel voor datzelfde appartement €406.- Incl skipas en skihuur.
Ik zie dat het in een ander appartement al voor €336.- kan :P

Afbeelding

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:05

dit is een leuke om te onthouden voor 2025 voor mij....
Had bijna geboekt voor Andorra weer maar brak net ervoor mijn been dus helaas pindakaas. 2024 wordt hem niet. Denk dat valloire misschien zelfs nog dichterbij is

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:10

Tyke schreef:
dit is een leuke om te onthouden voor 2025 voor mij....
Had bijna geboekt voor Andorra weer maar brak net ervoor mijn been dus helaas pindakaas. 2024 wordt hem niet. Denk dat valloire misschien zelfs nog dichterbij is

Huh waar woon jij dan? :P Wel balen van je been! Wij twijfelden nog om te gaan maar ik heb mijn bekken gebroken in september en durf skiën ook nog niet helemaal aan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:40

Ik heb nu drie keer geskied. Begin november was de opening van de kitzsteinhorn. Daar stormde het behoorlijk dus ik ben twee uurtjes geweest.
Twee week geleden was ik de allerállereerste die bij Leogang ging skiën *\o/* en daarna vast en zeker de eerste die zich bezeerde :') met een verdraaide knie en een week pijn als gevolg.
Afgelopen zondag was het hier prachtig weer en ben ik met de kinderen in Saalbach wezen skiën. Heel veel zon en veel sneeuw!
Sinds vandaag is Schmitten (Zell am See) ook goed geopend dus morgen gaan we daar skiën ( Maria Empfängnis, dus de kinderen zijn vrij).
Vorig jaar konden we helemaal niet langlaufen maar dat heb ik deze week ook al twee keer gedaan.
Het is hier nu al fantastisch *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:07

Plan was komende zaterdag naar Winterberg te gaan met de Winterbergbus. Wordt de reis net gecanceld ivm regen/ ijzel (welke, want weerbericht Winterberg geeft niets op)

Helaas pindakaas! Ergens deze week maar ff naar Snowworld dan. In ieder geval om ff op de ski's te staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:32

Ah dat is balen zeg!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:07

Geweldig zeg opisop <3