USA deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:40

Oshaa, toevallig ook Newport, Depoe Bay, Oceanside of Seaside bezocht?

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:17

Ik mag binnenkort weer en dit keer vlieg ik op Los Angeles om een vriendinnetje te bezoeken.

Iemand nog leuke ideeën? Ik heb een huur autootje en vind het niet erg om lang in de auto te zitten. Plekken zoals San Diego, Santa Monica, San Fransisco, Hollywood en Malibu heb ik al gezien wil nu ook binnen het binnenland zelf intrekken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:19

Hoe lang heb je Cynthia? Moet het vanaf LA te doen zijn, of kun je er meerdere dagen voor nemen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:20

Grit schreef:
Leuk! Onze huurauto zal wat minder sportief zijn :D

Miccamaaike, in grote lijnen;
Vliegen naar Salt Lake City
4-5 dagen Yellowstone
2-3 dagen Grand Teton
Met een overnachting steken we dan ineens door naar Redmond Oregon
3 dagen Redmond waarbij we de McKenzie Pass, Smith Rock State Park en de Painted Hills bezoeken
4-5 dagen kust (Newport, Depoe Bay, Seaside en andere highlights van dit stuk kust)
2 dagen Portland voor het bezoeken van de Columbia River Gorge
Vanuit Portland weer naar huis

En dan dus vooral veel natuur/wandelen en wat kleinere plaatsjes bezoeken. De grotere steden kunnen we wel missen.

Bedankt nog voor het delen van je route, had ik even gemist. Ga het eens bekijken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 13:21

xCynthiaVos schreef:
Ik mag binnenkort weer en dit keer vlieg ik op Los Angeles om een vriendinnetje te bezoeken.

Iemand nog leuke ideeën? Ik heb een huur autootje en vind het niet erg om lang in de auto te zitten. Plekken zoals San Diego, Santa Monica, San Fransisco, Hollywood en Malibu heb ik al gezien wil nu ook binnen het binnenland zelf intrekken.

Carmel by the sea en dat gebied al gezien?

Wat voor dingen wil je zien? Mijn vriend komt uit LA, dus die weet vast wel wat

Ik vlieg in maart naar scottsdale, Austin en New Orleans. Super zin in!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:23

Ik heb ongeveer 2 weken de tijd maar kan altijd mijn terug reis veranderen (expres gedaan haha!)

De steden ben ik wel beetje zat. Ik ben nu vooral benieuwd naar de natuur. :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:57

Wij wilden eigenlijk komende november naar Amerika, maar met de midterms in aantocht en niet weten wat dat gaat brengen gaan we dit jaar toch maar overslaan.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:13

xCynthiaVos schreef:
Ik heb ongeveer 2 weken de tijd maar kan altijd mijn terug reis veranderen (expres gedaan haha!)

De steden ben ik wel beetje zat. Ik ben nu vooral benieuwd naar de natuur. :D

Joshua Tree National Park blijft een fantastisch park. Nu meerdere keren geweest en elke keer was het top. Paar jaar geleden ook voor het eerst in Mojave National Preserve geweest - veel leger dan Joshua Tree, maar ook echt heel gaaf (wel geen echt park, waardoor er niet echt voorzieningen zijn). In de zomer misschien wel minder geschikt aangezien het er erg heet kan worden!

Ik ga in juni een week naar LA voor werk - precies als de FIFA voorrondes in de stad zijn, dus dat wordt wat :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:23

Joshua Tree Park is relatief dichtbij.
Wij hebben een stuk van de Route 66 gereden, vond ik ook leuk om te zien. Maar als je 2 weken hebt zou ik daarna door rijden richting Grand Canyon en dan richting Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend) en dan door richting Bryce. Dan kun je nog langs Las Vegas en Death Valley en dan weer terug naar LA. Maar dan heb je wel de nodige kilometers (ca. 2500) te pakken.

Als je meer uitstapjes vanuit LA wilt doen dan lukken dat soort afstanden niet. Dan kun je kijken naar Joshua Tree, stukje route 66 en Seqoia National Park. Alsnog wel een eind rijden, maar daar ontkom je dan toch niet aan.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:47

Dankje voor de inspiratie! Ja het worden voor mi toch beetje goedkope hotelletjes pakken en dan doorrijden naar het volgende. Ik heb gelukkig geen vaste plek waar ik zit. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:56

Antelope is echt zo mooi! Vond de Grand Canyon zo massaal groot, maar de Antelope was vele malen mooier.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:09

Is ook totaal niet met elkaar te vergelijken, zijn totaal andere bezienswaardigheden. Ik vond beide prachtig. Had Antelope Canyon ook niet willen missen. Is wel echt prijzig om te bezoeken maar ik vond het wel echt heel mooi om te zien.