Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:31

Miesemuisje schreef:
nu krijg ik nog meer zin om te gaan *\o/*

:Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:32

Haha ik ook! Nog ruim anderhalve maand! *\o/*

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:39

Berdien schreef:
Haha ik ook! Nog ruim anderhalve maand! *\o/*

Heb even je route bekeken :)

Citaat:
De Athabasca gletsjer is het kroonjuweel van dit gebied. Met de beroemde Ice Explorer kunt u deze gletsjer van dichtbij ervaren (optioneel), een waar Ice-Age avontuur!

Moet je doen, zo'n vrachtwagen/bus zie je nergens!

http://www.brewster.ca/activities-in-th ... enture/#/0

En in Jasper is raften heel leuk! Wij deden het bij http://maligneadventures.com/rafting/ Hele leuke groep begeleiders, en was voor alle leeftijden

Berdien

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:48

Jaa waren we ook zeker van plan! :j Raften is geen goed idee vanwege de schouder van mams (vorig jaar gebroken na een motorongeluk, nooit meer goed geworden) dus daar doen we een wat kalmere activiteit :))

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:13

Berdien schreef:
Jaa waren we ook zeker van plan! :j Raften is geen goed idee vanwege de schouder van mams (vorig jaar gebroken na een motorongeluk, nooit meer goed geworden) dus daar doen we een wat kalmere activiteit :))

Denk als je een class 2 neemt het wel kan, ze kan dan mee varen zonder zelf te hoeven paddelen. Je bent dan ongeveer een uur op het water. Bij onze groep waren er enkele ouderen bij die meegingen, eentje liep zelfs heel moeilijk

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:14

Ah kijk, dat biedt wel mogelijkheden. Houd het in mijn achterhoofd :j

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:18

Berdien schreef:
Ah kijk, dat biedt wel mogelijkheden. Houd het in mijn achterhoofd :j

En als je in Jasper naar de gondel gaat om de berg op te gaan en de zon schijnt dan goed insmeren, ben er stik verbrand!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 05:46

yay het regent!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:56

Ik hoop dat het VEEL is, Lenny!

Ik ben net terug uit NL, waar we een geweldige bruilogt hebben bijgewoond. Even al onze NL vrienden en een hoop familie gezien. Hagelslag met Minions gekocht, stroopwafels van de markt en natuurlijk drop.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:14

Ik kom me ook graag melden!

Samen met mijn ouders en broer vertrek ik op 1 september voor ruim 3 weken naar Vancouver, om vanuit daar een rondreis te maken met de camper.
Mijn vader en ik zijn de reis nu beetje bij beetje aan het plannen. Waarschijnlijk word het Vancouver, Victoria, Tofino, Nainamo, Whistler, Jasper, Banff en dan weer richting Vancouver.
We willen niet al te veel vastleggen, zodat we terplekke ook nog wat kunnen schuiven, dus plannen geen overnachtingen. Alleen op 7 september moeten we wat van te voren boeken, aangezien het dan een feestdag is..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:49

Labour Day!
Leuke reis, Fee. Ik woon in Vancouver. Victoria en Tofino staan nog steeds op ons lijstje, na 3 jaar hier. :) Banff en Jasper zijn ook zo prachtig!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:53

Ja klopt! Is het weekend daarvoor ook al verstandig om overnachtingen te boeken? We zullen dan zeer waarschijnlijk in Campbell River en Whistler zijn. Of denk je dat we dan wel ergens terecht kunnen?

Heb er echt zo ongelooflijk veel zin in! :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:37

Ik moet zeggen, onze overnachtingen in Vancouver en Whistler zijnal geboekt (ongeveer zelfde periode) en alles zit al goed vol.. er is niet zoveel keus meer. Zeker in het weekend zit alles al bijna vol..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:06

Ojee... zeker even iets om nog naar te kijken dus. Overnachting in vancouver is trouwens al wel geregeld omdat we dan geen camper hebben.

Ga jij ook met de camper? Denk dat met de camper het sowieso wel iets makkelijker is om iets te vinden?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 01:55

Het zomer seizoen rond Vancouver zit altijd snel vol. Op >4-6 uur afstand rijden zijn er meestal nog wel plekken. Sommige campings hebben ook 'trekkersplaatsen' die op basis first-come-first-serve vollopen. Dan moet je dus vroeg in de ochtend komen! Veel plezier!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 05:41

Ik wou afgelopen weekend voor een nachtje naar Vancouver... Nou, niet dus, alles zat eivol haha.

Goed om weten dat je ruim op voorhand je hostel/hotel moet boeken, zeker in het weekend ^^ Crazy gewoon.

Ik heb me net een auto gekocht om in augustus Canada rond te reizen (nou ja voornamelijk BC eigenlijk, Vancouver Island en van Vancouver zo richting Edmonton, de Rockies door reizen). Als iemand nog tips of tricks heeft, ik hoor het graag. Moet dringend een route uitstippelen en mijn hostels/hotels/motels gaan boeken dan. Of ik heb geen slaap plaats haha.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:15

Leuk Tweety_be! Ga je alleen rondreizen?

HI hostels zijn fijne hostels, ook financieel gezien ;) . Maar ook daarvoor geld dat ze snel vol zitten, zeker in Jasper en Banff en andere grote steden. Als je gaat kamperen heb je waarschijnlijk meer kans dat er nog sites vrij zijn. Banff-Jasper route is super mooi, goede weg en snel te doen. Had je familie in Edmonton?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:03

Overigens zijn er ook een aantal 'wilderness' hostels in Jasper/Banff. Vaak zijn die minder volgeboekt, omdat ze bijv. geen 'running water' hebben. Vaak hostels op super mooie lokatie, als je echt een douche wil zit je vaak toch in de buurt van een rivier. Houd verder ook de bosbranden in de gaten, ik weet dat maligne valley bosbranden waren. Ik verwacht dat de omstandigheden nu beter zijn, als hun ook de regen hebben gehad die wij hier hadden. Maligne road naar maligne lake zijn absolute aanraders om te zien.

Toen m'n zus en ik rondreis Rockies/BC deden hebben we veel hikes in de Rockies gedaan, heb je echt prachtige routes.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 06:23

Bedankt voor de tips Linda, hier heb ik zeker wat aan :)

Het ziet er naar uit dat ik alleen ga reizen, maar ga rondhoren of iemand interesse heeft om eventueel mee te reizen. Alleen is maar alleen en het is ook wel fijn om kosten te delen. Al was het maar een deel van de reis ofzo.

Ik wil een Equine Massage Therapy cursus volgen in Edmonton in September :) Vandaar mijn voorlopige eindbestemming Edmonton ;) Eens de cursus is afgerond, kom ik terug naar hier (Chilliwack, kom al men spullen ophalen hahaha ^^), om dan midden oktober terug naar huis te vliegen vanuit Vancouver.

Enkel nog wachten of mijn aanvraag tot de verlenging van mijn verblijf als toerist wordt goedgekeurd... Wacht nu al meer dan 2 maanden op antwoord. Zou graag het antwoord weten voor de cursus start. Is geen goedkope cursus en zou het wel heel erg vinden om in het midden van mijn cursus het land te moeten verlaten. De cursus is dus nog niet officieel geboekt, maar het is wel dé reden waarom ik langer wil blijven. Dat en ik hou gewoon ontzettend van dit land. Als het even kon, dan bleef ik hier gewoon wonen *zucht*

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:58

Waneer verloopt je visa of heb je nu implied status?

Idd wel fijn als je met iemand samen kunt reizen. Voor de kosten, maar ook als je hikes wil doen. Sommige routes mag je zelfs enkel hiken met groepen van 3 of meer personen (ivm grizzly beren).

Als je in Edmonton zit, kun je gerust een keer hier langskomen. We hebben een meid uit Duitsland hier, denk dat ze het wel gezellig vind om samen iets met iemand te doen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 04:05

Ik heb nu 'implied status' :) Hopelijk weet ik gauw of mijn aanvraag wordt goedgekeurd ivm de Equine Massage Therapy cursus.

Ja, dat hiken met meer personen was iets waar ik ook al aan had gedacht. Alleen hiken wil ik ook niet uit veiligheidsredenen. Ziet er naar uit dat ik volgende zomer terug moet komen voor effectief rond te reizen ;) haha.

Heb namelijk ff alle kosten geraamd en echt veel reizen zal er niet in zitten als ik die cursus wil volgen in Edmonton :o ^^. En gezien dat de voornaamste reden is om langer te blijven, kies ik daar dan ook bewust voor.

Maar eens bij jullie langskomen zou ik héél erg fijn vinden! Ik stuur je daarvoor dan nog wel een PB'tje om specifiek af te spreken :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:07

Hier even een naar smaakje aan onze reis in Canada. Het eerste hotel heeft 188 dollar afgeschreven van de cc en we weten niet waarom. Het was zelfs 5 weken later afgeschreven. Al 2 keer gebeld (en dan snappen ze er niets van, mijn engels is niet zo beroerd) en al 3 mails gestuurd (geen reactie..)

Zal morgen trouwens nog wat foto's plaatsen hier.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:10

wat naar Liberty! hopelijk kun je het nog oplossen!

Ben benieuwd naar je foto's!! voor ons komt het ook eindelijk dichterbij, over 3 weken en 1 dag gaan we richting schiphol *\o/*

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan doorelkaar

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:21

Wat onwijs balen zeg... Foto's zien er goed uit!!

Hier nog drie weken en drie dagen. Gaat snel nu en heb er zo ongelooflijk veel zin in! *\%/*