Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:04

Daar had ik ze wel nodig volgens mij :D

Lotus83

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:07

Nog 2 lange weken wachten... ben heel benieuwd naar Lesbos.. Wat betreft waterschoenen, ik heb ze altijd bij me.. ik vind het niet lekker zwemmen maar beter dat dan pijn aan de voeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:57

Iemand hier in Gouves geweest?

Over twee weken ga ik erheen, alleen, best spannend, maar heb zo'n zin in een niets-doen vakantie, en krijg echt mijn vriendinnen niet mee..

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:24

Ik werk sinds dit jaar als reisleidster op Zakynthos voor een Nederlandse reisorganisatie. Dus mochten er nog mensen nog specifieke tips willen? :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:52

_Mel schreef:
Ik werk sinds dit jaar als reisleidster op Zakynthos voor een Nederlandse reisorganisatie. Dus mochten er nog mensen nog specifieke tips willen? :D

Oh ikke!! Wij gaan naar zakynthos met huurauto wij zitten in sea vieuw castle in vassilikos. Nu zijn wij echte doeners. Wij zoeken altijd een leuke waterval haha, weet niet of dat ergens te vinden is? En verder vinden wij rustige zandstranden ook echt super tof, niet met dat massa tourisme. Dus leuke tips zijn welkom!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:59

Ik ga dus eind augustus Naar zakynthos... slim om nu al een auto te huren?
Mijn ouders zijn er (toevallig) dan ook dus we kunnen altijd een auto lenen. Maar op lesbos konden we heel makkelijk naar een verhuur bedrijf toe voor de dag zelf. Kan dat daar ook?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:04

_Mel schreef:

Werk je niet meer in Janno Beach?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:18

Hoi hoi! Ik kom hier even binnenvallen, ik hoop dat dat niet erg is?
Ik ga deze week naar Chersonissos, heeft iemand misschien nog leuke tips voor uitjes en dingen om daar te bezoeken?
Het liefst niet al te duur en een beetje actief.

Enkele jaren terug ben ik naar Kos geweest, dat vond ik ook prachtig. Voor de mensen die daar misschien binnenkort heen gaan zou ik het huren van een fiets zeker aanraden. Altijd leuk om zo een deel van het eiland te zien en de rustigere strandjes te bezoeken. Ook mooi vond ik het bergdorpje dta ik daar heb bezocht (Sia was de naam denk ik), zeker bij zonsondergang erg gaaf!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:19

Zia hoor ik meer geode verhalen over. :j

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:38

Hanbah41 weet niet waar je van houdt maar dagje Iraklion, zeker op zaterdag met de markt,kost €3,30 enkele reis met de bus en zeker een bezoek waard.
De kerk in Chersonissos is erg mooi, ook die bij de haven. Wel even zorgen dat je schouders bedekt zijn.
Snorkelen in Stalis bij het rotsblok. Mooie vissen en schelpen van zeeegels opduiken.
Starbeach, waterpark, dagje Eiloinda met de bus nzv.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:59

Wij gaan morgen een week naar Malia - Kreta, leuk om hier mee te lezen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:27

Lante schreef:
Wij gaan morgen een week naar Malia - Kreta, leuk om hier mee te lezen!

Heerlijk, breng ook een bezoekje aan Sissi. Heerlijk plekje.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:32

Ja, dat ligt zeker in de planning! :-)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:18

Ik heb toch onverwacht nog kunnen boeken tussen de operaties door. Het is wel weer Kos geworden. Dat was het gunstigste qua vliegtijden en ik ken de omgeving zodat ik goed kon inschatten of lokatie van he hotel etc handig was. Ook is er een goede prive kliniek voor geval van nood, hoop dat niet te gebruiken natuurlijk.
Ach ja, dit jaar nog een vakatie voor het griekse eten, weg te zijn en te relaxen. En dan volgend jaar weer actief nieuwe dingen oontdekken. Ik ben erg blij dat ik in ieder geval kan gaan.

Kan ik dit topic ook weer gewoon aanklikken zonder stinkend jaloers te zijn.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:10

Hoi allemaal,

Fijne vakantie Lante! :D) en wat fijn raket, toch even lekker eruit!!

Poosje terug ben ik hier binnen komen vallen voor tips over Lesbos. Alleen zijn de plannen nu wat gewijzigd en gaan we een cruise over de Middellandse zee maken van 15 dagen. We starten in Athene en gaan dan naar Santorini, waarna we verder gaan naar Montenegro - Italië - Spanje - Frankrijk - Italië.

Nu vliegen we de dag voor vertrek van de cruise naar Athene en het schip vertrekt de volgende dag pas 's avonds. Dus we hebben nog een avond en een dag tot halverwege de middag waarbij we graag Athene willen verkennen voor wat mogelijk is qua tijd. We hebben ons hotel in Piraeus geboekt, waar ook het schip vandaan vertrekt. Nu hebben we al de mogelijkheden voor het OV naar Athene zelf gevonden, maar ik vroeg me vooral af wat we qua bezienswaardigheden echt niet mogen missen. Qua tijd is het natuurlijk wel krap, maar daarom willen we vooral de mooiste dingen meepakken.

Ik dacht zelf vooral aan het Akropolis/Parthenon, de Tempel van Zeus en het oude Agora. Ik heb ook al wel een beetje zitten puzzelen met Google Maps en ik had nu heel globaal gepland om 's ochtends vroeg de Akropolis op te gaan en dus ook het Parthenon mee te pakken, dan naar Agora en eindigen met de tempel van Zeus. Dit lijkt allemaal vrij dicht bij elkaar te liggen en dan kunnen we 's ochtends vroeg mooi met de metro naar het station Akropoli. 's Avonds om 19 uur vertrekt het schip uit Piraeus, dus had de planning ongeveer om max 15 uur weer in ons hotel in Piraeus te zijn. Zoals ik op Maps kan zien qua loopafstanden enzo, zou dat wel moeten lukken als we 's ochtends vroeg vertrekken. En eventueel kunnen we de avond van de dag van de vlucht ook nog invullen in Athene.

Hebben jullie nog tips/aanvullingen en andere dingen die we echt niet moeten missen? :D Of zou dit schema echt niet te doen zijn? Ben je bijv. heel veel tijd kwijt aan de Akropolis? En eventueel nog tips voor Santorini? We zijn daar een dag (7u - 19u). Ik ben heel benieuwd :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:13

Akropolis kan best snel hoor! En dan gewoon de hele Akropolis doen. De Griekse Agora ligt ook vrij dichtbij, met de tempel van Hefaistos. Dat zou ik even meepakken :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:25

Sheran schreef:
Akropolis kan best snel hoor! En dan gewoon de hele Akropolis doen. De Griekse Agora ligt ook vrij dichtbij, met de tempel van Hefaistos. Dat zou ik even meepakken :)

Bedankt voor de tip!! Ziet er mooi uit, gaat die ook op het lijstje :D

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:19

* valt binnen*

Tips voor Corfu zijn welkom! Heb het hele topic al doorgelezen en natuurlijk gegoogled.Maar meer tips is altijd leuk.
We vertrekken over 2 weken en dan een weekje daar. We hebben een huurauto en willen ook een dag een bootje huren dus het moet goed komen

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:06

Zijn er Kreta-gangers/bewoners die mij iets kunnen vertellen over het weer eind april/begin mei op Kreta?

Wij willen in 2019 met onze kinderen (12 en 14) die kant op. Is het dan al enigszins zon zee zwembad strand weer? Of toch nog wat wisselvallig?

Of aan welke kant (west, zuid, oost of noordkant) is het beter in die periode?

En waar zou je dan een paardrijtocht willen doen? Is dat dan mogelijk ergens? Het gaat om mijn dochter van 14 en mij zelf (44).

Brand los!!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:15

colinneke schreef:
* valt binnen*

Tips voor Corfu zijn welkom! Heb het hele topic al doorgelezen en natuurlijk gegoogled.Maar meer tips is altijd leuk.
We vertrekken over 2 weken en dan een weekje daar. We hebben een huurauto en willen ook een dag een bootje huren dus het moet goed komen

Welke plaats zit je? :) Sowieso naar Paleokastritsa gaan :j en dan naar agia triada beach. Dat is zo mooi <3 En dan eten bij Akron bar en dan nog naborrelen bij La Grotta :D
En een bootje huren (kan ook in Paleo) en dan de strandjes huren die niet bereikbaar zijn vanaf land <3

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:51

Hetbommeke mei/juni is heel goed te doen. Afgelopen 2 jaar in die periode ook geweest. Lekker warm maar ook een uitstapje is goed te doen. Wel soms af en toe wat wolken of een spatje regen.
Paardrijden is denk ook afhankelijk waar je zit op Kreta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:52

Joolien schreef:
colinneke schreef:
* valt binnen*

Welke plaats zit je? :) Sowieso naar Paleokastritsa gaan :j en dan naar agia triada beach. Dat is zo mooi <3 En dan eten bij Akron bar en dan nog naborrelen bij La Grotta :D
En een bootje huren (kan ook in Paleo) en dan de strandjes huren die niet bereikbaar zijn vanaf land <3

Kan niet meer aanpassen, maar moet strandjes bezoeken zijn ipv huren :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:16

hetbommeke schreef:
Zijn er Kreta-gangers/bewoners die mij iets kunnen vertellen over het weer eind april/begin mei op Kreta?

Wij willen in 2019 met onze kinderen (12 en 14) die kant op. Is het dan al enigszins zon zee zwembad strand weer? Of toch nog wat wisselvallig?

Of aan welke kant (west, zuid, oost of noordkant) is het beter in die periode?

En waar zou je dan een paardrijtocht willen doen? Is dat dan mogelijk ergens? Het gaat om mijn dochter van 14 en mij zelf (44).

Brand los!!! :j

Volgens mij is het eind april nog wel fris. En ik weet niet of het toeristen seizoen dan al gestart is. De zee is in ieder geval nog niet opgewarmd (want begin van het warme seizoen), maar misschien wel warm genoeg om te zwemmen. Het warmste is in ieder geval de zuidkant van het eiland.

Ik heb paard gereden bij Odysseia Stables (https://www.horseriding.gr). Is van een Nederlands/Grieks stel en vind ik zeker een aanrader. Je hebt wel een auto nodig om er te komen. Er zit ook een mooi hotel bij met zwembad.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 11:45

Als je zeker wilt zijn van goed weer, zou ik het er niet op gokken. Het kan nog alle kanten op eind april/begin mei.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:45

{:} ik ben zo onwijs aan het aftellen. Aanstaande dinsdag nog weg en nog 8 nachtjes slapen :D