USA

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:11

Nu ik deze topic zo lees; leg ik een verband tussen eten en de VS, heb echt zo'n zin in een Amerikaanse hotdog! Zo'n lauwwarme die je bij het station kunt halen. :')

Needje

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:13

En ik in een Poke poke spicy tuna. :9

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:17

Ik heb mij ook altijd prima kunnen redden met het vliegtuigeten :j

Nog even goedkeuring van mijn werk afwachten en dan maar eens tickets gaan boeken. Heeft iemand hier ervaring met ebookers? Daar heb ik tot dusver de beste optie gevonden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:16

Grit schreef:
Ik heb mij ook altijd prima kunnen redden met het vliegtuigeten :j

Nog even goedkeuring van mijn werk afwachten en dan maar eens tickets gaan boeken. Heeft iemand hier ervaring met ebookers? Daar heb ik tot dusver de beste optie gevonden.

Ebookers gaat top! Handelen ook wijzigingen netjes af :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:30

Fijn, dat is goed om te weten!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:26

Eergisteren besloten: we gaan een helicoptervlucht maken over Manhattan. En nadat we in Chicago zijn geweest rijden we terug naar New York over de Niagera falls. Nog maar twee weken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:28

O ja....kan je zo een backpak meenemen of moet je die op een een of andere manier verpakken ivm de losse onderdelen er aan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:10

Dallista schreef:
Ben in Yosemite NP, in Wawona. Wat is het hier toch prachtig (hotel trouwens ook, klassiek Victoriaanse stijl, wow)! In een ver verleden eens geweest, maar was nog zo jong, kon me er weinig van herinneren. Ga heerlijk genieten van de natuur de komende dagen!
Super gaaf hotel is dat, wij hebben er een paar jaar terug geslapen. Niet de meest ideale ligging maar geen seconde spijt van gehad.

Ik heb aan boord ook zelden honger. Probeer zoveel mogelijk te slapen en niet te veel te eten. Het eten aan boord is extreem zout en dat is helemaal niet gunstig omdat je in een vliegtuig al zo uitdroogt. Dus gewoon wat snacks en dan red ik het prima tot mijn bestemming.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:10

Nee, paardrijden hier zijn van die stapritjes, denk ik, niet als in Monument Valley. Er is wel een stable hier direct naast het hotel. ;-)

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:01

Napie schreef:
Eergisteren besloten: we gaan een helicoptervlucht maken over Manhattan. En nadat we in Chicago zijn geweest rijden we terug naar New York over de Niagera falls. Nog maar twee weken.

Oeh! Dat is mooi helicopter vlucht over Manhattan! Wil ik ook nog eens graag doen! Ik ga in Manhattan wonen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:15

Tjonge ik ben wel een beetje jaloers als ik jullie posts zo zie. Ik moet nog 7 maanden wachten en ondanks dat ik wel naar Amerika ga is mijn reis compleet anders. Volgens mij vlieg ik met Delta. De vorige keer Amerika (Los Angeles) vloog ik met KLM en was idd prima verzorgd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 20:20

Wat ga je deze keer doen Annash?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:24

Delta vind ik toppie :)
Zit nu ook weer te kijken voor vluchten met delta :j

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:25

shilady schreef:
Delta vind ik toppie :)
Zit nu ook weer te kijken voor vluchten met delta :j

Ik zit ook te kijken voor een vlucht maandag van AMS naarJFK, wil met de KLM.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:51

Waar in Manhattan ga je wonen NYC? Leuk hoor!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:52

Ik ga storm chasen in tornado alley. Vertrek vanuit Birmingham op 18 april en vlieg naar Oklahoma City. 2 mei vlieg ik weer terug dus dan kom ik 3 mei hier weer thuis aan (thuis is voor mij sinds dit jaar de UK :-) ben eerder dit jaar geëmigreerd in mijn uppie).

Deze vakantie staat al 10 jaar op mijn lijstje. Misschien wel (bijna) 15!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:53

Voor mij is het echt enkelt Delta Klm of hooguit Lufthansa.........

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:07

MacavityL schreef:

Bij central park, 2 minuten lopen afstand, als de helft van NY niet weer eens in de weg loopt. :')
Ik kan naar waarheid vertellen dat we uitzicht op central park hebben. Als je op de wc gaat staan en door het kleine raampje kijkt, kan je precies langs de andere gebouwen kijken en heb je uitzicht op central park. :Y)
Woonkamer kijkt jammer genoeg precies op deverkeerde kant uit.

Vriend had bijna vorig jaar een opknap appartement kunnen kopen met uitzicht op centralpark vanuit de woonkamer. Het stond meneer niet aan dat de wc bij de badkamer in zat, dat hij geen aparte douche èn bad had in verschillende badkamers. Appartement had alleen een bad, de horror!

Hij heeft ook het idee geopperd dat mochten we kinderen krijgen we een huis in Queens/Brooklyn of staten island konden kopen. Maar dat neemt niemand hem serieus! Ik wil het nog wel zien dat hij uit Manhattan weggaat, denk dat hij na een week huilend terug gaat. :')

vriend had een aantal voorwaardes toen we wouden samen wonen, I will never move out of New York.
Sterker nog hij heeft een hele lijst van steden in de VS waar hij niet heen wil want daar komt die en die sportclub vandaan en hij als yankee fan kan daar echt niet heen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 21:15

Annash schreef:
Ik ga storm chasen in tornado alley. Vertrek vanuit Birmingham op 18 april en vlieg naar Oklahoma City. 2 mei vlieg ik weer terug dus dan kom ik 3 mei hier weer thuis aan (thuis is voor mij sinds dit jaar de UK :-) ben eerder dit jaar geëmigreerd in mijn uppie).

Deze vakantie staat al 10 jaar op mijn lijstje. Misschien wel (bijna) 15!

Wow wow wow!! Wat gaaf zeg! :wow:
Hoe heb je dat verder geregeld daar, neem aan dat je met een speciaal team mee gaat?

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:17

shilady schreef:
Voor mij is het echt enkelt Delta Klm of hooguit Lufthansa.........

Als je met aeroflot vliegt krijg je bijna geld toe, en ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen waarom. :')
als je nog geen hernia hebt, dan krijg je het wel in die toestellen. NOOIT weer ookal zijn ze meer dan de helft goedkoper, doe mijn kind dat niet aan!

Voor de mensen zonder diemaatschappij ervaringen; serieus ik kan nog snellernaar de VS zwemmen als zijn vliegen.2 tussen stops, weet niet wat ze in de tijd aan het doen waren maar het duurdelang genoeg. Denk dat ze een gat gingen graven en de brandstof nog uit de grond moesten halen.
Voor de rest, eten en drinken is echt stervens duur! En het was ook nog eens niet in te nemen! :r
denk dag de piloot eem dag van te voren ee online curcus had gevolgd tot piloot, tijdens de landing zaten we bijna tegen het plavon, zo stuiterde het. :=

oja en ik betijfelde of dat het vliegtuig die week wel was schoongemaakt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:20

NYC schreef:
MacavityL schreef:

Bij central park, 2 minuten lopen afstand, als de helft van NY niet weer eens in de weg loopt. :')
Ik kan naar waarheid vertellen dat we uitzicht op central park hebben. Als je op de wc gaat staan en door het kleine raampje kijkt, kan je precies langs de andere gebouwen kijken en heb je uitzicht op central park. :Y)
Woonkamer kijkt jammer genoeg precies op deverkeerde kant uit.

vriend had een aantal voorwaardes toen we wouden samen wonen, I will never move out of New York.
Sterker nog hij heeft een hele lijst van steden in de VS waar hij niet heen wil want daar komt die en die sportclub vandaan en hij als yankee fan kan daar echt niet heen.

Ha, ja sport is heel belangrijk voor ze.

Ga je aan de oost of west kant wonen? Heb zelf in de upper east side gewoond.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 21:21

Even puur nieuwschierigheid NYC, op welk visum ga jij in de VS wonen? :)

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:26

Ten opzichte van het park? Heb echt zò geen richtings gevoel maar zal even aan de hand van een kaart bekijken aan welke kant van het park ik nou zit. :')

Ga je aan de oost of west kant wonen? Heb zelf in de upper east side gewoond.[/quote]

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:26

Annash, wat super gaaf! Echt leuk dat je dat gaat doen. Ik heb er ook al eens naar gekeken.
Nadir, daar zijn zelfs speciale reizen voor. Moet je maar eens googlen op storm chasing vacations :+ Talloze trips worden er georganiseerd.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:33

Nadir schreef:
Even puur nieuwschierigheid NYC, op welk visum ga jij in de VS wonen? :)

2 jaar gelede begonnen met visum aanvragen, we hebben eerst probeerd de normale 'greencard' te krijgen, de parmante verblijfs vergunning. Maar dat lukte niet. Mijn zus heeft haar verblijfs vergunning in de lotterij gewonnen járen geleden, ze was 21 wodu niet meer thuis wonen en dacht laat ik eens gek doen. :')
Heb ook 2 keer via de lotterij geprobeerd, maar helaas.

Heb nu een verblijfs vergunning voor een jaar, tot december 2015 dus. Snelste manier was trouwen geweest, waser niet zo'n voorstander van om meteen te trouwen, vriend staat er wel voor in de startblokken. Mocht het goedgaan dan gaan we wel trouwen om makkelijker een verblijfs vergunning te krijgen.

Vriend heeft een jaar dus om hem te bewijzen, moet hij een jaar lief wezen. :')
Laatst bijgewerkt door NYC op 23-09-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt