Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:15

Bedankt voor de tips! Ik ga straks even het topic teruglezen om te kijken hoe het nou precies zit met verzekeringen (volgens mij is daar een tijd terug een heleboel over geschreven toch?) want dat wil ik in ieder geval voor elkaar hebben.

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met vliegticket? Want retourtickets zijn meestal voor een half jaar ofzo maar ik heb geen idee wanneer ik terug wil gaan, zoals de planning nu ligt ergens rond juni/juli 2016 maar dit kan zo weer veranderen. Je moet bij aankomst wel kunnen laten zien dat je ook weer terug kan toch?

En hoeveel geld is verstandig om mee te nemen voor in het begin? Ik ga er vanuit dat het handig is om bij de bank in Nederland als wat canadese dollars te halen zodat ik daar wel gelijk uit de voeten kan maar ik wil niet al te veel meenemen. Ik heb trouwens al wel een ranch waar ik waarschijnlijk in de eerste week van September heen ga en ik heb ook een creditcard aangeschaft want dit leek me wel handig voor in canada :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:37

Hoi allemaal!

Ik ga van september t/m december op uitwisseling in Canada, en dus daar 4 maanden studeren.
Ik zit in Waterloo (anderhalf uur van Toronto) en ik was benieuwd of jullie tips hebben wat betreft dingen die ik echt moet zien in die omgeving?
Niagara Falls staan sowieso op mijn lijstje, maar ben verder benieuwd of jullie wat tips hebben? :)
Ga in ieder geval dit topic eens even doorlezen :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:28

SimoneeM schreef:
Hoi allemaal!

Ik ga van september t/m december op uitwisseling in Canada, en dus daar 4 maanden studeren.
Ik zit in Waterloo (anderhalf uur van Toronto) en ik was benieuwd of jullie tips hebben wat betreft dingen die ik echt moet zien in die omgeving?
Niagara Falls staan sowieso op mijn lijstje, maar ben verder benieuwd of jullie wat tips hebben? :)
Ga in ieder geval dit topic eens even doorlezen :)

St Jacobs farmers market en bruce trail zou ik zeggen :)

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:17

Weet iemand een Canadese site waarop je een kaart kunt maken en via de Canadese post kunt versturen? De vrouw van de familie waar ik vorig jaar goed bevriend mee raakte heeft borstkanker en ik wil haar graag een persoonlijk kaartje sturen voordat ze de chemo's in gaat. Via de NL post gaat het te lang duren, daarom wil ik 'm via een Canadese sites sturen (zoals kaartje2go of Hallmark in Nederland). Iemand goede ervaringen?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:42

Shutterfly, halmark, en google zou ik zeggen.

Vraagje, als je voor Canadian citizenship gat, verlies je dan je Nederlandse?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:54

Kaartje 2go verstuurd ook naar het buitenland dacht ik en dan kun je zelf je kaart in elkaar knutselen als je dat leuk vindt.

lennylenny: vlgs mij wel ja. tenzij je voor je 18e levensjaar 5 jaar in Canada hebt gewoont. Althans, dat is lang zo geweest.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:09

Of tenzij je met een Canadees trouwt volgens mij. Dacht gelezen te hebben dat je hem dan ook mag houden...

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 03:15

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 04:40

Bedankt voor de link Linda, very helpfull.. mijn man is NL net als ik, dus dat valt al af.. we willen ons Dutch citizenship niet kwijtraken dus we moeten even goed bekijken wat handig is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:14

Normaal gezien kan je je citizenship wel behouden, maar het hangt af van de wetten in beide landen. Ik ben ook zowel Belgisch als Amerikaans, het ene sluit het andere niet uit.

Ik denk dat je dat het beste kan navragen bij een Nederlandse autoriteit, maar volgens mij is NL wel een land dat dubbele nationaliteit erkent?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ionaliteit

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 02:40

Dat klopt Yasmine, onze kind heeft zowel de Canadese als NL nationaliteit, maar zoals ik het nu begrijp, als wij de Canadese nationaliteit aannemen verliezen wij onze NL nationaliteit, en dat willen we niet.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 04:57

@ lennylenny, hoe is het bij jullie met die bosbranden zo dichtbij?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:53

Hier is t soms best erg met de smoke door de bosbranden. Paar dagen gehad dat het ecgt dikke smoke was en t naar 1 groot kampvuur rook. Nu is t wel weer goed en kan ik eindelijk weer blauwe lucht zien :D
Wel verschrikkelijk al die bosbranden.. al die mensen die geevacueerd moeten worden, en mensen die hun huizen kwijt raken.. :(

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:17

Idd dan is het weer fijn als je weer eens de blauwe lucht ziet! Idd ontzettend erg voor die mensen :(

Bij ons was laatst in het veld de bliksem ingeslagen, stuk gras verbrand maar gelukkig kregen we snel genoeg voldoende regen dat die de brand meteen geblust heeft. Anders had het ook nog eens een flink kunnen doorbranden met die droogte hier. Bliksem slaat dus zeker niet altijd in op het hoogste punt, dit was gewoon in het veld met toch wel dichtbij grote bomen. Gelukkig hadden we op dat moment geen koeien daar.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:27

Het is rokerig buiten, maar de laatste twee dagen wel weer ok. Gelukkig. Het is nog nooit zo droog geweest als dit jaar wat ik me kan herinneren. Vorige week ging mijn man vliegen en hij moest boven 15000 f klimmen om boven de rook uit te komen en zo ver als hij kon kijken zag hij alleen maar rook!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:55

Alles verzameld en bijna alles ingepakt; ik vertrek woensdag! :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:31

Ik ben helaas weer thuis van onze vakantie in Canada, wat een mooi land! Zal binnenkort hier wat foto's plaatsen.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 05:20

Pff air quality index was 16! gisteren en vandaag 10, wat een very high health risk is.. zo jammer, de zomer is maar zo kort en nu zitten we voor de helft binnen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:21

@Lennylenny. Wat houdt dat precies in? Is dat in Vancouver, als gevolg van de bosbranden? Is het heel onaangenaam om buiten te zijn? Ik zag dat er wel een beetje regen voorspeld is.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:12

Ik woon in Cold Lake, in Alberta, en we hebben overal wildfires. De rook van de bosbranden hangt dus in lucht, en de air quality index is een nummer wat ze aangeven hoe de kwaliteit van de lucht is, 0 is goed, 4-5 is al slecht en alles hoger dan 8 is een health risk, buiten sporten ( of paardrijden is slecht boor het paard ) is dus niet zo gezond voor je omdat je continue rook inademt.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:09

Jeetje wat heftig zeg! En is er regen voorspeld of blijft het voorlopig zo droog?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:19

liberty schreef:
Ik ben helaas weer thuis van onze vakantie in Canada, wat een mooi land! Zal binnenkort hier wat foto's plaatsen.

Waar ben je geweest? :) En heb je last gehad van de bosbranden?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:41

Zal even de route vermelden die we gehad hebben
Calgary
Canmore
Revelstoke
Pendicton
Hope
US Everett
Squamish (met een dag Vancouver)
Cache Creek
Clearwater
Jasper Park
Lake Louise
Bow Valley
Calgary

1e stop was http://www.irvines.ca/ Wat een grote winkel!

Gelukkig geen bosbranden, we zijn vorige week terug gekomen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:51

Afbeelding
Lake Emrald

Afbeelding
Jasper, met gondel naar boven, en daarna naar de top gelopen, mezelf echt moeten overtuigen te gaan :')

Afbeelding
En in de middag raften in Jasper

Afbeelding
Stampede Calgary

Er komen nog meer foto's, moet even alles uitzoeken

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:27

nu krijg ik nog meer zin om te gaan *\o/*