Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:50

De eerste fotos met exportplaten zullen van gv komen. :P Vlak voor zijn vertrek gaan ze overgezet worden, dan heb je twee weken de tijd om nederland uit te komen om er nooit meer terug te keren tot de definitieve franse platen erop zitten. Hij neemt deze dan mee voor de roadtrip de grens over bij de start van zijn vakantie.

Dan wordt dat voertuig 1 om daarna de rest over te zetten. Omdat ik heen en weer ga is dat zorgvuldig plannen. Omdat ik ook geen idee heb hoelang de franse platen op zich laten wachten. En ik moet toch heen en weer dus wordt het een wolf geit kool puzzel :))

PSvanLot

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:56

Waar haal je toch de energie vandaan om zoveel op en neer te reizen? Hoeveel kilometers is het enkele reis?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 23:03

600 km (6 uur zuivere rijtijd gewoonlijk) waar ik meestal twee dagen over doe soms drie als ik echt mijn dag heb in een keer. Maar dat is een zeldzaamheid. Daarom blijf ik meestal minstens 10 dagen als het kan op een plek, dan kan ik kalm aan doen en ben ik 14 dagen in totaal onderweg. Dat is echt heel rustig aan. En in frankrijk kom ik geestelijk en ondanks het doorscharrelen lichamelijk ook tot rust. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:59

Wij rijden meestal donderdag heen en zondag terug op 1 dag, 500km. Op het gemakje heen en weer is prima te doen. Het is in nl echt veel minder leuk en rustig als in FR.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 16:46

Mijn vertrek is ietsje opgeschoven door een stomme actie van iemand (ja alweer -:(- en alweer in een winkel ) waardoor een leuk ontspannen weekend eindigde op de husartsenpost van een ziekenhuis en de laatste dag van de mini vakantie geschrapt kon worden. Goddank lijkt de schade minder erg dan gedacht door twee artsen bleek vanmorgen maar wel even een aantal dagen niet in staat auto te rijden omdat je daar twee hele handen voor nodig hebt. Ik kan alleen maar heel hard hopen dat ik snel genoeg weer soort van bruikbaar ben want er moeten twee voertuigen mee dus twee chauffeurs nodig.

Maar echt -:(- ik ben er zo kwaad over, vooral gezien de eerste reactie van de veroorzaakster. 8)7 Zo laconiek en oh ik had je niet gezien. >;) Nee daarom kwak je een deur zo hard open zonder te checken of er iemand aan de andere kant is. En ik zo ongeveer geplet werd tussen deur en muur {:)-:(. -O- ik heb al afspraken voor eind deze week afgebeld omdat ik dat zeker niet kan redden, daardoor ook geen begin van werkzaamheden aanstaande maandag. Hopelijk ben ik er dan wel maar dat is nog even afwachten of dat lukt.

Het weekend begon zo tof en ontspannen op vrijdag en eindigde zo abrupt zaterdag begin van de avond. ;( Zondag maar het beste van gemaakt op de terugweg maar de plannen die we hadden konden in de prullenbak. Temeer ook omdat we een eind al daarvan weg waren door het ziekenhuis bezoek. Gewoon stom en ergerlijk -O-

Maar ja ook hier kom ik wel weer overheen :+ gewoon weer een planningswijziging :') en genezen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:58

Wat een vervelend einde van een leuk weekend, beterschap. Maar als je voor/achter een dichte deur stond, kon ze je inderdaad niet zien? Hopelijk ben je weer snel de oude en kunnen jullie plannen toch nog (zoveel mogelijk) doorgaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 17:06

Dat klopt maar ze wist dat ik er was in dezelfde ruimte even daarvoor. Was niet te missen. En dan doe je een deur voorzichtig open en kijk je even of het goed gaat en niet met een dusdanig grof geweld open smijten dat iemand geplet wordt. :n

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:55

Jemig heb jij weer ook gewoon := sterkte in ieder geval.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:45

Echt, hoe dan... Beterschap en sterkte!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 22:53

Wat vervelend.
Ze zal het niet met opzet hebben gedaan. Ongeluk zit soms in een klein hoekje.
Beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 09:54

Klopt dat zal vast niet ga ik van uit. Maar het had voorkomen kunnen worden en de reactie daarna was wat byzonder zeg maar >;) en de schade is er niet minder om.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 18:34

O ja help %) geen idee wat ik mezelf ga aandoen maar slik in mijn uppie tussen een groep wildvreemde mensen pogingen doen mijn frans te verbeteren. Op een plek waar ik niet zo snel wegkan voor meerdere dagen.

Aaargh gelukkig heb ik nog even om me mentaal voor te bereiden. :+ Gv mocht niet mee helaas. -O- en hij is mijn lijmmiddel in een groep mensen. Ik ben daar iets minder goed in zeg maar :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:04

Wat ga je doen dan? Franse les ter plaatse?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 21:20

Ja zoiets maar dan een heel eind uit de buurt met onbekenden. help, wat doe ik mezelf aan :x maar ja als het maar nuttig is toch. Ik stagneer met leren heb ik het idee en dat zint me niet :n dus tsja dan moet je iets :+

en ik als absoluut geen groepsmens en een ietwat schrik van groepen met onbekenden waar ik niet zo maar van weg kan en dan ook nog dagen lang met toch wel minder toffe ervaringen met groepen mensen stort me dan wel in een heel eng avontuur. _O- Alleen omdat de drang te leren groter is dan de iieeeks wat betreft de mensen := ik ben gewoon raar geloof ik.

Zo op de dag gaat nog wel :j als ik tussendoor en daarna maar de kans krijg me terug te trekken om op te laden. Dus tsja _O- ooit wordt ik misschien nog eens sociaal, ooit :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:07

Waarom kies je dan niet voor een andere vorm?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 23:15

Omdat je soms uit je comfortzone moet stappen en ik weet van mezelf dat ik op die manier makkelijker leer. En om dan iets uit ongemak of "angst" te laten lopen zit niet in me. Dan maar even een grote meid zijn en springen en mijn "angst" onder ogen zien en gewoon doen. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 23:20

Wie weet wat voor leuke contacten je daar nog op doet!?
Handige klusjesman bijvoorbeeld of een slimme belastingdeskundige, je weet maar nooit :D ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 23:44

Ruim 600 km verderop en ruim 1100 km van nederland. :') met mensen vermoed ik overal en nergens vandaan. :+ Ik zeg niet voor niets zo ver buiten mijn comfortzone :P maar ja als het maar leerzaam is.

Maar ik moet eerst aantonen dat mijn frans al goed genoeg is :list: anders gaat het over. Al meer mensen zijn om die reden afgevallen en ik werd vandaag gecontact dat er toch een plek vrij was weer daardoor. Gv was ook al afgevallen om die reden eerder. En een plek vrij is dan maar hop gaan over een poosje in mijn uppie.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:59

Ik vind het vet stoer dat je het aangaat :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 13:45

Soms vraag ik me ook wel eens af, wat doe ik mezelf aan af en toe :')

Afbeelding

Rauw ongewassen en met de gele platen eraf. Inmiddels zitten de exportplaten erop en is de buitenkant al een stuk schoner.

Vandaag verder met bus inpakken, de laatste dekens en matrashoezen zodat hij na leegpakken als mini camper gebruikt kan worden, nieuwe chemisch toiletje erin, een slagje compacter.

Hopelijk genoeg opgeknapt om het weekend te vertrekken maar ik bekijk het per dag. Misschien begin volgende week

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:55

Je bent niet meer jong en je wil wat :j Gewoon doen, in het ergste geval ga je eerder weg.

Ik heb even gemist waarom je een auto erbij gekocht hebt? Mijn hoofd is ook stuk op het moment :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 15:23

Compact zuinig vervoer in frankrijk ipv steeds de bus moeten pakken die soms al te groot is voor een parkeerplek of de nog grotere camper die op nog meer plekken lastig te parkeren is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 18:36

Ah ja, dat klinkt logisch.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:50

Joh jij bent hartstikke leuk met groepen, je babbelt makkelijk dus jij kan dit! :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:54

Ik babbel ook makkelijk in groepen, maar ik word er doodmoe van en heb ook echt "alleen tijd" nodig dus ik snap het wel :j. Ik vind dat soort dingen als ik het bespreek altijd een fantastisch idee, tot de dag komt dat ik er echt heen moet :=. Gelukkig valt het achteraf toch meestal mee :D