USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 22:43

Prachtig weer Maaike :wow:

Fijne temperatuur ook, niet te heet om iets te ondernemen. Alleen bij Bryce een tegenvaller qua temperatuur dan. Blijft een prachtig NP.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 23:46

Het ziet er prachtig uit! Merk je iets van het tekort aan staff bij de National Parks?

Wij hebben uiteindelijk onze roadtrip naar Utah & Denver niet gedaan. De Canadian government raadt heel sterk af via een landborder te gaan, en er was ook een negatief reisadvies voor Canadian academics (wat ik ben). Ik ben uiteindelijk alleen naar Denver gegaan voor mijn conferentie - met het vliegtuig, omdat je dan nog op Canadian soil bent als je door US security gaat. Veel mensen vd conferentie hebben hun trip afgezegd, zowel vanuit Canada, als in de US zelf (internationale studenten hebben problemem met vliegen binnen de US). Ik had de makkelijkste grens crossing ooit, maar dus wel op een luchthaven.

Niet heel veel Denver gezien, maar wel een beetje een indruk van de binnenstad. Het was een beetje zoals de steden in het oosten, maar de nieuwheid en grootsheid van het westen (de straten in Denver zijn zo breed!). De stad ligt op 1600m hoogte, waar iedereen zich heel druk om maakte. Ik had meer last vd droge lucht en de grote weersverschillen. Het was 25 graden voor 3 dagen, opeens 5 graden en sneeuw voor 1 dag, en dan weer 25 graden.

Volgend jaar is mij conferentie in LA, wie weet gaan we dan nog een poging doen voor een roadtrip.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 02:18

Cer schreef:
dat is ongeveer ook wat wij volgend jaar wilden doen,Margoooo, maar ik wil even wachten op de situatie daar.. Dus misschien wijken we uit naar Canada, als dat te betalen is

Wat leuk! Ja voor ons is het wel iets anders aangezien we hier toch al wonen/zijn.. Maar wel bizar hoor deze hele oliebol...

@Maaike wauw, schitterend zeg! Echt goede fotos ook. Wat is tot nu toe je favoriet?

Wat jammer Ohsaa... Ook wel bijzonder dat zelfs internationale studenten domestic issue hebben met vliegen. Wij hebben ons Californisch rijbewijs met RealID waar we mee mogen vliegen dus denk/hoop gezeik daarmee te kunnen voorkomen... Maar heb idd al wel gekke verhalen gehoord van mensen die ineens geweigerd zijn.. Heel naar.... En ook desastreus voor de US economy...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 07:27

Oh wauw Maaike!!! Onwijs mooi!!
Ik hoop dan toch weer dat het goed aan te reizen wordt, want ik wil toch wel heel erg graag die kant weer op.. :j

Qua hoogte ging het bij mij pas mis boven de 2700 meter %) Ook iets waar je van tevoren geen rekening mee houdt als je uit NL komt, althans, ik niet :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 07:53

Wij gingen super soepel door de douane in LA. Omdat we met een kind reisden mochten we zelfs in de rij voor US residents en waren we echt zo door de controle. Super vriendelijke dame die dat aanbood en ook de meneer bij de douane was heel vriendelijk. Dus daar waren we wel blij mee na alle verhalen.

Wat vervelend dat het voor internationale studenten dan zo lastig reizen is.

Pfoeh mijn favoriet, lastig… Antelope vond ik echt prachtig! Maar Arches vond ik ook fantastisch om doorheen te rijden. En alle andere parken waren ook prachtig dus lastig kiezen wel.

Bedankt voor de foto complimenten. Op 1 na (die van roy’s motel) allemaal met mn mobiel gemaakt (iPhone 15 pro). Goede telefoon is wel echt fijn op deze reis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 08:19

Wauww wat een prachtige foto’s!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:07

Heel mooi Maaike! Wij hebben die Canyon ook bezocht. Vonden het ook erg duur, maar heel erg mooi. Leuk om je foto's te zien, afgelopen september/oktober hebben wij grotendeels dezelfde route gevolgd :)

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:26

Geweldige foto’s! Krijg ook meteen weer zin on die kant op te gaan!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 01:58

Gave foto’s en bestemmingen Maaike! Antelope hoor ik erg goede verhalen over :j

Wij zijn gisteren met de motor richting Valley of Fire geweest.

De verhuurder verklaarde ons voor gek dat we een motorjas erbij namen en een motorbroek aan hadden met 31 graden, maar veiligheid voorop.

Vond het wel een leuke bijpassende jas (en warm was het echt wel, hier had ik even de motorbroek uit bij de stop)
Afbeelding

Bij de Valley of Fire
Afbeelding

Van de week zijn we ook bij een Baseball wedstrijd geweest, dat was ook erg leuk om te zien :j Hadden eventueel morgen nog naar ijshockey gewild, maar ze hebben al 2 uit 3 wedstrijden gewonnen dus de wedstrijd is afgelast.
Afbeelding

Verder is het vooral leuk rondwandelen over de Strip en door de hotels, lekker eten (ik ben fastfood liefhebber dus daarvoor ben ik op de juiste plek) en zo nu en dan de Derby machine met de mechanische paardenraces.
Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 06:34

Leuk Nessie! Ik had Valley of Fire vandaag ook nog als optie, maar zijn toch niet omgereden daarvoor.

Maar inmiddels dus ook in Vegas, nog leuke tips?
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:34

Echt heel mooi Maaike, hoe ervaar je het qua drukte in de nationale parken?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:22

Waar verblijven jullie Maaike? Er is voor ieder wat wils te doen hier :j Maar echte verborgen pareltjes weet ik ook niet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 22:54

Desert Rose Resort. Ligt achter het MGM hotel.

Zijn net naar de Hoover Dam geweest. Vanavond hopelijk weer de stad in en ik heb hoop dat m’n moeder dan wel even bij onze zoon wil blijven, want ze houden allebei niet van de hectiek van Vegas :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 23:17

Mooie foto’s komen er voorbij. Ik ben heel benieuwd naar Vegas

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 06:08

Ik ben wel blij dat we morgen Vegas weer uit gaan, wat een hectiek. Doe mij alle prachtige natuurparken maar, dat vind ik echt genieten.

Verbaas me wel hoe enorm die hotels van binnen zijn, daar had ik me van tevoren echt geen voorstelling bij kunnen maken. Maar leuk om een keer zo mee te maken.

Morgen naar Death Valley, met regen in de voorspelling. Dat komt daar ook zelden voor, maar het is er ook veel minder warm dus dat is wel heel prettig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 02:28

Wij zijn vandaag aangekomen in Nashville!! Giga mazzel want een geweldige upgrade in hotel gehad naar een suite <3 <3 voord perfect nu we even onze jetlag willen overwinnen, wij komen kamer niet af vandaag _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 07:50

ohhhhh dat staat ook nog op mn verlanglijstje!!
Plaats vooral fotos! :j :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 09:09

Gianti schreef:
Wij zijn vandaag aangekomen in Nashville!! Giga mazzel want een geweldige upgrade in hotel gehad naar een suite <3 <3 voord perfect nu we even onze jetlag willen overwinnen, wij komen kamer niet af vandaag _O-

Veel plezier Gianti!
Mijn man en dochters zijn daar geweest vorig jaar en hebben genoten :))