Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 01:04

Haha Bring Cash..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:36

Ik dacht ook: Canada-paardenland. Lekker goedkoop ga ik dan mijn paard stallen. Yeah, right! Niet hier in deze buurt dus... :(
Oh ja boodschappen doen, breek me de bek niet open. :x Ik ben er nu aan gewend en ik weet nu waar ik de beste boodschappen kan doen. Maar goedkoop is het alleen als je GROOT inkoopt. Niet zelden gelden de aanbiedingen alleen als je bv 2 of 3 van iets koopt.

Bv een bakje dip is 4 dollar, koop je er 3 dan zijn ze bv $2/stuk. Maarja dan zit je met 3 bakjes.

Of de "limit is 2" dus dan mag je niet meer kopen anders betaal je voor het derde product ineens veel meer.

Het duurde ook even voor ik door had dat supermarkten rustig 3 dagen oud brood verkopen. Brood blijft hier een week of langer goed, dus je moet heel goed naar de datum op het plasticje kijken waarmee de broodzak dicht zit. Tip: de onderste broden zijn het verst.

Groenten en fruit koop ik bij lokale winkels/farm markets. Ik schrok van de prijzen van zuivel! 8)7 Dan merk je pas wat "gesubsidieerd" betekend, haha.

Uit eten kan wel redelijk goedkoop maar dan moet je altijd nog weten waar. Chinese restaurants en Indisch is wel prima te betalen.

Oja alcohol kun je alleen in de speciale winkels kopen. Is ook erg duur! Vergeet niet dat overal nog tax opkomt en ook statiegeld en milieuheffing op bepaalde verpakkingen.

Verder is het hier wel de moeite waard hoor! Als je maar geld meeneemt. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:57

Oh ja zuivel, zo duur. $8 voor een mini pakje brie. := Het heeft ook erg lang geduurd voor ik lekker en knapperig brood vond, maar uiteindelijk bleek Save On Foods op onze campus het te hebben. Daar betaal je dan ook wel voor. $4 voor een baguette is geen uitzondering.

Ik kocht ook altijd in bulk. 10 kipfilets voor $10, 3 dozen cereal voor $4 en 1kg pasta voor een paar dollar. Maar inderdaad, dan moet je goed plannen en porties apart invriezen, anders zit je meteen met een overload.

Ik weet nog de eerste keer dat ik uitging. $7 voor een biertje :wow:
In de liquor stores (BC Liquor bijvoorbeeld) is het wel wat goedkoper. Als je locale alcohol koopt, bv. appelcider in BC gebrouwen, is het wel gelijk een stuk goedkoper. Geïmporteerd bier is veel duurder.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:08

Superstore brood/baquette (platte baquette, niet echt stokbrood maar wel met een knapperige korst) is $1 maar die kun je niet bewaren. Wel heel lekker als je het dezelfde dag eet! :9 Kaas is onbetaalbaar, vooral geïmporteerde zoals brie.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:05

Ja joh, kost een geld hier! Verbaas me er nog steeds over hoeveel een tasje boodschappen kost.

Hebben jullie het nieuws gelezen? Ik zit in de rook, er is een mega bosbrand net ten noorden van Cold Lake hier, 20000 hectare inmiddels al en het is nog steeds out of control. We hebben regen nodig! Zo erg voor alle wild life!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:10

Lennylenny, ik vroeg me al af hoe het bij jouw was, wel eng als het zo dichtbij is.... :( . Het is ook kurk en kurk droog. Wij zitten ook met gras dat niet wil groeien. Koeien al naar andere weilanden brengen omdat er simpel niet genoeg gras is en geen nieuw gras groeit. En dan komt het hooien nog...hopelijk krijgen we behoorlijk wat regen zodat er wat te hooien valt...

Wij wonen aanliggend aan een opgedroogd meer. Staat ontzettend veel gras en is kurkdroog. De overheid wil niet dat we het hooien ivm natuurbescherming en blabla. Maar het is een super 'fire hazard'. Je kunt je voorstellen als daar brand uitbreekt, een mega vlakte met droog gras :S .

hahaha idd brood, kun je weken open laten en is het nog steeds zacht. Vraag je je af wat voor rotzooi ze er in doen. Ik maak dan ook m'n brood meestal zelf met de broodbakmachine. Kost me 5 minuten en dan heb je heerlijk vers brood. De Dutch bakery in Edmonton (goedkoper dan COBS) en COBS heeft ook lekker brood, koop ik een aantal broden en doe ik in de vriezer.

Ik mis ook alle zuivelproducten van Nederland (yoghurt drinks, puddings, vla etc). Ik doe ook 1 keer in de zoveel tijd boodschappen bij Costco. Maar ook daar moet je weten wat je koopt, sommige dingen zijn goedkoper (koop je ook weer grote hoeveelheden van) andere dingen zijn daar juist duurder. Als je boodschappen doet in een grote stad is 'price matching' en 'coupons' de moeite waard.

Paard stallen is inderdaad niet goedkoop, zeker bij de grotere steden. Ken stallen die gerust 600-800 dollar per maand vragen :S . Daar tegenover staat wel dat je relatief goedkoper hier een stukje land kunt kopen, zeker als je verder van de stad afwoont, en je eigen paard daar kunt houden. Of dat je gemakkelijk iemand kan vinden met een stuk land waar je relatief goedkoop je paard op kunt zetten. Ook al is het enkel weidegang.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:02

Oohh men, dan moet ik nog maar iets harder gaan werken om genoeg geld bij elkaar te krijgen :D Is Vancouver Island ook zo duur?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:27

Peperkroket schreef:
Oohh men, dan moet ik nog maar iets harder gaan werken om genoeg geld bij elkaar te krijgen :D Is Vancouver Island ook zo duur?

Heel Canada is duur :')
Ik zat in Ontario maar veel goedkoper was het daar niet hoor ;)
Vooral bij de kaas baalde ik daar wel van, wil nog wel eens een bol mozzarella ofzo eten maar dat was ook al snel $7/8. Of (geimporteerde) vleeswaren... Of een bak verse pasta voor $10...

Stalling bij de stal waar ik een tijdje gewerkt heb begon ook bij ruim 500 excl (over de 600 incl tax) en dan afhankelijk van hoeveel je er nog aan training etc bij wilde ging dat rustig nog een aantal 100 verder omhoog... geloof dat ze op een gegeven moment 2 paarden had waar ze bijna $1000 per paard per maand voor ving...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:29

Allright nou ik ga er vanuit dat het het waard is :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:44

:wave:

Hallo Canadabewoners, Canadabezoekers en Canadafans! Mag ik me hier wel melden? Ik ga in september twee weken een rondreis maken door West-Canada (http://www.fox.nl/rondreizen/canada/15- ... informatie). Ik ga met mijn mams, en we zijn beiden nog niet eerder in Canada geweest. De route en hotels liggen vast, maar ik hoor graag nog tips, trucs en afraders zodat we het optimale uit onze reis kunnen halen! We zijn afgelopen najaar in West-Amerika geweest en toen heb ik echt enorm veel gehad aan de tips uit het USA-topic :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:47

Een heel deel van jou route gaan wij ook doen binnenkort, als ik terug ben heb ik vast wel wat tips :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:48

Super! Hartstikke fijn!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:31

Wij beginnen/eindigen in Calgary, doen vanaf daar een ronde

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:52

Berdien, wij (ik en mijn vriend) vertrekken 29 augustus ook voor 2 weken naar Canada. Gaan ongeveer zelfde doen als jij :) maar wij gaan van Vancouver richting Calgary! :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:29

Ik ga in juli/augustus naar Vancouver en Vancouver Island. Ga je daarheen?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:13

Zo dat is een hoop gereis in 15 dagen!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:16

ik vertrek 29 augustus naar canada :) beginnen en eindigen in Vancouver!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:17

Nou wat leuk! Wel zwaaien he, als we elkaar tegenkomen :D :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:20

haha, zal ik doen :D

ik word elke x zo blij van dit topic, meteen weer heeeeel veel zin in de vakantie :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:36

Miesemuisje schreef:
ik vertrek 29 augustus naar canada :) beginnen en eindigen in Vancouver!

Cool wij vertrekken de zelfde dag! :D misschien kom ik jou wel tegen haha

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:48

we vliegen met british airways en gaan een rondreis doen van canadaplus :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:41

500-600 dollar voor stalling daar begint het hier mee. Dan heb je niet echt wat, soms is dat nog maar half board. Half board betekend dat je zelf je voer en strooisel nog moet betalen en moet uitmesten. Dus ook je eigen hooi kopen. Dat is hier 7$ voor een klein baaltje gewoon hooi, alfalfa is rond de 9$. Ik heb wel geluk hoor, maar ik mag dan weer niet mijn eigen instructeur hebben. Maar ik wil ook niet meer dan een half uur enkele reis in de auto, want ik wil elke dag naar mijn paard. En de cowboy-manieren zie ik ook nog echt veel hier, niet zo paardvriendelijk zegmaar. :x

Leuk dat iedereen hier heen komt! Ik ga naar NL maar wij gaan ook hier in eigen land niog lekker kamperen! Heb er zin in!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:14

7-9$ voor een baal is inderdaad ouchie...wij verkopen hooi meestal voor 5-6$ per baal (afhankelijk van het jaar, alfalfa % etc).

@ hippologic, wat bedoel je met cowboy-manieren?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:28

Die prijzen zijn idd niet mis..

Ik heb nog een aantal vragen, ik heb momenteel contact met een ranch waar ik eventueel vanaf september wil gaan werken maar wat voor dingen moet ik aan denken om aan hun te vragen? Wat voor werk ik precies moet doen en wat voor accomodatie ik in overnacht heb ik al gevraagd, maar zijn er nog belangrijke dingen die ik vergeet?

En voor de andere mensen die met een WHP naar Canada zijn geweest: hebben jullie vantevoren een planning gemaakt van dan tot dan daarheen en dan door naar iets anders of hebben jullie een eerste locatie gezocht en toen je verder wilde verder gezocht naar iets anders? Ik twijfel een beetje aan de ene kant vind ik het fijn om niks vast te hebben staan, aan de andere kant ben ik bang dat als ik dingen last-minute wil regelen ik nergens meer terecht kan omdat ze overal al genoeg mensen hebben.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:03

@ s1993, ik ging normaal een heel jaar op dezelfde ranch werken.... Dus had geen andere plannen gemaakt. Nou, is dat even helemaal anders uitgedraaid haha! Uiteindelijk 'maar' 3 weken op de eerste ranch geweest, dan naar een guest ranch, dan terug naar de eerste ranch voor de winter en nu help ik een paardentrainer... Kortom, helemaal niet wat ik had 'gepland' haha.

Je leert tijdens je 'reis' zoveel mensen kennen en contacten leggen, dat je wel een plek zal vinden ergens. Atlhans, dat is mijn ervaring.

Niet te veel plannen, een beetje plannen is zeker niks mis mee (zeker als je wilt reizen, ik heb namelijk nog niet echt de kans gehad om écht te rond te reizen in Canada en dat mis ik wel, maar hoop ik alsnog te doen voor ik naar huis ga en anders kom ik gewoon nog es terug als toerist ^^ haha).

De vragen die je hebt gesteld aan de ranch zijn zeker goed. Je kan ook nog altijd vragen of er nog andere mensen zijn wanneer jij er bent. Sommige ranches hebben erg veel personeel, bij een andere ben je mss de enige daar. Vraag ook even naar de bereikbaarheid met eventueel openbaar vervoer of een auto die je kan gebruiken. Als je zelf geen auto koopt, en dus niet mobiel bent, is het wel handig als je een auto kan gebruiken ofzo. Een maand lang op een ranch, zonder ook maar van de ranch af te komen, kan best 'verstikkend' zijn.

Als een autoverzekering niet zo belachelijk duur was hier, dan had ik me zelf een auto of 'van' gekocht. Maar voor de paar keer dat ik een auto nodig heb/zou gebruiken, vond ik dat de investering niet echt waard.