Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:09

En we hebben nog niet eens alles gezien. Omdat we beiden niet de verste lopers zijn zijn we halfweg gestrand, de burcht alleen in de verte gezien. Geen treintje genomen omdat de parkeerkaart niet lang genoeg doorliep. Parkeren is er lastig en niet goedkoop. Maar het is zeker de moeite :j en lekkere vegan torte :Y)

Kronenburg is ook zeker de moeite waard :j en omdat het soort van op de route ligt is dit een mooie stop ook onderweg naar huis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 10:22

Ik heb zojuist besloten te gaan kwartetten met namen en telefoonnummers van de belastingdienst. 8)7 Er belde iemand van weer een andere afdeling van weer een andere plaats met weer een ander telefoonnummer.

Meine güte. :roll: Deze meneer gaat weer contact opnemen met een van de eerdere contactpersonen om tot weer een ander standpunt te komen over weer een andere kwestie.

Aaarrrghhhh

Ik houd me maar voor ooit zal alles geregeld zijn. :') Ooit eens

cissy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 10:50

We kunnen het niet makkelijker voor u maken maar wel moeilijker.
Of was het een andere slogan?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 11:11

Meelezer meldt zich, waar stond je net geparkeerd? Wil er ook graag eens naartoe gaan en las dat je best kon parkeren op Parkhaus Burgau?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 11:40

Cissy zoiets. Toch de meesten zijn aardig en reageren in eerste instantie verbaast dat ik diep zucht als ze bellen. Tot ze dan in het dossier kijken en hun specifieke vraag stellen. Dan is bij allemaal de reactie. Ja u zit wel in een heel specifieke uitzonderlijke ingewikkelde situatie. En heeft wel al met heel veel verschillende mensen en afdelingen contact gehad. Voor sommige wetten en regels val ik precies in een soort vaccuum zwart gat waar ik dan net die ene uitzondering ben waarvoor een regel wet die dan weer net niet geldt :')

De meneer die vanmorgen belde net zo. En die heeft even geteld. In de afgelopen pakweg 6 jaar heb ik 9 casemanagers (dus hoog in de boom) gehad waarvan op een gegeven moment 4 over een zelfde kwestie verspreid over 3 afdelingen. En nu zijn er 6 mensen over 5 afdelingen bezig sinds januari. Waarvan 2 hoog in de boom. :+

Dus de man snapte een beetje waarom ik behoorlijk zuchtte en eruit flapte waar bent u nu weer van, waarom wilt u me bellen en nadat hij voor de tweede keer belde met op zich goed nieuws ik verzuchtte eerst zien en dan geloven. Voor nu ga ik vanuit dat dit niet vlot geregeld is en er vast nog meer mensen van andere afdelingen gaan bellen. Terwijl hij bijna het eindstation is van zijn stukje, maar tjsa daar moet nog een afdeling overheen kijken :P duuuusssss :)) -O- :x

Wij stonden met de auto bij parkhaus seidenfabrik omdat we van de noordkant uiteindelijk zijn aan komen rijden. Daar was een parkeerplek vrij. De rest stond stampvol. Camper stond noordelijk geparkeerd een eind voor het mosterdmuseum nog. Ik durfde niet verder te rijden omdat een groter voertuig niet zo gemakkelijk keert. Achteraf hadden we bij het mosterdmuseum kunnen parkeren met de camper en daar het treintje nemen. Maar dat was achteraf dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 11:32

-O- zoveel nieuwe hoepels waar ik weer doorheen moet springen. Ik ben vanmorgen even na 9 uur begonnen met bellen en ik ben nog niet klaar. Een gemeente die weer andere regels hanteert die weer haaks op die van de belastingdienst staan. Waar die zegt gemeente moet meewerken zegt de gemeente nope beginnen we niet aan, :n _-:(

Waardoor er weer andere dingen spaak lopen en ik weer andere instanties moet bellen en er en passante erachterkom dat de rolstoelstatus van mijn bus half is verdwenen en de peperduur betaalde aanvraag van destijds spoorloos is bij de rdw terwijl de uitvoering wel doorgaat bij de belastingdienst. En dat bijt kennelijk met elkaar met alle gevolgen van dien %)

Dat is de korte samenvatting van mijn ochtend. 8)7 -O- ;( >;) :x

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:01

Het zit je ook niet mee :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 12:22

Nope :') ik word er langzaam gestoord van en mijn hoofd kookt zo langzaam aan over van hier en daar en zus en zo en voor en achter en links en rechts boven en onder %)

Echt joh de een zegt dit en de andere zegt dat en de een vindt dit en de andere dat. En iedereen werkt elkaar gewoon tegen 8)7

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:51

:knuffel:
De Nederlandse wet is voor gewone mensen niet logisch, kennelijk vallen de ambtenaren die die wetten moeten uitvoeren ook onder gewone mensen. Overheid heeft nog wat recht te breien dan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 21:34

Wat die RDW betaling betreft wellicht kun je die nog in je bank terugvinden, daar staat een kenmerk bij waarop ze kunnen zoeken. Of het moet al lang geleden zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 21:43

Ik ga daar maandag achteraan. Het was juni 2018 dus echt een enorme tijd geleden -O- ik zal moeten opvragen bij de bank omdat het zo lang geleden is, de belastingdienst is nog eea aan het uitzoeken wanneer zij precies van wie dingen hebben ontvangen. Ik zal ongetwijfeld ook nog papieren post hebben. Maar ja 3 verhuizingen later en mogelijk in een van de dozen die ik nog mis sinds de verhuizers die in de schuur hebben gekwakt. Daar kan ik pas over een week of twee naar gaan zoeken.

Op zich als de bus op frans kenteken gaat is dat niet meer van belang maar ik wil het toch uitgezocht hebben en de rdw en belastingdienst ook. Het scheelt een enorme kwak aan wegenbelasting. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 12:50

Inmiddels ben ik er nog niet mee opgeschoten. Dan maar even pas op de plaats. Ik moet echt mijn stresslevel naar beneden halen en hoofd rust geven. Nog meer dingen NU moeten regelen kan ik niet aan. Dus even de kop in het zand methode nu. :+

Komende twee dagen de camper uitruimen en klaar maken voor een langer verblijf bij de garage, apk maar ook heel veel kleine onderhoudsdingen die gewoon moeten. Langzaam aan worden er dingen vernieuwd zodat hij er weer een tijd tegenkan. Veel kitwerk, wat vastklik dingen aan vervanging toe, klepje hier, piefje daar, palletje zus. Verduisteringsgordijnen waarvan een paar na 20 jaar toch echt aan hun eind zijn. We gaan ervan uit dat hij wel een paar weken daar blijft en wordt mijn bus weer omgetoverd tot slaapkamer.

Afgelopen weekend hoofd even leeggegooid, zaterdag verliep uiteindelijk door voedselgedoe niet echt leuk _-:( een simpel gekookte pasta met rauwe gesneden tomaat ui en kruiden is kennelijk zo ontzettend moeilijk dat na ruim 2 uur en drie mislukte borden voedsel door twee verschillende koks (en chagerijn bij personeel) mijn frustratie en verdriet ook zo hoog zat dat ik ben opgestapt en gegaan. Zonder eten met een dichtgeklapte maag en extra pijn door het gedoe erdoor. |(

Gelukkig was gister echt heel ontspannen en fijn, en even een oude passie kunnen doen zonder fysieke ellende of extra pijn. <3 Beiden met een leeg ontspannen hoofd weer vaste grond onder de voeten. De wind was helaas wel een dingetje. Eerst redelijk afwezig en daarna opeens gedraaid waardoor een ding niet kon doorgaan, maar ja dat is de wind. :+ Het was echt een fijne dag om even nergens aan te denken. *\o/*

Afbeelding

En er was nog een beroemdheid aan boord :))

Ik heb er zoveel leuke fotos van waar het plezier en de ontspanning bij zowel gv als mij er afspat, maar ja iets met privacy en zo :P maar deze bewerkte foto kan wel

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 20:22

:D ja je hebt lekker kunnen ontspannen zo te zien :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 21:47

Echt wel. :D Heerlijk gewoon <3

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:58

hahaaa toffe foto met Captain Jack Sparrow :D <3
En zeilboten zijn zo gaaf om te zien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 22:08

En nog veel gaver om op te zitten en een beetje te kunnen meehelpen :j we hebben zoveel gehad.

Enne nog beter vrijdag weer :)) *\o/* alleen hopen dat er geen ouderlijke kink in de kabel komt.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:10

dat klinkt idd ook ontzettend leuk om eens te doen ja.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 13:51

:+ ehhh oepsie _O- ik ben binnenkort iets goedkoper en makkelijker mobiel in frankrijk. Nu wel een snelle export opgang zetten. Oepsie. Maar mijn scooter blijft dan wel in nederland, die gebruiken we hier echt veel. En ik blijf worstelen met net te grote voertuigen en te krappe parkeerplaatsen bij winkels en zo. Dat is heel snel opgelost. Niet fraai wel technisch goed en nog goed voor heel veel kilometers,

Oeps. Goddank krijg ik het snel financieel iets makkelijker. Maar kan ik dan ook met een zuiniger dan 1 op 20 diesel gaan rondrijden. Compact maar erg compleet. Nu nog leuke vrolijke hoezen vinden en mijn bloemen stickers opduiken. :') Was nog niet bepaald de bedoeling al maar soms lopen dingen een beetje apart. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:53

Ik verwacht een mooie foto update als het gelukt is :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:14

Van wat? :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:33

karuna schreef:
Van wat? :+

Het gooi- en smijtbakkie :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:44

Ah als ie met exportplaten staat maak ik een foto uiteraard :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:44

Ja ik wil m ook zien :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:45

Voor nu zwart (ieuw maar ja kleur is ondergeschikt net als bij paarden :') ) compact diesel en net iets ouder dan mijn bus en ongeveer dezelfde km stand. 5 deurs en de achterbanken kunnen helemaal plat :D Lekker zuinig gedocumenteerd minder dan 4 l per 100 km.

Nog wat leuke bloemenstickers opduiken net als voor mijn bus en leuke hoezen. Maar dat is wat lastiger lijkt het. Waar die van mijn bus vandaan kwamen (geel zwart en met bijtjes) bedrijf is niet meer
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-08-25 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:46

Ons een beetje lekker zitten maken en dan geen foto's plaatsen, dat kan niet hoor!
We zijn wel benieuwd wat er dan zuiniger is en met bloemensticjers en vrolijke hoezen verfraaid gaat worden! :))