Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:04

Fitzroy schreef:
Leuk, Lotus. Naar welke plaats ga je, Molyvos?

Ja, naar Molyvos inderdaad.
Heb er vandaag veel over gelezen en het moet heel leuk zijn.
Hotel met 71 kamer dus ook niet massaal

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 19:56

Molyvos is inderdaad een leuk stadje!
Hoewel wij zelf in Skala Kalloni zaten en ik dat wat Griekser (en minder toeristisch) vond.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:00

Fitzroy schreef:
Er zijn zelfs plaatsen waar maar 1 x per week op gevlogen wordt. Maar op de eilanden die ik hierboven genoemd heb wordt zeker vaak gevlogen.

Klopt dat er naar sommige eilanden idd maar 1x per week gevlogen wordt :j het is ook niet perse 7 of 8 juli. Heb vakantie van 7 tm 23 juli, daarin wil ik minimaal 7 nachten weg. En of dat dan van 12-19 is, of 7-15, dat maakt niet uit. Alleen is de laatste variant goedkoper ivm basisschool vakanties :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:26

Fitzroy schreef:
Molyvos is inderdaad een leuk stadje!
Hoewel wij zelf in Skala Kalloni zaten en ik dat wat Griekser (en minder toeristisch) vond.

Ik weet op lesbos echt niet waar ik moet zijn.. familie van mij had het over Petra maar het werd Molyvos, ik vond een goede aanbieding.. en na wat te lezen leek het me een goede keuze.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 20:43

Het is ook echt een leuk stadje, no worries! Petra is ook leuk. Alleen Eftalou vind ik wat minder. Echt zo’n aangebouwde aglomeratie naast Molyvos.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:15

Was alleen even vergeten dat er niet alleen op Kos vorig jaar een behoorlijke aardbeving is geweest.. ook een hele flinke op Lesbos....

Vorig jaar durfde ik ook niet meer naar Kos en ben toen wel gegaan, zelf ook een beving mee gemaakt.. Maar leuk is anders vind ik

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:47

Ik heb dan een vraagje. Op Lesbos zijn erg veel vluchtelingen aangekomen en komen nog steeds aan. Vinden jullie dat dan niet rot om daar te zitten? En dan niet van het idee dat er iets gebeurd maar meer van, wij houden vakantie en hun hebben niks? Vindt het sowieso rot voor de Grieken.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:17

Over lesbos kan ik niet oordelen maar ik ben 2x op Kos geweest en er niks van mee gekregen. Ik weet alleen dat er een groot vluchtelingenkamp is op Lesbos.

En ja. Wij hebben vakantie en hun hebben niks.. Maar ik kan daar op dat moment niets aan veranderen.. hoe erg ik dat ook vind

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:19

Haha bedoel dit ook niet dat jullie t niet mogen.
Maar ik en mijn moeder lijkt het gewoon een heel vreemd idee!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:20

Lotus83 schreef:
Was alleen even vergeten dat er niet alleen op Kos vorig jaar een behoorlijke aardbeving is geweest.. ook een hele flinke op Lesbos....

Vorig jaar durfde ik ook niet meer naar Kos en ben toen wel gegaan, zelf ook een beving mee gemaakt.. Maar leuk is anders vind ik

Beving is inderdaad minder, maar om eerlijk te zijn is de beving grotendeels overdreven door de media hoor :n

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:26

Ik ben na de grote aardbeving op Kos geweest en heb zelf de schade gezien die ze idd in de media lieten zien.

Hoe het op Lesbos was weet ik niet maar daar was veel schade.
En ik weet nu zelf hoe een aardbeving voelt. Ik vind het geen pretje.. en toch ga ik ieder jaar weer naar 1 van de Griekse eilanden :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 06:05

De aardbeving op Lesbos was in een heel andere hoek dan waar jij zit. Dus hooguit kun je er een keer op een dagtrip komen.

Wij hebben al een aantal bevingen meegemaakt, het blijft raar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:25

Fitzroy schreef:
De aardbeving op Lesbos was in een heel andere hoek dan waar jij zit. Dus hooguit kun je er een keer op een dagtrip komen.

Het is zeker raar, beangstigend vind ik het en toch blijf ik er niet voor weg..
Ik heb geen idee waar op Lesbos de beving is geweest..

Hebben jullie dat ook, zodra je dan echt geboekt hebt je eigenlijk meteen wil vertrekken? Moet nog 4 weken wachten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:09

Nee ik vind de voorpret ook leuk en het is nu hier ook regelmatig lekker weer. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:17

Lotus83 schreef:
Fitzroy schreef:

Het is zeker raar, beangstigend vind ik het en toch blijf ik er niet voor weg..
Ik heb geen idee waar op Lesbos de beving is geweest..

Hebben jullie dat ook, zodra je dan echt geboekt hebt je eigenlijk meteen wil vertrekken? Moet nog 4 weken wachten

Ik ga volgende week eerst 5 dagen naar Zuid-Spanje met 6 vriendinnen, dan 2 weken werken met tussendoor nog een examen voor een cursus voor mijn werk en dan 2 weken naar Zakynthos :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:20

Ik ga zo mijn koffer maar eens inpakken. Morgenochtend vliegen naar Kreta <3

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:22

Wat een heerlijke vooruitzichten :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:51

Weet iemand nog een leuk Grieks plekje waar 4/5 dagen genoeg is?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:01

Santorini? Ik ben er nooit geweest maar vaak gehoord dat dat voor een paar dagen leuk is

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:53

Past ook goed bij je usernaam, Fira :')

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:43

Ik kom even binnenvallen, maar ik heb een vraag voor de Griekenland kenners! Ik ga met 2 vrienden (in de dertig) naar een eiland, maar we weten nog niet welke. We willen graag relaxen op mooie zandstranden, maar hebben ook graag de mogelijkheid om in een leuke bar te hangen of te dansen ‘s nachts. Alleen wil ik voorkomen dat we in een soort Chersonnisos of Lloret de Mar terecht komen :+ . Dus niet tussen het zon, zuipen ziekenhuis publiek zitten.. Hebben jullie misschien tips? :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:15

Ik heb ook een vraag voor de kenners: zijn waterschoenen nodig? Ik las hier toevallig wat over en twijfel nu om ze aan te schaffen.
Wij zitten aan de zuidkust (bij Kardamena).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:33

Sky, ik ben wel Griekenlandkenber maar niet voor jouw doelgroep. Kos Stad misschien ?
Ik weet alleen niet meer of daar zandstranden zijn maar genoeg mensen hier die dat wel weten.

Mandyy, als het kiezelstranden zijn zou ik wel waterschoenen meenemen. Bij zandstrand niet.
Als ik graaf in mijn geheugen dacht ik dat je ze bij Kardamena niet echt nodig hebt.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:44

Afbeelding
Afbeelding

Die met de paarden is bij Kamandera, de laatste bij Kefalos. Er was wel echt zand, maar ook wel steentjes en kiezels. T is maar net hoe gevoelige voeten je hebt. Wij hadden ze niet mee en heb ze niet persee gemist, maar het was wel fijn geweest :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:02

Wat betreft de waterschoenen, op Kos waren ze wel nodig :+
Wij zitten nu op de luchthaven met vertraging, de luchtverkeersleiding staakt dus het is onwijs druk. Inmiddels hebben we wel broodjes en drinken gekregen, maar ben benieuwd hoe lang dit nu zal duren. Zouden eigenlijk 10 minuten geleden gaan vliegen, maar zit nog mooi aan de voorkant van de luchthaven buiten. Heeft nog geen zin om naar de gate te gaan, volgens Schiphol is de vertraging inmiddels 2 uur :=