Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:13

Anthea schreef:
Je kan evt ook nog Paypal gebruiken, dan ben je geen $30 kwijt wanneer je 'n keer geld moet overmaken naar je NL rekening. Wat veel :=

Naja het ging om een behoorlijk groot bedrag en paypal heb ik zelf niet en had toen ook geen tijd meer om dat uit te zoeken dus vond het wel prima... :')
Maar zou het niet (elke keer) zomaar voor vrij kleine bedragen willen uitgeven eigenlijk.. :')

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:31

@ Eileen, als je geld gaat verdienen is het inderdaad handig om een canadese rekening te hebben. Kun je je cheque daar storten. Creditcard is handig in dit land als je een Nederlandse rekening hebt. Maar als je alleen pinpas hebt dan inderdaad een groot bedrag in een keer pinnen, zodat je niet iedere transactie die paar extra dollars betaald, plus dat je met je pinpas enkel bij de ATM geld kunt krijgen en niet bij de kassa.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:31

Dankjullie! Mijn vader heeft geregeld dat ik wsl een credit card krijg die dan aan hun rekening gelinkt is maar op mijn naam staat ofzo. Dus dan heb ik tenminste een credit card voor als het nodig is. Als ik wel ga werken tegen geld kan ik altijd nog een canadese rekening openen.
En eens kijken of ik ergens een simpel kluisje oid kan regelen zodat het wel veilig is als ik veel cash heb liggen :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:17

Hoihoi, ik kom hier even binnenvallen :)
Ik sluit in Augustus mijn bachelor af en wil dan in september naar Canada om daar voor een half jaar/jaar op ranches te werken (ligt eraan hoe goed het bevalt, ik heb een heel jaar de tijd en blijf gewoon voor zolang ik het naar mijn zin heb). Ik hoop binnenkort mijn POE voor het WHP te ontvangen dus begin nu rustig aan te zoeken naar adresjes. Natuurlijk wil ik bij voorkeur werken tegen betaling, maar dit is voor mij niet noodzakelijk ik vind het belangrijker om me op mijn plek te voelen en gewoon een geweldige ervaring te hebben want dit is iets wat ik al heel lang wil :D
Nou vroeg ik me af of hier mensen zijn die nog tips hebben wat leuke plekken zijn om aan het werk te gaan?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:49

Hey, wat leuk! Ik vertrek overmorgen naar Canada om hetzelfde te doen als jij. :D
Ik heb nu al wel wat tips voor je waar ik tegenaan liep, of juist niet.
Bijvoorbeeld geld.. Zorg dat je echt geld genoeg hebt. Je moet toch echt minimaal €3500,- bij elkaar hebben, liefst wel meer. Ik heb nu zo'n €2700,- bij elkaar (+ vliegticket) en ik hoop dat dit genoeg is...
Ik heb bijvoorbeeld voor mijn vliegticket al €1100,- betaald omdat ik een flexibel ticket wil. Vind ik zelf erg belangrijk, want stel dat het nou niet bevalt (dat kan natuurlijk), dan kan ik voor een klein bedrag mijn retourdatum veranderen. Heb je dit niet, dan kan je dus niet eerder weg omdat je geen ticket hebt. Of het kost je weer belachelijk veel geld omdat je een heel nieuw ticket moet kopen.
Voor zo'n flexibel ticket betaal je dus iets meer, maar ik denk dat het wel verstandig is. Verder kan je ook bij veel vliegmaatschappijen maar 11 maanden van te voren boeken. Met zo'n ticket als wat ik heb (via klm) kan je dat veranderen.
Verder zorg dat je verzekeringen heel goed geregeld zijn... Het is namelijk nogal ingewikkeld. Elke site en iedereen zegt wat anders. De ene zegt dat je verzekering hier in Nederland stopt omdat je gaat werken, de ander zegt dat je verplicht bent om het te houden. Ik heb t nu zo zwart op wit staan en een verklaring in het engels dat mijn doorlopende reisverzekering én mijn Nederlandse ziektekostenverzekering doorlopen, ook al ga ik werken. Inclusief de datum van wanneer het ingaat dat hij voor de hele wereld geldt en de datum TOT WANNEER. Als je het niet goed geregeld hebt krijg je je visum namelijk niet en kan je weer terug gestuurd worden naar Nederland... Ook als de datum tot wanneer er niet bij staat heb je een probleem, want krijg je een visum tot wanneer hij zeker weten geldig is (Op je polis staat bijvoorbeeld tm 31 December. Ik denk dat je anders maar een visum tm 31 december krijgt. staat heel duidelijk op CIC nml).
Om een leuke plek te vinden raad ik workaway.info aan! Betaal je eenmalig wat (volgens mij 20-30 euro) voor je lidmaatschap, maar dit is het echt waard. Echt een super site! Staat van alles op. Cattle ranches, guest ranches, engels, western. Alles.
Verder ben ik er achter gekomen dat het in de winter lastiger is om wat te vinden dan in de zomer.
Tegen betaling is wel moeilijk te vinden, ben zelf nog niks tegen gekomen. Moet je veel geluk mee hebben denk ik.
Het is wel ontzettend veel regelen en uitzoeken ben ik achter gekomen :D

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:08

yardandgroom.com heeft vanalles erop staan, betaald en tegen kost en inwoning.
Bij mij hebben ze nooit een probleem gemaakt van mijn verzekering. Alleen het was/is een heel gedoe om hier mijn MSP af te sluiten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:50

Ze hebben mij mbt verzekering nooit wat gevraagd en ook geld niet. Alleen toen ik nadien nog een keer terug kwam op een toeristenvisum.
Ze vonden het belangrijker of ik kaas en/of vleeswaren mee had :')

Vliegticket was ik amper €500 voor kwijt en voor €100/150 kon ik omboeken...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:56

Toen ik in Vancouver aankwam om er te studeren vroegen ze wel hoeveel geld ik had, waar ik ging wonen, of m'n ouders evt financieel konden helpen.

Prijzen voor vluchten hangen natuurlijk af van het seizoen waarin je vliegt en naar welke plek. Oostkust is dichterbij en dus ook goedkoper dan Westkust, en hoogseizoen (juni - september) is duurder dan laagseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:56

Mij werd ook niks gevraagd bij immigratie/customs.. Op een toeristen visum 't land in komen was voor mij een stuk moeilijker dan met de WHP haha.

Ik werd alleen wel apart genomen met mijn koffer met ook de vraag of ik vlees bij had. :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 05:01

www.helpx.net is ook een goede site. Maar tegen room and board. Guestranches kunnen je vaak wel wat betalen (maar meestal seizoensgebonden). Of bijv. pensionstallen (zeker in de winter). Dus wil je betaald krijgen dan zou ik in die richting kijken. www.kijiji.ca kun je ook gebruiken voor het vinden van betaalde baan (Canadese marktplaats).

Je kunt inderdaad beter je verzekering op orde hebben, je weet nooit welke IO je treft (voldoende geld is bij whp iets minder belangrijk omdat ze weten dat je mag werken).

Als je in september gaat, zou ik voor BC gaan. Iets mildere en kortere winters :+ .

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:25

als alles goed gaat wil ik volgend jaar ook naar canada. ik studeer dan als het goed is af... :)
maar als er iets misgaat, gaat canada ook niet door natuurlijk ;p

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:44

Het ophalen van de WHP ging inderdaad echt heel makkelijk. Had een hele ondervraging verwacht maar ze vroegen niks, keken nergens naar en had binnen 5 minuten mn visum :')
vandaag nog weer een reis van 9 uur met de bus en dan ben ik eindelijk op de ranch :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:34

hoi allemaal, binnenkort ga ik op vakantie naar Canada, en ik vind het altijd leuk ruitershops te bezoeken, weten jullie er tussen Calgary en Vancouver? Breed genomen, want we hebben een rondreis, voornamelijk BC

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:49

@ liberty, Irvine Tack store (http://www.irvines.ca/) in Crossfield , AB is blijkbaar 1 van de grootste western tack stores. Gezien het in AB ligt, betaal je ook minder taks op je aankopen. Deze staat op mijn lijstje om te bezoeken!

The Horse Barn in Kamloops, BC (http://www.horsebarncanada.com/) is ook een grote shop, ben ik paar keer geweest :)

Dan heb je ook nog Lammle's (https://www.lammles.com/index.php), meer gericht op kleding en boots, maar ook beetje overal in Canada te vinden .

Deze zijn allen voornamelijk western gericht, zoek je meer Engels gericht, dan raad ik je Greenhawk (http://greenhawk.com/) aan. Vind je zowat overal in Canada, waaronder in Calgary, Vancouver, Langley, Kamloops, ...

Veel plezier :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 01:34

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:24

Dank beide. We gaan ook nog een dag stampede in calgary doen, de eerste vrijdag, want zijn daar de aanraders? We willen ook rijden, voorkeur lake louise, iemand aanraders?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:43

Wauw die hoeden zijn duur! Is dat in iedere winkel zo aan de prijs? Of kan je ze ook ergens goedkoop 2ehands scoren? (In Vancouver)

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:21

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:45

Peperkroket schreef:
Wauw die hoeden zijn duur! Is dat in iedere winkel zo aan de prijs? Of kan je ze ook ergens goedkoop 2ehands scoren? (In Vancouver)

LOL. Alles is duur hier! := BC means Bring Cash!

Voor 2e hands zou ik op craigslist.ca kijken (Canadese "marktplaats")

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 01:20

Of kijiji. Ik vind Craigslist soms nogal sketchy :))

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:22

Ik ga met 3 vrienden in juli naar Canada toe en natuurlijk willen we ook gaan paardrijden ;). Zouden jullie mij kunnen helpen met wat ervaringen? Ik had een topic geopend ([BEU] Ervaringen paardrijden Canada Brits-Columbia?)en werd naar dit topic verwezen. Heb al wat rondgelezen maar hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen!

We hebben de Sundance Guest Ranch in gedachten en ik zag dat daar verschillende bokkers hebben gewerkt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En zijn er ook bokkers die daar een rit als gast hebben gemaakt? Is het aan te raden? Of zijn er nog andere ranches aan te raden? We reizen van Vancouver naar Calgary. Alvast heel erg bedankt!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:46

HippoLogic schreef:
Peperkroket schreef:

LOL. Alles is duur hier! := BC means Bring Cash!

Voor 2e hands zou ik op craigslist.ca kijken (Canadese "marktplaats")

Ik wist helemaal niet dat Canada zo'n duur land was! :$
Daar gaan m'n spaarcentjes :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:21

Vancouver is erg duur. Ik schrok me kapot toen ik er voor de eerste keer boodschappen deed. Volgens mij is het zelfs (of het was vroeger iig) de duurste stad van Noord-Amerika.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:45

Goed om te weten :') Is het zo dat uit eten gaan dan in verhouding goedkoper is? Of is dat ook heel duur?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:59

Je hebt ook goedkope hoeden, maar dan krijg je waarschijnlijk zo'n stampede hoed :+ . Voor een fatsoenlijke hoed betaal je mee, maar dan heb je wel iets fatsoenlijks ;) .

Irvines is inderdaad een super grote westernwinkel. Iedere keer als ik er kom, zijn ze weer verder uitgebreid. Frontier western shop is een hele goede winkel, maar voor ons meestal te ver uit de richting tenzij we toevallig in de buurt zijn.

@ Fleury, er zijn heel veel guestranches in BC. Dus je zal gemakkelijk een plek kunnen vinden om te rijden. http://www.apguestranch.com/ is nog een plek om te gaan rijden. Vriend van m'n man.

Dichterbij banff heb je http://www.raftersix.com , iig aardige mensen waarvan ik verwacht dat ze goede ritten geven.

Alberta ook niet goedkoop blijven nu de NDP de meerderheid heeft.... :S