Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lestria schreef:Heeft iemand ervaring met reizen binnen America en dan voornamelijk de National Parcs tussen Las Vegas en Yellowstone met de camper?
Wij zitten er over te denken volgend jaar die kant op te gaan maar twijfelen nog tussen auto/hotels en met de camper. Wij willen graag in de parken zitten om zo de reistijd om de bezienswaardigheden binnen de parken te beperken maar zien daar (op zich logisch) vooral campings zonder voorzieningen (geen douches, geen electra, soms geen toiletten). Op zich geen probleem voor een aantal dagen, je kan van de faciliteiten in je camper gebruik maken. Maar als ik onze route bekijk dan zit je bijna alleen maar in de parken en is er dus weinig ruimte om water te lozen/vullen, electra bij te laden, van een fatsoenlijke douche gebruik te maken. Hebben mensen dit eerder gedaan en hoe werkt dat dan allemaal?
Route die wij grofweg in gedachten hebben:
Las Vegas
Zion
Bryce
Arches
Dinosaur
Grand Teton
Yellowstone
Elitedeux schreef:Wij hebben deze route gedaan in andere volgorde. Zijn gevlogen op Salt Lake City en dan door naar Yellowstone. Wij hebben zelf een campervan gehuurd. Stuk goedkoper dan een camper en flexibeler.
Lestria schreef:En dan in de parken of erbuiten gekampeerd? Want ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met kamperen in de parken en hoe dat gaat met het gebrek aan faciliteiten op een campground.
Lestria schreef:Elitedeux schreef:Wij hebben deze route gedaan in andere volgorde. Zijn gevlogen op Salt Lake City en dan door naar Yellowstone. Wij hebben zelf een campervan gehuurd. Stuk goedkoper dan een camper en flexibeler.
En dan in de parken of erbuiten gekampeerd? Want ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met kamperen in de parken en hoe dat gaat met het gebrek aan faciliteiten op een campground.
Elitedeux schreef:Uitgebreide campings zijn erook in overvloed. WIj hadden een campervan en daardoor wel de bewegingsvrijheid. Maar je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.
Picopico schreef:Voor ons was de voornaamste reden om voor een auto+hotel te kiezen ipv een camper dat de chauffeurs het niet zagen zitten om met zo'n gevaarte rond te rijden.
Vrijwel al onze hotels hadden overigens een koelkast en magnetron op de kamer en soms een hele keuken. Elke dag uiteten hoeft zeker niet (hebben we maar een paar keer gedaan). Ook tankstations hebben regelmatig een magnetron staan voor algemeen gebruik en dit heb ik ook bij Walmart gezien, inclusief zithoek. Wij aten dus regelmatig diepvriesmaaltijden, die waren best betaalbaar.
Douchen kan soms ook bij (grotere) tankstations. Is eigenlijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs, dus ik weet niet zeker of je daar ook als toerist terecht kunt.
miccamaaike schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met een e-sim voor de VS?
Ik twijfel een beetje. Kan via KPN een 15GB databundel kopen voor 35 euro (en evt een 2e als dat nodig is). Maar een e-sim kan ook in mijn telefoon. Via KPN klinkt wel heel makkelijk, maar wie weet is zo'n e-sim ook nog helemaal niet zo ingewikkeld.