USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:16

Ik ben tot nu toe altijd duurder uitgekomen voor een camper dan hotels als ik ging vergelijken. Yellowstone hebben wij met de auto gedaan en daar had ik niet graag met een camper gereden of vooral niet moeten parkeren. Het is soms al lastig om een plekje met de auto te vinden, sommige parkeerplaatsen zijn campers niet toegestaan en we hebben ook nog best wat wegen gereden waar campers niet mochten rijden. Dus voor Yellowstone zou ik zeker een auto aanraden.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:36

Lestria schreef:
Heeft iemand ervaring met reizen binnen America en dan voornamelijk de National Parcs tussen Las Vegas en Yellowstone met de camper?
Wij zitten er over te denken volgend jaar die kant op te gaan maar twijfelen nog tussen auto/hotels en met de camper. Wij willen graag in de parken zitten om zo de reistijd om de bezienswaardigheden binnen de parken te beperken maar zien daar (op zich logisch) vooral campings zonder voorzieningen (geen douches, geen electra, soms geen toiletten). Op zich geen probleem voor een aantal dagen, je kan van de faciliteiten in je camper gebruik maken. Maar als ik onze route bekijk dan zit je bijna alleen maar in de parken en is er dus weinig ruimte om water te lozen/vullen, electra bij te laden, van een fatsoenlijke douche gebruik te maken. Hebben mensen dit eerder gedaan en hoe werkt dat dan allemaal?

Route die wij grofweg in gedachten hebben:
Las Vegas
Zion
Bryce
Arches
Dinosaur
Grand Teton
Yellowstone

Wij hebben deze route gedaan in andere volgorde. Zijn gevlogen op Salt Lake City en dan door naar Yellowstone. Wij hebben zelf een campervan gehuurd. Stuk goedkoper dan een camper en flexibeler.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:38

Elitedeux schreef:
Wij hebben deze route gedaan in andere volgorde. Zijn gevlogen op Salt Lake City en dan door naar Yellowstone. Wij hebben zelf een campervan gehuurd. Stuk goedkoper dan een camper en flexibeler.

En dan in de parken of erbuiten gekampeerd? Want ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met kamperen in de parken en hoe dat gaat met het gebrek aan faciliteiten op een campground.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:30

Lestria schreef:
En dan in de parken of erbuiten gekampeerd? Want ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met kamperen in de parken en hoe dat gaat met het gebrek aan faciliteiten op een campground.

Ik heb in enkele van de parken (en andere National Parks in de USA) gekampeerd. Wel met de tent, maar heb ook wel specifiek gekeken naar RV facilities (we overwogen toen nog dat een keer te doen).
De USA is echt wel een RV land, en de campgrounds zijn er vaak ook wel voor ingericht. Zeker de grotere in de National Parks (die echt best wel massaal zijn, maar de kleinere - zoals Slough Creek in Yellowstone is bijna niet te reserveren). Veel hebben seasonal dumping facilities. Wij hebben vaak kamperen met motels afgewisseld om zo af en toe te douchen. En we hebben vaak ook natte doekjes (baby wipes) om een beetje op te frissen :+ .
Er zijn ook vaak wel RV parks in de buurt die alle faciliteiten hebben, maar die zijn dan ook weer een stuk duurder.

Wij hebben besloten bij de auto + motels / kamperen te blijven, omdat je met RVs soms echt wel gelimiteerd bent qua wegen en parkeerplaatsen. Daarnaast zijn motels (wij doen altijd motel 6 omdat die geen pet fee hebben) helemaal niet zo duur (soms vergelijkbaar met een kampeerplaats in een National Park).

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:30

Lestria schreef:
Elitedeux schreef:

Beide. Als je op tijd boekt kan je in de parken overnachten. Hebben zelf bv in Yellowstone overnacht bij Madison campground. Had alleen een wc, maar prima om een nacht niet te douchen. Alle campgrounds hebben standaard een grill, fireplace en picnic tafel. Maar sommige campings hebben bijvoorbeeld bij de camping winkels ook douches. Grand Canyon hadden we vlakbij een douche. Kostte 3 dollar voor 5 minuten douchen.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:19

Wij neigen toch steeds meer naar auto en hotels. Inderdaad om de bewegingsvrijheid en een keer niet douchen is uiteraard niet erg. Naast i wij gaan echt van park naar park. Dat zou inhouden dat je helemaal niet kan douchen of dat je nachten tussendoor op een uitgebreide camping moet gaan staan. Allemaal gedoe.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:47

Uitgebreide campings zijn erook in overvloed. WIj hadden een campervan en daardoor wel de bewegingsvrijheid. Maar je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:49

Auto is makkelijker. Als er parken afgesloten worden door bosbranden of overstromingen en je hebt alles al geboekt in de parken dan kun je sneller wat anders vinden met een auto kan ik mij zo voorstellen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:18

Een campervan is een auto waarin je achterin slaapt, dus dan kan je net zo makkelijk parkeren als de grote pick-ups van de Amerikanen :)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:05

Elitedeux schreef:
Uitgebreide campings zijn erook in overvloed. WIj hadden een campervan en daardoor wel de bewegingsvrijheid. Maar je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.

Maar zitten die ook in de parken of er buiten? Wat ik zo zie is de combinatie van kamperen in de parken met voorzieningen als douche, toilet en electra er niet. Of vergis ik mij?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:43

Ligt ook aan het park. In Yellowstone zit er wel een camping met alle voorzieningen. In sommige parken kan je wel kamperen, maar de meeste campings met alle voorzieningen liggen net buiten het park, wel bij de ingang gelegen. Zion en Bryce kan je bijvoorbeeld alleen maar bezoeken met een shuttle bus. Dus in de parken zelf kan je niet overnachten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:45

Elitedeux schreef:
Een campervan is een auto waarin je achterin slaapt, dus dan kan je net zo makkelijk parkeren als de grote pick-ups van de Amerikanen :)

I know.
Ik reageerde ook niet op jouw post, maar zie nu dat dit wel zo lijkt. Beetje verwarrend excuses.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 03:18

Wij hebben afgelopen zomer Yellowstone en Grand Tetons gedaan met een kleine campervan van Escape, zonder toilet ofzo. Qua rijden niet anders dan standaard amerikaanse auto's, wat voor ons wel een belangrijk punt was. We sliepen op campings binnen het park, wat je reistijd wel significant verkort. Wij vonden het echt een groot voordeel dat je ook makkelijk even ontbijt/lunch/koffie kan maken onderweg, en daar bespaar je echt veel geld op. Ook overnachten in het park is gewoon veel goedkoper (20-50$ voor camping versus 100$++ per nacht voor een hotel...). Wij hadden in 8 dagen 2x een camping mét douche, wat voor ons prima was. Onze campervan had geen stroom, hadden een accu voor de koelkast die voldoende werkte door af en toe een stukje te rijden. Dump en vul stations zijn er genoeg.

Uiteindelijk is het een afweging. Ik vind kamperen fijner ivm lekker zelf koken of een koud biertje drinken buiten in een stoeltje/hangmat, ipv altijd buiten de deur te moeten eten. Zeker in de NP's is er vaak beperkte keuze qua eten, veel frituur en ongezonde zooi. En het scheelt echt geld dus, in ons geval.

Deze zomer naar Seattle, incl Olympic, Mnt Rainier en North Cascades NP! Ook weer met een camper, maar deze keer een slagje groter met een toilet aan boord en een zitje zodat we in geval van regen of ander slecht weer niet meteen een droevige vakantie hebben...

Ik houd wel mn hart vast voor de situatie rondom de NP's, Tr*mp heeft onwijs veel personeel ontslagen dus veel visitor centers gaan deels dicht, en bv Yosemite neemt geen campground reserveringen meer aan voor de zomer...

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:38

Het is dat ik dit jaar al een andere Amerika vakantie geboekt heb maar diep in mijn hart was ik nu liever ook niet gegaan. Ik vind die man aan de macht wel een dingetje. Dus of we volgend jaar überhaupt die kant op gaan is nog wel even de vraag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:24

Wij hopen volgend jaar weer te gaan, en hopelijk is dat genoeg tijd om een beetje aan te zien wat de situatie daar dan is.. En anders wordt het later..
Met veel dingen moet je toch wel lang van tevoren reserveren, dus dan moet je toch een keer beslissen wat je gaat doen .. dus of het in sept okt duidelijk is qua situatie, .. hopelijk wel een beetje..

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:49

Voor ons was de voornaamste reden om voor een auto+hotel te kiezen ipv een camper dat de chauffeurs het niet zagen zitten om met zo'n gevaarte rond te rijden.
Vrijwel al onze hotels hadden overigens een koelkast en magnetron op de kamer en soms een hele keuken. Elke dag uiteten hoeft zeker niet (hebben we maar een paar keer gedaan). Ook tankstations hebben regelmatig een magnetron staan voor algemeen gebruik en dit heb ik ook bij Walmart gezien, inclusief zithoek. Wij aten dus regelmatig diepvriesmaaltijden, die waren best betaalbaar.
Douchen kan soms ook bij (grotere) tankstations. Is eigenlijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs, dus ik weet niet zeker of je daar ook als toerist terecht kunt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:37

Picopico schreef:
Voor ons was de voornaamste reden om voor een auto+hotel te kiezen ipv een camper dat de chauffeurs het niet zagen zitten om met zo'n gevaarte rond te rijden.
Vrijwel al onze hotels hadden overigens een koelkast en magnetron op de kamer en soms een hele keuken. Elke dag uiteten hoeft zeker niet (hebben we maar een paar keer gedaan). Ook tankstations hebben regelmatig een magnetron staan voor algemeen gebruik en dit heb ik ook bij Walmart gezien, inclusief zithoek. Wij aten dus regelmatig diepvriesmaaltijden, die waren best betaalbaar.
Douchen kan soms ook bij (grotere) tankstations. Is eigenlijk bedoeld voor vrachtwagenchauffeurs, dus ik weet niet zeker of je daar ook als toerist terecht kunt.

Dat douchen als niet-vrachtwagenchauffeur is makkelijk op te lossen: gewoon Nederlands praten en doorlopen en je ding doen. _O-

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:49

[quote="Picopico" Elke dag uiteten hoeft zeker niet (hebben we maar een paar keer gedaan). Ook tankstations hebben regelmatig een magnetron staan voor algemeen gebruik en dit heb ik ook bij Walmart gezien, inclusief zithoek. Wij aten dus regelmatig diepvriesmaaltijden, die waren best betaalbaar.
.[/quote]

Wij kiezen vaak ook voor kant-en-klaar supermarkt eten. De grotere supermarkten hebben vaak ook een hot food en salad bar, wat prima te eten is. Vooral de Whole Foods salad bar is hier favourite, al is die dan wel weer wat aan de dure kant :+ . Er is natuurlijk ook een enorm aanbod aan fast food, wat echt niet altijd alleen maar burgers is. Panda Express heeft prima fast-food American-Chinese (mijn man neemt altijd heel veel groente en dan is het bijna gezond te noemen :D ), en Chipotle heeft lekkere burrito's en bowls. Niet heel goedkoop, maar een stuk beter te doen dan elke dag uit eten.

Happy Hour deals zijn in Noord-Amerika ook echt een ding. Soms kan het lonen om tijdens Happy Hour ergens een warme maaltijd te eten. Zo blijft uiteten gaan ook een beetje te doen!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 01:42

Yep, wij hebben regelmatig in een Walmart of andere supermarkt of tankstation gegeten en foodcourts zijn ook favoriet, kan iedereen gewoon zelf wat kiezen. En dan inderdaad "Aziatisch" waarbij je de groentegerechten kiest :j Porties zijn vaak ook groot genoeg dat je er de volgende dag nog een keer van kan eten.
Al hebben we ook weleens gewoon een blik groente gekocht (en dan erachter komen dat je geen blikopener hebt en aan de receptie van het hotel moeten vragen of ze het voor je willen openen. Sindsdien let ik er altijd op of er een ring aan zit :') )

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:02

Denk dat het uiteindelijk een hele persoonlijke keuze blijft idd. Ook misschien afhankelijk van met hoeveel mensen je bent. Ik zou zo'n groot gevaarte ook echt niet zien zitten met rijden, daarom kiezen wij voor een campervan. Stukje kleiner/behendiger en kan je wel gewoon overal komen. Heerlijk!

Ik woon dus in SF, en hier is het natuurlijk aardig blauw dus in de stad merken we gelukkig weinig van de politiek, maar maakt het wel wat anders om hier te wonen... De meerderheid van de mensen heeft immers wel op die akelige man gestemd...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:33

Oké de volgende trip zijn we aan het plannen. We gaan naar Nashville en Michigan (familie dingen), maar willen terug nog stop in New York maken. Zaten te denken aan 3 nachten. Wat moet ik niet missen en iemand ook tips voor goede clubs :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:43

Dan moet je eigenlijk naar Memphis naar BB King, mijn man en dochters hebben het er nog over!

Edit, https://www.bbkings.com/memphis.
Je kan daar boven op een terras zitten en Bealestreet overkijken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:54

Heeft iemand van jullie ervaring met een e-sim voor de VS?

Ik twijfel een beetje. Kan via KPN een 15GB databundel kopen voor 35 euro (en evt een 2e als dat nodig is). Maar een e-sim kan ook in mijn telefoon. Via KPN klinkt wel heel makkelijk, maar wie weet is zo'n e-sim ook nog helemaal niet zo ingewikkeld.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:57

miccamaaike schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met een e-sim voor de VS?

Ik twijfel een beetje. Kan via KPN een 15GB databundel kopen voor 35 euro (en evt een 2e als dat nodig is). Maar een e-sim kan ook in mijn telefoon. Via KPN klinkt wel heel makkelijk, maar wie weet is zo'n e-sim ook nog helemaal niet zo ingewikkeld.

Ik heb laatste 2x holyfly gebruikt. Werkte heel goed en erg makkelijk

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:41

Airolo werkt heel fijn. Bijna alle e-sim bedrijven maken veel reclame via influencers en hebben veel kortingscodes rondzwerven op internet dus altijd de moeite om even te kijken.