Disneyland Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:22

Da's op vijf minuten loopafstand ongeveer. Het station ligt naast The Village. De bussen naar de hotels toe stoppen ook voor het station.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:36

Ik wil ook dolgraag een keer naar Disneyland, en mijn vriend ook. Alleen ik wil persé tussen november en januari als de kersttijd daar is, en vrees dat ik voor die tijd niet genoeg geld heb dus t word dan pas volgend jaar. Verdrietig Welk hotel raden jullie aan? Als we gaan willen we het wel goed doen dus wel in een hotel die erbij hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:41

ik lees even mee.

mn huis is waarschijnlijk verkocht en ik wil vriendlief graag 4 a 5 dagen trakteren op disney met de kerstdagen.

iemand hier ervaring met de drukte en prijzen dan?
en ben idd ook benieuwd naar de aanbevolen hotels en andere tips Ja

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:05

Is er ook iemand in dat echte Disney-hotel geweest? Die in het park?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:46

Wij zijn net terug van Disney en het was erg leuk! Het park was tot 23 uur open en om half elf is er parade met heel veel lampjes en daarna nog vuurwerk. Het was redelijk druk, maar nog goed te doen. Hebben natuurlijk nog niet alles gedaan, maar ja, we gaan nog wel weer een keer terug. Ik heb namelijk en jaarkaart gekocht voor 116 euro en dan mag ik 335 dagen per jaar Lachen Voor wie interesse heeft: een ticket voor 2 dagen is al 108 euro en met de jaarkaart kan je gratis parkeren (8euro per dag), krijg je 10% korting op cadeautjes, eten en drinken en nog wat meer voordelen. Als je via iemand met een jaarkaart een jaarkaart koopt krijg je korting, en dan is het dus 116 euro (anders iets meer). Wie wil, geef maar een gil!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:48

jildau das alleen parktoegang denk he? Haha!
wel goedkoop zeg!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:51

suze_ schreef:
ik lees even mee.

mn huis is waarschijnlijk verkocht en ik wil vriendlief graag 4 a 5 dagen trakteren op disney met de kerstdagen.

iemand hier ervaring met de drukte en prijzen dan?
en ben idd ook benieuwd naar de aanbevolen hotels en andere tips Ja

Ik zou zelf niet met de kerstdagen gaan, maar ervoor als dat mogelijk is met je vakantie en zo. Ik heb dat wel eens gedaan en toen was het echt superrustig maar wel alles in kerstsfeer inclusief parades ed.
Voor de hotels hangt het ervan af wat je te besteden hebt. Wij zaten afgelopen week in een hotel op ongeveer 15 min rijden met de auto voor 78 euro per kamer per 2 nachten. Dat is het goedkoopste wat ik gevonden heb. De Disneyhotels zijn echt stukken duurder! En hou er rekening mee dat het eten ook niet heel erg goedkoop is, zeker als je er 4-5 dagen zit. En ik weet niet of je wel eens in Parijs geweest bent, maar dat kan ik je wel aanraden!
Mijn tip: een jaarkaart, zeker als je zo lang wil gaan, maar hou rekening met de dagen dat die niet geldig is, tenzij je de duurste neemt (je krijgt dan wel korting op je toegangskaartje bij de goedkopere) (zie m'n vorige post)
Heb nog wel meer tips, maar dan kan je misschien beter geirchte vragen stellen!
Alvast heel veel plezier!!!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:53

suze_ schreef:
jildau das alleen parktoegang denk he? Haha!
wel goedkoop zeg!

Ja he, en ik had het helemaal mooi uitgezocht, want mijn zusje en ik hadden allebei een jaarkaart, en we hadden via een forum vouchers gekregen die mensen die al een jaarkaart hadden thuisgestuurd kregen, dus mijn vriend en mijn vader konden allebei voor 15 euro per dag naar binnen. Totaal waren we dus 292 ipv 432 euro kwijt aan de toegang! Daar kon geen arrangement tegenop! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:55

poeh.. tis allemaal ingewikkelder dan ik dacht dus Nagelbijten / Gniffelen

we willen graag weg met kerst en disney leek me dan zooo leuk.. maar dan is het dus écht gekkenhuis?
heb je een hotel via disney geboekt? of zelf geboekt en daar kaartjes gekocht?

arrangementen op de site was er een dacht ik voor 5 dagen 4 nachten voor 250 pp dacht ik.... of wellicht heb ik pp gelezen en stond er pppn Huilen van het lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:56

Vriendin van mij is vorig jaar met de kerst (dus echt met de kerst) geweest en die vond het nog wel meevallen qua drukte. Kijk, rustig zal anders zijn, maar het viel haar eigenlijk nog wel mee.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:57

suze_ schreef:
poeh.. tis allemaal ingewikkelder dan ik dacht dus Nagelbijten / Gniffelen

we willen graag weg met kerst en disney leek me dan zooo leuk.. maar dan is het dus écht gekkenhuis?
heb je een hotel via disney geboekt? of zelf geboekt en daar kaartjes gekocht?

arrangementen op de site was er een dacht ik voor 5 dagen 4 nachten voor 250 pp dacht ik.... of wellicht heb ik pp gelezen en stond er pppn Huilen van het lachen

voor 250 pp 5 dagen 4 nachten zou ik doen! Maar ik denk dat dat wel erg goedkoop is. Misschien zijn het vanaf prijzen? Welke site was dat?
Wij hebben de jaarkaarten daar gekocht, net buiten Studios, en zijn toen gaan parkeren en hebben de losse kaartjes voor mijn vriend en vader gewoon aan de deur gekocht.
Ik ben nog niet met de kerstdagen zelf geweest, maar ik ben bang dat het dan ongelofelijk druk is! Weet niet hoe kerst dit jaar valt? Zelf zou ik het er niet op wagen, heb een hekel aan drukte!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:58

ik ben vorig jaar 17/18 december geweest en toen was het lekker rustig maar wel al helemaal in kerstsfeer Haha!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:59

Je zou een berichtje op het forum kunnen plaatsen, daar komen mensen die heel vaak gaan, dus vast ook wel met kerst. http://www.dlrpfans.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:00

ik ben naar de disneysite gegaan en daar stonden paar arrangementen maar ik vond het allemaal best weinig info en erg onduidelijk allemaal Nagelbijten / Gniffelen ik werd er niet zoveel wijzer van
ook geen keuze uit verschillende hotels ofzo..

misschien eens via reisorganisatie zoeken anders..

en naja druk zal het wel zijn maar het lijkt me zo leuk met kerst weg en daarheen. Lachen

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:06

Als ik even snel zoek kom ik op het goedkoopste disneyhotel Santa Fe op 1072 euro voor 2 personen voor 23-27 dec voor 4 nachten, 5 dagen. Als je bijv dat hotel neemt dat ik had, ben je denk ik zo'n 400 euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:09

holy Bloos!

uhmm dan maar jouw hotel Clown
heb je een linkje van jouw hotel?
dat is 15min van het park vandaan toch?
das dan dus totaal 400 voor het hotel..
en dan moet ik nog kaartjes kopen...
maar dan is een jaarkaart goedkoper dan 5x kaart pp kopen?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:15

nee, het hotel is 78 euro voor 2 pers (per kamer dus) voor 2 nachten, jij wil 4 nachten, dus dan is 156 euro (weet niet of het dan iets duurder zal zijn ivm vakantieperiode) Er zit geen ontbijt bij. De kamers waren klein maar wel schoon. Het was hotel balladins in torcy (ff googlen) Je kan via sites als booking.com ed genoeg hotels vinden, je moet er alleen even tijd voor maken (spreek ik uit ervaring...pff)
Een los kaartje per dag is iets van 40-50 euro. Een 2daagse kaart is 108 euro voor 2 parken, daarna weet ik de prijzen niet uit m'n hoofd, moet je even opzoeken, maar meer dan die 116 euro. De truuc is dat als je een jaarkaart hebt, drie andere mensen weer via jou een jaarkaart kopen (en op die kaart 10% korting krijgen) jij een jaar langer van je jaarkaart gebruik kan maken. Er zijn verschillende jaarkaarten, ik heb de Fantasy, dan zijn er dagen dat je niet gratis naar binnen mag. Er is ook een duurdere, dan mag je wel 365dagen naar binnen. OP de nederlandse site van disney staat niets over de jaarkaarten, maar als je je land onderaan even veranderd naar Belgie kan je alles vinden!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:17

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

ik ga 30 september t/m 3 oktober...
weet iemand of het dan rustig of druk is?
volgens mij zijn dan wel praktisch alle vakanties voorbij of niet?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:38

Ik denk dat er wel ergens een kalendertje te vinden is op de site?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:39

ik ben een beetje dom met zoeken wat dat betreft Clown

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:43

Kan m ook even niet vinden.. er is op internet waarschijnlijk wel te vinden wanneer de vakanties zijn in Frankrijk, Belgie en NL. Als het geen vakantie is en door de week dan is het vast niet zo druk! Wel handig is de fastpass, maar ga die niet te laat op de dag halen, bij ons waren ze vaak al op.. :S

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:44

hoe werkt zo'n fastpass precies?

Want het lijkt me wel handig.
mijn vriend wil namelijk in space mountain en ik absoluut niet...
dus dan is zo'n fastpass misschien wel handig of niet?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:50

Ja zeker handig! Je voert je toegangsticket in, en dan krijg je een fastpass terug (en je toegangsticker natuurlijk) met de tijd waartussen je terug kan komen. Dan ben je denk ik nog 10 min in de rij alles bij elkaar, dus een stuk korter dan meestal! De tijd waarop je terug kan komen staat ook al aangegeven bij die apparaten, dus dat weet je dan vna te voren. Als je eenmaal een fastpass hebt gehaald, kan je pas na een bepaalde tijd een nieuwe halen (staat op je kaartje) dus je kan niet aan het begin van de dag voor alle attracties ene fastpass halen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:52

Hoe komen jullie er trouwens? Ik zit aldoor een paar hotels te proberen dan doe ik net of ik ga boeken om de prijs te bekijken. Maar wij willen niet met de auto gaan, kost met een busreis veel geld? En hoe kom je dan van het hotel naar het park, heb je daar ook buslijnen ofzo? Haha sorry voor mijn vragen, ben er echt nog nooit geweest.