[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:37

Mijn ouders zouden volgende week komen maar mijn opa ligt op sterven en nou is alles zo onzeker, misschien moet ik zelf ook wel terug voor een begrafenis Huilen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:39

Hackie schreef:
Perrokai schreef:
foutje, het is Ozzieozzie zij zit in Australie.

Zag je onderschrift wat een schat van een belg heb je Lovers !

Ja he ? Hij is zo lief ook, wat een verschil zo'n koudbloed zeg met die halve arabier van mij. Hij kent geen stress en straalt dat ook uit denk ik. De ander hengst waar hij bij staat nu die behoorlijk wild was is binnen twee dagen ook al zo suf uit zn ogen gaan kijken. Bijt niet meer laat zich rustig pakken en vertroetelen. Een heel ander paard...
Hij moet een beetje opgelapt worden, even flink voeren en in het voorjaar schoonmaken, dan word het vast wel wat ooit..... Knipoog

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:50

Ze zijn aan het waken vannacht wat moet ik nou morgen stage Huilen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:14

Gerbenfroh schreef:
Ze zijn aan het waken vannacht wat moet ik nou morgen stage Huilen

Is dat plotseling gekomen dat hij op sterven ligt ?? En de vader van je vriendin die ging toch ook niet goed ?
Het ligt aan zoveel factoren wat je moet doen nu dat kan alleen jij bepalen. Is hij nog bij, heeft hij er wat aan als jij naast zijn bed staat, wil je er perse bij zijn als hij gaat, moet je hem nog wat vertellen,sommigen liggen nog twee weken op sterven voordat ze echt gaan, ligt er aan wat hij heeft.
Ieder heeft zijn eigen gevoel en ideeen daarover.

Mijn oma kreeg een hersenbloeding, heeft nog twee woorden gezegd en is afgezakt naar een plaats waar ze echt totaal niets meer wist of voelde. Ik ben dus niet gaan kijken vannuit Duitsland, zij had daar niets aan en ik ook niet om haar zo te zien liggen, want het was echt geen pretje...
Ik ben wel naar haar gaan kijken terwijl ze opgebaard lag omdat men dat van je verwacht. Voor mij hoefde het niet, ze was niet mijn oma, zo wilde ik haar niet in gedachte houden. Doe dat volgende keer ook niet meer al ligt het er aan wie en hoe natuurlijk.
Ik heb er ook spijt van gehad dat ik ben gaan kijken op aandringen van. Nu zat ik met dat rotbeeld in mn hoofd een tijd lang terwijl dat nergens voor nodig was geweest.
Had mijn oma nog een beetje bij geweest dan was ik als een speer in de auto gesprongen en naar NL gescheurd....

Wat zeggen je ouders dan wat je moet doen ?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:29

Ja, opzich was het wel te verwachten want het is al 3 jaar zo dat we roepen of hij de kerst wel redt enzo...Zit al 3 jaar in een verzorgingstehuis en weet bijna niets meer, dementeert heel erg. Maar hij heeft nu weer een beroerte gehad en nu is het echt mis dus..Al dagen niks gegeten, ligt aan de morfine en mijn oom/tante en oma/mama zijn elke dag en nacht aan het waken. Ze dacht dat het gister al zover was maar hij is er nog steeds..Ik denk dat het vannacht zover is, maar je weet het nooit he! Verdrietig

Naar stage vanochtend geweest, moest huilen en ging weer naar huis want de hele dag jankend op kantoor is ook niet alles. Morgen ga ik wel gewoon maar moest het nu vertellen en dat is moeilijk. Ik weet niet wat ik moet doen als hij overlijdt..Je krijgt hier maar 1 dag verlof. Ik zou het heel raar vinden als ik er niet bij ben? Maar mijn vader zegt dat hij waarschijnlijk sowieso naar londen komt en er als het dan zo is, ook niet bij is...En dan denk ik ja, mijn moeder heeft m toch veel harder nodig dan ik? Maarja...Misschien dat ze of wel komt als het al voorbij is of later, maar allemaal nog zo onduidelijk en vaag en ik weet niet wat ik moet..

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:43

Hij is overleden vanmiddag. Ik ga dit weekend naar huis.
Retourtje begrafenis...

Verdrietig

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:58

jeetje zeg, gecondoleerd gerbenfroh Verdrietig
Echt rot nu je net in het buitenland zo ver weg zit. ik wens je veel sterkte dit weekend

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:59

Veel sterkte!
Geluk dat je niet bv. in Australie zit!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:07

Gecondoleert Verdrietig
Gelukkig kan je wel snel thuis zijn Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:35

In Juli ga ik me hier nog maar is melden; maar dan vanuit Nieuw Zeeland voor een jaar. Haha!

Gecondoleert ook van mijn kant.

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:58

gecondoleerd Vriendjes zijn? Ach gut

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:27

Gecondoleerd...

Het is hier echt prachtig... 25 graden, zon, zee, strand... leuke winkels... what more do I want Haha!
(mmmm maybe geld om te gaan winkelen Tong uitsteken zijn er hier mensen die sponsor willen spelen :p Knipoog )

Op mijn site staan foto's mocht iemand ze willen zien Haha! www.freewebs.com/neon-neon

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:19

oke, Ik ben er een tijdje niet geweest, veel zitten luisteren gepraat en gepiekerd..

We gaan waarscheinlijk dus tog terug naar NL.. Verdrietig

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:36

Het is zeker, Mijn vriend vliegt 22 maart naar NL, en ik kom later met de auto (23 april)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:16

Ik las het in je andere topic...
Ik zou maar echt goed met hem praten, en begin alvast voor de zekerheid je eigen leventje weer op te bouwen, niet meer afhankelijk zijn van hem...Want het klinkt vanuit jou optiek dan, nogal verdacht Scheve mond

Ik zit nu bijna 2 maand in Londen, nog 2 maand, 3 week en 4 dagen to go Tong uitsteken

Mijn ouders waren hier vorige week, heerlijk, en nu is mijn vriend er, fantastisch! Als hij weer weg moet ga ik serieus dood. Lips are sealed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:54

@ Gerbenfroh.. die foto van jou, hehe ik heb bijna precies dezelfde Clown

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:37

Gerbenfroh schreef:
Ik las het in je andere topic...
Ik zou maar echt goed met hem praten, en begin alvast voor de zekerheid je eigen leventje weer op te bouwen, niet meer afhankelijk zijn van hem...Want het klinkt vanuit jou optiek dan, nogal verdacht Scheve mond

Ik zit nu bijna 2 maand in Londen, nog 2 maand, 3 week en 4 dagen to go Tong uitsteken

Mijn ouders waren hier vorige week, heerlijk, en nu is mijn vriend er, fantastisch! Als hij weer weg moet ga ik serieus dood. Lips are sealed

Anders ga ik in NL gewoon mij eigen weg..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:46

Sorry, Gerbenfroh ik was even weg geweest van bokt en lees het nu pas. Nog gecondoleerd ! Je betn nog naar nederland gegaan toch ? En ben je de toestanden een beetje goed doorgekomen? Mijn oma ging ook zo een jaar geleden en op een gegeven moment is het dan gewoon beter dat ze gaat anders moet ze alleen maar verder lijden en zwoegen.
Raar gevoel nog steeds, ze is er altijd geweest dus ze hoort er ook altijd te zijn maar is er niet meer, vreemd hoor. Bij mn oma heeft het nog 2 weken geduurd zo sterk was ze.....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:56

Wat is het lastig om een leuke & betaalbare woning te vinden in Londen! Er is amper wat op de markt op het moment... Ik wil verhuizen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:20

Ligt natuurlijk wel aan in welke buurt je wilt wonen.

Ik kon gisteren hier bij de bakker afdingen op een paasbrood. Dan weet je weer dat je in Portugal woont. Haha!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:57

Lusitana schreef:
Ligt natuurlijk wel aan in welke buurt je wilt wonen.

Ik kon gisteren hier bij de bakker afdingen op een paasbrood. Dan weet je weer dat je in Portugal woont. Haha!

Ik weet in welke buurt ik wil en die is inderdaad best gewild, dus als er iets op de markt komt moet ik vlot zijn! Haha!

Wordt pasen daar ook groots 'gevierd'?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:43

Ja, Pasen (en alles eromheen) is hier een van de belangrijkste feesten. Belangrijker dan Kerstmis dat feitelijk maar sobertjes wordt gevierd, al slaat de commercie inmiddels wel toe in de steden.
Meer dan 90% van de bevolking is Katholiek.

Een ander belangrijk feest is St. Antonio, een dag waarop iedereen wil trouwen, en St. Martinho (st.Maarten), wat wordt aangepakt om kastanje en honing feesten te geven. (En de grote paardenbijeenkomst in Golegã is dan)
Allerheiligen is ook heel belangrijk, maar dan kun je nauwelijks van "feest" spreken, natuurlijk, daar het om het eren van de doden gaat. Ze houden hier trouwens toch al de doden in ere. Om de zoveel tijd staat er een berichtje in de krant, de mis van de zoveelste dag of zveelste maand of zoveelste jaar voor een dode, en de (bijna altijd witte marmeren) graven zijn piekfijn in orde, en hebben altijd bloemen. De kerkhoven zijn hier bepaald fleurig.

Er is om de haverklap een feest ter ere van een of andere Heilige. Ik weet niet hoeveel er zijn, maar in mijn ogen lijken het er minstens honderd. (Ik ben niet Katholiek)

Oja, Fatima is natuurlijk ook belangrijk, de 13de van elke maand, maar vooral de 13de Mei heb ik begrepen. Het is belachelijk wat een poppenkast dat is geworden. Over commercie gesproken (het is een winstgeve "bedrijf" geworden!).
Ik geloof niet dat Maria nou juist verschenen was opdat ieder maar kon verdienen aan merchandising enzo...
Haar werkelijke boodschap (voorzichtiger met de aarde omspringen, want het gaat niet goed) wordt nog steeds niet gehoord.
Maar men verwacht wel wonderen van haar en dat wensen uitkomen als ze naar Fatima gaan.
Er gaat trouwens ook nog een groot deel heen als dank voor iets byzonders dat in hun leven gebeurd is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:45

Duitsers zijn echt feestbeesten, ze grijpen ieder gelegenheid aan om te feesten en nog belangrijker te zuipen. Stond ik voor het eerst met mijn paard in de bak, de schnapps werd in de bak geserveerd. Had ik een zware les achter de rug, schnapps werd gebracht. Mn eerste bezoekje aan de manege op zaterdagochtend om half elf. Vieren met zelfgemaakte bessenjenever. Hebben ze de stallen uitgemest of welk karweitje dan ook, aan het bier met schnapps al is het s'ochtends.

Daarnaast het je het zaaifeest, oogstfeest, schutzefest, kermis, pasen pinksteren, zomer lente herfst, kerst jaarwisseling, carnaval, veemarkt met 1 paard 10 pony's en een geit, noem het maar op. En dan zijn er nog van die onduidelijke feestdagen tussendoor dat opeens alles dicht is. Feest feest en nog eens feest. Ik ben niet meer zo'n feestbeest en drink met mate.
O ja en dan in het weekend overdags desnoods lopen er groepjes over straat met een wagentje erachter afgeladen met drank een beetje rond te zwerven om geen enkele reden trouwens het hele jaar door.
En tijdens de feesten gaan alle remmen los geloof ik en is iedereen op eens verliefd op de buurman ofzo, er hangt van alles aan je nek te dwijlen. De volgende dag weet iedereen van niets........nee dank je. Ik sla over of ga op tijd weg.

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:38

Mijn riend is gister in NL aangekomen.. een maand zonder hem Verdrietig

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:15

Nou, die engselsen kunnen er ook wat van hoor.
elke week hebben we wel weer een of ander speciale maaltijd omdat er weer een speciale dag is. ( of de school is gewoon bloed fanatiek ermee, dat kan natuurlijk ook Clown )